Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Opvang laat niks meer horen

<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Mrt 2017 14:22

Opvang laat niks meer horen

Een aantal weken geleden zijn we wezen kijken bij 2 opvangen in de buurt, waar onze baby 3 dagen per week naartoe zou gaan vanaf september/oktober. Ze waren behoorlijk verschillend, maar bij beide hadden we een goed gevoel en hebben dan ook behoorlijk getwijfeld. Verschil zat vooral in grootte; de een is onderdeel van een keten en op die vestiging zitten alleen al rond de 400 kinderen. De ander zit alleen in ons dorp en heeft max. 2 groepen op drukke dagen. We hebben de knoop doorgehakt en zijn voor de kleinschalige gegaan.
Ik heb wat mailcontact gehad en 2 weken geleden het inschrijfformulier ingevuld opgestuurd. Sindsdien helemaal niks meer gehoord, zelfs geen bevestiging dat het aangekomen was, terwijl ik hier in de mail nog wel naar gevraagd heb. 2 dagen geleden gebeld. Kreeg de voicemail en die heb ik ingesproken met mijn gegevens en verzoek terug te bellen. Ook hier geen reactie op.

We beginnen nu te twijfelen of we niet toch voor de andere opvang moeten gaan. We hebben geen haast met de inschrijving, maar krijgen een beetje een vervelend gevoel bij de slechte communicatie, zeker zo snel al.

Wat zouden jullie doen in dit geval, of vragen we wellicht teveel?
<<

Anoniem316

Bericht 10 Mrt 2017 14:26

Re: Opvang laat niks meer horen

Ik zou nog een keer bellen en anders een mail sturen dat je hier geen goed gevoel bij hebt, ze nog 1 kans geven en anders jullie kindje opgeven bij de andere opvang. Ik zou hetzelfde hebben hoor.
<<

anoniem196

Bericht 10 Mrt 2017 14:39

Re: Opvang laat niks meer horen

Is er geen voorjaars vakantie in jou regio?
Misschien heeft mevrouw van de administratie vakantie?
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Mrt 2017 14:45

Re: Opvang laat niks meer horen

Vorige week was het carnavalsvakantie, maar inmiddels draaien de scholen weer. Daar had ik ook al aan gedacht, anders had ik eind vorige week al even gebeld. Dat mailcontact is met 3 verschillende personen geweest (op hetzelfde adres), dus er zit meer dan één persoon op die administratie.

Ik weet gewoon niet zo goed wat normaal is, nog nooit met kinderopvang te maken gehad, maar ik ga me dan afvragen hoe rommelig het is als we bijvoorbeeld iets willen wijzigen of doorgeven als kind er eenmaal zit.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Mrt 2017 14:48

Re: Opvang laat niks meer horen

Ik wilde inderdaad zeggen dat er hopelijk toch wel meer dan één persoon is die de telefoon opneemt (en mail beantwoordt). Lijkt me best cruciaal voor het runnen van een commerciële instelling.

Als jullie verder voor deze opvang een sterke voorkeur hebben, zou ik blijven proberen persoonlijk contact te krijgen en dit voorval duidelijk/bespreekbaar maken. Mocht dat gesprek bevredigend zijn, dan zou ik bij deze keuze blijven en zo niet dan kun je altijd nog naar de andere.
L2014 & H2017
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 10 Mrt 2017 17:29

Re: Opvang laat niks meer horen

Oeh ik zou daar héél chagrijnig van worden!
Ik zou nog één keer bellen/mailen en daarbij duidelijk stellen dat als ze niet voor een bepaalde datum reageren ze een klant kwijt raken.
<<

Anoniem272

Bericht 10 Mrt 2017 18:54

Re: Opvang laat niks meer horen

Bij de peuterspeelzaal van onze dochter ging het ook zo. Ook kleinschalig, dus de juffen moeten tussen het werken door de telefoon opnemen en de mail beantwoorden. Dat doen ze dus amper. Ik kon ze zo moeilijk bereiken toen ik wilde weten vanaf wanneer I. nou kon starten. Hadden we eindelijk een afspraak gemaakt voor een wenochtend, bleken de die dag dicht te zijn!

Ik heb mezelf maar voorgehouden dat de medewerkers vooral geselecteerd zijn op pedagogische kwaliteiten, en niet op communicatieve vaardigheden.

Dat blijkt helemaal te kloppen, het is zo'n leuke PSZ met heel gepassioneerde en liefdevolle medewerkers! I. gaat er nu al ruim een jaar met heel veel plezier naartoe. De juffen zijn gewoon te druk met de kinderen om steeds op tijd bij die telefoon te zijn. En een computer staat er niet eens. Beetje knullig misschien, maar ergens ook wel goed :)
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 10 Mrt 2017 19:19

Re: Opvang laat niks meer horen

Misschien kan je er nog even een keer langs gaan? Of is het niet in de buurt?
:heart: :heart: 2011
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 10 Mrt 2017 19:30

Re: Opvang laat niks meer horen

Als het een opvang is zoals die van Filoria, zou ik het inderdaad ook meer kans geven. En dan zou ik langs gaan in plaats van bellen/mailen zoals Studiebol aangeeft.
L2014 & H2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 10 Mrt 2017 19:44

Re: Opvang laat niks meer horen

Ik zou er ook langs gaan. Dan heb je gelijk antwoord. De manier hoe je dan geholpen wordt zou voor mij bepalend zijn.
Ik vind communicatie met de opvang heel belangrijk dus ik snap best dat je twijfelt.
2016
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Mrt 2017 21:44

Re: Opvang laat niks meer horen

Kan de opvang net niet zien vanuit mijn raam, maar vind het een beetje spannend om zomaar langs te gaan.

Ik denk dat ik ze maandag nog een keer probeer te bereiken, mail als telefoon niet lukt. Zeker door die reactie van Filoria wil ik ze niet direct afschrijven. Ben toch wel benieuwd waarom het misgegaan is, terwijl eerdere communicatie best goed ging, hoewel ze er veel minder strak bovenop zitten dan onze 2e keus.
Sowieso wil ik geen drama gaan schoppen, maar hierdoor twijfel ik wel of we de juiste keuze gemaakt hebben.

De voorkeur voor deze opvang is niet enorm sterk, de ander was veel anders, maar in onze ogen ook een goede. Daar zijn dingen strakker geregeld, kijken ze vanuit het gemak van de ouder en zit overal een pedagogische gedachte achter. We kozen voor de kleinere omdat baby nog lang genoeg naar school moet en we voor zoveel dagen per week liever iets huiselijkers hebben. Toch denken we dat die ander zeker niet slecht is.
We hebben hier in een straal van 500 meter 3 opvangen zitten, dus in die zin is het een luxeprobleem en maakt het de keuze alleen maar moeilijker.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 12 Mrt 2017 10:18

Re: Opvang laat niks meer horen

Ik bel en mail ontzettend veel met ons kdv en zou het erg vervelend vinden als ze niet te bereiken zijn. Als ik een van de kinderen verdrietig achterlaat bel ik ook altijd na een een uurtje even hoe het gaat, als ze de telefoon niet opnemen dan zou ik ook niet lekker werken.

Ik vind het dus wel belangrijk en zou een ander kdv kiezen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem184

Bericht 12 Mrt 2017 10:38

Re: Opvang laat niks meer horen

Ik werk zelf op een dagverblijf maar het lukt ons prima om én tijd aan de kinderen te besteden én op tijd bij de telefoon te zijn en ouders te woord te staan. De planning en plaatsing gaat bij ons extern via het hoofdkantoor, daar staan wij verder los van. Ik zou zelf langsgaan en als je gevoel dan nog niet prettig is, voor een andere oplossing kiezen.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Mrt 2017 06:39

Re: Opvang laat niks meer horen

Spencer schreef:Ik bel en mail ontzettend veel met ons kdv en zou het erg vervelend vinden als ze niet te bereiken zijn. Als ik een van de kinderen verdrietig achterlaat bel ik ook altijd na een een uurtje even hoe het gaat, als ze de telefoon niet opnemen dan zou ik ook niet lekker werken.

Ik vind het dus wel belangrijk en zou een ander kdv kiezen.
My thoughts. Kunnen ze nog zo goed met kinderen zijn, als de bereikbaarheid bagger is houdt het op voor mij.

Maar ik begrijp dat je er op steenworp afstand vandaan woont? Ik was al drie keer binnengestapt dan :)
#teammaple🍁
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 14 Mrt 2017 08:17

Re: Opvang laat niks meer horen

Sowieso is dat opvangwereldje een beetje onwennig voor me, dus vergelijk ik het een beetje met een bedrijf. Het bedrijf waar ik werk zou het best raar vinden als iemand zonder afspraak binnen kwam. Daarom is de drempel vrij hoog denk ik.

Afgelopen maandag was ik mijn jas nog aan het uittrekken op mijn werk en werd ik al gebeld. Veel excuses en dat er dingen door elkaar heen waren gelopen, maar de boel draait weer. Direct een offerte gekregen en als we daarmee akkoord zijn sturen ze het contract op. We gaan er dus maar even vanuit dat dit eenmalig was.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers