Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ervaring verlegen kind therapie

<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2017 10:12

Ervaring verlegen kind therapie

Onze R praat niet met vreemden, dan kruipt hij echt helemaal in ons. Maar we 'willen' een vorm van therapie voor hem omdat hij echt veel moeite heeft met het verwerken van de dood van een vriendje.

Ik ben alleen bang dat hij dus alleen zwijgend naar z'n voeten gaat zitten staren..

Heeft iemand hier ervaring mee?
R. 2013
D. 2016
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 10 Jul 2017 10:20

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Ik denk dat een kindercoach of speltherapie hierbij kan helpen.
Spelenderwijs dmv spel, creatief bezig zijn of handpoppen kan een verlegen kind vaak toch zijn verhaal doen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 10 Jul 2017 10:51

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Ik zou ook denken aan iets van speltherapie. En ik denk sowieso dat kindertherapeuten / psychologen bij kinderen eerder voor de speelse aanpak gaan dan dat het echt een 'diepzinnig' gesprek moet worden. Wie weet is er met spel makkelijker een ingang te vinden bij jullie R.
<<

Anoniem331

Bericht 10 Jul 2017 11:44

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Ook al zijn ze verlegen, als je de juiste persoon vind dan is dat geen belemmering. Die krijgen je ventje dan wel zover dat hij wel 'praat'.
Lastig dat hij er zo mee bezig is he.
Mijn dochter heeft dan een heel andere leeftijd. Maar vind en vond dag echt pittig haar te zien worstelen. Gelukkig zijn er genoeg opties om daar wat mee te doen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 10 Jul 2017 12:59

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Een klasgenootje van mijn jongste heeft beide oma's verloren in een paar weken tijd en op een ongelukkige, onverwachte manier. Zij heeft erg veel baat gehad met speltherapie. Verlegen is zij niet, maar ze kon er niet over praten en het zo niet goed verwerken.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2017 13:10

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Wat verdrietig en wat goed dat je hulp wil zoeken. Ik zou eens informeren bij de huisarts wat de mogelijkheden zijn.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 10 Jul 2017 13:34

Re: Ervaring verlegen kind therapie

We hebben woensdag een afspraak met iemand die op school komt voor hem. Maar ik weet niet of het werkt en ik wil hem zo graag helpen :( Hij is zo verdrietig en gaat elke avond huilend naar bed. Echt heel erg veel verdriet.
R. 2013
D. 2016
<<

anoniem213

Bericht 10 Jul 2017 13:35

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Ik denk dat iemand die er verstand van heeft ook ervaring heeft met verlegen kinderen. Praat hij er wel met jullie over?
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Jul 2017 11:40

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Hij stelt wel veel vragen maar ik kan hem niet echt goed verder helpen. Heb je ogen in de hemel? Gaat mijn politiefiets mee als ik doodga? Weten dode mensen dat je verdrietig bent? Dan soort vragen. Als hij een dode slak ofzo ziet, dan begint hij er over.
R. 2013
D. 2016
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 10:27

Bericht 11 Jul 2017 13:37

Re: Ervaring verlegen kind therapie

Ik zou op zoek gaan naar een orthopedagoog, dat heeft ons ze goed geholpen.
En middelste krijgt nu nog extra ondersteuning vanuit het wijkteam ivm onzekerheid enz.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Google Adsense [Bot], Silly-One