Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Lunch en fruit mee naar school

<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Feb 2026 17:16

Lunch en fruit mee naar school

Voor ons kind van 5 kom ik vaak op hetzelfde uit qua lunch. Boterham met vega vleesvervanger, een mini komkommer in reepjes en een paar kaasblokjes. Qua fruit iets meer variatie, ene dag een appel, andere dag een banaan en dat wisselen we af met aardbeien en druiven.

Om met name wat inspiratie op te doen voor de lunch, wat geven jullie je kind mee naar school?
💙 2021 💙
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2026 19:51

Re: Lunch en fruit mee naar school

Wat mijn dochter lekker vindt.

Lunch; boterham met pindakaas, zuivelspread, of kaas of wrap kipfilet en komkommer. Wat groente erbij zoals paprika, tomaat, komkommer, wortel.

Fruit; krijgen ze op school aangeboden, ook de wat vreemdere fruit soorten. Maar ik heb een fruit monster dus ze wil altijd ook wat van thuis mee; appel, peer, meloen, mango, aardbei, kaki in het seizoen. Beetje wat er in huis is, ze vindt vrijwel alles lekker.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2026 19:53

Hier vrij inspiratieloos. Meestal in de pauze maiswafels en boterhammen met pindakaas. Dat moet alleen wel kunnen. J heeft geen kinderen met allergieën in zijn klas.
2015 💙
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2026 20:06

Hier ook "saai" :)

De jongste krijgt altijd 2 boterhammen met chocopasta, stuk komkommer en wat snoeptomaatjes mee. Als fruit een appel met kaneel.

De oudste maakt ook wel eens een wrap. Zoet met chocopasta, banaan en hazelnoot. Of hartig met zuivelspread, vleeswaren, komkommer, sla.
Als er pannenkoeken over zijn nemen ze die ook wel eens mee.

Fruit wisselt hier veel, mandarijnen, passievrucht en meloen zijn hier favoriet op dit moment.

Vanuit mijn eigen klas heb ik ook nog wel wat inspiratie: donuts, la vache qui rit, stringcheese, snelle jelle, reep chocola, bifi worstjes etc. Maar dat zoek je vast niet 😆
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 10 Feb 2026 20:11

Haha Blue Phone, zoet beleg of koekjes en snoep mag op de school van onze zoon niet. Ook mogen ze alleen water meenemen.
💙 2021 💙
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 10 Feb 2026 20:28

Hier ook het liefst geen zoet beleg en snoep/koek enz. Alleen op vrijdag doe ik altijd een klein snoepje of koekje in haar broodtrommel erbij. Gewoon zomaar.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2026 20:43

hier ook saai brood met pindakaas, appelstroop

fruit appel of peer. Zoon vind dat het lekkerste we zijn al blij dat die eet. Soms doe ik er komkommer bij. Snoep of koek mag hier echt niet. In dec deden veel ouders dat en kregen ze meteen commentaar op
Afbeelding
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 10 Feb 2026 20:52

Hier ook saai, en een kieskeurige eter dus elke dag boterhammen met pindakaas. Peer als fruit, ik mag blij zijn als hij er wat van eet. Zelfs liga krijgen we hier meteen een opmerking over dus iets anders geef ik ook niet mee. Soms wel een briefje erbij :D
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 10 Feb 2026 21:14

Gekookt eitje
Lu crackers, wissel.ik af met rijstwafels
Blokjes kaas
Klein koekje/klein snoepje
Rozijnen
Van de Hema mais knabbel in een figuurtje
Van de Hema hartjes fruitsnoepjes
Overgebleven pannenkoek
Stukje wafel

Mango
Mandarijn
Ananas
Appel met kaneel
Kiwi
Druiven
Euh pruim
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Amelie123

Kletskop

Bericht 10 Feb 2026 21:31

Lunch:
Boterhammen met worst/smeerkaas/kip samoerai salade/paturain.
Soms wat overgebleven sushi ipv brood, of naan brood met een dipje, of een wrap.

Altijd groente erbij, eigenlijk altijd komkommer of worteltjes, en soms tomaat of paprika.

Fruit kan van alles zijn, daar lust ze alles van. Appeltje met kaneel doe ik ook vaak trouwens.

En dan altijd een snackje erbij. Kan een knijpfruit zijn, zo'n knijp skyrr, plakje bananenbrood, plakje worst, cheese dippers, rijstwafel, soms van die zelfgemaakte gezonde muffins of wafels.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 10 Feb 2026 21:40

Meestal boterhammen met wat dan ook voor beleg… altijd wel hartig en soms eens zoet erbij.
Soms eens volkorenwraps met zuivelspread, kipfilet en komkommer.

Voor ‘lekker erbij’: maiswafel, hartige sultana, minicrackers, snackworstje, cheesestring, knijpfruit/kwark, plakjes worst, komkommer, ontbijtkoek, eierwafel.

Ze krijgen hier 2 dagen fruit en yoghurt aangeboden op school. Ik geef ze voor de yoghurt dan wat muesli mee. De andere dagen doe ik meestal appel, soms een banaan of druiven.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Feb 2026 22:07

2 boterhammen met witte pasta en evt een cracker oid erbij.
Fruit vaak appel, appel met kaneel, kiwi, druiven, watermeloen (zomer), aardbeien (zomer)
30-04-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Feb 2026 22:10

Zoon eet altijd een boterham met kaas en dochter met iets van vleeswaar of smeerkaas. Ik vul de extra bakjes altijd met stukjes komkommer en dan verder wissel ik beetje. Soms nootjes, soms crackertjes, stukje bananenbrood, ontbijtkoek, maar net wat we hebben. Niet heel spannend maar dat houdt 't net beetje gevarieerd.
Voor fruit eten ze bijna alleen maar appel. In de zomer aardbeien.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

President

Bericht 10 Feb 2026 22:31

Ze neemt voor de lunch altijd vier boterhammen mee, met bijvoorbeeld pindakaas, jam, smeerworst, hagelslag, appelstroop oid. Heel af en toe een wrap met zalm en dan een boterham minder, of een krentenbol.

Qua fruit vooral banaan, appel of druiven. In de zomer ook aardbeien.
❤️ 7 juni 2018
<<

Elisabeth

Lady-post-a-lot

Bericht 10 Feb 2026 22:42

Passievrucht is hier altijd een hit, dat krijgen ze vaak mee. Ook schoongemaakte sinaasappel, peer, appel, druiven, komkommer, tomaatjes, knijpfruit. En in seizoen aarbeien, framboos, perzik
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 10 Feb 2026 22:43

Zoon houdt niet van variatie en neemt altijd hetzelfde mee: 3 boterhammen met pindakaas en hagelslag en een babybell kaasje. En een appel in partjes. Hij neemt alleen wat anders mee als dit op is.
Dochter neemt 2 boterhammen mee met verschillend beleg: pindakaas, pindakaas en hageslag, boter en hagelslag, zuivelspread, kaas, cervelaatworst, hummus, appelstroop. Erbij wat groente zoals een snackkomkommer, tomaatjes, worteltjes. Voor fruit meestal ook een appel, maar zij neemt ook nog weleens wat anders mee, bijvoorbeeld peer, blauwe bessen, frambozen, mango.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 11 Feb 2026 07:35

Mijn oudste neemt ook weleens avondeten van de dag ervoor mee. Een punt hartige taart bijvoorbeeld, een burrito, of pasta.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 11 Feb 2026 08:49

Ohja, als we quiche eten gaat er de andere dag altijd 1 mee met de lunch en 1 voor de juf.
30-04-2017
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2026 08:50

Ik hoefde tot nu nooit eten mee te geven omdat mijn dochter op school eten kreeg. Heel fijn was dat. Helaas is daar geen geld meer voor dus na de vakantie moet ik ook lunch gaan meegeven. 2 boterhammen met kaas, pindakaas, zuivelspread, of iets anders en wat fruit. Veel meer eet ze toch niet denk ik.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2026 09:54

Mini soepstengels, mini rijstwafels, bifi worstjes, gekookt eitje, paprika, tomaatjes, komkommer, wraps, broodjes.
Bij de ah heb je ook mini broodjes chocolade, appel/kaneel of iets anders. Die krijgen ze 1x in de week.
Op vrijdag is het tosti dag.
Verder groentemuffins, quiche, bananenbrood of (gebakken door mijn schoonzus) een soort worteltaart?
Soep en rijstepap vinden ze ook lekker.

Inmiddels vaak 2 sneetjes brood want blijkbaar krijgen ze steeds minder tijd om te eten. Ze eten ook steeds slechter.
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 11 Feb 2026 09:56

Voor fruitmoment meestal mango, meloen, druiven, mandarijnen of frambozen. Vaak een combinatie van.

Voor de lunch 2 boterhammen, plakjes worst of mini gedroogde worstjes, babybel kaasjes, komkommer of tomaat. Soms heb ik wat gebakken zoals bananenbrood en dan doe ik daar ook een plakje van erbij. Of als ik wraps over heb een wrap met roomkaas.

Ben wel een luie moeder hoor, want ik haal van die bakjes met voorgesneden fruit.
<<

Mori

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Bericht 11 Feb 2026 10:08

Thanks allemaal! Ik heb zeker wel wat inspiratie op gedaan. Ook fijn om te merken dat mijn kind niet het enige kind is die veelal hetzelfde meekrijgt haha.
💙 2021 💙
<<

Noor

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2026 10:47

Hier beide ook eigenlijk altijd hetzelfde, vraag wel eens of ze wat anders willen maar dat willen ze niet haha.

Dochter; fruit (vaak meloen, peer of appel), een broodje, plakje krentenbrood, 2a3 stukjes harde worst en een pakje met toastjes of iets.

Zoon; paprikawafels, 3 sneden brood met kipfilet en boterhamworst en druiven.
💙: 07-09-2012
🩷: 15-07-2014
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2026 11:16

Qua fruit eet hij liefst een appel. Hij mag iets van de fruitschaal kiezen. Als we ze hebben doe ik er blauwe bessen bij.

Qua brood kiest hij altijd vier sneetjes. Het varieert; pindakaas, pasta, speculaas, leverworst, kaas, geitenkaas, stroop, jam.

En altijd een babybel in de lunchtrommel
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 11 Feb 2026 12:57

Fruit wisselt elke dag, wat er in het seizoen is en rijp in de fruitschaal.
Voor zn lunch zijn het meestal 3 volkoren boterhammen met hartig beleg, wat rauwkost (wortels, komkommer, paprika, radijsjes etc) en iets van proteine zoals een gekookt ei. Soms krijgt hij een restje avondeten mee dat ook koud lekker is zoals wraps of pasta. Niet super veelzijdig dus, maar denk dat hij wel prima alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgt.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen