24 Mei 2026 11:18 door Luisa
Niets te vertellen als 9-jarige? Ik denk eerder andersom, als ouders. Misschien bij jongens anders (die indruk heb ik wel eens), maar mijn 9-jarige dochter trekt echt geen kleding aan ik kies. Haar kast ligt helaas vol met ongedragen kleding die ik voor haar heb gekocht. Dan maar telkens hetzelfde aan.
Hier overigens niet een probleem van te vloot ofzo. Daar houdt dochter zelf niet van. Maar eigenlijk zou ik het op de basisschool gewoon laten. Een veredelde bikini, bh-topje met hotpants, zou mij denk ik ook te ver gaan voor school, maar verder lekker dragen wat je wil hoor. Juist op school. Ik vind juist andere gelegenheden, meer iets om er gepast bij te lopen. Op vakantie een stad bezoeken? Dan niet zoals op het strand. En op bezoek bij iemand, ook normaal. En onder een rokje inderdaad een kort broekje zodat de onderbroek niet zichtbaar is, ook op school. Maar goed, zoals gezegd hier wil kind ook niet te bloot dus vast makkelijk praten.
Mijn 5-jarige dochter wil overigens vol in de make-up naar school. Dat laat ik ook gaan, mits goed uitgesmeerd en niet te clownnesk. Maar wel met mascara, soms oogschaduw en eyeliner en de lippen gestift en lipliner 🙈.