Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Narcose bij jonge baby

<<

Anoniem268

Bericht 29 Dec 2019 18:34

Narcose bij jonge baby

X
Laatst gewijzigd door Anoniem268 op 31 Dec 2019 08:27, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Dec 2019 19:04

Re: Narcose bij jonge baby

Baby van vrienden is pas met 8 weken geopereerd aan een liesbreuk. Hij is een paar dagen uit z'n ritme geweest en veel geclusterd aan de borst. Daarna al vrij snel weer gewoon!

Spannend lijkt het mij ook maar bij hem was het vrij snel weer goed! Sterkte!
⁠♡♡♡
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Dec 2019 19:14

Re: Narcose bij jonge baby

T mocht pas geopereerd worden met 3 maanden. Het gebeurde in Groningen. Streekziekenhuis wilde het niet doen vanwege zijn gewicht. Met 3 maanden woog hij 5kg.
Hij heeft om die reden ook geen narcose gehad. Maar een ruggenprik. Dit ging prima
8 uur operatie en om 8.30 op de uitslaapkamer.
Daarna wat suikerwater gehad en later een fles. Wel nachtje gebleven.

Ik begreep toen dat ze die hele kleintjes liever geen narcose doen ivm ademhalingsproblemen na de tijd?
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 29 Dec 2019 19:16

Re: Narcose bij jonge baby

Ik vond het iig wel een prettig idee dat hij niet onder narcose hoefde. En de operatie was zo gepiept dus.
2016
<<

Anoniem291

Bericht 29 Dec 2019 20:45

Re: Narcose bij jonge baby

Mijn zoontje heeft ook een liesbreuk gehad, hier kwamen we met 9 weken achter. Hij had een grote breuk en omdat ze liever geen narcose gaven toen hij zo klein was is hij met 6 maanden geopereerd.
Operatie ging goed, wel echt overstuur met wakker worden maar met een paar dagen helemaal de oude.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 29 Dec 2019 21:10

Re: Narcose bij jonge baby

Door jullie reacties twijfel ik ineens of hij niet ook een ruggenprik heeft gehad met een klein flesje. Ik ga het navragen ?
⁠♡♡♡
<<

Anoniem298

Bericht 29 Dec 2019 21:12

Re: Narcose bij jonge baby

Mijn dochter is een paar uur na haar geboorte geopereerd, is onder volledige narcose geweest. Ze heeft daar helemaal geen last van gehad, na de operatie kreeg ze wel een zuurstofbrilletje, maar dat had meer te maken met de operatie zelf dan met de narcose.

Ze sliep overigens wel veel, maar goed, of dat dan wellicht door de narcose kwam of omdat ze gewoon een newborn was blijft natuurlijk gissen.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 29 Dec 2019 23:23

Re: Narcose bij jonge baby

Mijn oudste is geopereerd aan een lies- en navelbreuk toen hij 9 weken oud was. Hij woog echt nog maar heel weinig toen (ik geloof nog geen 3,5 kg) maar ze hebben hem wel gewoon onder narcose gebracht.

Nadien was hij wel wat huilerig en maakte hij ook koorts. Daardoor moesten we 2 nachten in het ziekenhuis blijven, maar nadien heeft hij geen last meer gehad van de narcose.
2012 & 2016
<<

Katniss

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 266

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:53

Bericht 29 Dec 2019 23:37

Re: Narcose bij jonge baby

Mijn zoon is geopereerd met 4 weken, omdat hij een vernauwing had van maag naar darmen, waardoor de voeding niet kon passeren (pylorushypertrofie). Hij was toen al wel 4700 gram oid, maar uitstellen was sowieso geen optie, omdat hij dus geen voeding meer kon opnemen.
De operatie zelf duurde zo'n 45 minuten en hij heeft geen last gehad naderhand. Ik heb niet gemerkt dat hij misselijk was of dat het ritme verstoord was. Sowieso had hij weinig ritme de week voor de operatie, omdat hij veel spuugde en hongerig was.
De operatie is echt enorm meegevallen hier.
Veel sterkte in ieder geval, het is niet leuk als je baby geopereerd moet worden.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers