Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Activiteiten met dreumes

<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 09:25

Activiteiten met dreumes

Wat doen jullie de hele dag met jullie dreumes/peuter? Mijn vriend is op vakantie en ik ben een dag of 4/5 alleen thuis met onze dreumes van 21 maanden. Ze wil niet meer in de buggy, maar zelf lopen schiet echt niet op. Dan zijn we in 3 kwartier ongeveer 100 meter verder. De dichtstbijzijnde binnenspeeltuin is 20 min rijden. Ze heeft natuurlijk nog maar een korte concentratiespanne, dus ik kan haar niet echt zelf laten spelen. Dus ik ga maar wat lopen (na een half uur moet ze dan onder luid protest de wagen in, want boodschappen doen moet ook gebeuren), we fietsen een stukje (wel wat koud), en dan ben ik wel redelijk door mijn inspiratie heen. Ik ben nu na 3 dagen al moe, haha.
<<

Anoniem328

Bericht 29 Dec 2019 09:32

Re: Activiteiten met dreumes

Intratuin of iets dergelijks altijd een succes hier! (Kerst)lichtjes kijken, dieren kijken, wat drinken in het restaurant en natuurlijk spelen in de speeltuin .

Zwemmen!

Wel naar die indoorspeeltuin en zelf lekker meedoen. Of in het peutergedeelte en daar zelf lekker bij gaan zitten.

Naar het bos, daar banjeren en klimmen en daarna ergens warme chocolademelk drinken.

Naar de bieb.

Eten bij een (pannenkoek)restaurant.

Genoeg mogelijkheden!

Ik maak er altijd juist een super leuk weekend van als mn man een keer weg is. Veel leuke dingen doen, lekker (uit) eten, er mag en kan wat meer dan normaal. Heerlijk!
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 09:34

Re: Activiteiten met dreumes

Goede ideeën! Ik zit ook een beetje met haar dutje. Ze slaapt nog 2 uur overdag, dus dan moet ik zo haasten om tussen de dutjes door ergens heen te gaan. Eten doet ze niet, dus samen uit eten doen we niet ;).
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 09:44

Re: Activiteiten met dreumes

Dit is dagelijkse kost voor mij dus ik heb wel wat tips haha. Al die dingen die jij doet inderdaad. En dan toch kind lopend meenemen. In principe heb je niks beters te doen toch, dus als het een uur duurt is dat irritant maar anders zit je ook maar thuis. Toch? En zo leert ze het wel.
En evt wandelen in een park of bos. Vindt ze waarschijnlijk ook leuker dan op de stoep.

Ik rijd/fiets ook wel eens naar andere speeltuinen toe. Niet persé leuker, wel even een change of scenery voor jezelf ook.

Maar een dierentuintje of kinderboerderij. Of soms heb je van die soort zorg boerderijen waar de kindjes ook bij beesten kunnen kijken. Of zelfs een dierenwinkel met vissen aquaria en hamsters enzo kan al even leuk zijn. Laatst vond mijn zoon het tuincentrum ook geweldig (en biu onze Intratuin zit een draaimolen).
Naar de bieb of een speelotheek.

En verder thuis knutselen. Ik gebruik vaak lege dozen als inspiratie. Dus een huisje van knutselen of gebruiken als bak om in te mogen verven enzo. Samen (gezonde) dingen bakken. Er kan al best veel met een dreumes. Maar de donkere december dagen duren wel lang ja. Mijn man is wel thuis maar ik sta er ook op dat we elke dag wat doen. Anders word ik ook gek.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 09:45

Re: Activiteiten met dreumes

Poppy schreef:Goede ideeën! Ik zit ook een beetje met haar dutje. Ze slaapt nog 2 uur overdag, dus dan moet ik zo haasten om tussen de dutjes door ergens heen te gaan. Eten doet ze niet, dus samen uit eten doen we niet ;).


Zorgen dat je op tijd de deur uit kan. Ik heb in de ochtend de meeste ruimte om wat te doen. In de middag wordt het vaak al gehaast. Dus anticipeer daarop en ga 's ochtends al iets doen. Ook lekker voor je eigen gevoel dat je iig al iets hebt gedaan.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem279

Bericht 29 Dec 2019 09:49

Re: Activiteiten met dreumes

Zou ze een driewieler (met duwstang) leuker vinden dan een buggy?
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 10:20

Re: Activiteiten met dreumes

Flo schreef:Zou ze een driewieler (met duwstang) leuker vinden dan een buggy?


Dat idee had mijn zusje net ook. Kan ik proberen! Wel weer een dure aanschaf voor het geval ze er niks mee doet.

Zorgboerderij zit hier ook een. Ze is alleen doodsbang voor alle dieren. Best onhandig met wandelen, er lopen hier altijd veel mensen met honden. Intratuin hebben wij ook nergens. Het dorpse leven ;). Zometeen even boodschappen doen en vanmiddag even langs mijn ouders en het kabouterpad daar lopen.
<<

Anoniem279

Bericht 29 Dec 2019 10:22

Re: Activiteiten met dreumes

Desnoods zoek je er eentje op marktplaats? Daar zie ik ze vanaf een tientje. Of misschien kun je er eentje van iemand lenen?
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 10:24

Re: Activiteiten met dreumes

Flo schreef:Desnoods zoek je er eentje op marktplaats? Of misschien kun je er eentje van iemand lenen?


Mijn ouders hebben er een. Daar vindt ze het wel geinig om erop te zitten. Maar ik moet het nog een keer wat langer testen. Heb weinig zin om helemaal naar het dorp te gaan en dan met kind op mijn arm en fiets in de andere hand terug te moeten. Zo moet ik nu al elke keer terug (maar dan duwend met de lege buggy).
<<

Anoniem279

Bericht 29 Dec 2019 10:26

Re: Activiteiten met dreumes

Oké, da’s vervelend inderdaad. Maar soms heeft ze toch helemaal niets te willen? Misschien makkelijk gezegd van mij hoor. Maar sommige dingen moeten gewoon, ookal verzet ze zich nog zo hard.
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 10:33

Re: Activiteiten met dreumes

Flo schreef:Oké, da’s vervelend inderdaad. Maar soms heeft ze toch helemaal niets te willen? Misschien makkelijk gezegd van mij hoor. Maar sommige dingen moeten gewoon, ookal verzet ze zich nog zo hard.


Ja hier ook hoor. Na een worsteling krijg ik haar wel vast in de wagen. Maar dan moet ik dus vaak een half uur met een krijsend kind in de buggy lopen. Gezellig is anders.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 10:41

Re: Activiteiten met dreumes

Wij gaan vandaag naar 't Nijntje museum. Misschien kan jij ook zoiets doen? Of hev je geen auto tot je beschikking?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 10:43

Re: Activiteiten met dreumes

Marin schreef:Wij gaan vandaag naar 't Nijntje museum. Misschien kan jij ook zoiets doen? Of hev je geen auto tot je beschikking?


Ja heb ik. Utrecht is 1,5 u rijden, maar ik zal eens kijken of er in de buurt musea zitten voor kinderen, dat zou ik morgenochtend kunnen doen.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 29 Dec 2019 10:53

Re: Activiteiten met dreumes

Ze heeft ook zo'n lastige leeftijd dat veel nee is.

Speeltuintje, hardlopen (ik heb zo'n kar, stoppen bij speeltuintje en dan weer met een omweg terug/omweg heen), verven, samen in bad, eendjes voeren (wel even eendenvoer halen), bij opa en oma langs, keertje tv kijken, kranten scheuren, grote doos versieren, kleine boodschappen doen en haar een klein karretje geven, tuincentrum, zwemmen, theater?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 10:55

Re: Activiteiten met dreumes

Poppy schreef:
Marin schreef:Wij gaan vandaag naar 't Nijntje museum. Misschien kan jij ook zoiets doen? Of hev je geen auto tot je beschikking?


Ja heb ik. Utrecht is 1,5 u rijden, maar ik zal eens kijken of er in de buurt musea zitten voor kinderen, dat zou ik morgenochtend kunnen doen.


Ja voor ons is het een uur rijden. Wij vinden dat wel prima maar misschien jij niet natuurlijk, daar kan ik niet over oordelen.
Overigens kan ik me niet echt voorstellen dat er echt geen tuincentrum in de buurt zit, ook niet (juist niet?) in een wat landelijke dorpser gebied. Vast wel ergens binnen een straal van 10 A 15 km toch?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Dec 2019 11:02

Re: Activiteiten met dreumes

Eendjes voeren
Indoorspeeltuin (vaak een andere)
Tuincentrum
Supermarkt
Bieb
Bos
Samen de tuin doen, beetje omrommelen buiten
Bij m'n moeder op visite (haha)
Ergens lunchen of een taartje eten

G. wil zeer regelmatig niet in de auto en dan koop ik haar om met rozijntjes. Dan is het ook meteen goed. Rare wezens die dreumessen.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 29 Dec 2019 11:18

Re: Activiteiten met dreumes

Alles is wel een beetje genoemd denk ik maar als je grote ramen hebt in je huis kan je je kind een raamstift (mijn telefoon maakt hier raamprostitutie van ?) geven. Altijd een succes hier.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2019 11:29

Re: Activiteiten met dreumes

Een ritje met de trein of bus als die in de buurt zijn.
Naar een tuincentrum en daar eten.
Kinderboerderij
Naar je ouders of schoonouders.
Iets bakken cake of koekjes
2014 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 11:30

Re: Activiteiten met dreumes

Ik ben even kwijt waar precies je woont maar zit Dierenrijk in Nuenen niet enigszins in de buurt?

Wij gaan intussen dus toch niet naar 't Nijntje museum want blijkt dat je daar tijdslot kaartjes voor moet kopen en alles is uitverkocht voor vandaag. Dus nu rijden we maar naar een dierentuin. Ook leuk!

Met de trein doe ik idd ook wel eens met hem.
Let's discover the world together.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Dec 2019 11:35

Re: Activiteiten met dreumes

Marin schreef:Overigens kan ik me niet echt voorstellen dat er echt geen tuincentrum in de buurt zit, ook niet (juist niet?) in een wat landelijke dorpser gebied. Vast wel ergens binnen een straal van 10 A 15 km toch?


Kan ik mij ook niet voorstellen. Ik woon in een dorp waar echt niks is. Maar binnen 5 km is een Intratuin en ongeveer 10 km een ander tuincentrum.
2014 2016
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:08

Bericht 29 Dec 2019 11:44

Re: Activiteiten met dreumes

Hier is ook de Intratuin dichtbij en we wonen nogal in een dorp hoor!

Wat een leuke ideeën komen er voorbij, SG jou raamstiften idee vind ik echt heel leuk. Dat gaan we ook een keertje doen!

- Een rondje wandelen en schatten zoeken. Stokjes, stenen, paddestoelen enz. En dan wat spul meenemen om thuis mee te knutselen.
- Naar de schaatsbaan, als ze nog niet op botjes wil/kan staan gewoon mensen kijken en lekker chocomel drinken.
- Pindasnoer maken en die daarna in de tuin hangen en kijken of en welke vogels er op af komen.
- Picknicken in de woonkamer (onder de tafel, daar eerst een tent van maken).
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem308

Bericht 29 Dec 2019 12:50

Re: Activiteiten met dreumes

De Ikea! Gratis koffie en thee in het restaurant, ontbijt voor een euro. Prima speelhoekje in het restaurant, die grote is ze wss nog te klein voor.

En als ik alleen met dochter ben plan ik altijd sowieso elke dag in de ochtend wel een activiteit. Variërend van boodschappen tot een Ikea bieb tuincentrum uitje. Zodat we iig een doel hebben.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 29 Dec 2019 13:03

Re: Activiteiten met dreumes

AMM schreef:De Ikea! Gratis koffie en thee in het restaurant, ontbijt voor een euro. Prima speelhoekje in het restaurant, die grote is ze wss nog te klein voor.



Ja goeie! Sowieso kan je op de kinderafdeling ook al wel spelen. Daar staat bij onze Ikea iig een treinbaan bijv.
Voor Smaland moet je volgens mij 95 cm zijn, dat is mijn zoontje net.
Let's discover the world together.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 19:55

Bericht 29 Dec 2019 13:07

Re: Activiteiten met dreumes

De hema is ook leuk, de kleine hema heeft geen speelhoekje maar de grote wel.

Poppy schreef:
Flo schreef:Desnoods zoek je er eentje op marktplaats? Of misschien kun je er eentje van iemand lenen?


Mijn ouders hebben er een. Daar vindt ze het wel geinig om erop te zitten. Maar ik moet het nog een keer wat langer testen. Heb weinig zin om helemaal naar het dorp te gaan en dan met kind op mijn arm en fiets in de andere hand terug te moeten. Zo moet ik nu al elke keer terug (maar dan duwend met de lege buggy).

is een ringsling een idee? Dat maakt het tillen iets makkelijker. Of een complete draagzak maar die vind ik voor momenten waarbij ze soms willen lopen en dan weer tillen minder handig.
Op de fiets heb ik een voetenzak, ideaal nu het wat koud is en er zit ook een regencape op.

Ik ga meestal sochtends op pad want dan slaapt hij daarna lekker en smiddags blijven we thuis.
Gewoon ergens een rondje lopen.
Verschillende speeltuinen, kinderboerderij met speeltuin, binnenspeeltuin, familiepark.
Zwembad (ouder&kind zwemmen of vrijzwemmen)
Bibliotheek (voorleesochtend, speelochtend of gewoon een boekje uitzoeken),
Boodschappen doen (In de supermarkt met een karretje lopen, bij de dierenwinkel vissen kijken, bij de markt waar hij een plakje worst krijgt, enzovoort)
Dat zijn een beetje onze standaard dingen. Soms eens wat anders zoals gisteren schaatsen op een kunststof schaatsbaan.

Thuis: afwisselen van speelgoed, momenteel is duplo een hit.
Kleuren met potloden/magneettekenbord/waskrijtjes/waterstift/vingerverf.
kralen rijgen, puzzelen, spelletjes spelen (nijntje verstoppertje, zoek dezelfden met memory, kegelen)
In de keuken op de learning tower helpen. Meestal gewoon het eten klaarmaken maar soms iets bakken.
Helpen met huishouden waarvan stofzuigen het allerleukste is.
Vaak ook gewoon maar wat aanrommelen, kinderen hoeven niet constant te worden vermaakt. Als echt niets meer werkt en mijn energie op is gaat de tv aan.
Laatst gewijzigd door Elska op 29 Dec 2019 16:03, in totaal 1 keer gewijzigd.
Afbeelding
<<

Anoniem290

Bericht 29 Dec 2019 13:35

Re: Activiteiten met dreumes

Die raamstiften wil ik ook! En van die raamstickertjes, weet iemand waar je die kunt kopen?

Dierenrijk is idd in de buurt (20 km). Maar ik vind het altijd lastig of het nut heeft om tussen 9 en 12 te gaan of tussen 15 en 17 uur. Best zonde van de entreeprijs dan.

Ik ben dus nog nooit naar een tuincentrum geweest haha! Alleen toen er hier in de buurt nog een zat, maar daar kon je niet eten, stonden alleen planten. Zijn er bij andere tuincentra speeltuintjes? Eten is niet leuk, ze blijft niet op een stoel zitten, eet niks en wordt vervelend als ik wel wil zitten en niet met haar rondloop.
Vanmorgen naar de supermarkt geweest (2 uur gevuld) en straks even langs mijn ouders.

Ik vind het aan de ene kant een superleuke leeftijd en aan de andere kant ook wel pittig, omdat je er de hele tijd mee bezig bent. Over een tijdje kan ze ook wat beter alleen spelen denk ik.

Knutselen is nog wat te vroeg denk ik.

Oh ja, wanneer hebben jullie de babyset uit de trip trap gehaald? Ik heb het geprobeerd, maar dan klimt ze er meteen uit.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers