Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Slaapzak

<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 11:10

Slaapzak

Hoi!

Welke slaapzak hebben jullie voor jullie kinderen? Wij hebben nu de winterslaapzak van de Hema en die bevalt prima. Hij was vannacht alleen nat en toen kwamen we er achter dat het wel handig is om een extra te hebben. Ik hoor allemaal goede verhalen over de Puckababy 4-seizoenen maar die vind ik eigenlijk niet zo mooi :smile: en dan is het vrij duur voor iets dat je niet mooi vindt. Ik kan natuurlijk ook gewoon nog zo één van de Hema kopen maar dacht misschien is er een slaapzak waar ik echt van moet weten.
<<

Anoniem308

Bericht 23 Dec 2020 11:12

Re: Slaapzak

Ik vind de slaapzakken van ter stal ook fijn. Zijn niet zo duur en lekker warm ook. Qua maat vallen ze wel anders dan de Hema!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2020 11:16

Hahaha ik weiger ook aan de Puckababy te gaan omdat ik 'm lelijk vind maar durf dat nooit te zeggen omdat ik dat stom van mezelf vind.

Ik vond de zomerslaapzakken van Lodger altijd heel fijn voor zoontje dus heb nu een winterslaapzak voor dochter gekocht daarvan. Nog geen ervaring maar vermoed dat ik die heel fijn vind ook. Zit ook een rits onderin, handig voor in de maxicosi voor als je je kind 's avonds mee sleept (ik vermoed dat jij dat ook wel eens doet met dineetjes enzo).
https://www.lodger.com/en-nl/products/1 ... P4QAvD_BwE

Dochter kan er nu nog niet in, ze is nog te klein er voor, dus ik zit zelf een beetje te stoeien met wat ik ga doen als ze in het ledikant gaat in het nieuwe jaar.

De slaapzakken van Jollein zijn ook fijn. En van Taftan heeft zoontje ook gehad en heb ik bewaard. Dat was ook een fijne, echt een soort slaapzak, wat dikker.
https://www.bol.com/nl/p/taftan-slaapza ... androidapp

Ik zou in elk geval kiezen voor een slaapzak met (afritsbare) mouwen en iets van 2.5+ TOG waarde.
Let's discover the world together.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 11:21

Dank voor de tips! Ik ga ze allemaal eens bekijken.

Ja afritsbare mouwen en goed warm zijn wel vereisten inderdaad. Met zo'n rist onderaan klinkt handig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2020 11:25

AMM schreef:Ik vind de slaapzakken van ter stal ook fijn. Zijn niet zo duur en lekker warm ook. Qua maat vallen ze wel anders dan de Hema!

Ligt het aan mij of kan ik ze niet vinden op de website?

Oh en ik vind twee slaapzakken wel onmisbaar inderdaad!
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2020 11:28

Wij hebben een leuke effen okergele van de Prenatal van vorig jaar. Verder meestal die van HEMA inderdaad. Hoogzomer zijn die hydrofiele Lodger slaapzakjes inderdaad erg fijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Dec 2020 11:34

Ik vond Lodger altijd heel fijn. En idd, zeeeeker meer dan 1 nodig!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 23 Dec 2020 11:44

Ik had vierseizoenenslaapzakken van Jollein en Meyco, beide te koop bij bol.com. Al gebruikte ik in de zomer wel dunnere van Hema.
❤️ 7 juni 2018
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2020 11:52

Met een makkelijke spuger heb ik per maat en soort minstens 4 slaapzakken.

Hema, Lidl, Ter Stal, Zeeman, Lodger, Meyco bevalt allemaal goed.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 12:39

Marin schreef:
AMM schreef:Ik vind de slaapzakken van ter stal ook fijn. Zijn niet zo duur en lekker warm ook. Qua maat vallen ze wel anders dan de Hema!

Ligt het aan mij of kan ik ze niet vinden op de website?

Oh en ik vind twee slaapzakken wel onmisbaar inderdaad!

Ik moest laatst voor J grotere hebben en omdat de voeige van Ter Stal goed bevielen, ben ik het daar gaan vragen omdat ik ze ook niet kon vinden. De verkoopster vertelde me toen dat de hele partij terug gegaan is omdat de ritsen niet goed vast zaten.

Ik heb toen maar 2 bij Hema gekocht.

Tipje: als je die van Hema wil kijk goed naar de Tog waarde, die is bij alle winter slaapzakken anders 😬
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Mara

Gebruikers-avatar

Noob

Bericht 23 Dec 2020 12:45

Ik heb er eentje van Lodger die qua pasvorm etc goed bevalt, maar zoontje had het daar nog koud in 's nachts. Na tips hier toch een puckababy aangeschaft en die is echt wel veel warmer dus bevalt goed. Qua pasvorm zit de lodger wel beter want die valt smaller.
💙 2016
💙 2020
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 13:15

Savi schreef:Met een makkelijke spuger heb ik per maat en soort minstens 4 slaapzakken.

Haha, goede ervaringsdeskundige :D.

Onze zoon is lang en dun en heeft het vrij snel koud, sluit dat nog merken uit? Zou Lodger winterslaapzak met een deken dan warm genoeg zijn?
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 13:17

Tom schreef:
Tipje: als je die van Hema wil kijk goed naar de Tog waarde, die is bij alle winter slaapzakken anders 😬

Ik zag dit net ook ja! Super gek. Heb nu de witte met vosjes die is heel warm.
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 13:22

Ik heb er veel, want een in opvang tas, een in bed en dan nog extra voor als hij in de was zit en dunnere en dikkere :). Ik heb slaapzakken van Meyco en Jollein waar ik tevreden over ben. Wat ook een tip is is Zeeman, daar zijn ze maar een 10tje en lekker dik en warm en ook nog mooie printjes. Nu hadden ze bijvoorbeeld ook roestkleurige.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 23 Dec 2020 13:27

Misschien kun je een wollen romper gebruiken Harrison.

Hier slaapt S in een slaapzak van de HEMA met afritsbare mouwen. We hebben er 4. Beetje veel, maar door haar medicatie gaat er best vaak wat buiten de luier.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 13:31

Ja daar zat ik ook al aan te denken Jip!
Geef je zelf een slaapzak mee naar de opvang, Lot? Bij ons hebben ze er zelf een voor hem.
Zal eens bij de Zeeman kijken ook. Die je ook in de maxi-cosi kunt doen lijkt me in ieder geval ideaal en dan wellicht nog eentje er bij.
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2020 13:47

Ik vind die van Jollein heel fijn. Als reserve heb ik nu een van Zeeman, zeker voor die prijs ook prima.
Eerder ook wel Hema, Prenatal en Lidl gehad, maar Jollein is wel favoriet.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2020 14:02

Harrison schreef:
Savi schreef:Met een makkelijke spuger heb ik per maat en soort minstens 4 slaapzakken.

Haha, goede ervaringsdeskundige :D.

Onze zoon is lang en dun en heeft het vrij snel koud, sluit dat nog merken uit? Zou Lodger winterslaapzak met een deken dan warm genoeg zijn?

Die van Ter Stal vind ik wel heel lang, maar jij zit nog lang niet in de grootste maat, dus je kan nog makkelijk 'vergroten'. Lodger sluit wel mooi aan vind ik altijd, ook om de hals enzo.

Wat warm genoeg is verschilt echt heel erg. G heeft nooit een deken erbij gehad want die is niet snel koud, maar er zit ook weer verschil in pyjama's natuurlijk. Wij hebben altijd de mouwen eraf omdat G met mouwen als een zeester in bed ligt, die vindt die dikke mouwen vreselijk.
<<

Anoniem304

Bericht 23 Dec 2020 14:04

Harrison schreef:
Tom schreef:

Ik zag dit net ook ja! Super gek. Heb nu de witte met vosjes die is heel warm.

Die hebben wij ook haha!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 15:30

Oh leuk! Althans ik vind hem heel leuk, haha. Heb nu de winterzak van Lodger die Marin noemde besteld. Op de site van de Zeeman staan nu geen slaapzakken, dacht anders doe ik voor extra extra die er nog bij maar goed, zo komen we ook een heel eind denk ik.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 23 Dec 2020 15:36

Die van Lodger zijn heel fijn, al ben ik sinds mijn stage daar sowieso wel fan van dit merk!

Puckababy is ook echt heel fijn!
⁠♡♡♡
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Dec 2020 15:39

Harri, ik heb heb nog een witte met mouwtjes van Hema, in maat 62/68. Wil ik tegen verzendkosten wel maar je opsturen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 23 Dec 2020 15:40

Als Harri die niet wil, wil ik die evt wel overnemen Lady.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 23 Dec 2020 15:43

Marin schreef:Als Harri die niet wil, wil ik die evt wel overnemen Lady.

Prima! Wachten we Harri even af.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 23 Dec 2020 15:46

Ah lief Lady! R. zit alleen al in 68 dus denk dat Marin er dan meer aan heeft :).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen