Gaan voor een kindje - koudwatervrees
Wie herkent deze gevoelens en hoe ben je ermee omgegaan?
Fantine schreef:Hier heel herkenbaar. Heb jaren geen kinderen gewild en we waren er beide pas op ons 34e aan toe. We zijn dan ook beide 35 bij de eerste. Dit jaar hadden we alles rondom ons nieuwe huis op orde en door Corona konden we toch niet veel meer op pad. Ik ben in februari gestopt met de pil, geen ovulatietesten gebruikt, mijn menstruatie kwam netjes en regelmatig op gang en in mei bij de eerste poging was het direct raak. Ik heb nooit een oergevoel gehad maar nu ik eenmaal zwanger ben en eigenlijk vanaf het moment dat we het wisten, was ik wel gelijk enorm blij en voelt het goed.
Toevallig afgelopen weekend de wagen kunnen ophalen en dan loopt hij helemaal trots door het huis, ik werd helemaal emo Zora schreef:Herkenbaar Tuttebel. Bij mij kwam het echte oergevoel ook pas na mijn eerste miskraam. Daarvoor was het allemaal heel rationeel geweest.
. Gelukkig was ik toen na een half jaar weer zwanger en werd dochter toen 9 maanden later geboren. De kinderwens voor nr 2 was veel meer aanwezig en voelde echt als rammelende eierstokken. Maar dat was ook vooral de wens om ons gezin completer te maken. Dat was gelukkig na 1 ronde direct raak, dus koudwatervrees heb ik daar ook nooit voor gehad.Monte schreef:Wat veel die het herkennen, blijkbaar toch iets wat (bijna) elke vrouw heeft.
Agnes: rationeel gezien kan je natuurlijk zeggen, dat komt ook wel goed. Maar ik snap het wel als je financieel wat achter de hand wil hebben. Als je die lijsten met benodigde babyspullen ziet dan val je al bijna flauw, hahaha. Nee zonder gekheid, een buffer is altijd wel erg fijn. Maar er zijn ook zat mensen die het zonder doen en het ook ''redden''.
Terug naar Zwangerschap & kinderen
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers