Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tweeling/vroeggeboorte

<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 11 Aug 2015 15:11

tweeling/vroeggeboorte

Ik ben op zoek naar wat tweeling moeders. Wij zijn van zwanger van een tweeling (meisjes) die samen een placenta delen en een vlies tussenbeide hebben. We hebben om de twee weken echo. Gister de 20 weken echo gehad en de dames groeien perfect tot nu toe. Ze hebben al wel aangegeven dat ik bij week 36/37 ingeleid ga worden ivm kans op tweeling transfusie syndroom en langer laten zitten dan niet verstandig is.

Nu kwamen ze er gister ook achter dat mijn baarmoederhals verkort is en dit samen met het zwanger zijn van een tweeling nog weer voor extra vroeggeboorte kan zorgen.
Vanochtend werden we door het ziekenhuis gebeld dat ik in aanmerking kom voor een ring of vaginale tabletten.
Zijn hier mensen die daar ervaring mee hebben?
En hoe vroeg werden dan de baby's geboren etc? Hoop op wat ervaringsverhalen.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Aug 2015 16:19

Re: tweeling/vroeggeboorte

De beren van stofzuiger deelde ook de placenta.
Er is ook een 2-lingen topic. Mss dat je daar ook even je vraag neer kunt zetten, zal het topic eens zoeken
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 16:25

Re: tweeling/vroeggeboorte

Wij zijn zwanger?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 11 Aug 2015 16:25

Re: tweeling/vroeggeboorte

Ik heb het zelf niet gehad, maar heb veel positieve verhalen gehoord over zowel de ring, als de tabletten!
Een moeder die ik ken uit de tijd dat mijn dochter in het ziekenhuis lag heeft bij de 2e die pillen gebruikt, ze is uiteindelijk eerder gestopt dan de bedoeling was, en niet veel later is het kindje (ook te vroeg, maar niet extreem, volgens mij rond de 35/36 wkn) geboren.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 11 Aug 2015 16:27

Re: tweeling/vroeggeboorte

Nougat schreef:Wij zijn zwanger?



Is dit nou de enige reactie die je kunt geven?


jaja, ik weet het, moet niet happen
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem304

Bericht 11 Aug 2015 16:28

Re: tweeling/vroeggeboorte

Doe het dan ook niet.
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 11 Aug 2015 17:04

Re: tweeling/vroeggeboorte

Bedankt dora voor je reactie ;) ik zal eens gaan zoeken.
@nougat: wij zijn in verwachting.. Zo beter?
@lejow: ja ik ben zelf niet zo'n voorstander van de vaginale tabletten, heb ze de eerste 14 weken 3 keer per dag al moeten inbrengen. Ik neig zelf meer naar de ring. Maar kan nog niet echt vinden of er echt verschil zit in resultaat etc.
<<

Anoniem125

Bericht 11 Aug 2015 17:05

Re: tweeling/vroeggeboorte

Dat is beter inderdaad. Ik vind het altijd zo gek als vrouwen dat zeggen.
<<

Guus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 948

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:25

Bericht 11 Aug 2015 17:43

Re: tweeling/vroeggeboorte

Gelukkig jongens, Nougat is tevreden met de aanpassing!

Kan er met een gerust hart weer teruggepakt worden naar het onderwerp zelf ipv nachten wakker liggen over of de woordkeuze wel door de een-koppige ballotagecommissie komt.

Pfieuw!
Vet Goochem!


30-08-2013, ik ook van jou
01-06-2015, mama is het woord waar het leven mee begint
<<

Anoniem 146

Bericht 11 Aug 2015 18:49

Re: tweeling/vroeggeboorte

Een vriendin van mij is haar (tweeling) kindjes verloren door vroeggeboorte. Ze heeft nu twee kinderen gekregen en bij beide zwangerschappen een cerclage gehad.
<<

Anoniem280

Bericht 11 Aug 2015 19:09

Re: tweeling/vroeggeboorte

Ow wat verschrikkelijk lijjt me dat.

Ik heb ook enorm in angst gezeten om mijn kinderen te verliezen bij 24 weken zwangerschap. Als ik dan verhalen hoor dat mensen hun kindje bij zoveel weken zwangerschap zijn verloren, dan krijg ik kippenvel.
Tranen schieten dan letterlijk meteen in de ogen.
<<

Anoniem280

Bericht 13 Aug 2015 08:35

Re: tweeling/vroeggeboorte

Yessy, weet je al waar je voor kiest?
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 13 Aug 2015 08:53

Re: tweeling/vroeggeboorte

Nee nog niet. De arts zou info opsturen wat we konden door lezen. Maar zit heel ongeduldig tien keer per dag mijn mail te checken aar heb nog geen info binnen. Als ik maandag nog niks heb ontvangen ga ik even bellen of ze het niet vergeten. Want die maandag erna moeten we doorgeven wat we willen. Moet zeggen dat ik de afgelopen dagen wat minder ontspannen ben dan hiervoor. Begin nu toch een beetje de zenuwen te krijgen.
<<

Anoniem163

Bericht 13 Aug 2015 10:20

Re: tweeling/vroeggeboorte

Zit je op de tweeling moeder fb?
<<

Anoniem280

Bericht 13 Aug 2015 10:22

Re: tweeling/vroeggeboorte

Daar heb je meerder van hé stofzuiger? Ik ben lid waar voornamelijk Belgen op zitten.
<<

Anoniem163

Bericht 13 Aug 2015 10:26

Re: tweeling/vroeggeboorte

.
Laatst gewijzigd door Anoniem163 op 13 Aug 2015 10:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Yessy

Noob

Berichten: 106

Geregistreerd: 03 Okt 2014 12:56

Bericht 13 Aug 2015 10:41

Re: tweeling/vroeggeboorte

Ja stofzuiger, ik zag je berichtje op de Facebook pagina ook. Althans neem aan dat het jouw reactie is ;)
<<

Anoniem163

Bericht 13 Aug 2015 10:47

Re: tweeling/vroeggeboorte

Yessy schreef:Ja stofzuiger, ik zag je berichtje op de Facebook pagina ook. Althans neem aan dat het jouw reactie is ;)

Ja!

Wist niet dat jij het was haha. Reageerde daar en zag toen hier bijna hetzelfde staan. Kon bijna niet missen!
<<

Sucre

Kwebbel

Berichten: 340

Geregistreerd: 02 Mei 2015 08:40

Bericht 13 Aug 2015 13:08

Re: tweeling/vroeggeboorte

Ik heb dus ervaring met verkorte baarmoedermond, zoals ik in het tweelingtopic ook aangegeven had. Geen ervaring met de ring of tabletten. Ik snap de angst voor vroeggeboorte heel goed en ik heb helaas ook een vroeggeboorte meegemaakt. Mijn tweeling is met 28 weken geboren, extreem prematuur dus. Maar ik wil je hiermee wel een succesverhaal meegeven, want onze meiden doen het hartstikke goed, hebben eigenlijk helemaal geen complicaties gehad en zijn zelfs nog nooit ziek geweest tot nu toe. Mocht het tot een vroeggeboorte komen, kan het dus ook allemaal erg goed verlopen!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Olíve, Zora