Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring met emdr bij kind?

<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 12 Okt 2018 09:44

Ervaring met emdr bij kind?

Gisteren gehoord dat de kinderarts onze zoon doorstuurt naar de kinderpsycholoog voor emdr. Wie heeft hier ervaring mee bij haar kind?

Even kort de achtergrond: mijn zoon is chronisch ziek en heeft hierdoor een paar spoedopnames gehad die voor hem traumatiach lijken te zijn. Hij heeft inmiddels een fkse ziekenhuisangst ontwikkelt. Zo erg dat hij zelfs niet mee rbij iemand op bezoek kan in het ziekenhuis, omdat hij dan moet overgeven en zowat flauwvalt.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 12 Okt 2018 11:58

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Wat heftig BLueberry. Wat moet jouw opname pas geleden dan erg voor hem geweest zijn! Ik weet uit ervaring hoe moeilijk dat voor een kind zonder deze bagage al kan zijn als er een ouder in het ziekenhuis ligt, laat staan met zijn trauma's :(

Ik heb verder geen ervaring met emdr bij kinderen, maar wil jullie wel veel sterkte wensen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Anoniem244

Bericht 12 Okt 2018 18:45

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Wat heftig voor hem dat hij daar zo’n trauma aan heeft opgelopen.

Ik heb alleen op werkvlak ervaring met EMDR, zowel bij kinderen, jongeren en volwassenen.
Vind zelf EMDR echt een heel goed middel bij trauma verwerking. Ze passen het ook echt aan op de leeftijd en ouders worden er ook goed bij betrokken.
<<

Anansi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 352

Geregistreerd: 02 Okt 2016 14:34

Bericht 12 Okt 2018 23:29

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Op mijn werk in de jeugdzorg heb ik collega’s die emdr geven aan kinderen. Kan al met paar sessies wereld van verschil maken. En kan al vanaf 0 jaar.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 13 Okt 2018 12:41

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Je mag mij PMen Blueberry. Wij hebben er ervaring in, bij ons bij 3,5jr.
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 13 Okt 2018 14:20

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Bedankt voor jullie reacties!

Marie: hij is hierom dus niet bij me op ziekenbezoek geweesr. Dat kon hij echt niet.

Ik ga je PMen Wolf in schaapskleren.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013
<<

Blueberry

Noob

Berichten: 83

Geregistreerd: 15 Mei 2018 06:00

Bericht 17 Okt 2018 16:00

Re: Ervaring met emdr bij kind?

Net de oproep voor medisch psycholoog binnengekomen. Hij moet 16 november voor intake.
Jason 27•12•2011
Hayley 03•06•2013

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers