Dreumes en slapen...hellup
Anyway, kindlief is inmiddels 17 maanden (15 gecorrigeerd) en heeft in 17 maanden slechts een handjevol keren doorgeslapen.
Hij slaapt in de slaapkamer naast ons, en suite, en hij hoort ons en ik hoor ieder zuchtje van hem. Mijn vriend ligt KO, maar ik dus zeer zeker niet. En na 17 maanden begint me dat echt wel behoorlijk op te breken.
Op advies van mn psych ben ik begonnen met slapen met oordopjes. Dan hoor ik m namelijk nog steeds, alleen pas als ie écht huilt. Hij huilt namelijk ook vaak zachtjes in zijn slaap en dan is er dus verder niks aan de hand. Dit doe ik nu een week of 2 en eigenlijk werkt dit hartstikke goed....scheelt me toch zeker ieder uur wakker zijn.
Sinds 3 dagen wil onze vriend alleen niet meer naar bed s avonds. Waar hij voorheen heel zoet ging liggen en zelf in slaap kon komen, is het nu de antichrist. Gillen, schreeuwen, alles.
1e avond hebben we hem maar ff laten gaan, wel na iedere 5 minuten even kijken, na een uur sliep ie. De avond erop hetzelfde, ongeveer 45 min. Gisteravond is mijn vriend wat langer bij m blijven zitten, onder het mom van 'misschien is het verlatingsangst'. Hielp van geen meter. Het duurde 35 min.
Vanochtend word ik wakker en denk ik ineens KAK. Wat als ie niet meer naar bed wil s avonds omdat ie denkt dat wij s nachts niet komen?? En nu heb ik buikpijn.
Zou het een kwestie van uitproberen zijn, dat hij moet wennen? En gewoon doorpakken zoals we doen? Of oordopjes uit en s nachts weer vaker eruit gaan?
- hij slaapt alleen in zijn eigen bed, bij ons wil hij pertinent niet. Wordt ie ook driftig.
- er is s nachts vaak weinig aan de hand. Soms ligt ie klem, soms speen kwijt (hij heeft er maar 6 in zijn bed, maar ok)
- babyfoon heeft een lampje
- tegen m praten door de muur heeft ook geen effect
- s avonds slaapt ie met de deur open, zodat ie ons nog hoort. Als wij naar bed gaan, doen we de deur dicht. Mijn vriend legt m dan nog ff recht etc.
RYW schreef:Ik heb dingen uit mijn schoenzool gepeuterd die ik boeiender vind dan Nougat's mening en leven.