Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Laatste babyfase...

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 05 Dec 2020 01:24

Laatste babyfase...

Ik had zelf altijd de wens voor een groot gezin.
Onlangs kwam ons 2e kindje, nu 5 maand.

Mijn man heeft genoeg van de medisch molen en wil het hierbij laten. Dit was ook een van de laatste pogingen, dan wou hij ook stoppen.
Ik kan hem natuurlijk niet dwingen. We hebben ruim 5 jaar ziekenhuisbezoek er op zitten.

Toch blijft het bij mij dat ik graag een 3e wil. Maar ik respecteer hem ook, dus waarschijnlijk is dit onze laatste.

En nu heb ik zo'n last van dat laatste babyfase, laatste zwangerschap... Pas hadden we het er over en ik raak er echt verdrietig van. Het houd me heel erg bezig dat ik er steeds aan denk en iedereen lijkt de 3e zwangerschap aan te kondigen.

Herkenbaar voor iemand? Hoe kan kan ik er mee omgaan en volop genieten van wat ik heb! Waar ik super dankbaar voor ben en daarom snap ik mijn gevoel ook niet zo....
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Dec 2020 08:42

Re: Laatste babyfase...

Heel herkenbaar! Ik heb er in de herfst een paar posts over geschreven in het zwangerschap en kinderen biechttopic en daar kwamen heel veel reacties op waar ik wat aan had en prettig waren om mijn gedachten een beetje te ordenen. Misschien kun je die nog eens terug lezen :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem332

Bericht 05 Dec 2020 09:08

Re: Laatste babyfase...

Ja ‘zelfs’ ik herken mij erin. Mijn kinderwens kreeg ik pas heel laat. Maar ik dacht altijd mocht ik toch ooit kinderen krijgen dan graag 3. Beide komen we uit een gezin met meer dan 2 kinderen.
Ik heb twee prima zwangerschappen en bevallingen gehad. Alleen na complicaties na de bevalling vind ik het Te risicovol om nog een baby te krijgen. .
Hier hou ik mij aan vast. Ook kan ik mij niet voorstellen dat er een tevredener baby bestaat dan die wij nu hebben :-)

Al mijn zwangerschapskleding heb ik al weg gegeven aan vriendinnen. Ook de baby kleding etc. Wat niet meer past en gebruikt wordt doe ik gelijk weg. Dit is voor mij een manier om af te sluiten.
Er zijn ook genoeg situaties waarin ik drie kinderen niet zie zitten. Maar het voelt wel als een ‘ding’ om niet meer zwanger te willen raken met alles wat erbij hoort. Ondanks ik dat niet een hele fijne periode vind.
Laatst gewijzigd door Anoniem332 op 05 Dec 2020 22:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 20:23

Bericht 05 Dec 2020 09:13

Re: Laatste babyfase...

ZBedankt fijn om de reacties te lezen Zora!
Dat met vlagen herken ik ook wel heel erg. Nu is het weer even zo aanwezig dat ik voor mijn gevoel nauwelijks geniet. Al doe ik dat wel steeds heel erg en bewust!

En wat heftig HB, kan me voorstellen dat je dan verstandig weet dat het goed is zo, maar emotioneel blijft de wens bestaan. En is het ook een soort afscheid nemen van dat toekomst beeld, zo voelt het voor mij wel een beetje.
Ik heb zwangerschapskleding wel goed weg kunnen doen, althans hetgeen ik niks mee heb. Paar bijzondere items heb ik nog.
Babykleding zou een groter ding zijn!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17381

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 05 Dec 2020 10:03

Re: Laatste babyfase...

Ja dat met die vlagen heb ik nog steeds. Nu momenteel een tijdje dat ik het heel fijn vind zo met z’n vieren en me erg gelukkig voel met 2 kinderen. Dat sterkt mij wel in het gevoel dat het zo ook goed en klaar kan zijn. Maar goed, ik weet dat die wens er regelmatig wel is en vast ook binnenkort weer een x de kop op steekt :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 05 Dec 2020 13:25

Re: Laatste babyfase...

Die wens komt bij mij ook regelmatig de kop opsteken, al kan ik werkelijk geen enkel rationeel argument verzinnen waarom 3 leuker zou zijn dan 2. Twee gezonde kinderen nu. Zwangerschappen en bevallingen zonder blijvende schade doorstaan. Ik ben al 36 en eigenlijk zijn de twee die ik heb ook al erg leuk.

Nu werk ik niet en het plan was dat toch wel weer om te gaan doen als ze 2 en 4 zijn. Als ik nu zwanger zou raken, zou dat weer een jaar of 2 uitgesteld worden. Wil ik dat? Ben ik nog een leuke moeder met 3 kinderen en zo lang thuis zijn?

Nu doe ik alsof ik een keus heb, maar voor mijn vriend is het klaar. Hij heeft er altijd 2 gewild, die heeft hij nu. Hij luistert wel naar me als ik het over mijn twijfels heb, maar zijn mening verandert niet.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 05 Dec 2020 21:43

Re: Laatste babyfase...

Ik herken het gevoel ook wel. Met vlagen inderdaad. Soms staat alles in mijn hoofd in het teken van baby's. Ik merk wel dat het gevoel afneemt naarmate ook onze jongste ouder wordt.

Bij mij is een derde zwangerschap om gezondheidsredenen afgeraden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers