Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Sint Maarten, doen jullie mee?

Ja, wij gaan zelf lopen en gaan snoep geven aan de deur
14
29%
Ja, wij geven snoep aan de deur maar gaan niet zelf lopen
6
12%
Ja, wij gaan zelf lopen maar gaan geen snoep geven aan de deur
1
2%
Ja, maar wij vieren het dit jaar op een andere manier.
5
10%
Nee, wij gaan er niks aan doen
23
47%

Aantal stemmen : 49
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2020 10:55

Even een peiling ivm Corona. (die poll is natuurlijk alleen voor de mensen die normaliter ook Sint Maarten vieren).

Gaan jullie dit jaar ivm Corona wel of niet Sint Maarten lopen? Halen jullie wel of geen snoep in huis?

Wat is het advies uit jullie gemeente? Hier mag het wel maar wel het advies om alleen te lopen, niet in groepjes. Doet de school/opvang nog iets?

Wij gaan niet met O lopen waarschijnlijk hoewel ik dat nog wel een beetje zielig vind dus ik twijfel nog. We lopen sowieso alleen met hem. Ik haal wel snoep voor andere kinderen.
De peuterspeelzaal heeft laten weten dat ze dit jaar niet naar het bejaardentehuis gaan logischerwijs. Wel gaan ze met alle kinderen overdag langs een paar huizen van ouders van kinderen, oa bij ons. Dat is wel leuk!
Laatst gewijzigd door Marin op 09 Nov 2020 11:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 10:59

Re: Sint Maarten, doen jullie mee?

Mijn situatie staat er niet bij. Wij lopen normaal altijd wel, maar dit jaar is het advies vanuit de gemeente Amsterdam om niet te lopen. Dus dat doen we niet, maar in plaats daarvan gaan we thuis met de jongens spelletjes doen met snoepjes. Oftewel: een aangepaste St Maarten voor ons, zonder lopen!
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Nov 2020 11:00

Oh dat is ook leuk Urban Naked! Ik zal het even aanpassen als dat nog kan.
Let's discover the world together.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 11:02

Hier wordt dat op een ander moment en andere manier gevierd, en dat was afgelast. Zoontje had wel een lampion geknutseld op de opvang en daar hadden ze met de kindjes optochten rond het gebouw gehouden.
(Ik weet dus ook niet wat ik moet stemmen haha)
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 11:05

Wij krijgen daar normaal een brief over, niet van de gemeente, maar van de mensen in de straat die dit soort dingen regelen (we hebben hier meerdere activiteiten zoals straatfeest, kerstborrel, et cetera). Daarin staat van hoe laat tot hoe laat er gelopen wordt en dat je een lichtje bij je raam moet zetten als kinderen bij je mogen bellen. Dit jaar heb ik nog helemaal niks gehoord.

Y loopt overigens al jaren niet, ik geloof dat ze het maar één keer wel heeft gewild, maar kinderen mogen hier normaal wel bellen. Ik weet nog niet wat ik dit jaar doe als het al doorgaat. Misschien knutsel ik iets om buiten te zetten.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 11:07

Ohja wat ook zo stom is hier: st maarten mag dus niet gelopen worden. Heel sneu voor de kinderen. En nou ligt de Albert Heijn wel gewoon vol met lampionnenspul, snoep, allemaal verwijzingen naar de lampionoptocht. Dus m'n man vroeg aan de manager waarom dat nou was, ze weten toch van dat advies? Maar de manager van dat filiaal gaf aan dat hij het wist, maar vanuit Albert Heijn de opdracht kreeg om het zo neer te leggen.

Idioot toch. Lekker verwarrend ook.
#teammaple🍁
<<

Anoniem326

Bericht 09 Nov 2020 11:17

Mijn antwoord past er niet tussen. Hier wordt Sint Maarten niet gevierd, maar halloween wel. De halloweentocht was afgeblazen. Wij hebben toch pompoenen uitgehold, verkleed en langs versierde huizen gelopen.

Hoewel Sint Maarten hier niet gevierd wordt, heb ik met de kinderen de afgelopen week als Sint Maarten verhalen gelezen en liedjes geoefend. Ik heb met mijn zusje en mijn oude buurvrouw afgesproken dat we langs zouden komen. Wij hebben dit weekend dus een klein tochtje gemaakt met lampionnen. Gezongen bij twee huizen en snoepjes gekregen. Ik heb aangebeld, de kinderen stonden voor de deur en hebben gezongen. Ik heb ruim 1,5 meter afstand gehouden.

Ik vind het belangrijk om ondanks de maatregelen nog wel te vieren en tradities in stand te houden. De herdertjestocht gaat ook niet door, maar daar ga ik ook zelf invulling aangeven.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Nov 2020 11:20

Urban Naked schreef:Ohja wat ook zo stom is hier: st maarten mag dus niet gelopen worden. Heel sneu voor de kinderen. En nou ligt de Albert Heijn wel gewoon vol met lampionnenspul, snoep, allemaal verwijzingen naar de lampionoptocht. Dus m'n man vroeg aan de manager waarom dat nou was, ze weten toch van dat advies? Maar de manager van dat filiaal gaf aan dat hij het wist, maar vanuit Albert Heijn de opdracht kreeg om het zo neer te leggen.

Het is allemaal verwarrend. Er wordt opgeroepen om alleen te komen en alleen het hoognodige te halen. Als je naar een tuincentrum gaat, tenminste hier, dan is de kerstshow nog groter dan voorafgaande jaren, worden er appelflappen, chocoladesoezen, wafels en ander feestelijk eten verkocht (om daar lopend op te eten). Ik kwam er om iets voor de konijnen te halen. En het was er dus erg druk. Met mensen die samen naar de kerstshow gingen. Ik vind het meten met twee maten dan wel moeilijk.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 11:21

Hier wordt nooit Sint Maarten gevierd, dus daarin verandert niks. Normaal hebben wij wel met Sinterklaas een activiteit die erop lijkt, de 'Sint&Pieten loop'. Dan gaan de kinderen in Sint of Piet kleding langs de deuren, Sintliedjes zingend en zijn er bij sommige huizen opdrachten (krijgen ze een papier voor mee) en bij andere huizen kunnen ze aanbellen in de hoop wat strooigoed te krijgen. Met het aansteken van de kerstboom op het dorp is er normaal een kaarsjestocht. Beiden gaan niet door. Nu vieren we Sint en Kerst toch al wel thuis, dus komt er geen alternatief met thuis vieren.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 11:36

Wij gaan niet lopen want m'n kind is 1.5, maar geven wel aan de deur.
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 11:54

Bij ons mag Sint Maarten wel door gaan, maar in aangepaste vorm. Zo mogen er geen groepen gevormd worden en ouders mogen niet mee zingen (en houden uiteraard minimaal 1,5 meter afstand).
Mijn kinderen zijn 2 en 4 en zijn geen held wat betreft zingen voor vreemden, dus normaal gesproken zou ik ze begeleiden/helpen met zingen. Nu wordt het denk ik een liedje afspelen op mijn telefoon als begeleiding.

Voor de mensen bij wie we aan de deur komen is het misschien wel een opluchting dat ik niet mee mag zingen #valsekraai
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Nov 2020 11:56

Onze burgemeester heeft een geniaal filmpje gemaakt. Wat een held:

https://indebuurt.nl/groningen/video/vi ... en~100174/

Wij doen alleen een paar huizen in de straat, met alleen onze jongens. Allemaal voortuintjes tot aan de deur en dan blijven wij op de stoep. Ik heb wel wat snoepjes in huis gehaald om ook te kunnen uitdelen als er iemand komt.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem304

Bericht 09 Nov 2020 12:00

Bij ons zijn de regels hetzelfde als bij Green Pepper.

Ik heb de bovenste optie gekozen, maar wij wonen buitenaf, hier komen geen kindjes aan de deur. Zou dat wel zo zijn, dan had ik gewoon snoep in huis gehaald.
Wij gaan aan het einde van de middag zingen bij opa en oma en dan na het eten zingen bij m'n moeder. En dan komen we ook langs m'n broer, dus daar ook nog even.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 09 Nov 2020 12:01

Dit vind ik wel een wazig advies:

"Amsterdam - Geen zakken vol snoepgoed en de deuren langs, maar zingen voor je eigen ouders en gezonde snacks zoals spruitjes als beloning. Zo luidt het advies van de gemeente Amsterdam aan ouders om dit jaar vanwege het coronavirus een andere draai te geven aan Sint Maarten.

Op sociale media zorgt het advies van de gemeente voor verbazing. „Is dit geen parodie?”, vraagt iemand zich af. „Dus je zit warm binnen, je moet naar buiten, je moet zingen, dan krijg je een spruitje van je ouders, en dan smijten ze de deur weer dicht?”, schrijft een ander."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2062096 ... nt-maarten

Spruitjes als beloning, serieus?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 09 Nov 2020 12:01

Hier mag er gewoon gelopen worden, alleen in het centrum wordt niks aangeboden. L. loopt een rondje in onze buurt, en dat is wel voldoende.
<<

Anoniem313

Bericht 09 Nov 2020 12:03

Tuurlijk niet, is toch gewoon grappig.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:05

Ohhh ik kreeg dat filmpje van die burgemeester in Groningen ook en dacht eerst dat t een grapje was Haha ???

Ik denk dat wij t hier niet vieren. De wijkvereniging besteed er iig geen aandacht aan. Dus wij beginnen er ook maar niet over tegen dochter. We hebben wel wat snoep in huis gehaald voor t geval er wel kindjes komen en haar lampion van vorig jaar ligt op zolder, dus mocht ze dan toch nog zelf paar huizen willen doen dan kunnen we dat toch nog snel doen. Vorig jaar heeft ze voor t eerst met een vriendinnetje id wijk gelopen en dat was echt super leuk. Maar nu weet ze denk ik niet dat t nu bijna Sint Maarten is omdat school en wij er dus geen aandacht aan geven.

In de wijk verderop doen ze altijd een lampionnenoptocht, daar heeft ze vorig jaar ook aan meegedaan (met t zelfde vriendinnetje die dus in díe wijk woont). Maar dat zal neem ik aan nu ook niet doorgaan. Nou ja. Volgend jaar hopelijk weer!!
Laatst gewijzigd door SophieZMY op 09 Nov 2020 12:07, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:06

Susan schreef:Dit vind ik wel een wazig advies:

"Amsterdam - Geen zakken vol snoepgoed en de deuren langs, maar zingen voor je eigen ouders en gezonde snacks zoals spruitjes als beloning. Zo luidt het advies van de gemeente Amsterdam aan ouders om dit jaar vanwege het coronavirus een andere draai te geven aan Sint Maarten.

Op sociale media zorgt het advies van de gemeente voor verbazing. „Is dit geen parodie?”, vraagt iemand zich af. „Dus je zit warm binnen, je moet naar buiten, je moet zingen, dan krijg je een spruitje van je ouders, en dan smijten ze de deur weer dicht?”, schrijft een ander."

https://www.telegraaf.nl/nieuws/2062096 ... nt-maarten

Spruitjes als beloning, serieus?

Hahaha die social media comments! Heerlijk.
Lekker verkleumen voor een spruitje. Natuurlijk. Traktatie.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Nov 2020 12:09

Wij vieren het ook anders dit jaar. Vanuit school doen ze niks. Andere jaren gaan de klassen naar het verzorgingstehuis in de buurt en zingen ze daar liedjes en brengen wat spulletjes langs. Dat wordt dus niet gedaan.
Wij gaan ook spelletjes met snoepjes spelen en de kinderen hadden bedacht dat wij in verschillende kamers moeten gaan zitten en dat ze dan langs die deuren gaan en zingen. En snoepjes krijgen. Dus dat. ;-)
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:11

Urban Naked schreef:Ohja wat ook zo stom is hier: st maarten mag dus niet gelopen worden. Heel sneu voor de kinderen. En nou ligt de Albert Heijn wel gewoon vol met lampionnenspul, snoep, allemaal verwijzingen naar de lampionoptocht. Dus m'n man vroeg aan de manager waarom dat nou was, ze weten toch van dat advies? Maar de manager van dat filiaal gaf aan dat hij het wist, maar vanuit Albert Heijn de opdracht kreeg om het zo neer te leggen.

Super suf. Vooral niet zelf nadenken als filiaalmanager?
Maar kinderen komen nu als t goed is toch niet in de supermarkt dus dat scheelt wellicht nog.
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:18

Ik ken het niet, kom oorspronkelijk niet uit deze regio. En nu ik zwanger ben zie ik het niet zitten om dan allerlei vreemde kinderen aan de deur te hebben. Moet nog ff bedenken hoe we dit kenbaar kunnen maken. Ik hang denk ik gewoon een papier op de deur dat we niet meedoen omdat iemand in de risicogroep valt.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:19

Er zijn soort van plannen om per 2 ouders (en dan met bijbehorende kinderen) te gaan lopen en dan max 5 huizen langs. Maar dit weekend heeft de gemeente laten weten dat er verzocht wordt om niet te gaan lopen. Dus ik ben nog aan het peilen hoe de andere ouder met wie ik zou gaan er in staat.

Bij ons op het stukje van de straat wonen verder geen kinderen en het ligt niet op de route. Er komt dus nooit iemand aan de deur.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Nov 2020 12:19

Fantine schreef:Ik ken het niet, kom oorspronkelijk niet uit deze regio. En nu ik zwanger ben zie ik het niet zitten om dan allerlei vreemde kinderen aan de deur te hebben. Moet nog ff bedenken hoe we dit kenbaar kunnen maken. Ik hang denk ik gewoon een papier op de deur dat we niet meedoen omdat iemand in de risicogroep valt.

Bij ons zet je een kaarsje bij de deur als je wél mee doet. Staat er niks, dan lopen we dus door. In principe hoef je dus niks te doen.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 12:32

Volgens mij mag het hier wel, dus ik heb voor de zekerheid ook wat snoep in huis gehaald.
Of wij gaan lopen weet ik niet zeker.. we wonen in een straat met 8 huizen waarvan de helft normaal al niet opendoet. Nu al helemaal niet denk ik.. Dat vind ik dan ook weer zo sneu voor ze.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Nov 2020 12:42

Wat vind je er zielig aan voor O Marin?
Hij is 3jr, hij heeft er toch geen besef van? In de zin van dat hij weet dat hij bijvoorbeeld vorig jaar heeft gelopen.
30-04-2017
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen