Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Kinderfeestje 10 jaar

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 04 Jan 2026 22:17

Kinderfeestje 10 jaar

Over een tijdje wordt onze oudste dochter 10. Ik ben vast na aan het denken over haar feestje en kan wel wat inspiratie gebruiken. Wat deden jullie rond die leeftijd?

Wat we met haar al gedaan hebben de laatste jaren:
Glowgolf, bowlen, circusworkshop + show.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 04 Jan 2026 22:31

Re: Kinderfeestje 10 jaar

Mijn dochter is 9 geworden en we gaan naar een turnclub voor een turnfeestje. Ik weet dat buurtsportcoaches ook wel feestjes begeleiden, dus een sportfeestje kan ook.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jan 2026 22:45

Nou, ik weet niet of dat ook bij jullie te vinden is, maar toen zoon 8 werd zijn we wezen survivallen (bij 2sur5) en dat was ZO leuk, ook de meiden vonden het fantastisch.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 04 Jan 2026 23:14

Bij ons is de klimwand (clip and climb) heel populair momenteel. Wij zijn er afgelopen jaar mee begonnen en al meerdere vriendjes en vriendinnetjes hebben het inmiddels ook gedaan bij hun kinderfeestje. AH heeft nog 1+1 gratis bij Mountain Network, misschien kun je daar nog wat mee.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 05 Jan 2026 00:27

Wij zijn al drie jaar met D's feestje naar de bioscoop geweest. R heeft twee keer een voetbalfeest gegeven en eerder ook lasergamen en trampolinepark.
R. 2013💙
D. 2016💜
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2026 03:17

Bij ons kun je een gymzaal huren, schijnt erg leuk en handig te zijn.
30-04-2017
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 05 Jan 2026 07:25

Kees schreef:Bij ons kun je een gymzaal huren, schijnt erg leuk en handig te zijn.

Dit wilde ik ook zeggen inderdaad!
❤️ 7 juni 2018
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 05 Jan 2026 08:19

Een vriendin van mij heeft op die leeftijd met het feestje van haar dochter een graffiti workshop gedaan! Ze kregen allemaal hun eigen schildersdoek. Was fantastisch zei ze.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 05 Jan 2026 09:25

Graffiti heeft ze pas bij een vriendin gedaan op haar feestje. Inderdaad een leuke optie anders!

Hier in de gemeente verhuren ze helaas geen gymzalen voor feestjes. In buurgemeentes wel, daar zouden we nog naar kunnen kijken

Er zit ook in Utrecht wel een clip & climb, daar is mijn jongste dochter laatst met een vriendinnetje geweest en dat was fantastisch! Helaas niet de keten van de 1+1 gratis dus het is dan wel vrij duur. Maar dat is wel een optie inderdaad.

En naar de film misschien ook wel op deze leeftijd.

Dank voor jullie ideeen!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 05 Jan 2026 17:41

Een beauty feestje of kook workshop voor kinderen is misschien ook nog een idee
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 05 Jan 2026 18:11

Hier de afgelopen 2 jaar hetzelfde gedaan, zo leuk vonden ze het. Eerst een uur onbeperkt spelletjes in een Gamehal (zonder winst ofzo, puur om het spelen), daarna een chippie met kadootjes en wat drinken. Dan een uurtje karaoke. Ondertussen bestelling doorgeven voor het avondeten en dan bij de Italiaan eten en een bolletje ijs toe. Is gewoon een combo van 2 zaken die nagenoeg naast elkaar zitten. Ideaal en de kids zijn er mega enthousiast over.
Een jaar eerder heb ik bij een evenementenhal ook een combi geboekt van lasergamen, bowlen en zelf pizza's bakken. Was ook erg leuk maar er was te lang niks te eten voor die kids hahaha gelukkig had ik zelf wel wat bij me.
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 05 Jan 2026 22:28

Mijn dochters vinden het het leukste om het thuis te vieren. Ik heb drie weken geleden kinderfeestje van mijn oudste gegeven. Zij werd 11. We hadden thema kerstmis, maar je kunt ook een ander thema bedenken of zonder thema doen. We hebben kerstkoekjes gebakken, een theelichtje beschilderd, samen gegeten (avondeten met allemaal lekkere hapjes, dus geen standaard friet met snack of knakworst), muziek aangezet en toen hebben ze elkaars nagels gedaan en elkaar opgemaakt, vervolgens hebben we met een polaroid camera allemaal foto’s gemaakt die de meiden ook mee naar huis mochten nemen en tot slot hebben ze nog een kerstfilm gekeken. Een echt gezellig meidenfeestje was het.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 06 Jan 2026 21:16

Wij zijn met 10 jaar naar een klimbos gegaan in drenthe. Dat was echt een enorm succes. Sommige kinderen waren enorm bang bij de start, maar je zag ze letterlijk grenzen verleggen. We hadden een topmiddag.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 06 Jan 2026 22:00

Godsavethequeen schreef:Mijn dochters vinden het het leukste om het thuis te vieren. Ik heb drie weken geleden kinderfeestje van mijn oudste gegeven. Zij werd 11. We hadden thema kerstmis, maar je kunt ook een ander thema bedenken of zonder thema doen. We hebben kerstkoekjes gebakken, een theelichtje beschilderd, samen gegeten (avondeten met allemaal lekkere hapjes, dus geen standaard friet met snack of knakworst), muziek aangezet en toen hebben ze elkaars nagels gedaan en elkaar opgemaakt, vervolgens hebben we met een polaroid camera allemaal foto’s gemaakt die de meiden ook mee naar huis mochten nemen en tot slot hebben ze nog een kerstfilm gekeken. Een echt gezellig meidenfeestje was het.

Dat klinkt echt fantastisch! Hoeveel meiden waren er?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 06 Jan 2026 22:18

Ik denk dat zo’n thuisfeestje met meiden toch beter werkt dan met jongens. Ik moet er echt niet aan denken dat ik zeven of acht van die ongeleide projectielen door m’n huis heb rennen 😅.
• @found_my_key2sport •

28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 06 Jan 2026 22:34

Er waren 10 meiden en mijn zoon, 11 in totaal. Ik zou dit met jongens ook minder snel doen, tenzij mijn zoon het graag willen.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2026 08:14

Een slaapfeestje!

Je kan van die tentjes en bedjes huren in een bepaald thema. Lekker na het avondeten laten komen. Popcorn erbij, filmpje aan. Maskertjes. Nagellakjes en gewoon hun gang laten gaan. S ochtends lekker een ontbijtje en genieten
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 07 Jan 2026 08:57

Lady schreef:Ik denk dat zo’n thuisfeestje met meiden toch beter werkt dan met jongens. Ik moet er echt niet aan denken dat ik zeven of acht van die ongeleide projectielen door m’n huis heb rennen 😅.

Nou ik word gewoon jaloers van de woorden "filmpje aan, nagels lakken, lekker knutselen"

Hier dus ook 2 jongens en altijd buiten de deur geweest met feestjes. 😅
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 07 Jan 2026 23:41

Mijn zoon had van een vriendje laatst een feestje dat ze gingen bakken. Met short, kookmuts en al. Die mannen hadden een top feest! En daarna lekker snoepen haha. Het kan dus wel... ligt gewoon aan het kind en de rest van de vriendjes denk ik dan maar.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2026 06:42

Gamehal, klimmen, trampoline springen, bioscoop. Soms nog midgetgolf of bowlen maar bijna niet meer. Attractieparken (bv Toverland, Billy Bird of Duinoord) komen ook nog voorbij en de dierentuin.
Dat is wat ik hier vaak in de omgeving hoor.
<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 08 Jan 2026 09:19

Haha, mijn zus kwam vorig jaar helpen met het feestje van mijn dochter. Maakte zich helemaal druk, wat als dit, wat als Truusje zo... ik heb haar verbaasd aangekeken, uh het zijn meiden he? Hoef je niet veel aan te doen, dat gaat meestal wel gemoedelijk en loopt vanzelf. Ik was verbaasd waar ze zich druk over maakte.
Tot ik bij haar zoon kwam helpen, met 8 jongetjes begreep ik ineens de stress 🤣 Wat een verschil zeg! Alles ging kris kras door elkaar, vechten, druk gedoe. Grappig zo'n verschil met jongens en meiden.
<<

Godsavethequeen

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jan 2026 10:31

Ik heb ook een zoon, dus herken het verschil wel. Al heb je ook hele drukke meisjes. Een vriendin van mijn dochter heeft ad(h)d en ook best heftig op het hyperactieve aspect. Maar omdat het een vrij feestje was, waarin ze niet stil hoefden te zitten of per se een activiteit of instructie op hoefden te volgen ging dat prima. Mijn zoon nodigt een paar jongens uit, maar ook meisjes en dat gaat ook goed. Er zit alleen een jongen tussen die naar eigen zeggen een kort lontje heeft en die moet ik goed in de gaten houden. Mijn ervaring is dat het soms ook specifieke kinderen zijn die extra aandacht vragen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 08 Jan 2026 10:43

Nou ik denk dat mijn dochter ook vrij drukke vriendinnen heeft in verhouding. Meestal zijn ze op feestjes vrij hyper en beweeglijk. Dus iets actiefs doen is wel fijn, want op vrije momenten springen ze letterlijk op de bank en rollen ze over de vloer en dan ben ik de hele tijd grenzen aan het stellen en bewaken 😅. Het zijn over het algemeen niet echt meiden voor een make-up of beautyfeestje. Misschien over een paar jaar.

We denken nu aan een Wie is de mol feestje, daar heb je leuke kisten voor die je kunt huren. Maar daar is een behoorlijke aandachtsspanne voor nodig, niet iedereen kent het programma denk ik. De andere optie is een uurtje klimmen, clip and climb.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 08 Jan 2026 13:03

Goed topic. Wat een leuke ideeën zeg! Onze dochter wordt ook 10 en wil dit keer ook graag een feestje thuis. Wij zijn daarover wat minder enthousiast eerlijk gezegd maar goed. We gaan eerst lopend vanuit school naar ons huis waar er een uitgebreide high tea voor ze klaarstaat. Mijn dochter wil iets met beauty en het liefst ook een speurtocht of een spel. Iemand daar nog ideeën over? Ik vind het best spannend want ik ben niet supergoed met andermans kinderen en de meeste vriendinnen van mijn dochter ook zijn best wel pittig. 😅 In de zomer jarig zijn is denk ik dan wel wat makkelijker met een buitenfeestje waarin ze veel kunnen bewegen enzo.
<<

Hugo

Lady-post-a-lot

Bericht 08 Jan 2026 15:14

Misschien is er een dansstudio in de buurt die je af kunt huren? Mijn zoontje doet een breakdancen, ik heb de studio + zijn eigen breakdanceleraar afgehuurd voor 1,5 uur. Daarvoor doen we thuis cadeautjes en wat lekkers, na het breakdancen bij ons thuis frietjes eten.
• @solometliefde •
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen