Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Huisdier en p/kleuter

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Sep 2020 21:52

Huisdier en p/kleuter

We denken er over na om een huisdier te nemen. V is zo gek van dieren dat we haar daar wel een plezier mee kunnen doen. elf wol ze het liefste een hondje.

Een hond, katten of konijnen vallen voor nu af, omdat daar te veel werk aan zit. Voor katten is mijn man allergisch, hoewel de Britten die we hadden wel goed gingen.

Een vis lijkt me saai? Maar een hamster ziet mijn man weer niet zo zitten.

Ik verwacht niet dat V echt mee zal helpen met het hok schoonmaken, dus het moet ook iets zijn wat wij zelf leuk vinden.

Hebben jullie huisdieren icm met een peuter/kleuter?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem316

Bericht 22 Sep 2020 22:06

Re: Huisdier en p/kleuter

Wij hebben vooral dieren die jullie niet willen haha. We hebben een kat, 2 vissen en een konijn. En de hond van mijn ouders is regelmatig bij ons.

L is gek op alle diertjes. Het konijn krijgt wat minder aandacht omdat ze daar eigenlijk nog wat te klein voor is. Wel helpt ze met voeren(verse groente of brokjes laten eten uit haar hand). De vissen vind ze wel leuk, die geeft ze eten. Een van beide heeft ze ook zelf uitgezocht.
L is het meest gesteld op de hond van mijn ouders en als wij de tijd zouden hebben voor een hond, zou die er zeker gekomen zijn. Als dat hondje hier is, laat ze het hondje uit de bench, geeft hem eten en drinken en met wandelen houdt zij hem vast. Ze kroelt graag met hem en lijkt ook wel haar rust bij hem te vinden.

Onze poes is een einzelganger dus daar heeft ze niet veel aan. Maar soms liggen ze wel bij elkaar en kan ze er erg lekker mee kroelen.

Ik vind het zelf heel belangrijk dat kinderen op groeien met dieren. Dat je er lief voor hoort te zijn en er voor moet zorgen. De kinderen van zwager en schoonzus groeien zonder dieren op en dat zie je. Als ze hier zijn, duikt onze kat weg omdat ze er simpelweg erg ruw mee om gaan.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Sep 2020 22:08

Wat is veel werk? Wij hebben twee katten maar ik vind het niet veel werk. Eten geven is zo gebeurd. Ze redden zich prima!
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Sep 2020 22:15

Wij hebben twee katten gehad tot V 10 maanden was. De katten bleven enorm bang voor haar (terwijl ze nog niet van haar plek af kwam). Ze hadden enorme stress. Plassen buiten de bak, vechten, enorm verharen. Dus in die zin hadden we er wel veel werk aan. Het waren binnenkanten, dus ook wel elke dag de bakken uitscheppen.

We hebben voor het kindertijdperk 2 Franse hangoren gehad. Die hadden 15m2 in de tuin en dat was elk weekend toch ook wel heel veel werk om schoon te maken enzo.

Het liefst wil ik een hondje, maar we zijn, als mijn man ooit weer op kantoor werkt, twee hele dagen niet thuis en dat vind ik zielig. En natuurlijk ook goed uit kunnen laten en op dit moment hebben we daar de mentale energie niet voor.

Mijn droombeeld was ook dat de kids met dieren op zouden groeien. Maar.....V is echt enorm lief met alle (grotere) dieren. Spinnetjes enzo vindt ze eng.

<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 22 Sep 2020 22:18

Oh sneu! Had je die katten al voordat V geboren werd? Sommige dieren kunnen niet tegen zo’n verandering. Jonge kittens zouden daar wel anders mee om kunnen gaan. Je weet het nooit zeker, maar het is more likely.

Maar ik snap dat je als je zo’n ervaring hebt gehad met katten dat je wat huiverig bent daarvoor!
#teammaple🍁
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 22 Sep 2020 22:22

We hadden de oudste een jaar of 5 en daarna nog één erbij omdat de oudste wat eenzaam werd. En gewone katten kunnen dus niet ivm de allergie. En ergens..al die haren overal ? die mis ik niet. Ik mis wel de aanhankelijkheid, het knuffelen enzo. Nog steeds! Ze konden ook knappe trucjes. Echt leuk waren ze. V had ze fantastisch gevonden. Eentje was zo mak, die had ze in een kinderwagen kunnen duwen ;-)

Mijn man kan ik denk ik nooit meer zo ver krijgen om katten te nemen.

Een hond hadden we het laatst over..maar dat zou dan eerder een hulphond voor S worden als dat allemaal niet goed zou gaan.

<<

Anoniem316

Bericht 22 Sep 2020 22:43

Hebben jullie niet iemand in de buurt met een hond die jullie eens mogen lenen of een keertje mogen laten logeren?
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 22 Sep 2020 22:59

Ik zou dat idd ook willen aanraden. Ga eens oppassen als mensen op vakantie zijn. Onze kinderen zijn namelijk ook dierengek. Maar naar onze eigen hond kijken ze bijna niet om, en de logees die we gehad hebben (konijn, hamster, hond en gezorgd voor de poezen van m'n zusje in hun eigen huis) waren eigenlijk ook zeer snel niet meer interessant. Ben je bewust van dat het zo ook kan gaan. Iets eigens is toch anders als bij een ander of bij de kinderboerderij.
Zeker in het geval van een dier dat je in huis neemt en welke je zelf niet perse wil is dat jammer.
Juli 2015
Maart 2017
<<

Anoniem326

Bericht 22 Sep 2020 23:02

Ik heb twee konijnen en ik wilde je adviseren om konijnen te overwegen. Ik vind een keer per week het hok schoonmaken een kleine moeite. La eruit en die kieper ik in de groencontainer en dan vul ik hem weer. De kinderen zorgen elke ochtend voordat ze naar school gaan voor voer en water. Verder lopen ze regelmatig los in de tuin.

Als je konijn veel werk vindt dan vind je een hond veel meer werk. Ik heb een hond gehad en dat is een behoorlijke investering in tijd. Daar moet je altijd rekening mee houden. En het schoonmaken van de mand en je huis kost veel meer tijd dan konijnenhok.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Sep 2020 07:52

Als we konijnen zouden nemen dan willen we ze veel ruimte bieden. Zoals we ook bij onze oude konijnen hadden. Het schoonmaken omvatte toen veel meer dan alleen een lade leegkiepen.

Ik geef al aan dat een hond voor nu geen optie is, net zoals katten. Daar hebben we simpelweg de energie nog niet voor.

<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Sep 2020 08:05

Even inhaken op geen energie voor een hond. Wij hebben onze hond, destijds een pup, aangeschaft toen ik in een burn out zat. Juist het wandelen met de hond heeft heel veel positieve energie en rust gegeven. Je moet namelijk naar buiten met het beestje en dat werd echt een heel fijn moment. Nu loop ik nog steeds heel veel met hem, vaak alleen en het is zo heerlijk. Ook gaan we vaak samen met de kinderen een rondje lopen in het bos.

Maar even voor jullie. Misschien een vogeltje? Een vriendin van mij heeft ze behoorlijk tam gekregen en dat is zo grappig om te zien.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Sep 2020 08:14

We weten gewoon niet hoe het leven gaat lopen. En zo lang die onzekerheid er is,is een hond niet verstandig. Ik kan me wel voorstellen dat in jouw geval het wel een positief punt is!

Vogeltje heb ik ook wel over nagedacht inderdaad!

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 08:54

Wij hebben een aquarium met vissen, slakken en garnalen. Is ook best wat werk. Maar zoon (3) vindt het enorm leuk. Helpt elke dag met voeren, schuift zijn stoel voor het aquarium om te kijken. Één van de vissen ligt ‘s avonds vlak voor het raam, deze krijgt nu een kusje. ?
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem331

Bericht 23 Sep 2020 08:55

Hoi Jip!

Wij hebben ook veel huisdieren, en inderdaad voor kinderen zo leuk en ook goed om van te leren.

Wij hebben 2 grasparkieten, wel buiten want vogels maken ontzetten veel rommel. Niks blijft in de kooi.
Ook hebben wij sinds kort een aquarium met een paar warmwatervissen, en ik dacht dat alleen mijn zoon hier blij van zou worden, maar hij staat op de kast bij onze eettafel en eigenlijk worden we er allemaal wel blij van.
Ook hebben we een hamster, die vragen weinig onderhoud en zijn voor kinderen heel leuk.
Het zijn uiteindelijk nachtdieren maar die van ons is heel vaak wakker overdag, zodra mijn dochter thuis komt, komt de hamster ook tevoorschijn. Echt een heel leuk beestje.
<<

Anoniem326

Bericht 23 Sep 2020 08:59

Jip schreef:Als we konijnen zouden nemen dan willen we ze veel ruimte bieden. Zoals we ook bij onze oude konijnen hadden. Het schoonmaken omvatte toen veel meer dan alleen een lade leegkiepen.

Ik geef al aan dat een hond voor nu geen optie is, net zoals katten. Daar hebben we simpelweg de energie nog niet voor.

Mijn konijnen hebben ook groot hok met grote ren eraan vast. Mijn ervaring met konijnen is dat ze hun behoefte op een plek doen. Ik vind het in ieder geval niet veel werk.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 09:10

Waarom ziet je man een hamster niet zitten?
Een paar jaar geleden wilden mijn kinderen ook graag een huisdier. Hond/kat zag ik niet zitten. Konijn hebben we voor de kinderen er waren ook gehad, maar vond ik ook veel werk aan zitten en ik werd er na een paar jaar allergisch voor dus dat viel hier ook af.
Uiteindelijk zijn wij voor een dwerghamster gegaan. Onze eerste hamster is 2,5 jaar geworden en nu hebben we sinds een half jaar hamster nummer 2. De eerste hamster had mijn dochter voor haar verjaardag gehad en hamster nummer 2 is van mijn zoon. Mijn zoon is helemaal gek op dat beestje, hij haalt hem elke dag uit zijn hok en laat hem dan op schoot lopen. Verschonen van het hok is zo gebeurd en hoeft ook niet heel vaak.
Wat wel zo is, is dat hamsters vaak in de avond en nacht heel actief zijn dus ik zou 'm dan niet op een slaapkamer zetten, bij ons staat ie in de woonkamer.
<<

Saga

Major Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 09:12

Wij hebben een Franse hangoor binnen. Hij heeft een heel ruim hok (mijn vader heeft een dressoir gemaakt voor ons wat zijn hok is) en hij loopt als wij thuis zijn altijd los in de kamer en tuin en we hoeven alleen iedere dag zijn toilet te verschonen. Op zijn vaste plek waar hij zijn behoefte deed, hebben we een konijnen toilet neergezet en die hoeven we alleen maar leeg te gooien iedere dag, af te wassen en nieuwe bodembedekking in te doen. Verder liggen Franse hangoren het liefst op een kale bodem dus hoeven we niet iedere keer zijn hele kooi te verschonen. Alleen even met de stofzuiger het losse hooi wat uit zijn ruif valt en zijn losse haren op te zuigen.
Zoon is echt dikke maatjes met onze Bob, ze liggen geregeld samen te knuffelen of te spelen.
10.04.17
<<

Anoniem316

Bericht 23 Sep 2020 09:38

HollyGolightly schreef:
Jip schreef:Als we konijnen zouden nemen dan willen we ze veel ruimte bieden. Zoals we ook bij onze oude konijnen hadden. Het schoonmaken omvatte toen veel meer dan alleen een lade leegkiepen.

Mijn konijnen hebben ook groot hok met grote ren eraan vast. Mijn ervaring met konijnen is dat ze hun behoefte op een plek doen. Ik vind het in ieder geval niet veel werk.

Klopt, je kunt het ze zelfs leren. Die van ons die poept en plast in een bakje. Soms doet 'ie een beetje balsturig, maar als ik dan al zijn keutels in het bakje schep, doet hij het er vervolgens weer op :smile:

Maar het is wel lastig adviseren Jip, als veel dieren al worden 'afgeschreven'. Alle dieren kosten tijd en energie.
Heb je in de omgeving geen mensen met een hond die je V. soms kan laten verzorgen?
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Sep 2020 09:47

Onze konijnen plasten wel op 1 plek (we hebben eerst een opvang ouder koppel gehad van 4 en daarna nog 2 opvang Franse hangoren, dus ik denk zo'n 10 jaar konijnen), maar ze poepten overal. Ze hadden twee grote hokken tot hun beschikking en dus nog een heel graag en buitengedeelte. Hooi en stro ging overal naar toe, wat logisch is, maar we moesten wel elke week alles aanvegen en opruimen, enzo. Dat vonden mijn man en ik toen niet erg, maar best veel werk.

Hier in de buurt ken ik niemand met een hond Dee. Dat zou best leuk zijn.

Harige dieren in huis kan niet ivm de allergieën van mijn man.

<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Sep 2020 09:49

Ik weet dat huisdieren tijd en energie kosten. Genoeg dieren gehad in mijn leven (hamster, konijnen, grasparkieten, gerbils, poezen)

En misschien is nu, al wil ik nu niet meteen een huisdier, ook niet het goede moment er voor in ons leven.

<<

Anoniem316

Bericht 23 Sep 2020 09:51

Op basis van wat je hier schrijft, denk ik dat dat de enige juiste conclusie is op dit moment. Wellicht als V. groter (een jaar of 8?) is en ook daadwerkelijk kan helpen met bijv. een hond uit laten (dat is ook het moment hier waarop wij serieus gaan nadenken over een hond).
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 10:13

Of een paar kippen in de tuin.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 23 Sep 2020 10:59

Meneer de Uil schreef:Of een paar kippen in de tuin.

Dat geeft pas troep :wink: overal kippenpoepjes in de tuin
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 12:46

Elisabeth schreef:
Meneer de Uil schreef:Of een paar kippen in de tuin.

Dat geeft pas troep :wink: overal kippenpoepjes in de tuin

In een ren valt dat wel mee gelukkig ?
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Fantine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Sep 2020 14:29

Kippen zijn leuk! Ik heb ooit 2 kleine kriel kipjes gehad. Super aanhankelijk en ook de poep in de tuin viel mee. Je vond soms een ei op de meest gekke plekken terug. Ze waren heel aanhankelijk en kwamen op schoot zitten. Keihard krijsen als ze binnen waren geglipt wat niet mocht en je er wat van zei haha. Heerlijke beesten.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen