Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat moet ik met mijn baby?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 17:12

Wat moet ik met mijn baby?

Ik weet het even niet meer hoor. Ollie is echt een razendsnelle. Hij rolde bij 3 maanden, ging tijgeren bij 5 en ging kruipen bij 6. Nu met 7 maanden kruipt hij gewoon goed en gaat hij overal al optrekken, staan en stappen langs de stoelen en salontafel. Natuurlijk ben ik trots, maar ik vind het ook echt lastig. Steeds lastiger eigenlijk. Hij wil gewoon níet meer in de box. Hij gaat dan langs de kant staan jengelen want hij wil staan, klimmen, bewegen. De héle dag wil hij staan. Aan de salontafel gaat hij staan en dan lopen jengelen, want hij wil erop klimmen. Hoeveel speelgoed ik ook neerleg, hij kruipt direct naar de salontafel en gaat staan en jengelen.Hij wil niet ín z'n wipstoel, nee, hij wil er bovenop klimmen. Hij valt ook wel veel, maar ja, dat hoort er bij.
Ik wil 'm graag faciliteren en stimuleren maar ik word ook knettergek van de hele dag dat gejengel dat hij meer wil maar nog niet kan.

Ik heb al gekeken naar een babygymklasje, dat bestaat wel hier, maar pas vanaf 10 maanden. Begint weer in februari, dus dan is hij 10 maanden dus dat wil ik denk ik wel graag doen. Hij móet iets van z'n energie kwijt denk ik. Voor Sinterklaas krijgt hij een loopwagen, misschien helpt dat ook.

Wat zouden jullie verder aanraden? Kan ik iets doen om hem te stimuleren? Of juist andere dingen stimuleren? Ik neem 'm nu ook maar veel op schoot om boekjes te lezen om de taalontwikkeling te stimuleren en wat rustige dingen met 'm te doen zoals blokken bouwen enzo.

Ik vind dit echt best wel lastig merk ik.
Let's discover the world together.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Nov 2017 17:17

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ja das een lastige fase! En zwemmen dan? Mat hem meteen lekker af :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 17:18

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ja misschien moet ik zwemmen toch eens proberen. Schijnt dat je daar bekaffe baby's van krijgt inderdaad. :yes:
Let's discover the world together.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 22 Nov 2017 17:19

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Sommige indoorspeeltuinen hebben zo'n hoek voor de allerkleinsten, misschien is dat iets voor hem? Ik zou dan wel tijdens schooltijden gaan, als er geen grotere kinderen spelen. Dan kan hij zijn energie een beetje kwijt. Je zou ook van die grote zachte klimblokken kunnen bestellen voor thuis als je daar een plekje voor zou kunnen vrijmaken.

Succes, mijn kinderen waren ook altijd zo beweeglijk en aan het klimmen, rustig spelen in de box was er bij hen ook niet echt bij. Lastig als het winter wordt.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 17:23

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ja dat het winter wordt zat ik ook te bedenken, niet ideaal wat dat betreft.

Ik ga eens kijken naar zo'n speeltuin. Het lijkt me vreselijk, maar als ik zo naar hem kijk lijkt het me wel wat voor hem. Als ie dat leuk vindt kan ik misschien wel eens kijken naar grote klimblokken of iets dergelijks. Best een idee.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem228

Bericht 22 Nov 2017 17:25

Re: Wat moet ik met mijn baby?

En naar monkey town of vergelijkbaar? Daar heb je een apart speelgedeelte voor baby's?
Al op tijd gaan dan valt het nog mee qua drukte. Mijn dochter wil ook niet meer in de box maar soms moet het toch dan zet ik vaak even de tv aan als afleiding. Ze moppert dan nog wel wat maar vaak gaat ze wel lief spelen.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2017 17:26

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik zou inderdaad gaan zwemmen! En we hebben hier ook een soort doorlopende peutergym, misschien ergens bij jou in de buurt ook? Dat vond L. leuk vanaf dat hij kon kruipen (zit ook geen ondergrens qua leeftijd, is heel vrijblijvend vanuit het cjg).
En inderdaad naar iets als Ballorig. Ik heb L. ook een paar keer meegenomen als baby, omdat we voor zijn zus gingen, maar dat vond hij ook al prachtig vanaf dat hij kon kruipen. Daar trok hij zich voor het eerst ook op :smile: En het is nog gratis ook tot een jaar :wink:
En misschien zijn er ook speelgroepen bij je in de buurt? Daar kunnen ze ook lekker hun energie kwijt.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 22 Nov 2017 17:26

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Zo'n indoorspeeltuin valt echt mee onder schooltijd trouwens, hier is het dan altijd superrustig!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 22 Nov 2017 17:28

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Kan je een stuk van de woonkamer afbakenen? Ik zie op facebook op een tweelinggroep waar ik lid van ben veel grondboxen, misschien is dat wat? Kan hij van alles doen maar wel in een afgeschermd stuk?

Wij hadden ook zoiets, alleen hebben wij de bank een stukje voor de muur staan en dan is aan een kopse kant het raam. en aan de andere kopse kant had mijn vriend een hekje gemaakt. Kon ik gewoon ook even rustig naar de wc of boven de was op hangen.
Verder idd zwemmen en zo'n baby peuter gedeelte van een ballorig of andere binnenspeeltuin. Maar dan zou ik idd wat Susan zegt op school tijden gaan dan is het rustiger.
:heart: :heart: 2011
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 22 Nov 2017 17:34

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik ging met mijn meiden naar babyzwemmen, muziek op schoot en babysense (bewegen voor baby's). Later toddler sense en peutergym.

Binnenspeeltuin kun je al vanaf opening heen dan is het vaak eg rustig.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 22 Nov 2017 17:36

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Welcome to my world :laughcry:. Gezien zijn motorische voorsprong kun je best eens een proefles babygym doen lijkt mij. Ik ga vrijdag ook een proefles peutergym doen, kijken of D zijn energie daar wat in kwijt kan. D zat ook al heel snel niet meer in de box, ik liet hem lekker de kamer doorkruisen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 17:38

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Suus schreef:En misschien zijn er ook speelgroepen bij je in de buurt? Daar kunnen ze ook lekker hun energie kwijt.


Wat zijn speelgroepen?

Ik wil dus heel graag naar deze http://haarlem.thelittlegym.eu/home-nl
Op de website staat wel dat er les is voor baby's vanaf 4 maanden maar op dit moment dus niet, pas weer vanaf 10 maanden. Zoiets zou denk ik echt wel leuk zijn voor hem.

Ja ik ga toch eens kijken naar zo'n Ballorig/Monkeytown achtig iets. Misschien een meeting van maken?! :smile:

En ik heb babyzwemmen voor vrijdag in de agenda gezet!

Een deel van de kamer afbakenen zou kunnen, al zou ik niet weten hoe wat waar precies maar dan verplaats je denk ik het probleem want dan gaat hij daar aan de rand hangen denk ik.
Ik zet 'm ook nog wel in de box inderdaad als ik echt even de kamer uit ben, dan is het jammer dan. Maar eerder vandaag ook, dan zit ik er wel gewoon naast, maar gaat ie ineens van de salontafel naar de bank met z'n handje en dat kan ie helemaal nog niet en hoppa keihard met z'n koppie op de marmeren vloer. Zo zielig. Hoort erbij, maar wel heel zielig.
Let's discover the world together.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 17:52

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Lady schreef:Welcome to my world :laughcry:. Gezien zijn motorische voorsprong kun je best eens een proefles babygym doen lijkt mij. Ik ga vrijdag ook een proefles peutergym doen, kijken of D zijn energie daar wat in kwijt kan. D zat ook al heel snel niet meer in de box, ik liet hem lekker de kamer doorkruisen.


Leuk, ben benieuwd hoe D het vindt!
Let's discover the world together.
<<

Cactus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 549

Geregistreerd: 30 Jul 2017 19:57

Bericht 22 Nov 2017 17:52

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Heel herkenbaar haha. Wij gebruikten de box al vrij snel als opslag voor speelgoed. Wij gaan regelmatig naar een inkoop speeltuin. Kan hij echt z'n energie kwijt. Nu gaat D naar peutergym. Hij vindt het helemaal geweldig. Maarja, dat is pas vanaf 2 jaar meestal. Babygym is dan wel leuk voor hem.
Maart 2015 - stoer ventje
Februari 2018 - kleine vechter *
April 2019 - onze held
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Nov 2017 17:56

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik zou liegen over zn leeftijd en lekker met hem naar die 10mnd club gaan. Kan jou het schelen, die leeftijden zijn gebaseerd op wat ze kunnen dus daar hoort O gewoon tussen.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 18:00

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Urban Naked schreef:Ik zou liegen over zn leeftijd en lekker met hem naar die 10mnd club gaan. Kan jou het schelen, die leeftijden zijn gebaseerd op wat ze kunnen dus daar hoort O gewoon tussen.


Haha echt? 1 januari geboren dan ;)

Enne, it's on, de indoorspeeltuinmeeting.
post1080322.html#p1080322
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 22 Nov 2017 19:00

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Maar serieus, ik zou me daar dus echt niet laten tegenhouden. Het is een richtlijn.
#teammaple🍁
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 22 Nov 2017 19:11

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Misschien is ene grondbox wat? Daar heeft hij wat meer ruimte en dan heb je toch je handen vrij. Ik heb er eentje gekocht omdat ik toen alleen was met Lu. en dat was wel ideaal, kon ik tenminste gewoon even rustig douchen.
Maar goed, moet wel zeggen dat Lu. helemaal niet snel was en rustig een uur zat te spelen in de box. Maar toen hij wat groter werd en wilde ontdekken was de grondbox wel echt fijn want dan had hij wel echt de ruimte om wat rond te scharrelen.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Nov 2017 19:53

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Gymmen is echt al wel tof en te doen hoor Lady! Wij doen wel eens een lesje en dat vindt T hartstikke tof. En bij zwemles zitten we nu al in een groep met oudere kindjes waar je ook echt wat meer opdrachtjes krijgt en dat snapt T ook echt al heel goed.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 19:56

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Let's discover the world together.
<<

Maan

Kletskop

Berichten: 794

Geregistreerd: 29 Jul 2016 12:50

Bericht 22 Nov 2017 20:01

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Misschien hebben ze ook wel iets van muziek op schoot bij jullie in de buurt, Marin. Muziek maken voor baby’s dus. Meestal zijn dat een paar lessen. Ga je daarheen en zwemmen totdat de babygym begint. En wandelen naar de kinderboerderij en hem mentaal wat uitdagen door veel te laten zien?
En anders zou ik hem gewoon aanmelden voor babygym. Het gaat er inderdaad om wat hij kan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 20:04

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ja zoiets is ook nog wel een leuk idee Maan, zo'n muzieklesje. Ik ga eens Googlen, dank je!
Let's discover the world together.
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 22 Nov 2017 20:10

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Ik zorgde er gewoon voor dat er geen breekbare/gevaarlijke dingen binnen baby-handbereik stonden en dan lekker laten gaan. E. kon gewoon in de hele woonkamer rondkruipen en als we in de keuken waren ook daar. Gewoon lekker laten bewegen als hij daar behoefte aan heeft. Eerst doen ze nog een beetje moeilijk over het zelf weer geen zitten, maar dat komt snel genoeg!

En verder gewoon eens naar een krijspaleis en lekker zwemmen. Zwemmen is sowieso altijd goed!
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Patsy

Bericht 22 Nov 2017 20:14

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Marin schreef:Zora! post1080397.html#p1080397


Dit geldt ook voor jou Arwyn.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 22 Nov 2017 20:16

Re: Wat moet ik met mijn baby?

Arwyn schreef:Ik zorgde er gewoon voor dat er geen breekbare/gevaarlijke dingen binnen baby-handbereik stonden en dan lekker laten gaan. E. kon gewoon in de hele woonkamer rondkruipen en als we in de keuken waren ook daar. Gewoon lekker laten bewegen als hij daar behoefte aan heeft. Eerst doen ze nog een beetje moeilijk over het zelf weer geen zitten, maar dat komt snel genoeg!

En verder gewoon eens naar een krijspaleis en lekker zwemmen. Zwemmen is sowieso altijd goed!


De salontafel is echt magisch voor 'm. Daar hangt ie de hele dag aan. Die kan ik moeilijk weg halen :razz: de spullen zijn er al wel vanaf, geen geurkaarsen enzo meer want dat is idd gevaarlijk.

Ik ga morgen even informeren en dan hopelijk vrijdag met 'm zwemmen. Dat zou wel leuk zijn!
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers