Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kids die steeds cadeaus krijgen.

<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 11:39

Kids die steeds cadeaus krijgen.

Als ik bij mijn schoonouders ben en mijn nichtjes zijn er ook spelen ze met van alles en nog wat wat daar al aanwezig is. Elke keer, echt elke keer maken ze iets nieuws open. Mijn schoonouders hebben blijkbaar een voorraad aan puzzels, stickers etc.
Het doet me een beetje aan Michael Jackson denken die zijn kinderen 1 dagsspeelgoed gaf.
Wat is er mis mee om te spelen met wat er al is? Er is genoeg en dmv steeds iets nieuws te geven stapelt zich dat alleen maar meer op. Ik snap dat ze hun naast verjaardagen wat willen geven, maar ik vind dit vrij overdreven.
Hoe doen jullie ouders dat?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 10 Jan 2018 12:00

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben een speelgoedkist voor hun kleinkinderen. Daar zit een assortiment aan speelgoed in, soms halen ze er wat speelgoed uit waar niet mee gespeeld wordt en soms stoppen ze er wat nieuws in. Mijn schoonmoeder doet er iets vaker nieuwe dingen in dan mijn eigen moeder, zij koopt en verkoopt veel tweedehands op zo'n verkoophoekje op Facebook.
Laatst gewijzigd door Elliot op 10 Jan 2018 12:39, in totaal 1 keer gewijzigd.

♥♥
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 12:38

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Elliot schreef:Zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben een speelgoedkist voor hun kleinkinderen. Daar zit een assortiment aan speelgoed in, soms halen ze er wat speelgoed uit waar niet mee gespeeld wordt en soms stoppen ze er wat nieuws in. Mijn schoonmoeder doet er iets vaker nieuwe dingen in als mijn eigen moeder, zij koopt en verkoopt veel tweedehands op zo'n verkoophoekje op Facebook.


Dat snap ik dan wel, maar zij doet dat niet. Door ze steeds nieuwe dingen te geven zien kinderen de waarde er niet meer van in en is het maar normaal in hun ogen.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 10 Jan 2018 12:40

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Kopen je schoonouders iedere keer ook nieuw speelgoed, of het is al aanwezig van vroeger en zien ze iedere keer iets 'nieuws'. Aangezien het laatste in mijn ogen niets is dat ze iets nieuws krijgen.
Mijn ouders halen ook wel eens wat voor de kleinkinderen in huis, maar aan de andere kant spelen ze ook vaak genoeg met speelgoed van ons vroeger. Zo nu en dan komt er weer iets nieuws uit de kast, wat voor de kinderen dan nieuw is, maar het is oud speelgoed.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem281

Bericht 10 Jan 2018 12:50

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Mijn schoonouders hebben in totaal 7 kleinkinderen en Tobias is de laatste, hij speelt dus vooral met wat waar de rest al te oud voor is.

Voor mijn moeder is Tobias de eerste en enige en ze verwent 'm heel erg met aandacht maar ook met speelgoed. Elke week wel iets 'nieuws' (vaak kringloop, maar 't is nieuw voor Tobias) ik vind er weinig van, ik snap dat ze 'm graag verwent, dat doe ik zelf ook. Hier krijgt hij niet wekelijks iets nieuws, soms een maand niks, maar soms 3 dagen achter elkaar iets (als ik iets leuks zie, dan neem ik 't mee!).

Zolang hij zich niet gedraagt als een verwend nest, blijf ik dingen kopen, zolang ik het kan veroorloven :)

'Oud' speelgoed geef ik trouwens vaak weer weg, het wordt iig niet klakkeloos weggegooid of zo. Zodra Tobias er begrip van heeft, wil ik dat graag samen doen.
<<

Anoniem281

Bericht 10 Jan 2018 12:50

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Mijn schoonouders hebben in totaal 7 kleinkinderen en Tobias is de laatste, hij speelt dus vooral met wat waar de rest al te oud voor is.

Voor mijn moeder is Tobias de eerste en enige en ze verwent 'm heel erg met aandacht maar ook met speelgoed. Elke week wel iets 'nieuws' (vaak kringloop, maar 't is nieuw voor Tobias) ik vind er weinig van, ik snap dat ze 'm graag verwent, dat doe ik zelf ook. Hier krijgt hij niet wekelijks iets nieuws, soms een maand niks, maar soms 3 dagen achter elkaar iets (als ik iets leuks zie, dan neem ik 't mee!).

Zolang hij zich niet gedraagt als een verwend nest, blijf ik dingen kopen, zolang ik het kan veroorloven :)

'Oud' speelgoed geef ik trouwens vaak weer weg, het wordt iig niet klakkeloos weggegooid of zo. Zodra Tobias er besef van heeft, wil ik dat graag samen doen.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 12:51

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Silly-One schreef:Kopen je schoonouders iedere keer ook nieuw speelgoed, of het is al aanwezig van vroeger en zien ze iedere keer iets 'nieuws'. Aangezien het laatste in mijn ogen niets is dat ze iets nieuws krijgen.
Mijn ouders halen ook wel eens wat voor de kleinkinderen in huis, maar aan de andere kant spelen ze ook vaak genoeg met speelgoed van ons vroeger. Zo nu en dan komt er weer iets nieuws uit de kast, wat voor de kinderen dan nieuw is, maar het is oud speelgoed.


Ik vind dat het niet perse speelgoed moet zijn wat nieuw is dus stickers en andere kleine dingen vind ik ook overdreven. Het speelgoed wat er is hebben ze zelf aangeschaft en is niet van vroeger van mijn man en zijn zus.
Het gaat mij erom dat als wij ze zien dat er altijd nieuwe dingen worden open getrokken.
<<

Anoniem244

Bericht 10 Jan 2018 13:01

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Maar waarom maak jij je daar druk over? / waarom vind jij daar iets van?

Ik heb hier ook regelmatig nieuwe dingen liggen voor de kinderen van vriend.
Dan vinden ze dat in de kast en gaan daar mee spelen / knutselen.
Soms is dat iets nieuws / wat nog dicht is (bv stickers / kleurpboek etc)

S-O bedoeld ook niet dat het oud speelgoed van vroeger is, maar speelgoed wat je schoonouders hebben gekocht een tijd terug en nu nieuw uit de kast wordt gehaald en of voelt als iets nieuws
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 10 Jan 2018 13:05

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Ik vind dat je je aanstelt. Laat die mensen lekker. Wat anderen daarin doen is volgens mij helemaal niet relevant. Mijn ouders en (ex) schoonouders kopen ook veel voor J. Zij vinden dat leuk en worden er blij van. Zolang hij snapt dat dat thuis en bij anderen niet zo werkt prima. Heerlijk toch dat ze zo begaan zijn met hun kleinkinderen.
2015 💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 10 Jan 2018 13:11

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Stickers kunnen vaak maar 1x worden gebruikt dus zo vreemd vind ik het niet dat dat soort dingen nieuw worden gegeven.
Afbeelding
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 10 Jan 2018 13:15

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

caribbeanlover schreef:Wat is er mis mee om te spelen met wat er al is? Er is genoeg en dmv steeds iets nieuws te geven stapelt zich dat alleen maar meer op. Ik snap dat ze hun naast verjaardagen wat willen geven, maar ik vind dit vrij overdreven.
Hoe doen jullie ouders dat?
Ik geef even antwoord op je vragen. Er is niks mis met spelen wat er al is. Ik zelf geef mijn kinderen af en toe iets nieuws, zal eens per maand zijn ofzo. Mijn ouders en schoonouders geven vaak wel een klein cadeautje voor ze, ook eens per maand denk ik.
#teammaple🍁
<<

Anoniem231

Bericht 10 Jan 2018 13:19

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Fijn toch dat jouw schoonouders zich dat kunnen veroorloven, veel mensen die dat niet kunnen. Ik zou mij er niet druk om maken, dat is aan de ouders.
Onze ouders verwennen de kinderen ook soms en ik geef ook aan als het even genoeg is. Zelf verwen ik ze weinig, ik koop vaak iets waar ze iets van leren. Boekjes, kralen om te rijgen, puzzels, dat soort dingen. Echt speelgoed zoals een auto of pop krijgen ze met de verjaardag of met sinterklaas.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Jan 2018 13:23

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Hier krijgen ze bij mijn schoonfamilie ook altijd cadeaus. Ik vind dat wel een ergernis, ze raken zo verwend en verwachten inmiddels ook bij elk bezoek iets. Ze vragen er soms zelfs om :wtf: . Snoep idem dito.

Mijn vader geeft zelden cadeaus en koopt ook zelden nieuw speelgoed. Ze houden net zoveel van hem.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jan 2018 13:24

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Nou ik zou dat ook onnodig vinden hoor. Sterker nog ik zeg dat met regelmaat tegen m'n moeder, dat ze echt niet elke keer dat ze O ziet iets hoeft te kopen. Ja ze kan het niet laten, zegt ze dan. Nou, probeer het maar eens te laten, ik vind het gewoon niet nodig.
Let's discover the world together.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15967

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 10 Jan 2018 13:26

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Ik zeg het ook regelmatig, maar het helpt helaas niks.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 10 Jan 2018 13:30

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Mijn moeder heeft heel veel speelgoed van ons bewaard dus daar spelen ze mee en volgens mij heeft mijn moeder nooit speelgoed gekocht voor mijn dochters voor bij hun thuis.
Wat ze wel koopt is knutselpapier, stickers en stiften als ze op zijn.

De maanden oktober, november december krijgen ze hier heel veel cadeaus. Ivm met verjaardag, sint en kerst. De maanden daarna probeer ik echt even niks qua speelgoed te kopen omdat ze al zo veel gehad hebben.
:heart: :heart: 2011
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 13:32

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Lady schreef:Hier krijgen ze bij mijn schoonfamilie ook altijd cadeaus. Ik vind dat wel een ergernis, ze raken zo verwend en verwachten inmiddels ook bij elk bezoek iets. Ze vragen er soms zelfs om :wtf: . Snoep idem dito.

Mijn vader geeft zelden cadeaus en koopt ook zelden nieuw speelgoed. Ze houden net zoveel van hem.


Fijn dat er mensen zoals jij en Marin het met me eens zijn.
In het begin toen ik ze zag gaf ik ook altijd wat en toen de man van mijn schoonzus zei dat het echt niet hoeft ben ik er ook mee gestopt. Achteraf gezien snap ik mezelf niet.
Op deze manier gaan ze het als een gewoonte zien en zullen wellicht boos worden als ze daar weer zijn dat ze niks nieuws krijgen. Ik kreeg van mijn grootouders alleen wat met mijn verjaardag en dat vind ik normaal en meer dan genoeg. Tegenwoordig krijgen ze ook kerstcadeaus dat terwijl Sinterklaas net geweest is. Waarom moet het zo overdreven? Cadeaus met kerst is nl niet iets hollands.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Jan 2018 13:34

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Bij mijn ouders staat een speelgoedkist met allemaal gekregen speelgoed, of oud speelgoed van mij. Ze vinden het altijd leuk daar om te spelen, en nieuwe dingen zijn vaak ook weer gekregen dingen van anderen. Ze krijgen wel heel af en toe een shirt of als ze daar eten mogen ze een speciaal toetje uitzoeken bijvoorbeeld. Ook doen ze wel in een winkel soms wat kleins met ze kopen (vooral met de oudste), maar dat kost dan 50 cent tot 5 euro. Ze leggen met kerst, sint en verjaardag altijd geld bij aan datgene wat wij voor ze verzinnen.
Mijn schoonouders hebben nog speelgoed daar wat van mijn man en zijn broer was, en wat dingen die van de oudere kleinkinderen zijn. Verder komen ze daar nooit zonder ons, en gaan ze ook niets doen met onze kindjes zonder ons, dus daar wordt verder niks aan cadeaus gedaan.

Wij hebben hier wel voornamelijk nieuw spul, maar ze krijgen hier eigenlijk alleen iets met kerst, sint en verjaardagen. Tussendoor wel dingen die ze nodig hebben of iets kleins hoor. Maar hun "suiker"tante (mijn kindloze beste vriendin), die komt eens in de 3-4 maanden hierheen en die neemt altijd iets voor ze mee. Dus daar verwachten ze wel wat als ze komt, maar ik leg dan wel altijd uit dat het heel speciaal is. Maar dat varieert ook van een kleurboek/stickervel tot een speelgoed iets.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 10 Jan 2018 13:36

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Bij alle grootouders is ook wel genoeg oud speelgoed en dat vind ik hartstikke leuk. Ik heb er op zich ook niks op tegen als ie af en toe wat krijgt. Maar elke keer vind ik echt overdreven.
Let's discover the world together.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Jan 2018 13:39

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

caribbeanlover schreef:Tegenwoordig krijgen ze ook kerstcadeaus dat terwijl Sinterklaas net geweest is. Waarom moet het zo overdreven? Cadeaus met kerst is nl niet iets hollands.


Wij kopen dan cadeaus, en verdelen die over sint en kerst. En kerst zelfs nog over 3 momenten: Bij ons met kerstavond, 1e kerstdag bij mijn ouders, en dit jaar ook 2e kerstdag bij mijn schoonouders. Zo hebben ze onder iedere boom wat liggen, dat vind ik leuk! Ik hou van kerst :love:
Sinterklaas hebben we dit jaar voor het eerst echt gevierd (zoon was toen 3 jaar en 9 maanden, dus dan moet je wel).

Mijn schoonouders wilden graag dit jaar iets geven met kerst, en toen hebben wij dus gewoon een cadeau uit onze collectie gepakt, want we hadden (vond ik) al genoeg.
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 10 Jan 2018 13:44

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Oh, dit valt ook wel in deze categorie. Mijn ouders komen vaker langs in de week, en dan gaat mijn moeder hier vaak naar het k.ruidvat etc (in hun dorp hebben ze niks). En de laatste tijd liet mijn moeder dan onze zoon steeds in zo'n autootje rijden waar een muntje in moet. En dat werd wel erg vaak (ik mocht vroeger nooit een muntje! haha), dus hebben we ook netjes gezegd dat dat niet ieder winkel rondje hoeft. Ze zijn natuurlijk wel opa en oma, dus dan mag er zeker meer gegeven worden.
Wij zeggen ook wel eens: Wat bij opa en oma mag/gebeurt, dat mogen ze zelf weten, maar dat is speciaal en dat kan niet altijd. Dat begrijpt ie en dan is het goed.
<<

Olivia

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3850

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:20

Bericht 10 Jan 2018 15:33

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Ik vind het ook vaak overdreven..

mijn schoonmoeder koopt vaak kleine dingen voor ze, ik vind het niet nodig, maar ze doet het toch. Soms wekelijks. Knutselspullen enzo vind ik wel leuk, want ze knutselen veel, dus dat gaat wel op.

Mijn moeder kocht vooral toen R. Klein was heeeel veel. Wel nuttige dingen. Bijvoorbeeld box, co-sleeper voor I. En veel kleding. Nu ze ouder zijn krijgen ze vaak ook wel iets van een boekje of stickers. Ze zien mijn moeder minder vaak en de hoeveelheid is afgenomen, dus ik vind het niet zo erg meer. Sowieso vind ik kleding leuk om te krijgen voor ze :smile:

Mijn schoonvader heeft ook altijd (dure) cadeaus of kleding mee voor de kinderen. Omdat ze hem maar 2-3× per jaar zien, vind ik dat leuk (En logisch).

Verder koop ik zelf ook wel dingen voor ze als ik iets leuks zie. Of ze mogen een toetje uitzoeken ofzo. Zolang het financieel kan en het niet te veel rommeltjes zijn vind ik het best. Toevallig hebben ze vandaag beide iets gekregen qua speelgoed van mij en gisteren van schoonmoeder.

Nu zal het wel weer even klaar zijn.
<<

caribbeanlover

Bericht 10 Jan 2018 16:15

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Peinture schreef:Bij mijn ouders staat een speelgoedkist met allemaal gekregen speelgoed, of oud speelgoed van mij. Ze vinden het altijd leuk daar om te spelen, en nieuwe dingen zijn vaak ook weer gekregen dingen van anderen. Ze krijgen wel heel af en toe een shirt of als ze daar eten mogen ze een speciaal toetje uitzoeken bijvoorbeeld. Ook doen ze wel in een winkel soms wat kleins met ze kopen (vooral met de oudste), maar dat kost dan 50 cent tot 5 euro. Ze leggen met kerst, sint en verjaardag altijd geld bij aan datgene wat wij voor ze verzinnen.
Mijn schoonouders hebben nog speelgoed daar wat van mijn man en zijn broer was, en wat dingen die van de oudere kleinkinderen zijn. Verder komen ze daar nooit zonder ons, en gaan ze ook niets doen met onze kindjes zonder ons, dus daar wordt verder niks aan cadeaus gedaan.

Wij hebben hier wel voornamelijk nieuw spul, maar ze krijgen hier eigenlijk alleen iets met kerst, sint en verjaardagen. Tussendoor wel dingen die ze nodig hebben of iets kleins hoor. Maar hun "suiker"tante (mijn kindloze beste vriendin), die komt eens in de 3-4 maanden hierheen en die neemt altijd iets voor ze mee. Dus daar verwachten ze wel wat als ze komt, maar ik leg dan wel altijd uit dat het heel speciaal is. Maar dat varieert ook van een kleurboek/stickervel tot een speelgoed iets.


Zien jouw ouders je kinderen ook nooit zonder jullie? Hoe komt het dat het zo is bij je schoonouders? Gaan ze daar nooit logeren? Ik vind het een beetje raar om te zeggen dat je kinderen iets verwachten van je vriendin. Het moet geen gewoonte worden vind ik. Het klinkt erg verwend en op den duur stopt je vriendin er misschien wel mee.

Kinderen van tegenwoordig zijn vrij verwend en waarderen de kleine dingen amper. Ik kreeg naast mijn verjaardag alleen wat met Sinterklaas en als we op vakantie gingen dat waren dan kleine dingen als zo'n vakantieboek met puzzels ed erin. Daar was ik blij mee. Nu willen ze tablets ed en lopen ze al met 10 jaar met een mobiel niet ieder kind hoor, maar wel veel.
Toen een ex collega van mijn man een jaar niet met het vliegtuig op vakantie ging zei vroeg haar kind waarom niet. Tegenwoordig is dat maar normaal dat ze allemaal met het vliegtuig gaan. Ik heb nog nooit met mijn ouders en broertje gevlogen.
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 10 Jan 2018 16:55

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Generaliseren is voor jou geen kunst blijkbaar. Dat je in jouw omgeving dit aanmerkt als geaccepteerd gedrag wil niet zeggen dat het overal zo is.
Mijn eigen ervarin leert dat ik mijn kinderen graag verwen door iets voor ze mee te nemen als ik het zie. Een onderbroek, nieuwe tandenborstel, mooi boek of een spelletje bijvoorbeeld. Soms bewaar ik het, soms geef ik het gelijk. Er gaan soms weken voorbij dat het niet aan de orde is en soms 2x in 1 week. De oma's kopen hier ook regelmatig voor de jongens. Een paar sokken, een leuk tijdschrift of een nieuwe paraplu. Prima. Zij genieten daarvan, de kinderen vinden het leuk dus heb ik daar geen moeite mee.
In mijn omgeving zie ik vaker gezinnen waarbij extra uitgaven helemaal niet mogelijk zijn. De wens om mee te doen met de maatschappij door het hebben van een smartphone is dan al een heel ding. Vakanties zijn niet aan de orde en een nieuwe fiets komt van marktplaats. Natuurlijk ken ik ook de kinderen die jij omschrijft maar ik ken ook de andere kant en generaliseer niet.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2448

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 12:30

Bericht 10 Jan 2018 21:12

Re: Kids die steeds cadeaus krijgen.

Mijn (schoon)ouders hebben eigenlijk een mix van oud & nieuw speelgoed. Mijn schoonmoeder koopt voor alle vier de kleindochters wel veel kleine dingen zoals handschoenen, oorwarmers, kleurboeken, chocolaatjes, maar dat zijn maar kleine dingen en als het daar blijft vind ik het niet erg. Ze geeft alleen wel heel veel zooi mee naar huis, en onze oudste dochter is echt een soort strandjutter, dus dat is wél irritant :smile: Mijn ouders zien hun heel weinig, en als ze daar gaan slapen krijgen ze vaak wel iets. Maar dan nog, zijn ze het daar niet ge-wend en ook niet ver-wend. Ze zeggen netjes dank je wel, en zijn net zo blij met een kleurboek als met een paar handschoenen.

Hier thuis worden ze wel verwend, maar daar zijn wij hun ouders voor. Eerlijk is eerlijk, een toetje in de supermarkt uitzoeken zie ik niet als verwennen, dat hoort gewoon bij de maaltijd. Net als dat we hier allemaal een telefoon/tablet hebben, er was er een kapot ; dan kopen we een nieuwe. Kleding idem, daar worden we alledrie (mijn meiden en ik) heel blij van, dus we gaan voor de leuk wel eens shoppen of ik shop voor hun. Maar ze zijn niet verwend, krijgen ook vaak genoeg nee te horen, en ze zeggen altijd netjes dank je wel / zijn er erg blij mee.

In nov/dec zijn ze allebei jarig, en we vieren uitgebreid sinterklaas en kerst, dus in januari zijn ze wel echt even een beetje verwend - incl gedrag - en dan beginnen we met heropvoeden in januari :nopompom: totdat het in november weer start :smile:

Maar weet je, we leven allemaal maar 1x, en als het financieel uit kan voor iedereen en de kinderen snappen en waarderen de cadeaus, dan vind ik het allemaal best.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron