Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Peuter eet geen fruit

<<

Patsy

Bericht 31 Jul 2017 16:37

Peuter eet geen fruit

Mijn oudste zoon wil geen fruit eten. Verder eet hij gelukkig erg goed, dus ik compenseer nu met meer groente, wat hij wel goed eet. Maar ik vraag me af of dit voldoende is.

Ik heb veel soorten geprobeerd, hem fruit uit laten zoeken bij de supermarkt en een bord gemaakt met allerlei soorten. Nu zijn mijn opties een beetje op.

Sinaasappelsap drinkt hij wel graag, dus pers ik nu sinaasappels uit. Maar ik wil eigenlijk hij zijn appel/mandarijn of banaan gewoon op eet. Heeft iemand tips?
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Jul 2017 16:48

Re: Peuter eet geen fruit

Ik heb natuurlijk nog geen peuter. Maar ik wil best meedenken.

Als je banaan prakt en het op brood smeert of gewoon in plakjes op brood.?

Of verse aardbeien door de yoghurt heen doet.

Dan kun je later altijd weer proberen om het zo te geven.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 31 Jul 2017 16:51

Re: Peuter eet geen fruit

Of als smoothie? Maar als hij wel goed groente eet, zou ik er niet te veel druk op gaan leggen. Gaat er om dat hij vitamines binnen krijgt toch?
<<

Patsy

Bericht 31 Jul 2017 16:56

Re: Peuter eet geen fruit

Aardbeien door de yoghurt eet hij ook niet, dan eet hij alleen de yoghurt op. Een smoothie heeft één keer gewerkt, daarna liet hij het staan.

Banaan op brood is een hele goede tip! Hij is dol op brood, dus dat ga ik proberen.

Sonly, ik hoop ook dat hij op deze manier zijn vitamines binnenkrijgt. Het duurt alleen al een tijdje nu, dus ik vraag me af of het voor de lange termijn ook voldoende is.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5688

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 31 Jul 2017 17:20

Re: Peuter eet geen fruit

Hier kleed ik het wel eens leuk aan met een beetje hagelslag of schuddebuikjes.
Maar hier eten ze verder wel goed fruit, dus dan is het een extraatje
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

sanskie

Kletskop

Berichten: 833

Geregistreerd: 29 Okt 2013 13:48

Bericht 31 Jul 2017 17:47

Re: Peuter eet geen fruit

Misschien een idee bananenpannenkoekjes maken of ijsjes er van maken dus fruit pureren en dat in van die vormpjes gieten en in de diepvries ermee. Misschien ergens door heen doen ? Soort verbloemen bijv druiven door een salade of appel door tonijnsalade of een wrap. Zelf appelmoes maken ? of confiture of zit er dan teveel suiker in ? of cake/taart/bananenbrood maken met fruit klinkt natuurlijk allemaal heel zoet maar je hoeft er natuurlijk geen suiker aan toe te voegen zijn zat andere opties. Je kan ook aardbeien op brood eten in plakjes vond ik zelf altijd erg lekker. Nog een idee misschien het fruit door de groente heen pureren ?
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 31 Jul 2017 17:50

Re: Peuter eet geen fruit

Mijn jongste eet alleen banaan op een normale manier, rest van het fruit weigert hij. Bij hem is het nog een soort restverschijnsel van zijn eet/slikproblemen. Van de kinderarts moeten we het nog de tijd geven.

Ik geef hem wel vitaminepillen (optimax). En wat hij wel eet is zakjes knijpfruit en gepureerd fruit. Heb je dat al geprobeerd? Hier krijgt hij geregeld een soort fruithap die hij dan zelf met een lepel uit een schaaltje eet. Dan krijgt hij nog wat binnen. Normaal fruit blijf ik wel aanbieden, maar nog steeds geen succes.
<<

Anoniem304

Bericht 31 Jul 2017 18:48

Re: Peuter eet geen fruit

Ik had vroeger een meisje in de klas die lustte geen fruit en groente. Helemaal niks.

Inmiddels wel zal ik onlangs op haar Instagram dus in 15 jaar is er wel wat veranderd :P
<<

Anoniem236

Bericht 31 Jul 2017 18:50

Re: Peuter eet geen fruit

Mijn jongste (bijna 2) eet ook geen fruit, alleen banaan. Eerst alleen gepureerd maar afgelopen weken op vakantie ook gelukkig normaal. Dus hij eet dagelijks banaan. Verder geen ander fruit.

Soms maak ik een smoothie, dat lust hij wel en potjes baby fruit eet hij ook, krijgt hij alleen maar heel af en toe. Verder is hij dol op zakjes knijpfruit.

Dus misschien zakjes knijpfruit proberen? En ik denk dat als hij voldoende groente eet hij niet snel vitamine te kort komt.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 31 Jul 2017 18:59

Re: Peuter eet geen fruit

Cotton schreef:Ik had vroeger een meisje in de klas die lustte geen fruit en groente. Helemaal niks.

Inmiddels wel zal ik onlangs op haar Instagram dus in 15 jaar is er wel wat veranderd :P

Klinkt als mijn jongste. Eet nog steeds amper groente en geen fruit. Er is nog hoop dus... :thumbup:
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 07:13

Bericht 31 Jul 2017 19:14

Re: Peuter eet geen fruit

.
Laatst gewijzigd door Believe op 08 Dec 2017 17:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 31 Jul 2017 19:55

Re: Peuter eet geen fruit

Ik zou ook knijpfruit proberen. Vaak vinden ze dat mega interessant.
2016
<<

Anoniem252

Bericht 31 Jul 2017 20:21

Re: Peuter eet geen fruit

Mijn man eet nog steeds geen fruit, alleen banaan :laughcry: en die is 31...
hij moet van mij elk jaar een fruitsoort proberen. Na een hapje meloen was het weer klaar voor dit jaar :laughcry:
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15977

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:23

Bericht 31 Jul 2017 21:40

Re: Peuter eet geen fruit

Lastig lijkt me dat! Gelukkig hier geen last van, integendeel.

Is het een idee om er ijsjes van te maken?
- yoghurtijsjes met gepureerde diepvriesframbozen
- yoghurtijsjes met aardbeien
- appels fijn koken en in ijsvormpjes gieten
- sinaasappels persen en in ijsvormpjes gieten, eventueel met yoghurt
- etc, etc.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jul 2017 22:32

Re: Peuter eet geen fruit

Mijn middelste eet ook geen fruit (ja dure dingen zoals frambozen).

Verse jus drinkt hij wel dus dat krijgt hij, verder haalt hij alles uit groentes en noten. Om mee naar school te nemen geef ik meestal komkommer, paprika of wortel mee.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 22:58

Bericht 31 Jul 2017 22:34

Re: Peuter eet geen fruit

Ooh hij is bijna 11 en stik gezond dus als je genoeg andere dingen aanbied kun je er echt wel vanuit gaan dat hij genoeg binnen krijgt hoor.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5878

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 01 Aug 2017 06:56

Re: Peuter eet geen fruit

Als hij het voorheen wel at zou ik het negeren en gewoon fruit maken en neerzetten voor jezelf en je andere zoon, gewoon een bord op tafel met verschillende dingen en er verder geen woord aan vuil maken, misschien pakt hij het uiteindelijk wel weer.

Lust hij wel een Danoontje of aardbeienyoghurt bijvoorbeeld? Zo ja, dan zou ik fruit pureren, echt helemaal glad en door de yoghurt geven, ( dus echt zo dat het er uit ziet als een Danoontje kan je ook diepvriesfruit voor gebruiken.
En dingen zoals geraspte appel met wat kaneel en dan even in de magnetron/ oven zodat het een soort van appeltaart is ( kan ook met peer). En dan dus warm geven. En inderdaad een keer een smoothie ed en het verder gewoon laten gaan zou ik doen.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Patsy

Bericht 01 Aug 2017 07:24

Re: Peuter eet geen fruit

Fijn te lezen dat er genoeg kinderen (en partners en klasgenoten :smile:) gewoon gezond groot worden zonder fruit. Dat stelt me wel gerust.

Ik ga sowieso banaan op brood proberen. Aardbeien pureren door de yoghurt en fruitijsjes maken vind ik ook een goed idee.
Knijpfruit houd ik als laatste optie, vers fruit heb ik een beter gevoel bij.

Appeltaart (eigenlijk alle taart) vind hij sowieso niet lekker, dus dat gaat niks worden denk ik.

Bedankt voor de tips!!
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 01 Aug 2017 09:29

Re: Peuter eet geen fruit

Hier krijgt hij soms een gewoon zakje knijpfruit, afgewisseld met banaan en vers gepureerd fruit. Maar je zou ook zelf knijpfruit kunnen maken van vers fruit, er bestaan herbruikbare zakjes die je zelf kunt vullen. Is wel wat meer gedoe waarschijnlijk, maar wie weet nog een idee als de andere tips niet zouden werken.
<<

Anoniem243

Bericht 01 Aug 2017 09:31

Re: Peuter eet geen fruit

Ik zou het hetzelfde doen als Minoessepoes. Daarbij vind ik fruit enigszins overrated, een hoop suikers en in verhouding zitten er vaak meer vitamines, mineralen en andere goede voedingsstoffen in groente (in broccoli zit bijvoorbeeld meer vitamine C dan in een sinaasappel). Dus ik zou me ook niet zo druk maken, zelfs al mocht hij de komende jaren helemaal geen fruit eten en lekker extra groente geven. Als je geen voorverpakt knijpfruit wilt geven kun je het ook zelf pureren en in bijvoorbeeld zo'n 'spuitje' doen, zo'n ding van de apotheek, weet even niet hoe het beter te omschrijven, waarmee je het in hun mond kunt spuiten. Krijgen ze een echt 'fruitshot'. Er iets grappigs of stoers van maken wil nog wel eens helpen :wink:
<<

Anoniem260

Bericht 03 Aug 2017 16:50

Re: Peuter eet geen fruit

Ik wou ook ijsjes opperen!

En niet teveel zorgen maken. Groente eet ie goed, daar zitten ook 'n hoop goede dingen in!

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers