Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kind en scheiding

<<

Callie

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 168

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:22

Bericht 07 Jan 2019 09:48

Kind en scheiding

Helaas zijn de vader van mijn dochters en ik sinds zo’n 2 maandjes uit elkaar. In het begin leken de meiden er flexibel mee om te gaan en niet heel veel last van te hebben. Dit is nu aan het veranderen. Mijn jongste is pas 2, dus dat gaat prima. Maar de oudste 2 hebben meer moeite.

Mijn dochter van 6 springt eens in de zoveel tijd uit haar vel. Net of ze het opbouwt. Ze wordt uit het niets erg opstandig en schreeuwt dingen als; gaan jullie maar lekker scheiden dan!! Na even met haar te praten kalmeert ze weer en gaat het weer een tijdje ‘goed’. Ik hou dit uiteraard in de gaten, maar grote zorg heb ik er nog niet over.

Mijn oudste is 8. Over haar maak ik me momenteel meer zorgen. Waar zij er in het begin nog wel relaxt en flexibel in leek te staan, is ze nu heel gespannen en verdrietig. Overdag gaat het goed, al is ze ook dan wat meer timide dan normaal. Maar iedere avond/ eind vd middag begint het; buikpijn! Heel erg buikpijn. En dan huilen en niet willen/ kunnen slapen.
Ik probeer met haar te praten, over de situatie maar ook over andere dingen. Probeer de aandacht af te leiden. Geef haar warme melk, maak een kruik warm, bij haar liggen, bij mij in bed laten slapen af en toe (iedere nacht wil ik dan bewust weer niet). Maar niets lijkt te helpen! Hetzelfde riedeltje iedere avond weer.. Tot ze uiteindelijk zo moe is en in slaap valt!
Ook de HA weet ervan, medisch lijkt er niets aan de hand..

Hebben jullie tips? Is er herkenning?
Alleen al fijn om even van me af te typen. Plaats ook eigenlijk nooit meer wat hier.
Maar ik vind het nu gewoon erg lastig, vandaar mijn verhaal!
I. juni '10 - N. mei '12 - J. augustus '16
<<

Rejoy

Kwebbel

Berichten: 319

Geregistreerd: 15 Dec 2018 23:18

Bericht 07 Jan 2019 11:09

Re: Kind en scheiding

Mijn dochter was zes toen wij uit elkaar gingen en had er ook wel moeite mee. Zij is toen naar een kindercoach gegaan toen ze een jaar of zeven was. Daar heeft ze zich heel erg gehoord gevoeld en vanaf dat moment was er echt een soort acceptatie bij haar. Het is zeker niet zo dat ze er nooit moeite mee heeft, maar gaandeweg hebben we er wel redelijk goed een weg in gevonden.

Ik vind het nu nog wel eens lastig om in te schatten of ze er misbruik van maken, inderdaad vooral bij het naar bed gaan, als ze een keer iets niet mogen of als ze onderling ruzie hebben. Missen ze hun vader dan echt, of zijn ze tijd aan het rekken? Beetje te vergelijken met ziek zijn, zijn ze écht ziek, of misbruiken ze 't. Je wilt bij allebei er wel serieus mee omgaan als het echt zo is, maar misbruik ervan niet stimuleren.
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5077

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 07 Jan 2019 20:21

Re: Kind en scheiding

Ik denk dat ik je oudste met een neutraal iemand zou laten praten. Idd misschien een kindercoach of speltherapie? Iemand voor haar die niet haar vader of haar moeder is en waar ze gewoon haar eigen verhaal kwijt kan zonder rekening te houden met de gevoelens van haar moeder en of vader. Want dat doen kinderen vaak wel. Misschien helpt het haar om een beetje te de situatie te kunnen begrijpen en te ordenen voor zichzelf.
:heart: :heart: 2011
<<

Misoe

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 633

Geregistreerd: 22 Jun 2017 12:15

Bericht 09 Jan 2019 12:21

Re: Kind en scheiding

Mijn tip. zorg dat je echt positieve aandacht geeft aan je kinderen en dan niet wanneer ze er (op een negatieve manier) om vragen, dan ben je eigenlijk al een stap te laat.
Ik probeer mij hier echt op te focussen, dus als we uit school komen, even gaan zitten, vragen wat ze graag zouden willen doen, even een spelletje of gewoon niks. Vragen wat ze willen drinken ipv wachten tot ze zelf aangeven dat ze dorst hebben. Dat soort kleine dingen maakt hier echt een verschil (ze zijn 8 en 10). Ook vraag ik ze dagelijks of ze iets aan mij willen vertellen of vragen hebben.

Dochter gaat via het CJG een programma volgen met andere kinderen met gescheiden ouders, misschien is er ook zoiets bij jullie in de buurt?
<<

Anoniem331

Bericht 11 Jan 2019 12:51

Re: Kind en scheiding

Tsjah, wanneer doe je het goed? Ik vond gisteravond toen ik naar bed ging een brief van mijn dochter (bijna 10) waar ik dan toch wel weer van schrik. De laatste tijd hebben we het soms best moeilijk samen, maar er zijn ook veel goeie dagen tegenwoordig. Als ik dan zo'n brief vind dan schrik ik daar best wel van. Ze geeft aan met een probleem te zitten wat betreft ons scheiden maar durft me niet te vertellen wat. Ze beloofd dat wel binnen nu en 3 weken te doen, dus ik wacht het nog even af. Ik heb het gevoel dat ze mij de scheiding kwalijk neemt, omdat ik de uiteindelijke beslissing heb genomen, en niet haar vader. En dat is natuurlijk niet zoals het is, maar ik snap wel dat zij het zo ziet. Verklaart misschien ook wel waarom onze relatie soms zo moeizaam is, helaas.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4976

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 11 Jan 2019 14:56

Re: Kind en scheiding

Toevallig zag ik deze site net voorbij komen op tv:
https://www.villapinedo.nl/
Dé plek voor kinderen van gescheiden ouders.
<<

Plien

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2410

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:03

Bericht 11 Jan 2019 16:41

Re: Kind en scheiding

Geen tips voor je, maar wat rot dat ze het zo moeilijk vinden. Sterkte!
J: 7-16💙 & C: 6-19💟
<<

Reva

Yipyapper

Berichten: 1960

Geregistreerd: 18 Nov 2013 20:57

Bericht 11 Jan 2019 16:54

Re: Kind en scheiding

Wat moedig dat ze die brief heeft geschreven!
June schreef:Kruiden naar beschikbaarheid en emotie.
<<

Pollepel

Kwebbel

Berichten: 298

Geregistreerd: 25 Okt 2018 18:14

Bericht 11 Jan 2019 17:14

Re: Kind en scheiding

Hoe is het contact tussen jou en je ex?

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers