Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Wat zou jij nóóit doen als ouder...

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 16:03

Wat zou jij nóóit doen als ouder...

... en doe je nu dus wel?

Plastic herriespeelgoed, bij je in bed slapen, kinderen vol suiker, dingen zeggen die je ouders ook tegen jou zeiden, kom maar op!

Moest er vanochtend al aan denken (weet nu niet meer waarom maar als ik er op kom zal ik het zeggen uiteraard) en net door Zora in een ander topic ook.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem304

Bericht 09 Mrt 2021 16:04

Re: Wat zou jij nóóit doen als ouder...

Als ik vroeger aan mijn moeder vroeg wat we gingen eten, dan zei zij altijd; lekker

STRONT IRRITANT

En nu betrap ik mezelf erop dat ik dat ook wel eens wil zeggen als G voor de duizendste keer vraagt wat we gaan eten en ik al weet dat er een 'hoeffiknie' op volgt.
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 16:09

Haha!

Tot nu toe gaat alles hier wel zo'n beetje zoals ik had verwacht, maar goed het kind is ook pas 8 maanden.
<<

Anoniem301

Bericht 09 Mrt 2021 16:22

Ik denk niet dat ik ooit heel stellig heb geroepen dat ik iets nooit zou doen want zeg nooit nooit :smile:

Ik was eerst vrij streng met tv kijken, nu niet meer. In de winter of op koude dagen kijkt ze wat meer tv, in de zomermaanden speelt ze hele dagen -buiten het eten om- buiten. Dus dat heft zichzelf lekker op.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 16:27

Ik dacht in elk geval meer houten en verantwoord speelgoed te willen hebben, maar het maakt me echt niet zoveel uit of het plastic is of niet. En je hebt ook wel echt kwaliteitsplastic speelgoed. Als het maar een duidelijk speeldoel heeft. Dat vind ik veel belangrijker.

Ik hoor mezelf af en toe echt onderhandelen met de peuter, als je nu dit, dan dat. Of eerst zus, dan zo. Dat zou ik nooit doen, dacht ik van te voren. Jawel hoor.
Waar ik wel echt op wil letten is dat ik eten daar niet voor gebruik. Dus niet 'als je nu mee komt, krijg je een koekje'. Ik doe het wel af en toe, maar ik vind het zelf niet zo denderend dat ik dat doe. Daar wil ik voor waken.

Mijn kind zou alles wel eten. Ha.

'Omdat het zo is / omdat ik het zeg / daarom'. Ik leg écht veel uit en heb wat dat betreft best geduld en vind het leuk om dingen uit te leggen, maar soms is het gewoon even zo.

In de auto en kinderwagen eten. Dat deed ik het eerste jaar/anderhalf jaar niet. Tja.
<<

Toetie

Kletskop

Bericht 09 Mrt 2021 16:30

Ik zou nooit hetzelfde worden als mijn moeder, tot ik vorige week tot de conclusie was gekomen dat ik precies mijn moeder ben 🙈 daar wordt nu dus aan gewerkt 😅
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2021 16:31

Marin schreef:Als het maar een duidelijk speeldoel heeft. Dat vind ik veel belangrijker.

Deze vind ik interessant, wat bedoel je met speeldoel?
#teammaple🍁
<<

Maan

Kletskop

Bericht 09 Mrt 2021 16:34

Tijdens het intakegesprek met de kraamzorg gaf ik aan dat de baby in eigen bed zou slapen en dat de box was om te spelen. Ik wilde borstvoeding proberen te geven en dan maximaal een half jaar.

Dat zijn wel de grootste dingen die heel anders zijn verlopen. Bij de oudste hebben we dat eigen bedje nog wel geprobeerd, maar de middelste en de jongste hebben altijd bij ons gelegen. Borstvoeding werd uiteindelijk steeds ruim 2 jaar.

De intakegesprekken voor de tweede en de derde verliepen ook echt heel anders qua voornemens haha.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 09 Mrt 2021 16:34

Zeggen:
Daarom!
Omdat ik het zeg.

Doen:
Bergen speelgoed bezitten.

Oh en mijn kind kreeg echt geen driftbuien, zo voedden we hem niet op. HAHA.
Zoon heeft ze regelmatig gehad, dochter nooit. Ligt dus niet aan onze opvoeding.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 16:38

Urban Naked schreef:
Marin schreef:Als het maar een duidelijk speeldoel heeft. Dat vind ik veel belangrijker.

Deze vind ik interessant, wat bedoel je met speeldoel?

Dat het duidelijk te gebruiken is als speelgoed en het liefst in meerdere fases. Ik gebruik even deze als voorbeeld, iets dergelijks tipte ik laatst ook aan Harrison als speelgoed.
https://www.amazon.com/Fisher-Price-DYM ... B01MZ8KA44
Deze kreeg hij toen hij 1 was of misschien nog wel jonger en speelde er toen mee. Maar nu pakt hij 'm nog steeds en benoemt dan de cijfers en kleuren. Hartstikke plastic maar wel een duidelijk doel.
Dat vind ik leuker dan van die plastic poppetjes die je in toetjes/happy meals krijgt, daar wordt dan wel even mee gespeeld maar al gauw verdwijnt dat in een bak. Hier althans. Kan natuurlijk met fantasie/rollenspel worden gebruikt maar in de praktijk gebeurt dat hier niet echt.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 16:40

Benoemen dat de buren er last van hebben. Dat deed mijn moeder altijd. En ik dacht als kind dat de buren mij super stom vonden, omdat ik zoveel herrie maak.

En nu zeg ik het zelf ook. Mijn huis is zo gehorig en ik vind het zo vervelend als ze onnodig krijsen of herrie maken, omdat de buren daar gewoon echt geluidsoverlast van hebben. Maar dat moet ik bij mezelf houden. En niet de indruk geven dat de buren er iets van vinden. Het gaat erom wat ik ervan vind.

En soms doe ik belerend mijn vinger omhoog. Dat vind ik echt vreselijk als ik dat doe. Daar slaap ik dan ook niet van. Zo’n ouder wil ik niet zijn. Maar soms doe ik het dus wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem326 op 09 Mrt 2021 17:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 16:41

Wat bedoel je met wijzen en dat je er wakker van ligt?
<<

Anoniem301

Bericht 09 Mrt 2021 16:50

HollyGolightly schreef:Benoemen dat de buren er last van hebben. Dat deed mijn moeder altijd. En ik dacht als kind dat de buren mij super stom vonden, omdat ik zoveel herrie maak.

En nu zeg ik het zelf ook. Mijn huis is zo gehorig en ik vind het zo vervelend als ze onnodig krijsen of herrie maken, omdat de buren daar gewoon echt geluidsoverlast van hebben. Maar dat moet ik bij mezelf houden. En niet de indruk geven dat de buren er iets van vinden. Het gaat erom wat ik ervan vind.

En soms wijs ik. Dat vind ik echt vreselijk als ik dat doe. Daar slaap ik dan ook niet van. Zo’n ouder wil ik niet zijn. Maar soms doe ik het dus wel.

Oooh ja dat van de buren zeg ik ook altijd! Nooit geweten dat je daardoor kunt denken dat de buren je stom vinden, maar het klinkt best logisch vanuit een kind. Maar goed ik heb er zelf last van als ze de trap op rent met vriendinnetjes (doen de vriendinnetjes nu meer, zijzelf weet het al dit niet te doen) of boven als ze boven schreeuwen. Maar ik vind het ook heel vervelend voor de buren omdat ik graag rekening wil houden met elkaar.

Wijzen doe ik ook maar dan met een vinger zo omhoog, net zo irritant denk ik ja :smile:
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 16:51

Tot nu toe gaat het wel aardig zoals ik dacht eigenlijk. Maar ik denk dat ik ook nooit stellig heb gezegd dat ik bepaalde dingen nooit zou doen. Misschien als ik meer dingen lees dat ik nog ergens op kom, maar ik kan het zo niet bedenken.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 16:54

Nou ik had laatst ook een uitglijder wat dat betreft. We waren bij ons nieuwe huis en mijn oudste dochter kan ontzettend tetteren. Ze heeft een vrij hoge en harde stem. We waren bij het speelplaatsje achter het huis op een stille zaterdagochtend en alles wat ze zei was keihard.

Toen zei ik nadat ze na heeeel vaak vragen of het wat zachter kon omdat het zoveel herrie maakt en er misschien nog mensen aan het slapen waren (en daar schaam ik me nu voor!): Als je zo doorgaat vinden mensen het misschien helemaal niet leuk dat we hier straks komen wonen!

Oeps. En het erge is dat mijn ouders vroeger ook vaak de mogelijke mening van anderen gebruikten om ons ergens van te overtuigen dus ik wéét hoe schadelijk het kan zijn. Nou ja, een leermomentje dus!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 16:56

Marin schreef:Wat bedoel je met wijzen en dat je er wakker van ligt?

Ja wijzen met de vinger omhoog. Wat Carrie zegt. Zo’n mens wil ik gewoon helemaal niet zijn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 09 Mrt 2021 16:58

Oh zo'n beetje strenge juffen idee?
Vervelend dat je het doet terwijl je het liever niet zou doen. Frustrerend is dat he, als je het doet en je weet tegelijkertijd dat je het eigenlijk niet wilt doen.
<<

Anoniem314

Bericht 09 Mrt 2021 17:02

Wees jij nou de oudste en de wijste. Heel vaak te horen gekregen en me voorgenomen om zelf nooit te gebruiken. Maar soms als het echt knettert tussen die 2 benoem ik richting de oudste wel dat zij 6 is en haar zusje 3, en of zij zich alsjeblieft wat redelijker kan opstellen. Ik probeer er wel echt op te letten dat het gelijkwaardig blijft, maar soms gebruik ik m dus wel.
<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 17:18

Precies wat Teun zegt. Dat deden mijn ouders ook. En daardoor heb ik heel vaak gevoeld dat mensen me vast stom zouden vinden. Om mijn harde stem of drukke gedrag. Dat ik geen lief meisje was. Dat zeiden ze niet, maar door steeds te benadrukken dat anderen je gedrag niet leuk vinden of er last van hebben, krijg je dat gevoel wel. En nu benoem ik zelf ook dat de buren of wie dan ook er last van hebben. Echt stom dat dat er soms uitflapt. Gewoon precies wat mijn ouders deden en ik niet wilde doen
<<

Anoniem326

Bericht 09 Mrt 2021 17:20

Marin schreef:Oh zo'n beetje strenge juffen idee?
Vervelend dat je het doet terwijl je het liever niet zou doen. Frustrerend is dat he, als je het doet en je weet tegelijkertijd dat je het eigenlijk niet wilt doen.

Ja als je iets streng zegt met de vinger omhoog. Heel stom. En dat doe ik dus soms.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 17:24

Ja ik voel me er ook rot over. Mijn ouders zeiden bijvoorbeeld vaak dat we niet mochten aanbellen bij het buurjongetje omdat de ouders dan moe van ons werden of daar niet op zaten te wachten. Ik heb me zo vaak te veel gevoeld, en heb dat nog weleens. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is maar het heeft er in ieder geval niet aan bijgedragen.

Dus ik heb me na het voorval dat ik hier beschreef voorgenomen daar veel beter op te letten naar mijn eigen kinderen toe.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Bericht 09 Mrt 2021 17:27

Eerlijk gezegd had ik van tevoren helemaal geen verwachtingen over wat ik wel of juist niet zou doen als moeder. Volgens mij sta ik er daardoor ook heel relaxed in. Ik doe wat ik denk dat op dat moment goed is en daar zitten geen opvoedkundige theorieën achter. Het lijkt mij erg vervelend als je wakker ligt van je eigen gedrag naar je kind toe!
❤️ 7 juni 2018
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 09 Mrt 2021 17:32

Ik dacht dat ik nooit boos zou kunnen worden op een lief klein kind, maar als ze niet lief is kan ik echte boosheid voelen, dat vind ik zo erg. Helemaal als ik mijn stem verhef. Daar kan ik me ook super rot om voelen. Gelukkig komt dit niet vaak voor.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 09 Mrt 2021 17:35

Ik ben makkelijker met mijn telefoon geven dan ik had verwacht. Ze kwiebelt ZO enorm op het aankleedkussen soms, dat ze echt met geen mogelijkheid op één kant wil blijven liggen. Soms krijgt ze dan mijn telefoon, dan ligt ze iig even stil en heb ik niet de poep aan de muur hangen.

En ik dacht dat ik nooit uit potjes eten zou geven. Tot i erachter kwam dat ze avondeten niet boeiend vindt en ik dus niet iedere keer voor Jan Doedel me staat uit te sloven op haar maaltijden (zeg ik nu terwijl ik alweer drie maaltijden heb gemaakt). In ieder geval heeft ze dus al potjes eten gehad.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 09 Mrt 2021 17:40

Savi schreef:Als ik vroeger aan mijn moeder vroeg wat we gingen eten, dan zei zij altijd; lekker

STRONT IRRITANT
.

Dat deed mijn moeder ook!!! Tot nog toe lukt het me om eerlijk antwoord te geven haha
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen