Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tijd met gezin

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5488

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 10 Mei 2019 21:53

Tijd met gezin

Hoeveel gezinstijd hebben jullie gedurende een week? En ben je hier tevreden mee of wat zou je graag anders zien?
<<

Anoniem308

Bericht 10 Mei 2019 23:47

Re: Tijd met gezin

Ik werk 24 uur, onregelmatig.

2 vd 4 weekenden zaterdag en zondag samen. 2 vd 4 vrijdagen samen (mijn mans vrije dag).
De overige dagen meestal 2-3 uur per dag met het gezin. Uit het werk eten we samen. Spelen, dochter in bad of samen douchen enz.
En dan nog 5 weken per jaar vakantie.

Ik vind het wel goed zo, zou het liefstd alle weekenden vrij zijn met elkaar. Maar het is zo ook wel goed te doen.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 11 Mei 2019 06:14

Re: Tijd met gezin

Wij hebben heel veel tijd samen. Mijn man is ongeveer 24 weken per jaar thuis. De andere 28 weken is hij aan boord en zien we hem dus helemaal niet.

Niet alle tijd dat we allemaal thuis zijn is qualitytime natuurlijk.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Mei 2019 08:38

Re: Tijd met gezin

Te weinig. Ik werk zelf gemiddeld 2 weekenden, vriend 1x in de 3 weken nacht waardoor hij op zaterdag slaapt. 2 weekenden in de maand hebben we zijn meisjes. En dan nog overige dingen in de weekend, zoals verjaardagen of andere afspraken.
Toevallig waren we afgelopen zondag vanaf 11 uur met 3 kids thuis, geen plannen. Heerlijk!!!
Als ik kijk naar de weekenden om bijv een weekend weg te gaan is dat echt minimaal.

Doordeweeks is t afhankelijk van onze diensten.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem304

Bericht 11 Mei 2019 08:43

Re: Tijd met gezin

Elke zondag. En elke (bijna) avond tussen 17:30 en 19:00.
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mei 2019 08:45

Re: Tijd met gezin

Elroya, als zijn meiden er zijn is het toch ook gezinstijd? Want als je het zo leest lijkt jet alsof die meiden ervoor zorgen dat je minder gezinstijd hebt, en dat lijkt mij wat gek?
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4410

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 11 Mei 2019 09:42

Re: Tijd met gezin

In de avonden meestal wel, al heeft een van ons ooit wel eens een afspraak. In het weekend valt het me tegen, mijn vriend is vaak de hele zaterdag weg voor sporten, ik sport zondagochtend en dan blijft er weinig over als we ook nog naar een verjaardag moeten ofzo
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem336

Bericht 11 Mei 2019 09:56

Re: Tijd met gezin

.
Laatst gewijzigd door Anoniem336 op 11 Mei 2019 10:16, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 11 Mei 2019 09:58

Re: Tijd met gezin

Doordeweeks niet zoveel. Ik ben natuurlijk wel heel veel samen met m'n zoon, maar m'n man werkt vrij veel. We ontbijten wel altijd als gezin en dat was altijd super relaxed omdat ik toch daarna thuis bleef. Nu moeten we iets meer opschieten voor de peuterspeelzaal, maar nog steeds is 't een gezellig momentje vol kleine gewoonten.
We werken er nu aan om 'savonds ook vaker samen te eten.

De weekenden zijn beetje verdeeld tussen quality time met z'n drietjes en met z'n tweetjes. We hebben ook geregeld evenementen met z'n tweeën en dan hebben we oppas voor onze zoon. En soms doen we echte familiedingen zoals een dierentuin en vaak ook familiebezoekjes. Maar de ochtenden zijn sowieso vaak zoals vanochtend, lekker ontbijten met z'n drieën, O'tje die lekker rondscharrelt en zelf of met ons speelt en wij nog een kop koffie drinken. Heerlijk vind ik dat.
Let's discover the world together.
<<

Saga

Major Yipyapper

Berichten: 5361

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:12

Bericht 11 Mei 2019 10:09

Re: Tijd met gezin

Wisselend, door mijn onregelmatige rooster. Maar we zijn normaal gesproken 3 avonden met zijn 3en thuis. En het gebeurt de laatste tijd ook wel eens dat ik pas om 18.00 uur hoef te werken, dus dan kunnen we ook nog gezamenlijk eten.
De laatste weken zijn we heel veel samen thuis omdat vriend thuis zit zonder werk. Als alles goed loopt heeft hij vanaf volgende week weer een baan en dat vind ik ook wel weer heel erg lekker. Klinkt raar, maar wij zijn gewoon niet gewend om zoveel samen te zijn.
10.04.17
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 11 Mei 2019 10:15

Re: Tijd met gezin

Hier zijn we niet superveel met z'n drietjes.. Ja 's avonds tussen 18-20 en dan gaat T naar bed.
In het weekend is het erg wisselend. Soms is mijn man beide dagen thuis en soms beide dagen weg.
2016
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 19:14

Bericht 11 Mei 2019 10:24

Re: Tijd met gezin

Wij kiezen heel bewust voor veel tijd met ons gezin.
Mijn vriend heeft een goed lopend bedrijf maar zorgt er voor dat hij op 1 avond na altijd thuis eet. Soms moet hij na het eten weer naar een vergadering. Dat vind ik wel ongezellig maar ik zie dat zijn werk hem gelukkig maakt. En hij is ook flexibel naar mijn werk.
In de zomermaanden is het extra druk, dus is hij soms dagen weg. Dat is voor ons allemaal wel pittig om we elkaar missen.

Verder hebben we vaak beide het weekend vrij. Dus die spenderen we vaak met zijn drieën, soms gaat iemand alleen wat doen, of gaan we er met tweeën op uit.
<<

Anoniem281

Bericht 11 Mei 2019 10:37

Re: Tijd met gezin

Iets te weinig naar mijn smaak. We zijn zondags beide vrij en soms zaterdagmiddag. M'n mans werkdagen beginnen vroeger dan de mijne dus hij is eerder thuis, zo ook op m'n vrije dag (woensdag) dan zijn we vanaf 16:00 uur samen. Andere doordeweekse dagen ben ik tussen 17:30 en 18:00 thuis en zijn we samen tot Tobias z'n bedtijd.

In de toekomst zal m'n man z'n werkdagen omgooien en nog één zaterdag in de maand hoeven te werken, dan hebben we het hele weekend samen en daar kijk ik wel naar uit.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2019 11:46

Re: Tijd met gezin

Te weinig. Mijn man werkt onregelmatig en voornamelijk avonddiensten van 15.00 uur tot 23.00 uur. Normaal werkt hij 3 a 4 dagen doordeweeks en om het weekend maar de laatste tijd werkt hij zo goed als ieder weekend en doordeweeks alsnog 4 dagen. Hij bouwt zo veel uren op zodat hij na de geboorte van de tweeling een maand thuis kan blijven zonder dat z’n hele verlofsaldo meteen foetsie is. Ik ben nu dus veel alleen met D. en ik vind dat erg pittig. Merk ook dat D. zijn vader vaak mist. Gelukkig heeft mijn man volgende week twee dagen vrij, waaronder vrijdag als ik ook vrij ben. Ik kijk er enorm naar uit :)

Ik werk zelf overigens 32 uur, maandag t/m donderdag.

♥♥
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 11 Mei 2019 12:06

Re: Tijd met gezin

Best veel vind ik. Doordeweeks zijn we 3-4 dagen samen thuis vanaf dat de kinderen uit school komen tot ze naar bed gaan. In de ochtenden ook 3-4 dagen van wakker worden tot ze naar school gaan. De weekenden moet ik soms werken en soms gaan ze ook uit logeren maar ik denk dat we gemiddeld 5 weekenddagen per maand de hele dag samen zijn.
2010 2012
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 11 Mei 2019 12:54

Re: Tijd met gezin

Vrij veel. Man is 4 dagen in de week om 16.45 thuis. Afspraken savonds doen we na kinder bedtijd. Dus dan gaat hij sporten, of ik. Of doen we andere dingen. Vaak samen, soms apart. De weekenden zijn we zo goed als altijd met het gezin of samen. We werken zo nu en dan in het weekend (mijn werk) dat doen we dan ook samen. Proberen hier ook wel een juiste balans in te vinden.

Man gaat over een paar maanden een papadag opnemen. Deze zal hij om en om besteden aan het doen van werk en daarnaast thuis zijn.

Ik werk onregelmatig maar probeer hier wel een goede balans in te vinden. Ben de meeste avonden wel op tijd thuis om met zijn allen te zijn.
<<

Tompouce

Kletskop

Berichten: 509

Geregistreerd: 17 Jan 2019 20:39

Bericht 11 Mei 2019 13:13

Re: Tijd met gezin

Sowieso de weekenden.
En om de week 3 dagen vanaf 15u.
De andere week starten we met vieren de ochtenden.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 11 Mei 2019 13:18

Re: Tijd met gezin

Popcorn schreef:Elroya, als zijn meiden er zijn is het toch ook gezinstijd? Want als je het zo leest lijkt jet alsof die meiden ervoor zorgen dat je minder gezinstijd hebt, en dat lijkt mij wat gek?


Ergens heb je zeker gelijk, ook daarin mis ik wel meer tijd met zn allen, echt zn allen.
Maar t is ook echt wel een verschil of zij er zijn of niet. Qua drukte. meer ruzies. En een andere indeling van de dag. Kinderen spelen ook veel samen(wat ondanks de ruzies natuurlijk echt fijn is), maar daardoor bijv minder qualitytime met dochter
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Mei 2019 13:21

Re: Tijd met gezin

Elroya schreef:
Popcorn schreef:Elroya, als zijn meiden er zijn is het toch ook gezinstijd? Want als je het zo leest lijkt jet alsof die meiden ervoor zorgen dat je minder gezinstijd hebt, en dat lijkt mij wat gek?


Ergens heb je zeker gelijk, ook daarin mis ik wel meer tijd met zn allen, echt zn allen.
Maar t is ook echt wel een verschil of zij er zijn of niet. Qua drukte. meer ruzies. En een andere indeling van de dag. Kinderen spelen ook veel samen(wat ondanks de ruzies natuurlijk echt fijn is), maar daardoor bijv minder qualitytime met dochter

Ik heb jou dit vaker zien typen over je mans dochters, en vind het best verdrietig om te lezen dat je dit nog steeds zo voelt. Voor jouzelf, want het lijkt me rot om dit gevoel te hebben, maar ook voor jouw stiefdochters. Zij hebben niet gekozen voor een samengesteld gezin, jij in zekere zin wel. Misschien kun je hier eens hulp bij zoeken?

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 11 Mei 2019 13:47

Re: Tijd met gezin

Elliot schreef:
Elroya schreef:
Popcorn schreef:Elroya, als zijn meiden er zijn is het toch ook gezinstijd? Want als je het zo leest lijkt jet alsof die meiden ervoor zorgen dat je minder gezinstijd hebt, en dat lijkt mij wat gek?


Ergens heb je zeker gelijk, ook daarin mis ik wel meer tijd met zn allen, echt zn allen.
Maar t is ook echt wel een verschil of zij er zijn of niet. Qua drukte. meer ruzies. En een andere indeling van de dag. Kinderen spelen ook veel samen(wat ondanks de ruzies natuurlijk echt fijn is), maar daardoor bijv minder qualitytime met dochter

Ik heb jou dit vaker zien typen over je mans dochters, en vind het best verdrietig om te lezen dat je dit nog steeds zo voelt. Voor jouzelf, want het lijkt me rot om dit gevoel te hebben, maar ook voor jouw stiefdochters. Zij hebben niet gekozen voor een samengesteld gezin, jij in zekere zin wel. Misschien kun je hier eens hulp bij zoeken?


Zonder een discussie uit te willen lokken want daar heb ik momenteel echt geen energie voor, maar het hebben van een stiefkind/samengesteld gezin is echt ingewikkeld en zeker de gevoelens die daarbij komen kijken. Het is naar mijn idee echt alleen te snappen wanneer je zelf stiefouder bent. Dat is trouwens geen kritiek op jouw reactie hoor Elliot, ik vind het mooi dat je meedenkt, maar meer een stukje extra verduidelijking.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 11 Mei 2019 13:57

Re: Tijd met gezin

Wij eten bijna elke avond samen. 1x per 2 weken een zaterdag en zondag overdag is J bij mijn ex. Dat is echt qualitytime voor N en mij samen. De weekenden dat J er is zijn ook voor ons maar plan ik ook wel dingen met vriendinnen in. J en N gaan dan samen jongensdingen doen zoals ze het zelf noemen. Echt een dagje weg of dagje thuis met zijn drieën zijn we niet veel en toch hebben we wel veel tijd voor elkaar. Het scheelt dat wij beiden een ‘kantoorbaan’ hebben. Ik ben wel tevreden met de tijd die we hebben. En de band tussen J en N is ook echt uniek, ik had nooit durven dromen dat ik een vriend zou krijgen die zo goed met J overweg zou kunnen en zoveel voor hem overheeft.
2015 💙
<<

Anoniem331

Bericht 11 Mei 2019 15:08

Re: Tijd met gezin

Lady schreef:
Elliot schreef:
Elroya schreef:
Ergens heb je zeker gelijk, ook daarin mis ik wel meer tijd met zn allen, echt zn allen.
Maar t is ook echt wel een verschil of zij er zijn of niet. Qua drukte. meer ruzies. En een andere indeling van de dag. Kinderen spelen ook veel samen(wat ondanks de ruzies natuurlijk echt fijn is), maar daardoor bijv minder qualitytime met dochter

Ik heb jou dit vaker zien typen over je mans dochters, en vind het best verdrietig om te lezen dat je dit nog steeds zo voelt. Voor jouzelf, want het lijkt me rot om dit gevoel te hebben, maar ook voor jouw stiefdochters. Zij hebben niet gekozen voor een samengesteld gezin, jij in zekere zin wel. Misschien kun je hier eens hulp bij zoeken?


Zonder een discussie uit te willen lokken want daar heb ik momenteel echt geen energie voor, maar het hebben van een stiefkind/samengesteld gezin is echt ingewikkeld en zeker de gevoelens die daarbij komen kijken. Het is naar mijn idee echt alleen te snappen wanneer je zelf stiefouder bent. Dat is trouwens geen kritiek op jouw reactie hoor Elliot, ik vind het mooi dat je meedenkt, maar meer een stukje extra verduidelijking.


Ik vind het vaak ook rete- ingewikkeld met een kind ‘erbij’ dat met heel andere normen en waarden opgevoed word dan mijn eigen, maar ik vind het niet ten koste gaan van. En zo ‘leest’ het bij elroya dan wel. Natuurlijk is het leven dan anders, maar dat is dan wel je leven. Dat kreeg je er gratis bij toen je wat met deze man aanging. Ik zal de laatste zijn die zegt dat het makkelijk is,en ik ben in die zin blij dat het hier om 2 weekenden per maand en de vakanties gaat, maar het is geen inbreuk in mijn eigen gezin die ik al had met mijn eigen 2 kinderen. Daar zit het verschil denk ik een beetje.
<<

Anoniem269

Bericht 11 Mei 2019 17:42

Re: Tijd met gezin

Niet zo veel helaas. Mijn man werkt veel en is de avonden pas laat thuis. Dan ziet hij de jongste drie kwartier en de oudste wat langer. Dan is hij er woensdagmiddag thuis en zondag (op 5 zondagen na). Op woensdag hebben we meestal zo onze verplichtingen (logopedie jongste, fysio, boodschappen doen, straks weer zwemles) en op zondag proberen we wel wat te ondernemen met de kinderen of in ieder geval thuis leuke dingen met ze te doen. Zondag is dus heilig voor ons beide.
<<

Anoniem313

Bericht 11 Mei 2019 18:16

Re: Tijd met gezin

Toch best veel mensen die vinden dat ze te weinig tijd samen hebben, jammer. Lijkt me met onregelmatig werken zeker ook lastig. Hier hebben we allebei redelijke 9 tot 5 kantoorbanen en we werken allebei 4 dagen. Mijn vriend haalt en brengt de jongste en ik de oudste, we eten samen doordeweeks en de weekenden zijn we vrij. Wel doen wij allebei vrij veel ernaast qua sporten en afspreken met vrienden enzo. Maar goed, daar kiezen we zelf voor. Ik heb wel mijn sociale afspraken op maximaal 1 door de week en max 1 in het weekend staan, anders hou ik te weinig tijd over voor gezin en sport. Mijn vriend doet het ook ongeveer zo.
<<

Oreo

Kletskop

Berichten: 790

Geregistreerd: 24 Mei 2018 22:22

Bericht 11 Mei 2019 20:07

Re: Tijd met gezin

Vrijdag en het weekend is zoveel mogelijk gezinstijd. Lukt niet altijd, maar proberen we wel. Knikkeren met zoon, met lego spelen, voorlezen, you name it. Standaard eten we met zn allen ‘s avonds en in het weekend ontbijten we ook samen. Dat is bijna heilig hier
22112014 / 10042019
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers