Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moeders geven tips (spulletjes)

<<

Anoniem260

Bericht 21 Apr 2016 15:26

Moeders geven tips (spulletjes)

Welke tip wil jij de aanstaande moeders op het forum geven, als het gaat om spullen die je écht niet kunt missen wanneer je zwanger bent/gaat bevallen/bevallen bent/een kleine baby hebt?

Tips die ik tot nu toe heb gekregen:

- genoeg hydrofiel-luiers (25+ :shock: )
- Bepanthen voor babybilletjes
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43579

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2016 15:28

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Haha ik zat toevallig vandaag te denken aan zo'n soort topic dat dat handig zou zijn. Hopelijk krijg je genoeg goede tips!
Let's discover the world together.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 21 Apr 2016 15:33

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Een lekkere zachte wikkeldeken, die gebruikte ik vaak in het begin
Dekentje in een dekbedovertrek, veel makkelijker dan dekens met losse lakens
2010 2012
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2016 15:40

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

bephanten heb ik dus echt nog niet gemist, net als een dekbedovertrek. Opmaken gaat hier prima met lakens.

Wat ik echt niet zou willen missen (maar dat is ook heel persoonlijk) zijn mijn doeken. Verder ben ik heel erg blij met mijn voedingskussen. Voor het voeden bijna niet gebruikt maar het slaapt zo lekker. Gebruik hem nu nog steeds in bed. Verder de silly billy als ze gaan eten. Een extra aankleedkussen. En inderdaad heel veel hydrofiele doeken.
2015 💙
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Apr 2016 15:45

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik zou echt geen 25 hydrofiele doeken kopen.
Dat is echt veel!
Wij hadden bij de oudste een stuk of 15 gekocht (en in de loop van de tijd nog 2 XL hydrofielen) en uiteindelijk heb ik er misschien 7 a 10 echt intensief gebruikt, van het normale formaat.
De XL zijn 120x120cm en die vind ik wel heel fijn. We hebben er nu in totaal 6 van die grote. Die gebruik ik als handdoek na het douchen en in het bedje (onder het hoofdje) van m'n dochter.
Maar ik heb ze ook gebruikt als zonnescherm over de kinderwagen, speelkleed in het gras etc.


Verder ga ik even nadenken over wat ik echt onmisbaar vind. En of ik überhaupt iets onmisbaar vind ;)
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Anoniem161

Bericht 21 Apr 2016 16:03

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Wij hebben een billenspray. Veel fijner maar wel duurder. Fijn bij uitslag en kapotte billetjes.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 21 Apr 2016 16:13

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik vind de Dooky echt heel handig. Ipv dat gedoe met zo'n parasolletje, die nooit goed zit. Althans bij mij niet.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 21 Apr 2016 16:13

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik had 12 hydrofielen doeken en de helft ligt ongebruikt in de kast, daarnaast heb ik twee grote en die gebruik ik nog steeds om hem af te drogen e.d. vind ik veel fijner. Ik zou pas hydrofiele bijkopen als je ze ook echt veel gebruikt.

Daarnaast heb ik meerdere kleine tubetjes Bepanthen uit diverse dozen en ze zitten allemaal nog dicht. Het smeert heel stug en ik vind het niet prettig. Mijn zoontje is heel gevoelig voor kapotte billetjes en dan smeren wij zink olie van DR. Swaad, de zink werkt heel goed, net zoals in Sudo e.d. maar het extra voordeel er aan is dat het heel makkelijk smeert en dat het heel vet is, dus dat urine/ ontlasting er niet door heen kan en de billen irriteert. Als je kindje ook gevoelig is voor kapotte billetjes zou ik het pas aanschaffen, niet op voorhand.

Ik heb geen voedingskussen en nooit gemist, daarnaast heb ik ook nooit moeite gehad met lakentjes en deken. Silly Billy's leken me altijd ideaal, maar ik vind ze behoorlijk duur voor een slab, bij Ikea hebben ze slabbers met mouwen, 2 stukjes voor 5 euro, ideaal!

Zo zie je maar dat het echt heel erg persoonlijk is.

Wat ik ideaal vind is dat we een aankleedkussen hebben zonder hoezen, deze ziet er ook gewoon mooi uit zonder hoes https://www.google.nl/search?q=aankleed ... aeftfDM%3A en dat scheelt een hele hoop wassen. Na het badje of toen hij nog heel klein was legde we er een hydrofiel onder. Even met een watje met alcohol ( uit het kraampakket) er overheen en hij is weer schoon, ideaal!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem255

Bericht 21 Apr 2016 16:48

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Navelbandjes. Niet voor het afdekken van de navel maar voor na de vaccinaties. Ik maakte ze dan koud en wikkelde ze om de geprikte plek.

Hydrofiele doeken had ik ook heel veel. Een stuk of 20 wel. Gebruikte zo ook weleens als spuugdoek want die vierkante dingetjes zijn vaak te klein.

Ik had losse hoezen voor om de boxkleden. Dan hoefde ik (meestal) niet het hele boxkleed uit te wassen.

Als je kindje speentjes gebruikt, er meerdere aanschaffen en er bij het naar bed gaan zorgen dat er reserve op de commode liggen. Dan hoef je in de nacht niet te zoeken. Al heb je tegenwoordig ook speentjes met glow in the dark.

Als je flesvoeding geeft, zo'n kant en klaar pakje met voeding in je luiertas doen. Mocht er onverhoopt iets met de poeder in je torentje gebeuren heb je altijd iets bij de hand. En een flesje water in de luiertas.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 21 Apr 2016 18:06

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Glow in the dark speentjes! Als je eenmaal weet welk merk je kind het fijnste vind, zijn ze ideaal!
Geen gezoek meer om drie uur 's nachts.

Verder vind ik mijn twee XL hydrofieldoeken ook heel fijn, maar bij de eerste heb ik het ook zonder gedaan.

Een flesje AA drink tijdens het bevallen had ik niet willen missen! Even snel iets binnenkrijgen en energie krijgen.
<<

Anoniem205

Bericht 21 Apr 2016 18:08

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Voor mij zijn silly billiez juist weer prettiger dan die van ikea ivm de fleecelaag die erbij zit. Dan kleeft het eten wat meer aan de fleece.

Mijn doek was ook onmisbaar, de draagzak nog veel meer. En op mijn Joolz het grote boodschappen net.
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 21 Apr 2016 18:19

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Als ik nu terugdenk dan had ik niet zonder dit gekund:
- draagdoek/drager, die heb ik heel erg veel gebruikt. Ik vond dat ook heel handig toen ze op de fiets mee gingen maar nog niet zelf konden lopen. Geen buggy mee op de fiets maar ik deed ze vanaf de fiets in de drager/doek.
- bakfiets, vanaf dat mijn zoon 5 maanden oud was ging hij mee in de bakfiets, dat was zo fijn, ik kwam overal. En toen mijn dochter naar school ging was dit helemaal heel fijn want dan kon er ook nog een vriendinnetje mee.

Verder vond ik toen ze klein waren handig:
- voedingskussen, heb ik heel veel gebruikt, tot ze 2 jaar waren bij het voeden.
- monddoekjes, die lagen overal. Tijdens het voeden stopte ik er 1 onder mijn borst half tussen mijn voedingsbh. Als ze dan wat voeding lieten lopen tijdens het voeden was mijn bh tenminste niet nat.
- silly billiez vond ik erg fijn, ook omdat er een fleecelaag bij zat. Hier kregen beide kinderen eten volgens rapley en die slabbers hebben heel veel vlekken voorkomen op hun kleren. Ze hielden alles tegen.
- goedkope kruidvat flesjes gebruikte ik om voeding in de vriezen, dat vond ik fijner dan ijsblokjeszakken of andere zakken. (ik had ze ook van medela, maar dat is nogal duur om er veel van in de vriezer te hebben).

Verder weet ik het zo gauw niet meer.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2016 18:27

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

En eigenlijk de beste tip die je kan geven, koop niet te veel van alles. Als je niet zeker weet of je het gaat gebruiken koop het maar niet. Tegenwoordig zijn er bijna elke dag wel winkels open en het is snel gehaald zeg maar.
2015 💙
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Apr 2016 18:37

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Dat is inderdaad ene goede tip Minx! En inderdaad er is bijna altijd wel een winkel open in de buurt.

Ik vond dextro fijn tijdens de bevalling.

Verder zou ik het zo niet weten.
2014 2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Apr 2016 18:48

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Wat ik in de kraamweek erg fijn vond was een ziplock zakje met appelstroop in de vriezer.
Dit deed onze kraamhulp voor de stuwing. De appelstroop blijft kneedbaar waardoor het goed in m'n BH paste. Zo kon ik m'n borsten goed koelen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 21 Apr 2016 19:06

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Inderdaad koop niet teveel. Ik had de hele collectie van Zwitsal in huis en natuurlijk was mijn kind er allergisch voor.
Dingen die ik heel fijn vond;
- dooky
- kokosolie voor kapotte billen en eczeem.
- tijdens de zwangerschap sliep ik met het voedingskussen heerlijk voor m'n bekken
- mij gaf het veel rust dat ik kunstvoeding in huis had.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Apr 2016 19:11

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ik kon achteraf best af met minder troep, maar ik raad iedereen aan een stokke tripptrapp te kopen MET newborn inzet. Echt beste aankoop ooit. Zo magisch vanaf dag 1 al met z'n drie aan tafel te kunnen zitten en echt gewoon goed en fijn ding!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 21 Apr 2016 19:12

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ooh La La! schreef:Wat ik in de kraamweek erg fijn vond was een ziplock zakje met appelstroop in de vriezer.
Dit deed onze kraamhulp voor de stuwing. De appelstroop blijft kneedbaar waardoor het goed in m'n BH paste. Zo kon ik m'n borsten goed koelen.


Ik heb ze gebruikt op mijn knip. Sweet baby jesus die minuut verlichting die dat gaf!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2016 20:04

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Zora schreef:
Ooh La La! schreef:Wat ik in de kraamweek erg fijn vond was een ziplock zakje met appelstroop in de vriezer.
Dit deed onze kraamhulp voor de stuwing. De appelstroop blijft kneedbaar waardoor het goed in m'n BH paste. Zo kon ik m'n borsten goed koelen.


Ik heb ze gebruikt op mijn knip. Sweet baby jesus die minuut verlichting die dat gaf!!


Bij mij had de kraamhulp ze van zoogcompressen gemaakt. Helemaal niet gebruikt. Nou ja ik niet mijn moeder heeft ze uiteindelijk gebruikt na haar ooglidcorrectie.
2015 💙
<<

SanFran

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 192

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:02

Bericht 21 Apr 2016 20:08

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Leuk topic, ben nu zelf bezig met de laatste aankopen.
Ik probeer ook niet teveel te kopen, inderdaad het is zo bijgehaald. De kraamzorg zei met de intake dat 12 hydrofielen wel erg weinig waren, maar goed daar komen we tzt wel achter.

Wel had ik een vraag, iemand adviseerde mij voor de baby om al snoetepoetsers aan te schaffen, maar voor de eerste weken vind ik dat niet zo nodig, gewoon een washandje of doekje langs het snoetje, of verkijk ik me daar op? En is dat wel handig een snoetepoetser?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 21 Apr 2016 20:14

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

snoetepoetsers voor een baby?? Ik had wel van die vochtige washandjes liggen. J en ik slapen op zolder en ik mijn kraamweek zag ik het echt niet zitten om elke nacht naar beneden te lopen om mijn handen te wassen dus daar gebruikte ik dan die washandjes voor.
2015 💙
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 21 Apr 2016 20:18

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Nee geen snoetepoetsers op dat zachte huidje!

Ik was erg blij met de diaper champ en de familyfix.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem205

Bericht 21 Apr 2016 20:30

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Ja, de familyfix!
klik, deur dicht en klaar. Zo handig! Maar wel rete duur, en je auto moet het wel hebben (mijn prehistorische koekblik dus niet)
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 21 Apr 2016 20:57

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Als je geen isofix in de auto hebt kun je een easybase kopen, die kun je met de gordels vastmaken.

Snoetepoetsers voor een baby zou ik ook echt niet doen, zit reteveel parfum in.

- Ik ben onwijs blij met onze babyfoon met camera.
- Een goede fotocamera voor tijdens de bevalling en daarna. De foto's die gemaakt zijn tijdens mijn eerste bevalling zijn bijna allemaal onscherp, zo jammer.
- Draagdoek kan ik ook absoluut aanraden, onze dochter heeft welgeteld 2 keer in de kinderwagen gelegen, verder bij mij in de doek of bij m'n vriend in de draagzak.
- Wij gebruiken ook veel hydrofiele doeken, dochter spuugt nogal veel, maar die kun je natuurlijk bijkopen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Apr 2016 21:10

Re: Moeders geven tips (spulletjes)

Zo'n supergrote hydrofieldoek van 1,5 bij 1,5. Passen makkelijk in de zwemtas, zijn lekker groot, drogen goed af.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Bloom