Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Melk indikken

<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 04 Mei 2017 16:41

Melk indikken

Ik moet sinds kort de melk van A indikken. Dit gaat eigenlijk best heel goed! Ze spuugt een stuk minder. Heel fijn. Maar ze komt nu op de leeftijd, is 9 maanden, dat ze ook wel wat anders mag gaan drinken dan melk.
Er zijn hier vast meer baby's die met deze leeftijd nog moeten indikken. Wat geef je je kind voor drinken naast de melk? En hoe geef je dat? Antilek bekers bv daar is indikken niet mogelijk bij.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 04 Mei 2017 17:11

Re: Melk indikken

Een collega van mij gaf gewoon water of thee en soms diksap en dan gewoon ingedikt. Ze deed dit in een gewone plastic beker, ze hielp dan uiteraard de eerste maanden wel. En dan telkens een halve beker per keer. Haar kindje dronk vanaf ongeveer een jaar zelfstandig uit een gewone beker.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Mei 2017 19:11

Re: Melk indikken

Melk drinken ze natuurlijk vaak met 200ml in 1x.
Als je wat water of diksap tussendoor geeft uit een oefenbeker bijvoorbeeld moet je het dan wel indikken?
Met T oefenen we ook uit een oefenbeker van Difrax (dat simpele ding met neusuitsparing) en hij drinkt maar kleine beetjes per keer.
Dus ik vraag me af of je kindje daar wel van gaat spugen dan.
2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 04 Mei 2017 19:36

Re: Melk indikken

Dat is ook een goede vraag Salome. Heb er zo geen antwoord op. A spuugt met alles. Fruit, brood en groente.
Ik zal eens zo'n open beker kopen. Kijken wat ze ermee doet.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 04 Mei 2017 19:46

Re: Melk indikken

Echt spugen dat alles er weer uitkomt? Uit de maag zeg maar?
T spuugt ook veel uit hoor, maar dan heeft hij het nog in de mond.
2016
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1026

Geregistreerd: 08 Dec 2013 12:23

Bericht 04 Mei 2017 20:00

Re: Melk indikken

Ik heb ander vocht (water in dit geval) nooit ingedikt, omdat hij er verhoudingsgewijs veel minder van dronk dan de ingedikte borstvoeding. Ook combineerde ik het drinkmoment vaak met vaste voeding zoals een banaan of wat brood, zodat er niet alleen vocht in de maag ging.
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 05 Mei 2017 15:49

Re: Melk indikken

Nee echt spugen van een mondje tot echt wel een hand vol als je die er onder zou doen.
Vanochtend spuugde ze ook weer haar hele fles melk uit ook al was deze ingedikt. Hele bank onder de ingedikte melk. Zo vies!
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 05 Mei 2017 18:49

Re: Melk indikken

Wat vervelend. Sluit het maagklepje niet goed?
Vaak hoor je toch als ze vaste voeding gaan eten dat het spugen langzaam stopt.
2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:28

Bericht 05 Mei 2017 19:07

Re: Melk indikken

Cb heeft contact gehad met een kinderarts. Het kan zijn dat onderste gedeelte van de slokdarm wat slap is en dat ze daardoor makkelijk spuugt. Of dat het bovenste stukje van de maag een stukje boven het middenrif uit piept en dat geeft ook deze klachten. Kinderarts vond het nog niet nodig om verder onderzoek te doen. Vooral ook omdat ze nu sinds het indikken goed groeit. Ze is 500 gram aangekomen in de drie weken dat we indikken. Ook is ze eigenlijk altijd vrolijk.
Maar het is wel erg vervelend. Kan nooit ergens naar toe met alleen een luier in mijn jaszak. Heb altijd wel 3 stelletjes kleren bij me.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers