Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Must have: babyspullen

<<

Henque

Kletskop

Berichten: 606

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:20

Bericht 14 Jan 2024 08:29

Must have: babyspullen

Je kan natuurlijk allerlei lijstjes vinden op internet wat je moet kopen als je een baby verwacht. Maar ik ben benieuwd, wat vonden jullie een must have naast de standaard uitzet dingen?
Of wat had je niet hoeven kopen?
Nog andere tips?

Hadden jullie bijvoorbeeld een box? Ik twijfel of we eerst gewoon een extra wiegje (wat we kunnen lenen) beneden zullen zetten.

Ik ben benieuwd!
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 14 Jan 2024 08:43

Re: Must have: babyspullen

Wij hadden wel een box, maar die is voornamelijk gebruikt als slaapplek 😂.

Verder geen absolute must haves, het is zo afhankelijk van je kind wat je veel gaat gebruiken of juist niet.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 14 Jan 2024 08:50

Re: Must have: babyspullen

Wij vonden bij de oudste de box een musthave, maar dat had met de hond te maken. Deze is inmiddels overleden. De box gebruiken we bij de tweede nog wel, maar was niet perse nodig. We hebben het babynestje veel gebruikt.

Ik vond een co-sleeper een must have. Ook flessenstandaard Tulp. Ideaal om alles op te drogen van de kolf e/o flesssen. Ideaal vond ik ook een wollen jasje van Engel en wollen slofjes van Hvid. Ik ben gewoon gek op wol voor die kleintjes.

Wat ik totaal overrated vond: voetenzak voor de maxicosi. Wij hebben altijd hele soepele wollen dekentjes gebruikt. Ook meer dan een omslagdoek vind ik overrated. Gebruiken die dingen nooit. En op het CB zweten onze kinderen zich kapot, ook zonder doek.
Oh en vooraf teveel kledingsets zou ik ook niet doen. 5 in 50 en 5 in 56 is echt wel goed om mee te beginnen.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2024 09:14

Re: Must have: babyspullen

Ja ik vond een box essentieel. Iig een plek om een baby weg te leggen als je moet plassen, koken, de deur open moet doen, even zelf wilt zitten. Of dat nou een vierkante box of rechthoekige wieg is maakt natuurlijk niet uit. Zeker voor die allerkleinsten. Voor een wat oudere baby is dat misschien onhandig met slaap/speel associaties maar als je er gewoon speelgoed in hebt vast ook niet.

Ik weet ook dat er mensen zijn die geen box hebben gehad en dat niet misten maar ik zelf had echt niet zonder gekund.

Ik vond een fijne wikkeldeken heel erg fijn en een mooi cadeau om te vragen van mensen. Een fijne badcape ook. Die heeft dochter tot ongeveer twee weken geleden nog gebruikt dus gaat ook lang mee.
Let's discover the world together.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Jan 2024 09:38

Re: Must have: babyspullen

Mijn draagdoek was vrij essentieel. Ik heb J heel veel gedragen. Maar net als de standaard lijstjes is het ook hierbij 100 verschillende antwoorden. Ik zou met een basis beginnen en als je denkt dat je iets mist dan bij kopen. Babynestje vind ik bijvoorbeeld echt onzin ik deed een aankleedkussenhoes om het voedingskussen wat ook echt goed werkt. Box heeft bij mij zeker 2,5 jaar gestaan. Ik woonde alleen met J en moest soms wel eens een wasmand halen of even het vuilnis snel weggooien. J ging dan voor zijn eigen veiligheid de box in.
2015 💙
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15895

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 14 Jan 2024 09:51

Re: Must have: babyspullen

Een box vind ik wel een musthave. Voor je baby ook fijn als hij wat bewegingsruimte heeft wanneer hij een paar maandjes oud is.

Maxicosi onmisbaar. Babyfoon ook (hier zonder camera). Een speen.

En ik vond de XXL hydrofiele doeken ook wel echt heel erg fijn. Die heb ik jaren gebruikt. Kun je zo zo lekker inwikkelen.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 14 Jan 2024 09:57

Re: Must have: babyspullen

Wij hebben geen box en ook niet gemist. In het prille begin hadden we een babynestje waar we hem in legde. Daarna speelde(speelt) hij gewoon op de grond. Slapen doet hij sinds een aantal weken oud gewoon in zijn bed als we thuis zijn.

Must haves:
- draagzak
- trip trap stoel met newborn zitje
- baby gym (speelgoed ding)
- een verschoon mat voor beneden voor de eerste paar weken. Dan hoef je niet steeds naar boven te lopen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2024 09:58

Re: Must have: babyspullen

Lady schreef:. Voor je baby ook fijn als hij wat bewegingsruimte heeft wanneer hij een paar maandjes oud is.



Ja dit vind ik ook een belangrijk argument inderdaad. Ik ken iemand die geen box had en kind altijd in de wipstoel had. Kind is nu vier maar nog altijd plat achterhoofd. Natuurlijk kan op de grond ook maar een box is tegen de tijd dat ze kunnen rollen wel fijn en ook handig met er aan optrekken.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 14 Jan 2024 10:00

Re: Must have: babyspullen

Oh ja ik had op aanraden van iedereen een enorme hoeveelheid xxl hydrofiel doeken gekocht maar die heb ik zo goed als niet gebruikt. Is denk ik erg persoonlijk, want hoor bijna van alle andere mensen dat ze niet zonder kunnen. Dus zou er zeker een paar aanschaffen.

Ik was enorme fan van puckababy piep slaapzak voor de eerste 3 maanden.
<<

Auxo

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 471

Geregistreerd: 28 Jun 2022 10:22

Bericht 14 Jan 2024 10:10

Re: Must have: babyspullen

Hier was een inbakerdoek een must have. Verder kan ik niet echt iets bedenken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Jan 2024 10:22

Re: Must have: babyspullen

Marin schreef:
Lady schreef:. Voor je baby ook fijn als hij wat bewegingsruimte heeft wanneer hij een paar maandjes oud is.



Ja dit vind ik ook een belangrijk argument inderdaad. Ik ken iemand die geen box had en kind altijd in de wipstoel had. Kind is nu vier maar nog altijd plat achterhoofd. Natuurlijk kan op de grond ook maar een box is tegen de tijd dat ze kunnen rollen wel fijn en ook handig met er aan optrekken.


Om die reden kopen wij nu nog geen Tripp Trapp met newbornset. Lijkt heel gezellig maar voor een baby is het veel beter om in de box te liggen en bewegingsvrijheid te hebben idd. Goede tip dus!

Handig topic dit!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 14 Jan 2024 10:27

Re: Must have: babyspullen

Met mate kan zoiets natuurlijk prima Scandic! Gewoon beetje afwisselen. Wij hadden geen Tripp Trapp maar een kinderstoel met wipstoel erop van Stokke en dat was wel weer heel gezellig in de keuken bijvoorbeeld.

Wij zijn intussen al deze spullen aan het weg doen. Voelt echt als een lifetime ago, gek is dat! Het gaat zo hard.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 14 Jan 2024 10:31

Re: Must have: babyspullen

Wij gebruikten de trip trap met name als we zelf aan t koken waren of gingen eten. Dan kon hij er gezellig bij zitten. Voor de rest lag hij veel op de grond te spelen op een kleed.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1811

Geregistreerd: 01 Mei 2022 10:03

Bericht 14 Jan 2024 10:48

Re: Must have: babyspullen

Scandic de eerste 4 a 5 maanden doet je baby nog niet zoveel. Als je hem/haar dan in de box legt ligt hij/zij dus ook op z'n achterhoofd. Dan maakt het dus niet zoveel uit of baby in de box ligt, in bed, op de grond of in een stoeltje.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jan 2024 11:19

Re: Must have: babyspullen

Tripp trap met new born set. Als wij gingen eten Zat hij daar in. Vonden we altijd gezellig.

Box

Baby nestje. Ik dacht slim te zijn om extra groot te bestellen dan kon die er lang in. Maar was was alleen eerste maanden handig

Xxl hydrofiele doeken. Gebruiken we nu nog met bad/douchen

Extra verschoon mat. Tot voor kort gebruikte man die nog in de avond met omkleden.

Een speciale douchen handschoen zodat je je baby vast kan houden. Echt handig


Ik vond dingen als een badcape overbodig had er meerdere misschien 2x gebruikt
Afbeelding
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 14 Jan 2024 11:29

Re: Must have: babyspullen

Nou ja, met een maand of 3 zijn ze toch al wel bezig met (proberen) te draaien. Dat kan natuurlijk niet vanuit een wipstoeltje. Op de grond wel uiteraard. Ik vond een box wel echt een musthave. De enige zo’n beetje. Juist als ze al draaien of vooruit bewegen. Kon ik tenminste dingen doen zonder hele tijd baby in het oog te moeten houden. Als ze op de vloer liggen zou ik mij daar minder prettig bij voelen.
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 17:57

Bericht 14 Jan 2024 11:33

Re: Must have: babyspullen

Dit is altijd zo lastig want het is zo persoonlijk! De ene vindt iets onmisbaar en de ander denkt echt wat moet ik ermee? Maar toch haha:

- cosleeper!!!
- babynestje
- tripp trapp stoel (vooral met newborn inzet, zo gezellig aan tafel!)
- baby bjorn wipstoel, zijn geld echt waard. We hadden ook een andere (goedkope) wipstoel maar die kon er echt niet aan tippen.
- draagzak
- meerijdplankje voor de peuter voor op de wagen. Hij staat/zit er nog steeds graag op.
- puckababy piep en 4 seizoenen
- babyfoon met camera (zonder bewegingssensor, werd helemaal zenuwachtig daarvan)
- speenkoord (handig voor bijv in de auto, dan kan je de speen niet kwijtraken)

- overbodig: tummy tub en eigenlijk zelfs een badje, ze gingen hier na een week mee op de arm onder de douche.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:20

Bericht 14 Jan 2024 11:42

Re: Must have: babyspullen

Lang geleden alweer, bedenk ik me nu.

Wij hebben de box niet supervaak gebruikt. Aan het begin sliepen de kinderen vaak in de kinderwagenbak. Zodra ze konden bewegen lagen ze vaak op een speelkleed op de grond. De box stond voor beide gelijk aan brullen. Wel superhandig als je even naar het toilet moet ofzo ;)

Ik heb stapels hydrofieldoeken gebruikt. Ik had een normaal formaat. Xl was er toen nog niet denk ik.

De co-sleeper was echt de beste aankoop ooit! Echt ideaal.

Ik heb mijn draagdoek superveel gebruikt, maar zou denk ik als je baby een paar weken oud is een draagconsult doen en dan de perfecte doek uitkiezen. Dan kan je beter bepalen wat je echt prettig vindt.

Spuugdoekjes gebruikte ik veel. Ook achter m'n shirt in de doek om te voorkomen dat er spuug tussen m'n borsten doorliep ;)

Verder zou ik nu lang niet zoveel kopen en er niet zoveel geld aan uitgeven als toen belangrijk leek.

Edit: ik heb het badje en de tummy ook vrijwel niet gebruikt. Ook hier gingen ze snel mee onder de douche.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 14 Jan 2024 12:00

Re: Must have: babyspullen

Scandic schreef:
Marin schreef:
Ja dit vind ik ook een belangrijk argument inderdaad. Ik ken iemand die geen box had en kind altijd in de wipstoel had. Kind is nu vier maar nog altijd plat achterhoofd. Natuurlijk kan op de grond ook maar een box is tegen de tijd dat ze kunnen rollen wel fijn en ook handig met er aan optrekken.


Om die reden kopen wij nu nog geen Tripp Trapp met newbornset. Lijkt heel gezellig maar voor een baby is het veel beter om in de box te liggen en bewegingsvrijheid te hebben idd. Goede tip dus!

Handig topic dit!


Als je het hebt over bewegingsvrijheid, kan je beter een groot kleed op de grond leggen. Ik vond de box snel krap. Of ze botsten met hun hoofd tegen de spijlen aan.

Bij de eerste 2 hebben we de box bijna niet gebruikt. We hadden een groot kleed (140x220) De derde heeft wel wat meer in de box gespeeld denk ik, vooral als er vriendjes van zijn broer en zus over de vloer waren.

Newbornset voor de tripptrapp vond ik juist wel weer fijn, anders lag de baby in de woonkamer. Nu kon hij er lekker bij zitten.

Cosleeper en draagdoek/drager had ik echt niet zonder gekund
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Archie

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 363

Geregistreerd: 28 Sep 2020 10:49

Bericht 14 Jan 2024 12:14

Re: Must have: babyspullen

Zit er nu weer middenin. Essentieel voor mij:

Met stipt op 1 draagzak. Wij hebben een Artipoppe en het ding is zoveel gebruikt bij dochter en nu weee bij zoon. Hij slaapt er heel veel in en ik heb m’n handen vrij.

- Co- sleeper
- Puckababy piep of love to dream slaapzakje
- Wollen rekbare deken (gebruik hem voor van alles)
- Onderlegger van wol. Ik voed mijn zoon ‘s nachts op zijn zij, en wij liggen hier dan beide wat op. Superhandig met weglopende melk en heel lekker ademend maar warm. Ik heb een fijn formaat van mijnhemeltje.nl
- Wollen rompers en boxpakjes. Mijn favoriete merk is Joha
- Een whitenoise apparaat (ik vind die van Numsy fijn).
- Wollen newborns sokjes
- Newbornset op je eetkamerstoel
- Stokke flexibath met newborn inzet. Ik heb het XL formaat zonder standaard. En zet het badje in ons grote bad. (Zelf op m’n knieen ernaast).
- Een groot (anti slip) speelkleed
- een Babygym en contrastkaarten

Oke I love m’n wolletjes haha.


Voor mijn overbodig
- Babynestje. Beide kinderen vonden dat niks.
- Wipstoel. Zo kort in gebruik, zoon is bijna 3 maanden en ik leg hem veel liever vrij neer, zodat hij bewegingsvrijheid heeft.
- Een box bij de eerste. Dochter heeft vanaf het begin op een groot kleed op de grond gelegen. Maar nu bij de tweede heb ik er wel een, omdat dochter nu een ondernemende, wilde peuter is van 2 jaar en ik ook even wil kunnen plassen enzo haha.
11.21
10.23
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4516

Geregistreerd: 11 Jan 2018 10:25

Bericht 14 Jan 2024 12:35

Re: Must have: babyspullen

Wij hadden geen wippertje en geen box en allebei niet gemist. We hadden wel een new born zitje op de triptrap en daar zat hij dan in als wij aan tafel aten. Maar hij wilde op de een of andere manier altijd voeden als wij aan het eten waren dus eigenlijk zaten we vaker op de bank, met kind aan borst op voedingskussen en bord ernaast haha. Verder legde ik hem gewoon op de bank en toen hij mobieler werd op de grond.

Ik vond onmisbaar:
- draagzak, echt dagelijks, vaker dan de wagen ook.
- co-sleeper
- inbakerding

Verder eigenlijk niks echt onmisbaar.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 14 Jan 2024 13:09

Re: Must have: babyspullen

Ik vond heel handig:
-xl hydrofieldoeken (gebruik ik nu ze ruim 2 is nog om haar af te drogen).
-draagzak of draagdoek, bij de oudste twee heel vaak gebruikt, bij de jongste minder vaak want zij had een hekel aan ergens in vast zitten.
- een tweede aankleedkussen voor beneden
- co-sleeper
- groot speelkleed voor op de grond
- grote tas om aan de kinderwagen te hangen, daar paste alle spullen in die voor haar mee moesten en konden nog veel boodschappen bij als ik naar de winkel ging.
- bakfiets, ze kon met drie maanden daardoor al mee met de fiets.
- toen ik weer ging werken was ik heel blij met m’n dubbele kolf.

Box hebben we bij de derde nauwelijks gebruikt, ze lag altijd op het grote speelkleed op de grond.
Kleine hydrofieldoeken had ik teveel gekocht, gebruikte de xl doeken vaker.
Wipstoel bij geen van de drie kinderen gehad en nooit gemist.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 14 Jan 2024 13:33

Re: Must have: babyspullen

Bij 1 baby de box nauwelijks gebruikt, behalve voor opslag, bij baby 2 wel gebruikt want soms zo fijn haar even weg te leggen als andere kind in andere kamer me even nodig had.
Van die inbakerdoeken met klittenband toen ze nog heel klein was
Rugzak als babytas
Een ligstoeltje dat heel licht was zodat ik haar makkelijk bij ons in de tuin kon zetten of op de tafel bij het avondeten
zo'n zitje voor in het bad
Afbeelding
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Jan 2024 13:38

Re: Must have: babyspullen

Badje heb ik amper gebruikt als badje. Wat ik wel deed was een omslagdoek met kruik er in leggen met een aantal handdoeken die dan voor konden verwarmen. Ik ging dan met J douchen. Warme handdoeken om hem heen. Snel zelf afdrogen en badjas aan en hem dan goed afdrogen. Zo koelde hij niet af en had ik geen tweede persoon nodig. Mocht hij per ongeluk poepen of plassen was dat ook weer goed op te ruimen. Daar vond ik het badje ideaal voor.
2015 💙
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Jan 2024 14:20

Re: Must have: babyspullen

Ik vind dit altijd zo'n moeilijke topics waarvan ik denk dat je er niets mee opschieten want iedereen noemt weer andere dingen en anderen vinden dat juist weer onzin.
Zo lees ik hier bijvoorbeeld draagzak, ik denk dat wij die misschien 2x gebruikt hebben. Onze kinderen vonden dat niks en wij ook niet. Maar voor anderen is dat onmisbaar.
Of bijvoorbeeld badje, daar gaat dochter van 2,5 nog steeds in en de oudste ging er ook heel lang in. Wij vonden mee onder de douche niets en ik zou dus niet weten wat ik met zo'n handschoen moest.
Wat betreft de box, bij de oudste wel 2 jaar gebruikt. Bij de jongste voor ze 1 was opgeruimd nadat ie al een paar maanden alleen als opruimbak voor zooi fungeerde.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers