Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weet me geen raad met dochtertje

<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2020 15:58

Weet me geen raad met dochtertje

Ons dochtertje, de helft van de tweeling slaapt ‘s middags niet meer en in de loop van de middag is ze echt onuitstaanbaar. Ze terroriseert haar broers gewoon. Knijpen, slaan en als ze de kans krijgt bijt ze. Ze is gewoon zo vals. Gaat gillen en krijsen.. Ik word er serieus best verdrietig van.

Iemand nog tips die ik kan toepassen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2020 16:06

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Wat rot zeg. Klinkt heel pittig.

Slapen de andere twee kinderen wel nog tussen de middag? Misschien een rustmoment met haar inplannen terwijl zij slapen? Want het klinkt alsof ze ook gewoon heel moe is en daardoor onuitstaanbaar wordt aan 't einde van de dag.
Let's discover the world together.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2020 16:28

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Marin schreef:Wat rot zeg. Klinkt heel pittig.

Slapen de andere twee kinderen wel nog tussen de middag? Misschien een rustmoment met haar inplannen terwijl zij slapen? Want het klinkt alsof ze ook gewoon heel moe is en daardoor onuitstaanbaar wordt aan 't einde van de dag.


Ja dat is het ook, ze is hartstikke moe maar geeft niet toe.
Soms ga ik met haar op de bank zitten of liggen of zet even de tv aan maar t kind heeft gewoon geen rust in haar kont.

De oudste zit op school en haar wederhelft slaapt uiteindelijk wel.

Het is dat ze haar middelvinger nog niet weet want anders had ze hele dagen haar middelvinger opgestoken naar ons met ‘schijt aan jullie’.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 01 Dec 2020 17:38

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Dat laatste wat je zegt is waarschijnlijk niet waar, shally. Zo denken kleine kinderen niet. Die zijn op zichzelf gefocust. Het gedrag van jouw dochtertje zal daarom niet ‘vals’ bedoeld zijn.

Ik heb geen oplossing voor je want dat is op basis van deze info niet mogelijk. Maar ik denk wel dat het goed is om te bedenken dat het gedrag van een peuter echt voortkomt uit de eigen frustraties/verlangens en niets te maken heeft met de ander, en probeer daarom weg te blijven van termen als ‘vals’ en die middelvinger want dat is een volwassen manier van naar dat gedrag kijken.
#teammaple🍁
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 01 Dec 2020 17:47

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Ik zou haar televisie laten kijken als ze dat wil. Niet echt verantwoord, i know. Maar ik herken het wel van mijn dochter. Niet zozeer het slaan e.d, maar wel die buien door vermoeidheid en daar gewoon niet aan willen toegeven. Hier werd ze dus wel rustig van tv kijken, soms viel ze dan ook op de bank in slaap.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2020 17:49

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Urban Naked schreef:Dat laatste wat je zegt is waarschijnlijk niet waar, shally. Zo denken kleine kinderen niet. Die zijn op zichzelf gefocust. Het gedrag van jouw dochtertje zal daarom niet ‘vals’ bedoeld zijn.

Ik heb geen oplossing voor je want dat is op basis van deze info niet mogelijk. Maar ik denk wel dat het goed is om te bedenken dat het gedrag van een peuter echt voortkomt uit de eigen frustraties/verlangens en niets te maken heeft met de ander, en probeer daarom weg te blijven van termen als ‘vals’ en die middelvinger want dat is een volwassen manier van naar dat gedrag kijken.


Nee dat snap ik ook wel dat een 2 jarige niet zo denkt.
En ze doet vals, als in gemeen tegen haar broers. Met hun bijten, knijpen en slaan.

Ze is hartstikke lief en een ontzettende knuffelkont. Maar ‘s middags als ze niet geslapen heeft begint ze zo te doen.

Behalve dan dat ze zo doet als ze niet geslapen heeft, kan het ook zijn dat ze haar plekje aan het zoeken is?
Ik noem maar wat hoor, geen idee of dat is of kan.
<<

ShallY

Yipyapper

Berichten: 2375

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:36

Bericht 01 Dec 2020 17:51

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Luisa schreef:Ik zou haar televisie laten kijken als ze dat wil. Niet echt verantwoord, i know. Maar ik herken het wel van mijn dochter. Niet zozeer het slaan e.d, maar wel die buien door vermoeidheid en daar gewoon niet aan willen toegeven. Hier werd ze dus wel rustig van tv kijken, soms viel ze dan ook op de bank in slaap.


Dat doe ik inderdaad ook
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 01 Dec 2020 17:53

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Luisa schreef:Ik zou haar televisie laten kijken als ze dat wil. Niet echt verantwoord, i know. Maar ik herken het wel van mijn dochter. Niet zozeer het slaan e.d, maar wel die buien door vermoeidheid en daar gewoon niet aan willen toegeven. Hier werd ze dus wel rustig van tv kijken, soms viel ze dan ook op de bank in slaap.


Ja herkenbaar. Ik doe dat ook gerust met zoontje. Dan maar even tv kijken. Ik bedenk me ook altijd maar dat ik ook graag even met m'n mobiel op de bank zit na een drukke ochtend. Hij heeft a) geen mobiel en b) nog geen vermogen om zelf die rust te pakken omdat dat verstandig is. Dus dan beslis ik maar even voor 'm dat 't tijd is om beetje tot rust te komen en faciliteer ik 'm daarin. Vaak lezen we een paar boekjes en kijkt hij even tv. Dat momentje is hier eigenlijk harder nodig na de lunch dan voor het avondeten. Dan is hij vaak juist wel lief aan het spelen (vaak met m'n man als die thuis uit z'n werk komt). Misschien ook wel omdat hij toch even rust heeft gepakt tussen de middag.
Let's discover the world together.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 01 Dec 2020 19:17

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Ahhh wat pittig. Klinkt inderdaad alsof ze toch nog wel erg moe is. Lastige fase.

Ik zou juist níet de tv aanzetten overigens. Dan zitten ze weliswaar stil, maar er komen juist extra veel prikkels binnen door t beeld en geluid. Wordt t juist vaak nog erger van.
(Niet op t moment van tv zelf, maar daarna)
Op een of andere manier een rustmomentje creeeren, idd met een boekje of een zacht/rustig muziekje of luisterboek. Wellicht zelf ook even er bij gaan zitten met een kop thee ofzo. Als t lukt zou je haar ook even in haar bedje kunnen laten spelen. Slaapt ze niet maar heeft ze wel even rust/ zo weinig mogelijk prikkels.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 01 Dec 2020 20:07

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Ik weet het van die prikkels, daarom zeg ik ook niet echt een verantwoord idee. Maar hier werkt het dus wel echt, dochter heeft ook echt later geen last van die prikkels. Denk dat dit ook weer iets is wat per kind verschillende en hoe een kind dergelijke prikkels verwerkt.
Mijn dochter kan zich als ze zo moe is bijvoorbeeld ook echt niet op een boekje ofzo concentreren. En in bed spelen ging al helemaal niet. Ze werd helemaal wild als ik haat in bed zette en klom er binnen 3 seconden weer uit. Maar wie weet helpt het Sally wel idd.
Ik denk dat het echt een kwestie van uitproberen wat je dochter helpt en tegelijkertijd uitzitten is. Helaas.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 01 Dec 2020 20:19

Re: Weet me geen raad met dochtertje

Wat ik deed:
Op de bank leggen, dekentje erover en Nijntje aanzetten. Vaak vielen de oogjes dan zo dicht.
Al sliep hij maar een half uurtje. Dat was voldoende om zijn humeur weer goed te krijgen.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers