Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zieke baby, wanneer dokter bellen?

<<

Anoniem241

Bericht 01 Okt 2018 11:39

Zieke baby, wanneer dokter bellen?

L is ziek. Zaterdagmiddag begon ze met overgeven. ‘s Avonds kreeg ze diarree. Gisteren heeft ze niet meer gespuugd, maar ze heeft nog veel diarree en wil niet drinken, alleen maar slapen. Ze wil af en toe wel wat slokjes water. Ik weet niet of ze plast, aangezien de ontlasting waterdun is.
Hoe lang zou je zoiets afwachten voor je de dokter belt? Ik ben zelf momenteel te ziek om naar de dokter te gaan, zou telefonisch contact voldoende zijn?
<<

Anoniem328

Bericht 01 Okt 2018 11:52

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ik zeg bellen!
Als ze vanaf zaterdag al niet meer fatsoenlijk drinkt en diarree heeft. En ik zou zeker wel bij de dokter langs gaan. Desnoods de hulp van iemand anders inschakelen.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Okt 2018 11:54

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Je hebt toch een partner? Hij kan met haar naar de huisarts gaan als jij ook ziek bent. Als je dochter is uitgedroogd, is een telefonisch consult niet voldoende. Ik zou je partner met dochter naar de huisarts sturen. Of een oma of opa. Ik denk overigens dat het een goed teken is dat ze nog drinkt, maar je dochter is nog een baby, dus dan zou ik na 48 uur nauwelijks iets binnenkrijgen wel naar een dokter gaan.
<<

Anoniem241

Bericht 01 Okt 2018 11:54

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Mijn vriend is op vakantie. Mijn moeder is vannacht hier geweest, maar is nu in het ziekenhuis omdat mijn vader wordt geopereerd.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Okt 2018 11:56

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ell schreef:Mijn vriend is op vakantie. Mijn moeder is vannacht hier geweest, maar is nu in het ziekenhuis omdat mijn vader wordt geopereerd.


Dan moet je iemand anders inschakelen. Een zus of broer, vriendin, een buurvrouw of een tante.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1297

Geregistreerd: 09 Sep 2013 17:27

Bericht 01 Okt 2018 12:01

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Je kunt ook vragen of de dokter op huisbezoek wil komen, ik denk dat ze dat in dit geval wel doen hoor. Beterschap :hug:
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Okt 2018 12:02

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

In dat soort gevallen wil onze huisarts ook nog wel thuis komen. Ik zou zeker bellen!
2016
<<

Anoniem241

Bericht 01 Okt 2018 12:10

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ik heb gebeld. Omdat ze niet wil drinken en vandaag maar een uurtje wakker is geweest, wil ze haar toch even zien. Ik wil toch graag zelf naar de dokter met haar. In ieder geval moest ik ORS geven, dus dat haal ik dan ook meteen even.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Okt 2018 12:14

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Heb je zelf ook buikgriep? Goed dat je naar de huisarts gaat. Mijn dochter is ooit opgenomen, omdat ze uitgedroogd was (al binnen 48 uur). Ik was toen ook ziek (en zwanger en alleenstaand) en mijn andere kind ook. Wat een stress. Maar ze was er na sondevoeding snel weer bovenop.

Sterkte en beterschap!
<<

Anoniem241

Bericht 01 Okt 2018 12:22

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ja, denk dat ze me heeft aangestoken. Mijn moeder heeft het inmiddels ook en mijn zusje en haar kindjes ook (we hebben elkaar zaterdag gezien). Hoop dat mijn vader de dans ontspringt, die is net geopereerd en moet vanmiddag nog een chemo infuus. Hij is al zo zwak.

Ik baal wel dat mijn vriend juist nu zijn jaarlijkse vriendenreisje heeft! Hij is morgenavond weer thuis.
Ik maak me vooral zorgen om dat niets doen. Ze ligt alleen maar wat.
<<

Anoniem328

Bericht 01 Okt 2018 12:24

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Goed dat je vandaag nog mag komen. Sterkte en succes!

Je vriend kan trouwens niet wat eerder thuiskomen als jullie allebei zo ziek zijn? Of is dat niet mogelijk?
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 01 Okt 2018 12:50

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

He wat naar El! Goed dat ze even gaan checken op uitdroging. Beterschap voor jullie allemaal!
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 01 Okt 2018 13:57

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ah wat vervelend Ell, rottige timing allemaal! Beterschap. Hopelijk valt het mee met je grietje.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Okt 2018 16:27

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Olijfje schreef:Goed dat je vandaag nog mag komen. Sterkte en succes!

Je vriend kan trouwens niet wat eerder thuiskomen als jullie allebei zo ziek zijn? Of is dat niet mogelijk?
My thoughts! Weet hij dat jullie zo ziek zijn?
#teammaple🍁
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:54

Bericht 02 Okt 2018 13:35

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Hoe gaat het Ell ?
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 02 Okt 2018 14:10

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Wat ellendig! Hoop dat het inmiddels wat beter gaat, sterkte!
<<

Anoniem328

Bericht 04 Okt 2018 09:23

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Hoe gaat het nou met je dochter?
<<

Anoniem241

Bericht 08 Okt 2018 09:55

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Gelukkig gaat het weer goed. Zelf ben ik nog niet helemaal opgeknapt, maar ik merk sowieso dat mijn lichaam slecht herstelt en eigenlijk op is door het slaapgebrek. Merk dat ik door het ziek zijn ook weer even een terugval heb qua herstel van de depressie. Maar komt goed!

Enige probleem nu is dat L nu al 9 dagen amper eet en drinkt. We krijgen er simpelweg niks in. Alles geprobeerd, in het donker zonder afleiding voeden, iets anders geven (brood lukt nog niet, pap, fruit, Liga met melk), fles overslaan, niks helpt. Daardoor is ze dus weer een keer of 15 per nacht wakker. Ook ‘s nachts krijg ik er maar hooguit 30cc in. Water drinkt ze hooguit een paar slokjes, diksap wil ze niet. Ik zit best met de handen in het haar. Ik zie en voel nog geen tandjes. Hoe lang zou zo’n periode slecht eten kunnen duren?
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 08 Okt 2018 11:43

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ik zou contact opnemen met de huisarts en hem/haar het laten beoordelen. Het zou mij een te lange periode van te weinig voeding zijn. Ze zit nu in een cirkel die je ergens moet doorbreken. Het is van hier wel herkenbaar dat er periodes zijn van minder eten, maar er zit wat mij betreft wel verschil in minder eten en nauwelijks eten. Ik zou haar dus even laten beoordelen!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Okt 2018 11:46

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ik zou daar toch wel mee naar de dokter gaan Ell. Straks droogt ze uit. Ik zou het een te lange periode vinden zonder goed eten en drinken, wat ongetwijfeld met haar ziek zijn te maken heeft.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Okt 2018 11:46

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Je was toch bij huisarts geweest? Wat heeft die gezegd? Dit klinkt wel erg lang voor amper eten en drinken... kun je de nachten delen met je vriend? Eentje de eerste helft slapen, ander de tweede helft... kun je in elk geval een paar uur slaap pakken!
december 2016
juli 2019
<<

Anoniem241

Bericht 08 Okt 2018 12:21

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Ja we zijn al bij de dokter geweest. Ze is iig niet aan het uitdrogen.
Mijn vriend gaat er ook uit, maar ik word overal wakker van. Inmiddels heb ik ook last van slapeloosheid, ik lig uren wakker voor ik eindelijk in slaap val. Denk dat ik het slapen ben ontwend. Laatst een nacht in een hotel geslapen, maar ook daar sliep ik amper. Komt wel goed, ik heb nu liever dat ze weer gewoon gaat eten.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43577

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 08 Okt 2018 12:23

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Zei de dokter iets over het niet eten en drinken dan? Negen dagen vind ik wel erg lang klinken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 08 Okt 2018 12:26

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Je bedoelt het doktersbezoek van vorige week? Wat zei de dokter toen? Heeft hii/zij niks gezegd ove wat er moest gebeuren als het zo zou blijven?

Ik kan het moeilijk inschatten op afstand maar ik vind dat je best wat sneller weer aan de bel mag trekken.
Ikzelf zou elke dag bellen of langskomen. Ik vind het veel en veel te lang voor zo'n kleintje en zou me echt zorgen maken en niet zomaar weg laten sturen!!

Kun jij niet een paar nachten naar je ouders? En vraag dan direct om een slaappil bij de huisarts!!! Wees toch verstandig joh!
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 08 Okt 2018 12:28, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem241

Bericht 08 Okt 2018 12:27

Re: Zieke baby, wanneer dokter bellen?

Toen was het nog geen 9 dagen en de afgelopen dagen is het ook wat erger geworden. Heb vooral het idee dat ze afgeleid is, waardoor ze niet wil eten of drinken.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers