Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

<<

anoniem196

Bericht 13 Mrt 2017 19:17

Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Vertel wat heeft jou kindje een keer gehad.
En hoe heb je geholpen?
<<

anoniem196

Bericht 13 Mrt 2017 19:21

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Vandaag bleef er een stukje brood bij de jongste in haar keel vastzitten.
Snot kwam uit haar neus en begon als een gek te kwijlen en een raar huiltje.

Ik heb van alles geprobeerd maar kreeg het niet los. Meteen de buurvrouw gebeld (gastouder) ze kwam er meteen aan, toen ze binnen stapte schoot het stukje brood los.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Mrt 2017 19:29

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Je bah wat schrikken!

Ik heb F van de week ook op z'n kop gehad omdat hij zich in een korstje brood verslikte. Zo naar om te zien.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem205

Bericht 13 Mrt 2017 19:50

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Twee weken geleden een allergische reactie op linzen. Ik stond klaar om de epipen in zijn been te rammen :nopompom:

@ikknutsel, wat moet je geschrokken zijn! Maar de jongste vast ook?
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 13 Mrt 2017 19:51

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Bah wat eng!
Hier tot nu toen alleen kleine ongelukjes. Tand door de lip, bult op het hoofd enz.
Zelf heb ik kinder EHBO door mijn werk op een kdv. Ik kan het elke ouder aanraden.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 13 Mrt 2017 19:53

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Dat is ook schrikken Oreo! Maar je had de epipen niet nodig uiteindelijk?
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem205

Bericht 13 Mrt 2017 19:55

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Gelukkig niet Jezzie! Maar ik had mijn hart in mijn keel zitten en vond het doodeng. Daarna moesten we wel ter controle naar de HAP hoor, want ze vonden dat toch wel verstandig om hem even na te kijken.
En nu moeten we 25 april de eerste "real life" provocatietest in het ziekenhuis doen. en ik vind het me een partij eng!
<<

Anoniem239

Bericht 13 Mrt 2017 20:10

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Bij Ties was toen hij 1.5 was een stukje appel verkeerd geschoten. Ik heb hem uit z'n kinderstoel getrokken en hem op mijn arm gelegd en op zijn rug geklopt. Gelukkig kwam het snel los. Ik schrok me dood. Gelukkig had ik bhv training gehad en wist ik wat ik moest doen.

Oh en bij de jongste heb ik bij 6 weken per ongeluk in zijn vinger geknipt met nagels knippen toen moesten we naar de hap.
<<

Anoniem184

Bericht 13 Mrt 2017 20:16

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Ik vind stikken en verslikken zo eng... mijn broertje (toen een jaar of 10-11) is vroeger bijna gestikt in zo'n napoleon-zuurtje, m'n moeder kreeg hem gelukkig uiteindelijk op tijd los. Maar sindsdien ben ik daar zo angstig voor. Ik heb BHV dus ik weet wat te doen als er iets bij iemand het verkeerde keelgat in schiet maar het beeld van m'n broertje en de paniek bij hem en m'n moeder, dat komt dan toch weer terug. Zo eng.
<<

Isa

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 269

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:42

Bericht 13 Mrt 2017 20:32

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Onze oudste zoon kreeg toen hij 3,5 jaar oud was een koortsstuip terwijl we op de snelweg reden. We dachten in eerste instantie dat hij ergens in stikte door het autostoeltje kon hij geen kant op en daardoor zag het er nog enger uit. Toen we waren gestopt deden we zijn gordel uit en stuipte/viel hij zo de straat op. Een hele enge ervaring het duurde ook erg lang voordat de ambulance er was doordat ze de afslag voorbij reden (we stonden bij een parkeerplaats langs de snelweg) en ze daardoor helemaal moesten keren bij de volgende afslag. Ik heb hem opgepakt en op schoot genomen, hij ademde nog en hij werd steeds minder blauw. Ik heb elke keer gevraagd of hij een ijsje of een snoepje wilde om te checken of hij alweer bij bewustzijn was :smile: . Gelukkig heeft hij het daarna nooit meer gehad.
Afbeelding
Afbeelding[/url]
<<

Pluis

Kletskop

Berichten: 522

Geregistreerd: 20 Mrt 2016 13:19

Bericht 13 Mrt 2017 20:35

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

De oudste had met Sint-Maarten Menthos gekregen daar was hij even mee gaan rennen toen schoot het in zijn keel. Gelukkig had hij er al op gekauwd en schoot het na een paar flinke klappen tussen z'n schouders los. Doodeng die dingen.
<<

anoniem196

Bericht 13 Mrt 2017 20:50

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

De oudste is toen ze 1,5 was met haar mond op de grond gevallen. Haar bovenlip zat vast tussen haar voortanden. Bij de HAP konden ze er niks aan doen. Wachten tot de zwelling weg was en dan zou het los gaan. Niet dus, paar dagen later onder een roesje door de kno arts los gesneden .
Ze kon er gelukkig wel mee eten en drinken.
<<

Anoniem280

Bericht 13 Mrt 2017 20:56

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Iets waar ik het zelden over heb of over heb gehad en als ik er nog aan terug denk begint mijn hele lijf weer te rillen.

Toen onze meisjes net 4 dagen thuis waren, ze waren toen 4 weken oud, verslikte J. haar in de flesvoeding.
Ze werd zo ontzettend slap en haar gelaat werd blauw/paars! Ademhaling was volkomen weg.
Meteen is mijn vriend begonnen met mond op neus/mond beademing, ik heb toen het spoednummer van het ziekenhuis gebeld.
Na 4 beademingen was ze er gelukkig weer, maar wij moesten haar 48 uur ontzettend goed in de gaten houden. Ze heeft zich daarna nooit meer in de flesvoeding verslikt.
Wat waren wij geschrokken, en eigenlijk was dit het eerste wat er bij mijn vriend te binnen schoot om bij haar te doen.
Gelukkig dat mijn vriend het meteen goed op gepakt heeft, want ik was meteen in paniek. Ik dacht echt dat ik mijn meisje kwijt zou raken die avond.

Ik praat er liever niet over, want raak erdoor nog altijd wel van slag.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2017 21:16

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Krijg het kippenvel op m'n arm van jouw verhaal Ikknutsel.

Bij onze zoon schoot het dus niet los. Kan nog huilen als ik eraan denk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2017 21:17

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Caramba, bij jouw verhaal herken ik de angst. Vreselijk.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2017 22:07

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Maple schreef:Ik vind stikken en verslikken zo eng... mijn broertje (toen een jaar of 10-11) is vroeger bijna gestikt in zo'n napoleon-zuurtje, m'n moeder kreeg hem gelukkig uiteindelijk op tijd los. Maar sindsdien ben ik daar zo angstig voor. Ik heb BHV dus ik weet wat te doen als er iets bij iemand het verkeerde keelgat in schiet maar het beeld van m'n broertje en de paniek bij hem en m'n moeder, dat komt dan toch weer terug. Zo eng.


Exact dit.. ik kan er in films etc ook niet naar kijken. Ik weet exact wat ik moet doen, maar vrees dat ik met stikken echt weg ren..
Al hoewel, toen B een keer stikte in een druif heb ik der ook over mijn knie gegooid en op der rug geslagen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2017 22:08

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Oh Sam, ja jullie verhaal.. brr de rillingen lopen over mijn rug :(
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 13 Mrt 2017 22:11

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

B is vorig jaar Pasen voorover van boven naar beneden van de trap af gevallen.
Ik heb alles gezien, hoe ze stuiterde op haar hoofd en op haar nek en op haar zij. Nu ik het typ zie ik haar zo weer gaan.
Onderaan de trap begon ze gelukkig gelijk te krijsen, ik dacht eerst echt 'dit is t.. die staat nooit meer op'.
Mijn man wilde haar gelijk oppakken, dat kon ik gelukkig voorkomen, want ze moest zelf op staan.
Dat deed ze, en ik heb vervolgens een zak sperziebonen uit de vriezer gehaald, omdat ik niets anders had om haar hoofd etc mee te koelen :laughcry:

We moesten langskomen op de HAP en door naar de SEH, maar gelukkig bleek ze helemaal niets te hebben, alleen een hele blauwe linker zijkant..
<<

anoniem203

Bericht 13 Mrt 2017 22:36

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Wat schrikken Ikknutsel!

Mijn oudste is vorig jaar zijn voortanden eruit gevallen. Mijn kinderen waren beide in bad geweest en ik had hem als eerst afgedroogd zodat hij zichzelf alvast kon aankleden. Toen hoorde ik een klap en gehuil en hij was over een mat in zijn slaapkamer gevallen recht met zijn boven gebit op de rand van zijn steigerhouten bed. Zijn voortanden lagen er gelijk uit en de twee ernaast stonden schots en scheef. 2 dagen later zijn ze er ook uitgevallen. Dat beeld dat bij met zijn mond en handen onder het bloed naar mij toe kwam rennen en dat ik al een tandje op zijn tong zag liggen zit nu nog steeds op mijn netvlies gebrand. Ik ben toen met hem naar beneden gelopen en mijn man gebeld en die kwam er gelukkig meteen aan. Ondertussen snel mijn jongste uit bad gehaald die helemaal verstijft in bad zat met ondertussen die weekendtandarts aan de telefoon. Ik denk dat mijn jongste er nog het meest last van heeft gehad want die heeft 2 nachten lang niet geslapen en ik kon 2 dagen bijna alleen maar huilen. En mijn oudste zoon vond het alleen maar stoer wat hij op school kon vertellen :laughcry: Qua pijn viel het mee. Hij heeft alleen die dag hoofdpijn gehad en zijn nieuwe tanden die nu langzaamaan doorkomen lijken er ongeschonden uit te zijn gekomen. Het had ook allemaal anders af kunnrn lopen.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 13 Mrt 2017 22:49

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Heftige verhalen zitten ertussen! Ongeluk zit vaak echt in een klein hoekje met kinderen.

Mijn oudste heeft toen ze 3,5 een keer een pepermuntje gehad (niet van mij, want ik vond dat op die leeftijd dus geen slim snoepgoed) en jawel, ze verslikte zich en toen zat dat ding klem. Ik schrok me kapot, het was duidelijk dat hij vast zat en ze kreeg geen lucht meer. Gelukkig heb ik een cursus kinder ehbo gedaan ivm dit soort dingen en wist ik wat ik moest doen. Heb haar over mijn arm gelegd, schuin naar beneden en tussen haar schouderbladen gestoten. En na een paar keer kwam hij eruit, samen met wat ze daarvoor aan avondeten op had. Man, wat was ik geschrokken en wat was ik blij dat ik hem eruit had weten te krijgen! Het duurde alles bij elkaar echt niet lang, maar wat een angst kan je dan voelen in zo'n korte tijd. En gelukkig kon ik toch handelen, er waren namelijk meer mensen bij en die schoten zo in de stress dat ze niet meer wisten wat er moest gebeuren.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:54

Bericht 13 Mrt 2017 22:56

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

owhh ikKnutsel, heeel eng.. doet me meteen denken aan mijn laatste heftige x...

Was met de middelste, half jaar geleden. Waren aan het eten en ik had zijn vlees echt in kleine stukjes gesneden en toch stikte hij daarin. Ik heb een kinder EHBO diploma (mede door meerdere stik en verslik incidenten) dus handelde zoals het hoort... maar het kwam er niet uit en hij was helemaal stil en liep blauw aan.. ik raakte toen in paniek en ben ik met kind en al naar de buren gerend. Buurman heeft hem overgepakt en heeft hem toen nog een aantal x op zijn rug geslagen en toen schoot het stukje vlees uit zijn keel...uiteindelijk hebben we de huisartsenpost nog wel gebeld voor overleg. hebben hem even aantal uren in de gaten moeten houden. Mijn oudste heeft een aantal x huilend gezegd dat hij dacht dat zijn broertje dood ging....
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 14 Mrt 2017 00:19

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Wat een enge verhalen zeg. Ook ik heb iets soortgelijks meegemaakt. Niet met mijn eigen kind, maar met mijn nichtje. Tot drie keer toe zelfs!

De eerste keer logeerde ze bij ons. We aten pizza. Ik had echt kleine stukjes gesneden, maar ze is best gulzig, eet snel, kauwt blijkbaar niet goed en dus zat er een stukje in haar keel. Ze kon niet ademen en liep blauw aan. Ik heb haar een paar flinke tikken op haar rug gegeven en het schoot eruit. Zo op haar bordje. Ze veegt haar tranen weg, slikt even goed en pakt het stukje weer op om verder te eten :palm: Niks aan de hand bij haar, terwijl ik (en N. die alles gezien had) nog na zaten te shaken.

De tweede keer waren we mer de familie bij elkaar. Nichtje en N. aten zo'n bifi-worstje. Opeens komt nichtje naast me staan, tikt me aan en ik merk dat ze weer stikt. Ik geef weer wat tikken op haar rug, het stuktje worst schiet er gelukkig uit. Begon ze te huilen dat er een stukje van haar worst op de grond lag en nu vies was :palm: Gelukkig had ze zelf dus niks gemerkt, maar wij waren allemaal weer zo erg geschrokken!

De laatste keer zaten we ook met de familie aan tafel. Nichtje stikte weer in een mini-stukje-pizza. Ze zwaaide naar me met haar handjes, een soort 'waarschuwen' leek het wel weer. Alsof ze ook zoiets had van: "Jij hebt dit eerder met mij meegemaakt. Help me nu weer." Dit keer pakte mijn vader haar op en tikte op de rug, hij zat ernaast.

Ik heb overigens geen kinder EHBO. Ben wel na het eerste geval met nichtje een avond gaan Googlen en heb filmpjes bekeken. Weet nu beter hoe en waar je moet slaan/tikken bijvoorbeeld.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 14 Mrt 2017 07:19

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Maar (vanaf?) wanneer moet je nou je kind tussen je knieën zetten en die kinderheimlich doen? Of m op je schoot nemen en de heimlich doen? Ik heb zelf ook bhv gedaan maar zelfs daar waren wisselende adviezen. Het eerste filmpje dat ik nu Google voor een peuter doet ook de heimlich. Ik heb dat zelf niet geleerd. Wel schuin naar beneden en tussen schouderbladen 'strijkend' slaan.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:06

Bericht 14 Mrt 2017 08:06

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Zora mijn zus heeft mij geleerd vanaf dat ze kunnen lopen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 14 Mrt 2017 09:04

Re: Ongelukjes bij kinderen (EHBO)

Oh help, ik krijg nu al de kriebels bij deze verhalen en het idee dat mijn zoon ook ooit gaat vallen en misschien ook wel ongelukjes krijgt. Brr, ik geloof niet dat mijn moederhartje dat aankan :laughcry:

♥♥
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers