Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kinderboekenweek!

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2020 10:15

Kinderboekenweek!

Het is weer Kinderboekenweek!

Het thema is dit jaar En Toen? met een focus op de geschiedenis.

Hebben jullie al een boek gekocht voor je kind? Of heeft hij/zij zelf iets uitgezocht?

Ik vind het bijpassende prentenboek denk ik niet zo leuk, al moet ik 'm nog inkijken (nog niet bij de boekhandel geweest). Maar iets over geschiedenis op niveau van een 3 jarige zou ik wel leuk vinden. Hopelijk voel ik me volgende week fit genoeg voor een bezoekje aan de boekhandel met zoontje.

Voor dochter ga ik deze klassieker bestellen bij de boekhandel, die moet ze uiteraard hebben (al is de naam net niet 't zelfde maar zo lief, doet me aan vroeger denken).
Afbeelding
Let's discover the world together.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 02 Okt 2020 10:23

Re: Kinderboekenweek!

Wij gaan vanmiddag boeken uitzoeken. Ik twijfel nog een beetje of ik m’n zoon meeneem naar de boekenwinkel, of dat we online bestellen (gelet op Corona en onnodig boodschappen doen) maar ik gun het de lokale boekwinkel ook wel en zij hebben geen webshop ?

Ik vind het prentenboek wel leuk klinken, mijn zoon is helemaal into ridders op het ogenblik en de titel Tweeling is ook wel toepasselijk hier natuurlijk ?

♥♥
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Okt 2020 10:23

Re: Kinderboekenweek!

Nog niet gedaan, maar ik hoop morgen even met ze naar de boekenwinkel te gaan. Dan mogen ze allebei een boek uitzoeken!
#teammaple🍁
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 02 Okt 2020 10:24

Re: Kinderboekenweek!

Ja elliot die mentale spagaat heb ik hier ook. Misschien gaan we online vooronderzoek doen zodat we sneller zijn in de winkel.
#teammaple🍁
<<

Anoniem316

Bericht 02 Okt 2020 10:25

Re: Kinderboekenweek!

Dochter en ik hebben woensdag een boek gehaald. Achteraf spijt van de keuze want bedacht me ineens dat ik een andere wilde halen (maar die heeft onze boekhandel niet).
Wij hebben deze gehaald:

Afbeelding

Ik had eigenlijk deze willen halen:

Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2020 10:27

Re: Kinderboekenweek!

Oh Iris en Michiel (van de kleuters) ken ik nog van vroeger.
Kan je dat tweede boek niet voor de twins halen vast? ?
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2020 10:29

Re: Kinderboekenweek!

En ja dat is een goed punt Elliot. Corona technisch bestel ik ook liever online maar ik gun het de lokale boekhandel ook. Dan ga ik iig alleen met de kinderen, zonder m'n man. (wat toch waarschijnlijk is doordeweeks)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem316

Bericht 02 Okt 2020 10:35

Re: Kinderboekenweek!

Marin schreef:Oh Iris en Michiel (van de kleuters) ken ik nog van vroeger.
Kan je dat tweede boek niet voor de twins halen vast? ?

Ja, het is ook wel echt een leuk boek hoor! Allemaal korte (en voor mij herkenbare) verhaaltjes over de kleuterklas. Wel echt van toepassing op L dus.
L is ook bijna jarig dus ik denk dat ik hem dan koop;)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4998

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:30

Bericht 02 Okt 2020 10:52

Re: Kinderboekenweek!

Ik ben woensdagmiddag met dochter naar de kinderboekenwinkel geweest, om 17.30 uur.
Wij waren alleen in de winkel. Je kan zelfs een privé shopafspraak maken bij ze.
Mijn dochter koos onderstaand boek.
Ik kocht er nog 2 voor school, mezelf en ooit voor dochter. ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2020 10:54

Re: Kinderboekenweek!

Ik las dit en toen zag ik dat er een nieuw boek in de reeks van 'De regels van Floor' uit is, dus toen ben ik meteen naar de stad gefietst en ja, nu heb ik dus een boek voor Kinderboekenweek. Nog niet voor E, maar dat komt nog.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 02 Okt 2020 11:06

Re: Kinderboekenweek!

Ik ga draakje vurig op school halen voor J tot nu toe elk jaar een boek gekocht.
2015 💙
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Okt 2020 11:33

Re: Kinderboekenweek!

Onze school heeft een actie met de lokale boekhandel, daar wil ik graag gebruik van gaan maken. De school krijgt dan een bepaald bedrag, afhankelijk van hoeveel boeken er verkocht zijn.
<<

sokpop

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 256

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:44

Bericht 02 Okt 2020 13:17

Re: Kinderboekenweek!

Bij ons is het ook traditie om met de kinderen naar de boekenwinkel te gaan en dan mogen ze zelf een boek uitzoeken. Dit jaar vond ik dat niet zo'n goed plan. Ik heb de middelste gevraagd waar ze graag een boek over wilde hebben en dat was prinsessen.

Vanmorgen ben ik dus even alleen geweest en heb ik voor alledrie een boek uitgezocht en in laten pakken als cadeautje.

Mijn bonus puberdochter krijgt Helden.
Mijn kleuter: prinses Arabella is jarig.
Mijn peuter: over een kleine mol die wil weten wie erop zijn kop gepoept heeft.

In oktober gaan we naar een voorstelling over de kleine mol dus het leek mij wel leuk om dat boek in huis te hebben.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Okt 2020 13:17

Re: Kinderboekenweek!

Soleil schreef:Onze school heeft een actie met de lokale boekhandel, daar wil ik graag gebruik van gaan maken. De school krijgt dan een bepaald bedrag, afhankelijk van hoeveel boeken er verkocht zijn.


Dat hebben ze bij ons op school ook inderdaad.
Als de oudste vanmiddag uit school komt fietsen we direct even door naar de boekhandel. Nog geen idee welk boek we mee gaan nemen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 02 Okt 2020 13:51

Re: Kinderboekenweek!

Soleil schreef:Onze school heeft een actie met de lokale boekhandel, daar wil ik graag gebruik van gaan maken. De school krijgt dan een bepaald bedrag, afhankelijk van hoeveel boeken er verkocht zijn.


Ja hier ook. Daarom toch maar met T en mondkapje naar de lokale boekhandel denk ik!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7544

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:04

Bericht 02 Okt 2020 13:56

Re: Kinderboekenweek!

Ik koop ook liever in de boekwinkel, zeker hiermee, maar ik weet niet of het nog gaat lukken daar heen te gaan. Dit weekend wordt het sowieso niets hier. Als het niet lukt bestel ik toch maar online maar dat zie ik nog wel dan. Moet dan nog wel even bedenken welk boek het moet worden.
<<

Anoniem332

Bericht 02 Okt 2020 13:58

Re: Kinderboekenweek!

Ik heb het boek, ‘ de krijtjes staken’ gekocht van Oliver Jeffers. Dochter vind het boek van Fausto van hem helemaal geweldig. En deze vond ik ook mooi, zet je weer aan het denken.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 02 Okt 2020 14:12

Re: Kinderboekenweek!

Housebird schreef:Ik heb het boek, ‘ de krijtjes staken’ gekocht van Oliver Jeffers. Dochter vind het boek van Fausto van hem helemaal geweldig. En deze vond ik ook mooi, zet je weer aan het denken.


Wij hebben 'Samen hier' van Oliver Jeffers, dat is ook echt heel mooi. In het voorjaar zijn er drie baby's geboren in mijn omgeving, die hebben het ook allemaal gekregen van mij.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 02 Okt 2020 14:17

Re: Kinderboekenweek!

Housebird schreef:Ik heb het boek, ‘ de krijtjes staken’ gekocht van Oliver Jeffers. Dochter vind het boek van Fausto van hem helemaal geweldig. En deze vond ik ook mooi, zet je weer aan het denken.


Dat boek is hier ook echt favoriet bij beide.


Andere favoriet hier: Avonturen van de dappere Ridster.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 02 Okt 2020 15:00

Re: Kinderboekenweek!

Ze hebben bij mij allebei een boek uitgezocht, helaas was het aanbod voor de jongste wat beperkt.

De oudste koos, weinig verrassend, een boek over dino's. Ik vind het een grappig verhaal:
Afbeelding

De jongste ging voor een boek met een beer, dat eigenlijk over een haasgaat:
Afbeelding
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Okt 2020 16:06

Re: Kinderboekenweek!

Leuk Taeda! Ik ken ze beide niet maar lijken me allebei leuk. Die auteur van het tweede boek heeft ook leuke andere boeken, die hebben we wel eens van de bieb.
Let's discover the world together.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 16:08

Bericht 02 Okt 2020 16:24

Re: Kinderboekenweek!

Ik denk dat dit jullie wellicht ook kan helpen aan leuke kinderboeken http://kinderzwerfboek.nl/ .

Door heel Nederland zwerven dus kinderboeken van speciale kinderboekenstations naar andere station en wellicht zit er eentje bij jouw in de buurt en kun je er ook gratis gebruik van maken.
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 02 Okt 2020 16:27

Re: Kinderboekenweek!

Taeda, dat boek over de dino’s is inderdaad erg leuk. Wij werken momenteel rond dat boek in de klas.

Hier mogen ze ook altijd een boek uitzoeken. Dit jaar dus 4 boeken (en altijd nog 1 voor mezelf)
Ik weet dat ze Juf Braaksel willen en de Ridder zonder billen. Voor de andere 2 moet ik nog even kijken.
Hier helaas geen plaatselijke boekhandel meer, dus ik zal ze online moeten bestellen.
💜💜💙💙
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10385

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:55

Bericht 02 Okt 2020 16:40

Re: Kinderboekenweek!

Tot wanneer duurt de kinderboekenweek?
Wil anders woensdag even met ze gaan. Heerlijk altijd.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 02 Okt 2020 16:41

Re: Kinderboekenweek!

Ik ben vandaag 4x langs de boekhandel gelopen maar er stond steeds een rij buiten. Ga volgende week nog wel even en anders toch online.

Voor de jongste heb ik een nijntje flapjes boek.
⁠♡♡♡
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers