Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ideeën voor babyshower gezocht.

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 20 Okt 2015 20:32

Ideeën voor babyshower gezocht.

Ik ga samen met iemand anders een babyshower voor een vriendin organiseren. Ik heb alleen zelf nog nooit en babyshower meegemaakt. Dus tips zijn heel erg welkom. Ik zie op Google al heel veel staan maar ik hoor ook graag ervaringen van jullie. Wat voor cadeautjes geef je of heb je gekregen? Dat soort dingen.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem315

Bericht 20 Okt 2015 20:51

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Ik heb tot nu toe 2 keer een babyshower meegemaakt.

Wat tips:

- Iedereen neemt een babyfoto van zichzelf mee. De zwangere gaat raden wie wie is.
- Een quiz over babyfeitjes.
- Een soort 'hints'spel in teams met op de woordkaartjes babyartikelen.
- Een weddenschapje namen raden.
- Idem voor de geboortedag.

Als cadeautje iets voor een eurootje of 10-15. Bij de laatste babyshower gaf ik een kledingsetje van H&M in maat 62. Ik zag ook wat zelfgebreide dingen voorbij komen, wat erg leuk was. Uiteraard moet je dit niet verplicht stellen!
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 20 Okt 2015 21:05

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Dubbel
Laatst gewijzigd door Romie op 20 Okt 2015 21:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:38

Bericht 20 Okt 2015 21:05

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Een tijdscapsule maken, doos met kaartjes of foto's van iedereen met daarop iets geschreven. De doos mag pas open als de baby 18 is.

Een luiertaart maken.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 20 Okt 2015 21:07

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Even snel, morgen reageer ik uitgebreider.

Het leukste vond ik dat iedereen op een kaartje de naam en geboortedatum moest raden. Was na de bevalling leuk om weer te zien!
R. 2013
D. 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 20 Okt 2015 21:11

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Wij hebben bij een vriendin verschillende rompetjes beschreven. We hadden rompertjes in verschillende maten gehaald en we hebben er allemaal 1 beschreven of iets op getekend met watervaste stift. Ze vinden ze nog steeds leuk om aan te trekken bij hun klein meid.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Geel

Bericht 20 Okt 2015 21:14

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

De babyshowers die ik heb meegemaakt waren veelal bij die persoon thuis, die dan verrast werd. Iedereen maakt dan wat lekkers en neemt dat mee. De laatste babyshower was van Carrie, zij kreeg een high tea in een restaurant. Je kunt inderdaad een rondje cadeaus geven doen, dat lijkt mij ook erg leuk, gewoon kleinigheidjes. Ik vind zelf ook kennisquizjes enzo leuk, waar Exo het ook over heeft. Bij mijn zus ging we ook wat gekke dingen doen, zoals speen-ver-spugen of een luier maken bij de zwangere van wc-papier. Dat is wat minder mijn ding. Maar je kunt bv ook gaan borrelen in een kroegje of met elkaar uit eten gaan.
<<

Anoniem205

Bericht 20 Okt 2015 21:37

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Alex hebben we verrast bij haar thuis. Iedereen had wat hapjes en drankjes mee en een klein kadootje. En we hadden witte rompertjes en textielstiften, dus toen hebben we de rompers versierd. Voor de rest hebben we lekker gekletst.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 20 Okt 2015 21:57

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

-Als je het geslacht weet de kamer een beetje versieren in roze of blauw.
-Een leuke taart laten maken.
-Ik vond het gezellig samen zijn al heel leuk, maar een of meerdere spelletjes doen is ook leuk.
-Iedereen een cadeautje laten meenemen (misschien zeggen dat het rond de 10-15 euro het beste kan zijn, hoewel dat misschien gevoelig ligt...) Ik was eens bij een babyshower en daar hadden sommige meiden heuse pakketten vol met weet ik wat allemaal, en sommigen een kledingpakje. Die voelden zich toen een beetje ongemakkelijk omdat het qua prijs zo uiteen liep. Iedereen mag zelf weten hoeveel hij wil/kan uitgeven natuurlijk. Dus het is lastig.
-High tea hapjes maken/halen.
-Verrassingseffect is erg leuk, ik was totaal overrompeld dat ik ineens tussen al mijn dierbare vriendinnen stond, die zich al die moeite voor mij hadden gedaan. Ik had totaal niks door totdat het gebeurde en ik moest ook echt even huilen omdat ik het zo mooi vond.
-Een leuke (digitale) uitnodiging sturen naar haar vriendinnen, met uitleg etc. En (mits dit de bedoeling is), zeggen dat het echt een geheim moet blijven.

Voor mijn gevoel staat het samenzijn, iets doen met/voor de zwangere en gezellig kletsen en wat hapjes centraal.
Veel plezier met organiseren! :)
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15970

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 20 Okt 2015 22:18

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Wij doen altijd eem high tea en dat is altijd een succes. Meestal doen we een gezamelijk cadeau en eventueel kun je zelf nog wat geven. De ruimte waar de high tea wordt gehouden - bij ons meestal een restaurant - versieren we met blauwe en/of roze ballonnen, slingers en we strooien muisjes over de tafel. Wij doen verder nooit aan spelletjes ofzo.
Laatst gewijzigd door Lady op 20 Okt 2015 22:45, in totaal 1 keer gewijzigd.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem171

Bericht 20 Okt 2015 22:19

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Zelf vind ik babyshowers met allerlei spelletjes niet zo leuk. Gezellig kletsen, theeleuten en wat lekkere hapjes vond ik de beste invulling.

Namen en geboortedata raden vond ik als moeder zelf leuk op te lezen.

Wat ik verder ook wel heb gedaan:

- Bevalshirt beschrijven/ versieren met textielstift door alle aanwezigen.
- Allemaal een stoffen vlaggetje versieren waar een slinger van werd genaaid.
- Alle aanwezigen schrijven in een vriendenboekje voor de baby
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5683

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 20 Okt 2015 23:20

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Oreo schreef:Alex hebben we verrast bij haar thuis. Iedereen had wat hapjes en drankjes mee en een klein kadootje. En we hadden witte rompertjes en textielstiften, dus toen hebben we de rompers versierd. Voor de rest hebben we lekker gekletst.



En het was reuze gezellig! We zijn zelfs met een paar meiden (pompoen, Reva, Alex, stofzuiger en ik) uiteten gegaan.
Het een relaxte invulling zo.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 21 Okt 2015 12:59

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Zitten veel leuke tips bij. Dank jullie wel. Ik ga maandagmiddag naar een andere vriendin om het te organiseren. Neem deze tips allemaal mee.
10-08-2017 ♥
<<

Anoniem280

Bericht 22 Okt 2015 08:43

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Vrijdag een babyshower gehad.

- Hebben een quiz gedaan
- Geboortedatun, gewicht en geslacht voorspellen, dit in een envelop gedaan en mag de moeder na de bevalling open maken.
- Geblindoekt een luier omdoen bij een pop.
- Babyvoeding raden.
- Rompertjes versierd met textiel stiften.

Verder had iedereen iets lekkers meegebracht en een kleinigheid voor de baby of moeder.
Had zelf een luiertaart gemaakt.
Ook had iedereen een kaart gekocht en daarop een gelukswens voor de aanstaande moeder en kind geschreven.
<<

anoniem213

Bericht 22 Okt 2015 08:50

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Ik zou het programma vooral niet te vol maken. Ik had in maart een babyshower met een blokkenschema waarin per half uur bepaald was welke activiteit gedaan moest worden. Ik heb die dag niemand gesproken, omdat we constant iets moesten doen. Dat vond ik zo jammer. De organisatie vond het ook niet grappig toen ik zei dat '30 seconds, de babyversie' pas om 15.40 uur in het schema stond en het pas 15.35 uur was. Ik zou in elk geval ruimte houden voor gezellig kletsen ipv alleen maar activiteiten.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5876

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 22 Okt 2015 10:13

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Wij nemen allemaal altijd iets lekkers mee of iets te drinken, afhankelijk van het tijdstip een hightea of allerlei salades en quiche bijvoorbeeld als diner, sommige bakken echt een hele taart en iemand anders neemt een doos waterijsjes mee, wat je wil. En iedereen neemt een cadeautje mee, prijs mag iedereen zelf bepalen.

Bij mijn eigen baby shower moest ik foto's raden van de dames als baby en mocht ik als ik het goed had een cadeautje uitpakken. We hebben wel eens memory gedaan met foto's van de kinderwagen waar de moeder zelf in gelegen had en de nieuwe voor de baby, foto van vader en moeder, nieuwe kamertje en kamertje van de moeder destijds e.d. en bij een match weer een cadeautje uitpakken. Ook weleens pimpampet en dan moest de moeder dus een baby artikel met die letter noemen en dan een cadeautje uitpakken. We hebben ook weleens een berg rompers, mutsjes, hydrofielen e.d. meegenomen en die versierd met strijkfolie, watervaste stiften, sjablonen e.d.

Meestal proberen we ook iets te geven als aandenken, ik kreeg allemaal kleerhangertjes met een lieve tekst die ik nu echt gebruik in zijn kledingkast, een andere vriendin kreeg een boekje met ieders favoriete versje/ liedje, weer een andere vriendin zo'n kartonnen boekje met foto's, een patchwork ekenhoesje waarbij iedereen iets op 1 lapje had gemaakt en 1 persoon dus al die lapjes tot een dekenovertrek heeft verwerkt.

Daarnaast raden wij altijd de naam, geboortedatum, eventueel geslacht en de duur van de bevalling, of de kleur van de haren of weet ik veel wat. Bij 1 vriendin stond de naam van haar zoontje er toen 3 keer op en dat vond ze echt niet leuk, dus dat is wel iets om over na te denken.

Meestal duurt het een uurtje of 4 en wordt er vooral veel gekletst en zijn de spelletjes en activiteiten uiteindelijk niet echt belangrijk.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Okt 2015 10:32

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Toen ik zelf een babyshower organiseerde heb ik samen met een vriendin een babyshower editie van 30 seconds gemaakt met een speelbord en kaartjes. Die heb ik nog ergens digitaal, als je het kan gebruiken stuur maar een PM!

Laatst was ik op een babyshower waarbij iedere aanwezige van te voren een stukje stof op had gestuurd naar één van de meiden die het organiseerde. Zij had er een SUPER mooi boxkleed/speelkleed van gemaakt. Echt heel leuk en persoonlijk vond ik dat, maar dan moet je wel handig zijn met de naaimachine of iemand kennen die dat is ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Okt 2015 10:45

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Teun!
Die 30-seconds babyshower editie...
Zou je die willen PM'en? :angel:
Over 2 maandjes een babyshower voor een heel goede vriendin van mij :) (en over 3 maandjes nog een, haha)
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8476

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 22 Okt 2015 10:50

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Snirp schreef:Teun!
Die 30-seconds babyshower editie...
Zou je die willen PM'en? :angel:
Over 2 maandjes een babyshower voor een heel goede vriendin van mij :) (en over 3 maandjes nog een, haha)


Jahoor! Als je je mailadres PM't dan mail ik het door. Het is wel een meisjeseditie, maar de kaartjes kun je sowieso gebruiken ongeacht het geslacht. En misschien kan je de kleur van het bord ook nog veranderen, maar ik ben zelf niet zo handig met grafische programma's ;-)
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 22 Okt 2015 11:06

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Doe ik, je bent een topper! :)
<<

Geel

Bericht 22 Okt 2015 13:19

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Wat een geweldige ideeen Teun! De combi klinkt als de ideale babyshower.
<<

moniquep.

Noob

Berichten: 1

Geregistreerd: 21 Sep 2016 20:02

Bericht 21 Sep 2016 20:07

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Teun schreef:Toen ik zelf een babyshower organiseerde heb ik samen met een vriendin een babyshower editie van 30 seconds gemaakt met een speelbord en kaartjes. Die heb ik nog ergens digitaal, als je het kan gebruiken stuur maar een PM!

Laatst was ik op een babyshower waarbij iedere aanwezige van te voren een stukje stof op had gestuurd naar één van de meiden die het organiseerde. Zij had er een SUPER mooi boxkleed/speelkleed van gemaakt. Echt heel leuk en persoonlijk vond ik dat, maar dan moet je wel handig zijn met de naaimachine of iemand kennen die dat is ;-)


Beste Teun,

Ik ben nieuw op dit forum en organiseer ook een babyshower voor mijn zus. Is het mogelijk om ook editie van 30 seconds te ontvangen. Evt. tegen betaling?

Groetjes Moniquep.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Sep 2016 21:00

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

June schreef:Ik zou het programma vooral niet te vol maken. Ik had in maart een babyshower met een blokkenschema waarin per half uur bepaald was welke activiteit gedaan moest worden. Ik heb die dag niemand gesproken, omdat we constant iets moesten doen. Dat vond ik zo jammer. De organisatie vond het ook niet grappig toen ik zei dat '30 seconds, de babyversie' pas om 15.40 uur in het schema stond en het pas 15.35 uur was. Ik zou in elk geval ruimte houden voor gezellig kletsen ipv alleen maar activiteiten.



'Ik wil koffie. Dat stond verdomme in het schema.'

Oh my, ik ga weer stuk :laughcry:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1966

Geregistreerd: 18 Nov 2013 21:57

Bericht 21 Sep 2016 21:06

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Dora schreef:
Oreo schreef:Alex hebben we verrast bij haar thuis. Iedereen had wat hapjes en drankjes mee en een klein kadootje. En we hadden witte rompertjes en textielstiften, dus toen hebben we de rompers versierd. Voor de rest hebben we lekker gekletst.



En het was reuze gezellig! We zijn zelfs met een paar meiden (pompoen, Reva, Alex, stofzuiger en ik) uiteten gegaan.
Het een relaxte invulling zo.


Ja nog sreeds jammer dat het niet bij het eerste restaurant lukte. Dat blijft nu een illusie :angel:
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

anoniem213

Bericht 22 Sep 2016 07:20

Re: Ideeën voor babyshower gezocht.

Reva schreef:
June schreef:Ik zou het programma vooral niet te vol maken. Ik had in maart een babyshower met een blokkenschema waarin per half uur bepaald was welke activiteit gedaan moest worden. Ik heb die dag niemand gesproken, omdat we constant iets moesten doen. Dat vond ik zo jammer. De organisatie vond het ook niet grappig toen ik zei dat '30 seconds, de babyversie' pas om 15.40 uur in het schema stond en het pas 15.35 uur was. Ik zou in elk geval ruimte houden voor gezellig kletsen ipv alleen maar activiteiten.



'Ik wil koffie. Dat stond verdomme in het schema.'

Oh my, ik ga weer stuk :laughcry:

Ja. Dat was ook echt vreselijk. Dan krijg je zo'n strak schema en je enige houvast is koffie bij binnenkomst. Ineens was dat veranderd in appelsap en sinaasappelsap uit een papieren beker met een rietje.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers