Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Autostoel do’s en don’ts

<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Sep 2023 08:33

Autostoel do’s en don’ts

Ik wil zo langzamerhand op zoek naar een vervolgstoel voor in de auto en met de mazzel dagen bij prenatal dacht ik er nu misschien vast een te bestellen. Mijn zoontje zit nu nog in de maxi cosi, hij zal hierna dus nog een stoel nodig hebben die tegen de rijrichting in kan. Het liefst heb ik een stoel die mee kan groeien.
Van verschillende kanten krijg ik de tip een 360-graden draaibare stoel te kopen. Die zijn wel flink prijzig en ik vraag me af of dat in de grotere maten echt nog fijn is (of dat ze snel zelf in hun stoeltje kunnen klimmen). Uiteraard zal ik ook nog wel tests van de Consumentenbond etc bekijken. Maar ik ben ook op zoek naar gebruikers tips. Hebben jullie aanraders of afraders voor autostoeltjes?
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3086

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:50

Bericht 27 Sep 2023 08:39

Re: Autostoel do’s en don’ts

Wij hebben de maxi cosi Mica isize. Ik vind dat 360 graden draaien wel heel fijn. Ook al kan je kind er op een gegeven moment zelf in klimmen, het is ook heel prettig met de gordel om doen.
Ik heb hem trouwens via de reviewclub. Als je nog wat tijd hebt is dat wel echt de moeite waard om in de gaten te houden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Sep 2023 09:18

Re: Autostoel do’s en don’ts

Wij hebben een Britax Romer 360 graden stoel (weet het type even niet meer uit m'n hoofd). Vanaf 9 maanden officieel, maar kinderen gingen er in zodra ze uit de maxicosi waren gegroeid. Tot ongeveer 4 jaar. Eerst zoon, nu dochter. Ik vind zo'n 360 graden stoel echt ideaal! Zeker omdat ik het ook belangrijk vond hen zo lang mogelijk achterwaarts te vervoeren en nu staat ie voorwaarts. Dus kan lang mee. En omdat het inderdaad echt IDEAAL is om de kinderen erin te zetten, zowel als ik ze erin til(de) als ze er zelf in klimmen. M'n man heeft een niet draaibare stoel in z'n auto en ik vind dat echt heel veel minder fijn.

Deze autostoel kan ook nog kantelen in een soort slaapstand maar in de praktijk gebruiken we dat amper.
Let's discover the world together.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2381

Geregistreerd: 08 Sep 2016 16:43

Bericht 27 Sep 2023 09:36

Re: Autostoel do’s en don’ts

Ja, dat draaien is super fijn! Kan bij ons niet meer omdat er nu 3 stoeltjes op de achterbank staan..
Wij hebben de maxicosi axissfix
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Tove_

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 393

Geregistreerd: 26 Apr 2017 18:57

Bericht 27 Sep 2023 09:54

Re: Autostoel do’s en don’ts

Hier ook een groot fan van de 360 graden stoel! We hebben er een met en een zonder en ik gebruik zoveel liever die met! Ook wel nu hij er zelf in klimt. Wij hebben ook een axissfix. Hij zit bij ons wel vooruit, maar fijn dat het ook achteruit kan.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12141

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2023 09:55

Re: Autostoel do’s en don’ts

Draaien is super fijn.

Bij mijn ouders in de auto zit een gewone stoel en vind het altijd een gedoe om zoon er in te krijgen. Wij hebben van maxi cosi was toen in de aanbieding

Deze hebben wij. Is toevallig nu ook in de aanbieding

https://www.bol.com/nl/p/maxi-cosi-axis ... androidapp
Afbeelding
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Sep 2023 10:57

Re: Autostoel do’s en don’ts

Deze hebben wij ook! We wilden onze kinderen zo lang mogelijk achteruit laten rijden. Tot 18 maanden heeft onze zoon tegen de rijrichting in gezeten, maar daarna zat hij vooruit (paste ook niet goed meer met zijn benen). Met het instappen en vastdoen van de gordel is het draaien erg fijn en scheelt je rugpijn. Bij ons huidige auto gebruiken we het niet, omdat draaien niet wil icm bekerhouder in het midden die naar beneden geklapt staat.

We gaan hem niet zo heel lang meer gebruiken, want de hoofdsteun zit inmiddels op het hoogste standje... oftewel zoon is er bijna uitgegroeid (bijna 2,5 jaar straks). Onze dochter heeft er ook tot 3 jaar en een paar maanden ingezeten, toen was de stoel van 9 maanden tot 4 jaar ook te klein. Oftewel als je een groot kind hebt, haal je de 4 jaar niet!
08/2018
05/2021
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Sep 2023 11:22

Re: Autostoel do’s en don’ts

Ik had een vaste stoel maar wel achterwaarts. J heeft tot z’n vierde achterwaarts in de auto gezeten omdat dit het veiligste is.

J mocht van mij niet bij mijn ex in de auto als hij een voorwaartste stoel had. Ex heeft daarna nog 2 kinderen gekregen. Toen J zijn oudste halfzusje 1,5 was hebben ze een frontale botsing op een 80km weg met flink wat impact gehad. J zat niet in de auto, zijn zusje wel. Zijn zusje had geen schrammetje. In het ziekenhuis is toen letterlijk gezegd dat het achterwaarts vervoeren er voor gezorgd heeft dat zij geen schrammetje had. De impact was zo groot dat kinderen zo’n klap regelmatig niet overleven of er flink gewond uitkomen. Ex heeft me toen ook echt meerdere keren bedankt dat ik het hem zo ‘moeilijk’ had gemaakt want de stoelen waren toen nog veel lastiger te vinden. De stoel die wij hadden had ook de mogelijkheid om voorwaarts te kunnen en kwam daardoor niet door de swedisch crash test. Als die mogelijkheid er niet was geweest was deze er wel door gekomen.
Achterwaarts kan nog lang. De anatomie van kinderen is anders dan die van ons waardoor de benen niet oncomfortabel voelen ook al lijken ze weinig ruimte te hebben. J vond het maar stom toen z’n benen naar voren moesten dat zat minder lekker.
2015 💙
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 27 Sep 2023 11:41

Re: Autostoel do’s en don’ts

Die axissfix ga ik in ieder geval even bekijken als daar zoveel mensen enthousiast over zijn. Wel een lang kind hier, dus ik ben bang dat die maar tot een jaar of drie gaat passen, dat is dan wel weer jammer.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6196

Geregistreerd: 31 Aug 2017 15:18

Bericht 27 Sep 2023 12:06

Re: Autostoel do’s en don’ts

Hier ook fan van de assixfix. Wij hadden hem met baby inzet dus vanaf geboorte gebruikt. Zoon was er voor 2.5j ook al uit omdat ie lang is. Vond ik ook wel wat zonde maar dat draaien is wel heeeel chill.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4409

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 27 Sep 2023 12:21

Re: Autostoel do’s en don’ts

Aangezien wij een driedeurs auto hebben, was zo'n draaistoel geen optie. Daarbij is de auto ook zo klein, dat een achterwaartse stoel niet paste. Bij ons zijn ze na de Maxi cosi naar de Maxi cosi tobi gegaan. Prima stoel en fijne prijs. Ik weet dat achterwaarts vervoeren beter is, maat wat ik merkte en ook om me heen gehoord heb, is dat kindjes vooruit veel rustiger zijn in de auto, ze kunnen meer zien. Onze kinderen vonden de Maxi cosi helemaal niks toen ze bijna een jaar waren en in de nieuwe stoel ging het meteen veel beter.
december 2016
juli 2019
<<

Harrison

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4523

Geregistreerd: 11 Jan 2018 11:25

Bericht 28 Sep 2023 11:41

Re: Autostoel do’s en don’ts

Ja ik zou ook sowieso voor een stoel gaan die kan draaien. Wij hadden ook een maxi-cosi axxissfix en ook hier al bij 2,5 jaar ofzo te lang maar vond het alsnog wel waard.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 28 Sep 2023 12:42

Re: Autostoel do’s en don’ts

Tot welke lengte gaat die stoel weten jullie dat nog?
Oh ik zie t al 105. Daar is onze zoon voor z’n 2e al uitgegroeid denk ik.
Laatst gewijzigd door Max op 28 Sep 2023 12:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3176

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:00

Bericht 28 Sep 2023 12:46

Re: Autostoel do’s en don’ts

Wij hebben een Britax Römer die kan draaien. En hoewel onze oudste van 2,5 lang is voor zijn leeftijd, is hij hier nog lang niet uitgegroeid. Is tot 4 jaar ongeveer.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Sep 2023 14:05

Re: Autostoel do’s en don’ts

:banaan:
Max schreef:Tot welke lengte gaat die stoel weten jullie dat nog?
Oh ik zie t al 105. Daar is onze zoon voor z’n 2e al uitgegroeid denk ik.


Lengte zegt niet alles, vooral de lengte van het bovenlichaam is bepalend!
08/2018
05/2021
<<

Char

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2083

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:04

Bericht 28 Sep 2023 20:28

Re: Autostoel do’s en don’ts

Ik heb de axissfix besteld en als het goed is komt die morgen binnen. Ik las namelijk ook overal reviews dat mensen ‘m al eerder hadden willen hebben, dus voor mijn zoontje van ruim 5 maanden hoop ik ‘m meteen te kunnen gebruiken. De maxi cosi haal ik toch bijna nooit meer uit de auto om mee een winkel in te nemen ofzo.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:46

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Sep 2023 21:29

Re: Autostoel do’s en don’ts

Char schreef:Ik heb de axissfix besteld en als het goed is komt die morgen binnen. Ik las namelijk ook overal reviews dat mensen ‘m al eerder hadden willen hebben, dus voor mijn zoontje van ruim 5 maanden hoop ik ‘m meteen te kunnen gebruiken. De maxi cosi haal ik toch bijna nooit meer uit de auto om mee een winkel in te nemen ofzo.


Verstandig! Voor onze dochter hadden we hem na de maxi cosi en bij onze zoon zijn we eerder doorgeschoven. Ik denk ook rond de 5 maanden omdat het veel makkelijker was met in de auto zetten.
08/2018
05/2021
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Nov 2023 16:18

Re: Autostoel do’s en don’ts

Vraag over de maxi cosi assifix: heb je daar ook nog zo'n losse base voor nodig om het in je auto te installeren? Of komt dat erbij?
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2023 16:26

Re: Autostoel do’s en don’ts

Axissfix bedoel je. Deze zet je gewoon vast met de autogordel.
❤ 7 juni 2018
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 19 Nov 2023 16:51

Re: Autostoel do’s en don’ts

Die stoelen met 'fix' toch juist niet? Ik heb een Rodi en een Rodifix en het verschil is de Isofix. Maar, sowieso geen base nodig.
R. 2013
D. 2016
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Nov 2023 17:18

Re: Autostoel do’s en don’ts

Oh ja dat bedoel ik inderdaad bliss. Wat een naam.

Oh dat is wel handig dat je geen base nodig hebt. Ik lees steeds het woord top tether maar snap niet wat dat is. Zit dat al in je auto als je isofix hebt of moet je dat nog los kopen?
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2023 17:20

Re: Autostoel do’s en don’ts

Dat zit aan de bovenkant van de autostoel (top) en haak je daar vast. Veel Amerikaanse auto's hebben dit systeem maar in NL ook wel als je geen isofix hebt soms.
Of er zo'n verbindingsband bij zit weet ik niet. Dat zou je moeten Googlen.
Let's discover the world together.
<<

Max

Yipyapper

Berichten: 1832

Geregistreerd: 01 Mei 2022 11:03

Bericht 19 Nov 2023 17:22

Re: Autostoel do’s en don’ts

Hmm in de omschrijving lijkt t dat je isofix + top tether moet gebruiken. Ik bestel gewoon eerst t stoeltje en kijk dan even wat we nog nodig hebben. We rijden toch niet zo vaak met de auto dus kunnen prima even zonder.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 19 Nov 2023 17:25

Re: Autostoel do’s en don’ts

Ik heb het nog nooit allebei gezien maar ik heb dan ook niet elke autostoel gezien natuurlijk. Zou 't idd dan eerst even bestellen zo. Bekangstijke is dat als je een isofix connectie hebt op de stoel dat dat natuurlijk wel moet passen in de auto. Maar meeste auto's hebben wel isofix tegenwoordig. Ik vind 't ideaal.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Nov 2023 17:45

Re: Autostoel do’s en don’ts

Spencer schreef:Die stoelen met 'fix' toch juist niet? Ik heb een Rodi en een Rodifix en het verschil is de Isofix. Maar, sowieso geen base nodig.


Ooh dat zou ook nog kunnen! Dan hadden wij misschien gewoon de Axiss?
❤ 7 juni 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers