Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Avondvierdaags-vragen

<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 19:11

Bericht 11 Apr 2017 15:08

Avondvierdaags-vragen

Mijn dochter (4jaar) heeft net uit school een brief meegekregen over de avondvierdaagse.
Wij lopen zelf ook vrij veel en nemen zelden ook een buggy mee voor onze zoon van 2 jaar.
Normaal is de bedtijd hier om 7uur, maar die week zijn ze pas rond half8/kwart voor 8 klaar dus zou wel een pittige week worden.

Vanaf wanneer liep jou kind (eren) mee met de avondvierdaagse?
En hielden ze het goed vol?
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 11 Apr 2017 15:19

Re: Avondvierdaags-vragen

Mijn kind loopt nog niet mee maar ik organiseer het hier in 't dorp dus ik kan er wel wat over zeggen.
Meestal lopen de kinderen vanaf groep 1 ongeveer mee, soms later. Gemiddeld een jaar of 5 denk ik. Hier begint het om 18.00 uur al, als je 5 km loopt zou je wel rond 19.00 uur klaar kunnen zijn.
Zelf liep ik voor het eerst mee toen ik drie was en dat ging heel goed. Maar het is maar net hoe goed je kind het volhoudt, mijn oudste neefje is nu 4 en hij zou het makkelijk redden, vorig jaar al wel denk ik. Maar zijn kleine broertje is ruim 2,5 en is veel sneller moe, bij hem zie ik het nog niet gebeuren de komende jaren.

♥♥
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 19:11

Bericht 11 Apr 2017 15:29

Re: Avondvierdaags-vragen

Ja onze dochter zou dan meelopen en onze zoon nog niet hor.

Elliot: vanaf 3 jaar al, wat knap!
Denk dat we het gewoon gaan proberen. Denk zeker wel dat ze het kan en leuk vind.maar zal wel goed moe zijn die week.
Ze beginnen hier pas om 19 uur. 18 uur had best fijner geweest ja.
Bedankt voor de info!
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 11 Apr 2017 16:32

Re: Avondvierdaags-vragen

Wat een goed topic want ik zit er ook mee.
Mijn meiden zijn 5 en zitten in groep 2. Vorig jaar niet meegelopen en bijna niemand uit groep 1 liep mee.
Het zijn absoluut geen lopers en daarbij liggen ze meestal al om half 7 in bed.
Ik lees dat elliot schrijft dat je om 7 uur terug zou kunnen zijn. Die verhalen hoor ik niet van andere moeders. Wij starten hier tegelijk en voordat je dan gestart bent is het zo een tijdje na 18:00 uur. En dan nog 5 km lopen, ik hoor hier niet de verhalen dat ze om 7 uur terug zijn, eerder half 8 en bij een hele trage start zelfs 8 uur.

Mijn dochters zullen die week ook nog 2x naar de bso moet, zwemles kunnen we dan wel een keer overslaan. Maar het zal een zeer pittige week voor ze zijn. Niet dat dat erg is maar ik vraag me gewoon heel erg af of ze dat trekken en hoe leuk het dan voor ze is.
Ik twijfel dus ontzettend over het opgeven en kom er nog niet helemaal uit.
:heart: :heart: 2011
<<

Dash

Noob

Berichten: 39

Geregistreerd: 10 Apr 2017 19:11

Bericht 11 Apr 2017 17:57

Re: Avondvierdaags-vragen

Juist studiebol ik snap je. Daar zit ik ook mee dat het gewoon net allemaal teveel is.
En inderdaad het wordt altijd later op die avonden.
Ik zal eens in de klas vragen of er meer meelopen en anders slaan we het over.
Laatst gewijzigd door Dash op 11 Apr 2017 19:25, in totaal 1 keer gewijzigd.
Mijn mooie dochter ♡2013
Mijn knappe zoon ♡ 2015
Mijn 2e knappe zoon ♡2017
<<

sabje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 572

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:05

Bericht 11 Apr 2017 18:27

Re: Avondvierdaags-vragen

Wij hebben vorig jaar voor het eerst meegelopen. Hij zat toen in groep 2. Hij was/is geen echte loper, maar hij hielt het goed vol.
Ik weet eigenlijk niet hoe laat we klaar waren, maar hij lag zeker voor 8 uur in bed. Eind van de week was hij wel helemaal op. Hij vond het erg leuk en daarom doen we dit jaar weer mee.
Ik had vorig jaar wel bedacht dat als hij het zwaar zou vinden dat we donderdags niet mee zouden lopen, maar dit was niet nodig.
Ons boefje 24-08-2010
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 11 Apr 2017 18:32

Re: Avondvierdaags-vragen

Ik had ookxo'n brief vanuit de school van m'n oudste. En hoewel ik heel erg voor dat soort groepsdingen ben, kost dit me teveel energie qua organisatie met ook nog een dreumes in huis. Zou niet weten hoe ik dat moet regelen met m'n eigen werk, m'n mans werk, koken avondeten en de kinderen op tijd in bed, en dat alles dan zonder gehaast en gestress. Dus nee ik doe er niet aan mee.
#teammaple🍁
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:47

Bericht 11 Apr 2017 18:56

Re: Avondvierdaags-vragen

Hier was hij vorige week. Wij hebben er voor gekozen om nog niet mee te doen. Niet vanwege de afstand maar het tijdstip. Dochter is echt moe om een uur of 7. Ze is vier
<<

Anoniem313

Bericht 11 Apr 2017 19:54

Re: Avondvierdaags-vragen

Hier nog geen brief. Wel vanuit de BSO maar daar pas ik voor, dat is in een hele andere wijk. Als het vanuit school nog komt zou ik wel willen dat hij (net 5) meeloopt, maar ik twijfel of we dat logistiek voor elkaar krijgen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 11 Apr 2017 20:46

Re: Avondvierdaags-vragen

Hier lopen de kleuters 1 avond, de donderdag. Vrijdag is de school dicht.

Mijn man heeft zichzelf opgegeven om met R te lopen. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat.
R. 2013
D. 2016
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 528

Geregistreerd: 09 Okt 2013 21:19

Bericht 11 Apr 2017 22:27

Re: Avondvierdaags-vragen

Hier lopen ze pas vanaf groep 3 echt mee.
De kleuters hebben kleuter 4daagse. Elke ochtend een wandeling en op donderdag worden ze feestelijk binnen gehaald op het schoolplein.
<<

Anoniem272

Bericht 12 Apr 2017 08:32

Re: Avondvierdaags-vragen

Die 5km wandelen is het probleem niet, maar het is zó 20:30 voor de kinderen in bed liggen. En dan de volgende dag wel gewoon naar school.

O ja en op mijn werkdagen is het enorm haasten: eerder weg van mijn werk, kinderen halen, snel snel eten, snel naar de avondvierdaagse.

We doen elk jaar mee, maar ik vind het niet ideaal.

Bij T. op school beginnen de meeste kinderen vanaf groep 2 mee te lopen.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 12 Apr 2017 10:08

Re: Avondvierdaags-vragen

Mijn oudste zoon heeft ooit 1x meegedaan in groep 3 (of 4, weet ik niet meer), maar die vond er zo geen reet aan dat hij daarna nooit meer mee heeft willen doen. Dat heeft mijn jongste wel beïnvloed, want die wil ook niet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

-Ieniemienie-

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1477

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:23

Bericht 12 Apr 2017 10:14

Re: Avondvierdaags-vragen

M zat is groep 2 en was 5 toen ze hem voor de eerste keer liep.
Ze starten hier om 18u met je kaartje ophalen en vanaf half7 mag je gaan lopen. We waren elke avond pas rond 19.45-20u thuis. Terwijl ze altijd om 19u naar bed gaan.
Ze vond het erg leuk en heeft het ook goed volgehouden. Alleen was wel gesloopt.
Helaas valt hier elk jaar de Cito in de week van de avond4daagse en dat is wel echt vervelend. Elk jaar maakt ze die slecht in die week omdat ze moe is. Dit horen we bij veel ouders en dat is jammer.
Het eerste jaar is T ook mee geweest in de buggy op een aantal dagen omdat dat moest omdat een van ons er niet was met werk. Dus was voor hem niet te doen en sliep dan vaak al in de buggy.
Nu zit T in groep 2 en is dan bijna 6 als de avond4daagse is. Ik denk alleen niet dat wij met hem gaan lopen.
Het is absoluut geen loper, en door zijn hypermobiliteit houd hij het lopen ook niet lang vol.
Ik denk dat we met hem nog een jaar wachten tot hij is groep 3 zit.
Insta: klippies_haarspeldjes

♡ 2009 ♡ & ♡ 2011 ♡
<<

Norah

Noob

Berichten: 53

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:12

Bericht 12 Apr 2017 13:00

Re: Avondvierdaags-vragen

Ieniemienie: wij hadden dit ook dit schooljaar en de ouderraad heeft het toen meteen aangekaart bij de directie. Zij hebben de toetsweek verplaatst! Misschien voor volgend schooljaar een tip!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers