Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 18 Mei 2017 19:43

Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

2 weken geleden zijn we met R. Bij de kinderarts geweest voor een aantal klachten. We zijn toen onder andere doorgestuurd naar de oogarts. De uitkomst was dat een bril ( +1 En +1,5) raadzaam is.

Vandaag mochten we haar bril ophalen. Ze vindt hem mooi en wil hem graag op. Na ongeveer 2 uur begon ze te klagen dat ze niet goed kan zien en dat ze traanogen krijgt. Is dit normaal?

In de afgelopen 4 jaar heeft ze nooit over haar ogen geklaagd of aangegeven dat ze iets niet goed ziet. Oog de oogtesten zijn goed. Sinds 2,5 week staat haar rechter oog niet helemaal recht. De hoop is dat deze bril dat gaat corrigeren.

Hoeveel tijd heeft ze ongeveer nodig om te wennen aan de bril?

Ik ben heel benieuwd naar ervaringen.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3493

Geregistreerd: 11 Apr 2017 11:46

Bericht 18 Mei 2017 19:47

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Heeft de opticien geen advies gegeven? Ik moet ook altijd enorm wennen aan een nieuwe bril en begin altijd steeds met korte periodes om eraan te wennen.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:44

Bericht 18 Mei 2017 20:06

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Mijn 3 jarige heeft sinds een week een bril (vanwege cilinder) en dat gaat eigenlijk al die tijd al goed. De orthopedist had ons gewaarschuwd dat we er rekening mee moesten houden dat zéker de eerste week onwennig zou zijn. Tranende ogen weet ik niet. De ogen gaan nu aan het werk en ik kan me wel voorstellen dat de eerste reactie vermoeidheid van de ogen is.

Je dochter wist eerst natuurlijk ook niet beter dan dat haar ogen zo waren, dus waarschijnlijk heeft ze er daarom niet eerder over geklaagd als er verder geen hoofdpijn klachten bij kwamen. Ik wist ook niet beter dan dat mijn zoon ongelofelijk goed en vooral in detail zag, maar die plaatjestest verstierde hij compleet. Nu geeft hij aan dat hij beter ziet.

Geef het even tijd. Als ze over een week nog zulke klachten heeft in zo'n korte tijd, zou ik inderdaad overleggen.
L2014 & H2017
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:28

Bericht 18 Mei 2017 21:28

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Mijn zoontje van 4 heeft nu een half jaar een bril. Vanaf het moment dat hij hem opgezet heeft gaat het eigenlijk goed tot op de dag van vandaag. Ze gaf toen in de winkel aan dat het even kon duren het wennen maar dat is hier niet aan de orde geweest.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

meisje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 750

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:09

Bericht 18 Mei 2017 21:40

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Mijn dochter kreeg haar bril iets voor haar vierde verjaardag. Ze heeft hem meteen goed opgehouden, maar de eerste week zag ik wel dat ze moest wennen. Dichter bij de tv gaan zitten of juist verder weg, etc. Soms wat onscherp zien. Dacht dat de bril toen niet goed was, maar dat had dus te maken met het wennen.
💜💜💙💙
<<

Anoniem201

Bericht 18 Mei 2017 21:41

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

zonneschijn schreef:Mijn zoontje van 4 heeft nu een half jaar een bril. Vanaf het moment dat hij hem opgezet heeft gaat het eigenlijk goed tot op de dag van vandaag. Ze gaf toen in de winkel aan dat het even kon duren het wennen maar dat is hier niet aan de orde geweest.


Hier idem, hij kan zelfs niet eens meer zonder.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 18 Mei 2017 22:18

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Eerste paar dagen/week is vaak lastig. Zolang ze 'm maar zo veel mogelijk draagt (en dat steeds opbouwen). Ze is natuurlijk gewend om zelf heel hard haar best te doen met kijken. Komt vaak vanzelf goed :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Mei 2017 08:00

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Hier ook gemerkt dat ze enorm moest wennen. Ze was wel nog jong (2/2,5) en sliep tussen de middag ineens veel langer, ze werd er echt vermoeider van. Het ging al snel beter.
<<

Leipe Loetje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:18

Bericht 20 Mei 2017 08:47

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Traanogen heb ik nog nooit gehad, maar toen ik in januari een andere bril kreeg, duurde het bijna 3 weken, voordat ik een beetje gewend was. En dat terwijl het verschil met m'n vorige bril echt maar minimaal was.
2010 & 2012

Afbeelding
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 20 Mei 2017 10:11

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Mijn zoon kreeg zijn bril met 3 jaar en hij wilde hem heel graag op, dat ging over na een week of 2 en daarna wilde hij hem een maand of 4 geen hele dagen op en nu heeft hij hem graag op. Dus ik denk dat het echt een kwestie van wennen bij hem. Ik heb het hem eigenlijk een beetje laten uitzoeken wat fijn was voor hem. Nu merkt hij dat het met bril fijner is.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 22 Mei 2017 09:08

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Bedankt voor alle fijne reacties. Sorry dat ik nu pas reageer. Ik had al 2x eerder een heel verhaal getypt en toen ging er iets mis.

Super fijn om te lezen hoe andere kindjes het oppakken. Tot nu toe doet Rosalie het echt heel goed. Ze houdt de bril keurig op. En eigenlijk geeft ze ook niet meer aan dat ze minder goed ziet.

Hopelijk blijft het leuk en interessant. Ze lijkt me wel het type die er na 2 weken wel weer klaar mee is ;)
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 29 Mei 2017 07:47

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Ik update dit topic even.

Ze heeft haar bril inmiddels 11 dagen. Sinds een paar dagen valt het me op dat ze continue over de glazen heen kijkt. Hierdoor twijfel ik enorm aan de sterkte. Heeft iemand hier ervaring mee?
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 29 Mei 2017 09:55

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Volgens mij is dat normaal maar niet goed. Ik zou even langs de opticien om te kijken of hij nog goed afgesteld is (pootjes recht & strak genoeg en vleugeltjes goed) en haar zeggen dat ze echt goed door de glazen moet kijken. Steeds de bril goed op haar neus zetten. En met de warmte glijd de bril makkelijker naar beneden dus dat kan ook nog een reden zijn.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 29 Mei 2017 10:08

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Doen kinderen vaker. Inderdaad goed zorgen dat de bril goed op de neus staat. Niet twijfelen aan de sterkte. Deze is bij de orthoptist met druppels gemeten en hier kan de opticien geen zinnig word over zeggenin dit geval.

Succes! Het komt vaak vanzelf goed hoor :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7295

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 29 Mei 2017 11:22

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Dat over de glazen kijken doet Lucas ook, vooral omdat die bril soms zo vreselijk afglijd dat hij op t puntje van zijn neus hangt. Ik duw 'm vak weer op zijn neus en dan kijkt hij er weer gewoon doorheen. Bij hem maakt het niks uit qua zicht maar wel voor de scheelheid, dus als hij 'm niet op heeft merkt hij dat niet. Dus wij moeten hem er vaak aan helpen herinneren. Maar dan gaat het prima, hij heeft er geen problemen mee.
<<

Anoniem234

Bericht 30 Mei 2017 00:40

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Huppekee schreef:Doen kinderen vaker. Inderdaad goed zorgen dat de bril goed op de neus staat. Niet twijfelen aan de sterkte. Deze is bij de orthoptist met druppels gemeten en hier kan de opticien geen zinnig word over zeggenin dit geval.

Succes! Het komt vaak vanzelf goed hoor :)


Ook een orthoptist kan een fout maken natuurlijk. Ik zou idd goed kijken of der ik bril goed zit. En als het zo blijft of jij hebt er geen gerust gevoel over dan zou ik toch contact zoeken met de orthoptist
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 30 Mei 2017 07:01

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Tuurlijk, maar zoek dan contact met de orthoptist en niet met de opticien :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem260

Bericht 30 Mei 2017 09:46

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Ik zou ermee terug gaan. Ik heb vroeger zelf gehad dat het verkeerd was opgemeten en ik dus niet de goede sterkte had. Ik had last van wazig zien, traanogen/brandende ogen. Het zou kunnen dat óf de sterkte in korte tijd veranderd is of dat het verkeerd gemeten is
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 30 Mei 2017 20:20

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Bedankt voor alle snelle reacties. Fijn om te lezen dat dit wel 'normaal' is. Ik maak me wel wat zorgen. Ze klaagt elke dag over buikpijn, vermoeidheid en moest vrijdag overgegeven zonder ziek te zijn.

Ze heeft een bril aangemeten gekregen omdat ze spontaan scheel ging zien. Ze is hiervoor ook door de MRI scan geweest, dit was gelukkig allemaal goed. Haar oog trok echter al weer bij voordat de bril klaar was. Inmiddels kijkt ze bijna niet meer scheel, maar heeft ze allerlei andere vage klachten gekregen. Ergens ben ik ook bang dat haar ook op dat moment gewoon slecht was door 'iets''dat de scheelheid veroorzaakte.

Morgen hebben we controle bij de kinderarts. Erg fijn omdat ze ineens slecht hoort, maar ook omdat we dan wellicht sneller weer terug naar de Orthoptist kunnen.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 31 Mei 2017 07:42

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Hmm als ik dit lees zou ik eerder verder zoeken naar een oorzaak van al die andere klachten. En de bril dan maar niet meer op doen.
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 31 Mei 2017 07:57

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Ayla schreef:Hmm als ik dit lees zou ik eerder verder zoeken naar een oorzaak van al die andere klachten. En de bril dan maar niet meer op doen.



Klinkt wel positief als het scheelzien weer wegtrekt. Maar ga niet zomaar de bril niet opdoen. Ook als is ie niet zo sterk, vraag dan of je even telefonisch contact kunt hebben met de orthoptist.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 31 Mei 2017 13:23

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Ja maar ze zegt toch ook dat het scheel zien alweer wegtrok voor de bril klaar was?
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1429

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:26

Bericht 31 Mei 2017 14:40

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Zeker, maar ga niet zomaar je eigen plan trekken... Bel dan liever even voor overleg.
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Anoniem260

Bericht 31 Mei 2017 19:31

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Eens, maar als ze tot die tijd meer last van de bril heeft dan dat ie wat doet, zou ik m af laten
<<

Anoniem234

Bericht 31 Mei 2017 22:46

Re: Wanneer gewend aan bril (4-jarige)

Huppekee schreef:Tuurlijk, maar zoek dan contact met de orthoptist en niet met de opticien :)

Dat zeg ik toch ook niet :)
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers