Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Bekkenpijn

<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 27 Mrt 2017 19:30

Bekkenpijn

Ben nu bijna 20 weken zwanger.
Heb al aantal weken bekkenpijn, loop ook bij de fysio hiervoor.

Nu gaat het redelijk. Alleen sinds dit weekend weer veel klachten. Ik vind het lastig hoe ermee om te gaan richting het werk, omdat de klachten zo wisselend zijn maar nu dus wel flink aanwezig zijn.
Ik werk ik de zorg.

Thuis kan ik rusten tussen door en doe ik rustig aan. Werk ga ik snel over mijn grenzen en heb ik erna weer veel last en soms harde buiken.

Ik wil liever niet ziekmelden.
Hebben jullie ervaring hiermee? En hoe gingen jullie ermee om?
<<

Anoniem316

Bericht 27 Mrt 2017 19:40

Re: Bekkenpijn

Ja ik heb er ervaring mee. Ik liep vanaf week 18 bij de fysio en met week 24 ben ik minder gaan werken (deed notabene kantoorwerk). Eerst werd het 6 uur per dag en op het einde werkte ik 4 uur per dag.
Op het laatst kon ik nauwelijks meer lopen. Naar de winkel lopen ging bijvoorbeeld niet meer. Het was enorm kut maar kreeg er gelukkig wat moois voor terug. Heb nu nog regelmatig last van mijn stuitje.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 27 Mrt 2017 20:34

Re: Bekkenpijn

Hoe ik er mee om ga? Rustiger aan (stagiaire vaker bij mij. Hebben ook t 'geluk' dat er iemand ook therapeutisch is dus extra)
En verder gedeeltelijk ziek zodat ik thyis meer tijd heb om bij te komen, zodat ik de andere dag weer beter ben.
Weet niet waarom je je niet ziek wilt melden? Werken in de zorg is nu eenmaal zwaar, zeker als je zwanger bent
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43576

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 27 Mrt 2017 20:39

Re: Bekkenpijn

Wat lastig Summer Beach. Ik zou het toch echt goed aangeven op je werk. Het is echt belangrijk je grenzen goed aan te geven.
Ik heb nog een aantal trainingen gegeven tijdens m'n zwangerschap en toen kreeg ik zo'n last van m'n bekken dat ik dat echt niet meer wilde doen. Toen kreeg ik louter bureau taken. Dat is met jouw werk waarschijnlijk een stuk lastiger maar des te belangrijker aan te geven wat wel en niet gaat.

Heeft je fysiotherapeut geen tips voor wat misschien wel en niet haalbaar is?
Let's discover the world together.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 27 Mrt 2017 20:45

Re: Bekkenpijn

Ook ik had bij de eerste zwangerschap bekkenklachten. ik werk als vigger in een verpleeghuis (somatiek) met 28 weken ziekgemeld en kwam ik op at basis medicatie delen, kantoor werk en helpen bij het eten. Toen ik met verlof ging verdwenen de klachten meteen. Ik had dus beter niet meer kunnen komen. :palm:

Bij de tweede zwangerschap nergens last van en heb ik tot 34 weken gewoon gewerkt.
M:21072011
J :08012014
<<

Nosa

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 885

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:47

Bericht 27 Mrt 2017 20:47

Re: Bekkenpijn

Ik heb ook veel last van mijn bekken en zit sinds deze week volledig in de ziektewet. Ik baalde daar ook ontzettend van, maar merk ook dat de klachten nu veel minder zijn. Ik zou niet te lang doorgaan met deze klachten aangezien het ook steeds erger kan worden. Je kan beter iets rustiger aan gaan doen en dus minder gaan werken zodat je wat langer op de werkvloer kan blijven.
2010 2012 2015 2017
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 27 Mrt 2017 20:54

Re: Bekkenpijn

Heel lastig idd maar je zal toch echt rustiger aan moeten doen. Ik werk sinds 1februari niet meer (contract liep af) maar toevallig vorige week 3dgn gewerkt ivm ziekte en vakantie en ik voelde het verschil al na 1,5u werken.
Ik weet niet hoever je van je werk woont maar misschien is het iets om tijdens de eetmomenten er te zijn? Het is iig wel iets om serieus te nemen want bekkenklachten zijn echt nasty en moet je echt serieus nemen.
30-04-2017
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 28 Mrt 2017 12:39

Re: Bekkenpijn

Eens met bovenstaande reacties, ik heb tot 30 weken doorgeploeterd en pluk daar nu nog de wrange vruchten van, Naomi is 2,5 en ik heb nog steeds met regelmaat bekkenpijn. Ik zat met 30 weken bij de fysio en toen ze mijn klachten hoorde én dat ik nog werkte heeft ze me per direct laten stoppen met werken. Ik kon niks zonder binnen 5 minuten pijn te hebben.
<<

SummerBeach

Kwebbel

Berichten: 372

Geregistreerd: 27 Okt 2013 19:23

Bericht 29 Mrt 2017 15:05

Re: Bekkenpijn

Dank voor jullie reacties!
Wordt er helaas niet beter op. Vandaag eerder naar huis gegaan anders is het morgen weer pet.
Ik heb morgen afspraak bij fysio en vrijdag met mijn leidinggevende dus...

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers