Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Speurtocht kinderfeestje

<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2020 18:03

Speurtocht kinderfeestje

Mijn dochter is over drie weken jarig en wil met haar feestje een speurtocht doen in het bos. Ik vind het een superleuk idee, maar wat zijn nou leuke vragen en opdrachten voor onderweg? Ze wordt 7 en alle kinderen zijn 6 of 7 jaar.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Sep 2020 18:49

Re: Speurtocht kinderfeestje

Ik had toen een speurtocht gewoon met pijlen, en dan op 6 plekken een onderbreking met een opdracht. Zo snel mogelijk chips eten met slacouverts met ovenhandschoenen aan, ei op lepel race, dat soort dingen. Punten bijhouden in het grote geheime scoreboek en op het einde een winnaar die een grote zak uitdeelsnoep wint zodat iedereen iets heeft :)

Mijn man maakte een speurtocht met de ipad. Hoe dat werkte weet ik niet maar de kinderen moesten met de iPad lopen en onderweg zaten de opdrachten in een app ingebouwd. Heel bijzonder, zelfgemaakt. Heb je niks aan deze info :)
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2020 18:59

Je kunt van alles doen. Een stukje van een foto van een bekend tekenfilmpersonage of iemand anders die die kinderen kennen en vragen wie het is. Een stukje van de tekst van een liedje en dat ze een woord moeten aanvullen. Een (meerkeuze)vraag over een film die de meeste kinderen wel gezien hebben. In welk land ligt ... (bekende stad), hoe heet een mannetjesschaap, je kan ook foto's maken van dingen vanuit een rare hoek of in close up en vragen wat het is. Ik neem aan dat er in elk team wel een volwassene of ouder kind zit die de vragen voor kan lezen.

Je kunt doen dat ze van het antwoord de zoveelste letter moeten nemen en dat al die letters samen het goede antwoord vormen, voor zulke jonge kinderen zou ik de letters dan niet door elkaar gooien maar al op de goede volgorde leggen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2020 19:42

Met een app. Tour to do kan je een route uitzetten die ze met de telefoon moeten lopen. Je kan daarin ook opdrachten verwerken waarbij zerootje moeten maken. Het is eigenlijk een app voor onderwijs. Maar kan ook hier prima voor.
De route moet je wel op de laptop maken. De app is vooral om te lopen.

Anoniem298

Bericht 05 Sep 2020 20:56

Ik heb twee jaar terug (mijn dochter was 9) een speurtocht gemaakt met foto’s van herkenningspunten die ze moesten zoeken. Wel de route aangegeven naar die punten, en op de exacte plek (dus de plek van de foto) lag een cadeau verstopt, of iets te eten en drinken, of ze moesten een opdracht doen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2020 21:56

Bedankt voor jullie antwoorden, er zitten goede ideeen bij! Ik was in gedachten veel te veel met het bos bezig, maar ik kan natuurlijk gewoon opdrachten en spelletjes die losstaan van het bos doen ??
Ik wil niks met een app doen, daar vind ik ze te jong voor, ik ga ze geen tablet of telefoon meegeven. Maar kan me voorstellen dat dat voor iets oudere kinderen juist heel leuk is.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Sep 2020 22:10

Oh ik was in de veronderstelling dat je zelf ook mee zou lopen. Laat je dat groepje zelfstandig de speurtocht doen?
#teammaple🍁
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Sep 2020 22:25

Nee, mijn man en ik lopen beide met een groepje mee hoor! Maar vind gewoon op papier wel zo fijn nog, kan ik mijn telefoon gebruiken voor foto’s ?
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 05 Sep 2020 22:31

Oooooh ok :)
#teammaple🍁

Terug naar Zwangerschap & kinderen