Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Etentje. Haalbaar of niet?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:11

Etentje. Haalbaar of niet?

Ik heb even jullie advies nodig.
We krijgen net een uitnodiging om mid mei uiteten te gaan. Gezien het vandaag 16 maart is, is onze zoon dan sowieso jonger dan 2 maanden.
Oppas zal geen probleem zijn, hij kan naar oma. Hoe ik me dan emotioneel voel kan ik nog niet inschatten dus ook dat even buiten beschouwing laten. Het gaat even puur om het praktische aspect.

Het gaat om dit restaurant:
http://vuurtoreneiland.nl/

Wat hier bijzonder (en dus lastig) aan is, is dat het alleen per veerboot bereikbaar is. Het hele evenement duurt 5 uur, incl boottocht en 5 gangen diner.
Ik zal dus sowieso moeten kolven tussendoor (mits bv lukt maar laten we daar even van uit gaan).
Ik wil best proberen te kolven daar. Ik zie echter dat het restaurant een soort glazen kas is. Ik ga er vanuit dat er wel ergens een dichte toilet ruimte is. Ik zal dan contact op moeten nemen met de organisatie of er ergens een dichte ruimte is om te kolven. Als dat kan, kan ik in theorie natuurlijk gewoon mee. Maar is het wel echt te doen?

Daarnaast zit je dus, zoals ik al zei, 5 uur daar vast incl boot heen en terug. Eerder terug kan niet, alleen uiteraard in geval van nood.
Kaartjes moet je van te voren kopen en zijn niet restitueerbaar.

Tja. Ik neig zelf naar dat dit gewoon niet haalbaar is. Praktisch gezien niet. En verstandig gezien niet. Los van het emotionele aspect (een week daarna gaan we een nachtje weg maar kan ik op de hotelkamer kolven, dat is makkelijker) lijkt dit me gewoon niet echt haalbaar toch?

Of denken jullie van wel? En zo nee, vanaf wanneer zou zoiets wel haalbaar zijn denk je?
Let's discover the world together.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mrt 2017 16:15

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Praktisch gezien lijkt het me niet heel erg onoverkomelijk gezien dat het eventuele kolven vast nog wel op te lossen is, maar het vijf uur achtereen weg zijn zonder mogelijkheid af te haken, lijkt me niet zo prettig op dat moment in je leven. Maar dat is dus een emotioneel aspect.

Wanneer het wel haalbaar is is eigenlijk aan jou/jullie. Ik bedoel, vrouwen die weer gaan werken zijn ook vaak langer dan vijf uur bij hun kleintje weg, en kolven dan elders, dus dat is niet persé onoverkomelijk, het lijken mij altijd emotionele redenen.
(waar niets mis mee is natuurlijk)
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 16 Mrt 2017 16:17

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Poeh, heel eerlijk... Ik had er niet aan moeten denken na 2 maanden al en als ik heel eerlijk ben nu nog steeds niet maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Praktisch gezien is er natuurlijk altijd wel iets te regelen maar de vraag is of je een etentje die 'stress' wel waard vind. Je zult bijvoorbeeld niet alleen daar moeten kolven maar ook moeten zorgen dat je vooraf genoeg gekolfd hebt en dat jullie zoontje goed de fles accepteert etc.

Kortom, ik zou het nu nog niet vastleggen en eerst willen ervaren hoe het is als die kleine eenmaal geboren is.

Edit: zie nu dat je nu 38 weken zwanger bent, hou er rekening mee dat het ook nog 4 weken kan duren voordat je bevalt en dan is je kleintje pas net een maand oud als dit etentje is.
Laatst gewijzigd door Fiwen op 16 Mrt 2017 16:19, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6113

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 16 Mrt 2017 16:19

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou het niet doen, gewoon omdat je niet naar huis kan wanneer je wil. Ik zou niet op mijn gemak rustig kunnen genieten denk ik en dan ook nog dat gedoe met kolven. Kan het niet verzet worden?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:21

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Puur feitelijk is het praktisch natuurlijk niet echt een probleem. Kolven kan er vast wel en het is feitelijk geen probleem dat je dan die uren weg bent en ook niet kan besluiten terug te gaan.

Maar het gaat in zo'n situatie niet om puur praktisch en ik denk dat het emotioneel gezien uberhaupt al de vraag gaat zijn of je wilt en als je wilt of je dan niet de optie zou willen hebben om eerder weer naar huis te kunnen... Ik zou er denk ik niet nu al aan vast willen zitten.

Wat een ontzettend tof concept trouwens! Ik ga het aan vriendjelief sturen!
<<

Wen

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 06 Okt 2013 22:55

Bericht 16 Mrt 2017 16:22

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Als je nu op voorhand moet beslissen zou ik het niet doen. Het is namelijk zo moeilijk in te schatten hoe alles gaat lopen en hoe je je op dat moment fysiek en mentaal voelt.

Mijn zoontje was een echte flesweigeraar en ik kon dus praktisch gezien niet zo lang weg omdat hij dan echt niets dronk!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:22

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Fiwen schreef:Kortom, ik zou het nu nog niet vastleggen en eerst willen ervaren hoe het is als die kleine eenmaal geboren is.


Dat kan helaas niet, aankijken. Tenminste, kan wel maar kaartjes moeten gekocht worden en dan evt doorverkocht of weggegooid als het niet blijkt te gaan. Dat vind ik er inderdaad ook lastig aan.

Kolven en zorgen dat ik genoeg voorraad aan afgekolfde melk heb heb is inderdaad ook een dingetje, omdat ik niet standaard ga kolven. Maar dat moet ik voor de week daarna ook sowieso dus daar wil van te voren toch mee beginnen.

Ik vind het wel lastig hoor! Denk dat het uiteindelijk een nee wordt, maar wil wel even opties overwegen.
Let's discover the world together.
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4976

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 16 Mrt 2017 16:23

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

5 uur lang weg zijn en niet terug kunnen gaan als je zelf zou willen... Ik zou het niet doen, zo in het begin.
Als ik terugdenk aan het begin, zou ik mij daar dan niet rustig voelen en kunnen ontspannen.
Ik gaf geen borstvoeding.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:25

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Whatever, Ja wel vet tof hè! Lijkt me ook heel gaaf. Misschien kan het inderdaad later in 't jaar voor ons als degene die ons uitnodigt dat ook kan. Of ik moet gewoon niet mee (=jammer maar wel overkomelijk).
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:27

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Of je doet het wel en als je dan niet gaat verkoop je ze voor een leuk prijsje aan mij. :smile:
<<

Anoniem281

Bericht 16 Mrt 2017 16:28

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou het niet doen. De avond duurt 5 uur incl. boottocht, maar je moet ook nog van en naar huis. Kolven is idd niet zo'n eng iets, maar zo lang weg van je kleintje en ook nog 's ergens waarbij je niet zomaar kunt gaan lijkt mij lastig.

Ander puntje; je weet niet wat voor kindje je krijgt. Hate to say it, maar mss krijg je wel een heel erg huilkindje of zo, dat kan je niet inschatten nu en 't is niet een 'simpel' etentje, natuurlijk.

Oh maar 't lijkt me idd wel heel gaaf!
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:28

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Marin schreef:Whatever, Ja wel vet tof hè! Lijkt me ook heel gaaf. Misschien kan het inderdaad later in 't jaar voor ons als degene die ons uitnodigt dat ook kan. Of ik moet gewoon niet mee (=jammer maar wel overkomelijk).


Ja heel tof! Er staan op zich superveel kaartjes volgens mij steeds (al kan ik nu niet verder dan april kijken) dus een andere datum zou toch moeten lukken?

Zonder jou zou wel jammer zijn! Dan moet je nog maar eens met je man. :smile:
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 16 Mrt 2017 16:33

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou er geen probleem van maken en gewoon gaan. Ik ging 2 weken na de bevalling naar de toppers (wel na een half uu weer weg gegaan, maar dat was niet babygerelateerd).
Maar als je nu al zover vooruit in problemen denkt zou ik het ws niet doen.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 16 Mrt 2017 16:36

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Voor de zes weken beginnen met flesjes wordt afgeraden. Het is dan vaak ook nog erg lastig omdat vraag en aanbod net een beetje op elkaar afgestemd wordt en je weinig tijd hebt om tussendoor ook nog te kolven.

Ik zou het zelf dus niet doen.
R. 2013
D. 2016
<<

Anoniem328

Bericht 16 Mrt 2017 16:38

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Het is niet alleen een kwestie van in problemen denken. Wat nou als je baby (die avond) ontzettend veel huilt en de oppas zich geen raad weet. Of stelt dat de baby ziek wordt. Stel dat er iets anders gebeurt. Dan wil je toch op z'n minst de mogelijkheid hebben om te vertrekken? Mocht je over tijd lopen dan is je baby nog maar een maand oud tegen die tijd.
Ik zou zeker niet gaan. Wij zijn ook uit eten geweest toen D 5 weken oud was, maar dat was in de buurt en we hadden elk moment kunnen vertrekken als er iets was.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:38

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Bazinga schreef:Ik zou het niet doen. De avond duurt 5 uur incl. boottocht, maar je moet ook nog van en naar huis. Kolven is idd niet zo'n eng iets, maar zo lang weg van je kleintje en ook nog 's ergens waarbij je niet zomaar kunt gaan lijkt mij lastig.

Ander puntje; je weet niet wat voor kindje je krijgt. Hate to say it, maar mss krijg je wel een heel erg huilkindje of zo, dat kan je niet inschatten nu en 't is niet een 'simpel' etentje, natuurlijk.

Oh maar 't lijkt me idd wel heel gaaf!


Ja precies, dat kan je gewoon echt niet inschatten van te voren. Zijn zoveel factoren die je van te voren niet kunt inschatten.

Ik ga ze denk ik iig even bellen voor evt kolf mogelijkheden. Dan weet ik dat maar iig.
Ik wil best proberen maar vind het ook wel echt lastig inschatten.

Ook idd dat niet weg kunnen. Ja in geval van nood. Maar is een huilende baby bij oma nood genoeg voor hen? (voor mij misschien wel maar voor de veerpont niet misschien). Nou ja kan het iig even voorleggen.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 16 Mrt 2017 16:40

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Ik zou het ook niet doen. Het feit dat je niet weg kunt wanneer je wilt zou mij, op dat punt, heel erg tegen staan.

Wat Bazinga zegt dacht ik ook direct. Wacht eerst maar af hoe je kindje is. Je weet maar nooit.
Ik zou kijken of het later in het jaar kan. Eind van de zomer ofzo. Dan zijn jullie wat gesetteld in je nieuwe rol en kun je veel beter inschatten of het haalbaar is of niet.

Tis wel een heel tof restaurant. Hoor er veel goede verhalen over.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:43

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Spencer schreef:Voor de zes weken beginnen met flesjes wordt afgeraden. Het is dan vaak ook nog erg lastig omdat vraag en aanbod net een beetje op elkaar afgestemd wordt en je weinig tijd hebt om tussendoor ook nog te kolven.

Ik zou het zelf dus niet doen.


Tjah en de baby van mijn schoonzus dronk de eerste weken niet aan de borst en zijn dus met pink+slangetje en daarna flesjes begonnen en ging na een maand opeens fantastisch aan de borst drinken. Bottom line is denk ik dat je gewoon niet weet hoe het loopt. Hij kan nog geen maand zijn dan en hij kan nu al zo komen, het kan een ideaal kind zijn dat gewoon slaapt met of zonder mama en even een flesje van oma prima vindt en Marin het heel makkelijk maken om de hort op te gaan of er kunnen allerlei dingetjes spelen waardoor je toch minder lekker en lange avond weg bent. En even weg kunnen voor nood, tjah, ik kan niet echt spoed bedenken (ja hele erge ramp scenario's) waarvoor de veerpont een extra ritje voor je maakt. Huilende baby's en bezorgde mama's zijn geen spoed zou ik denken.

Ik zou het denk ik niet doen. Het meest ideaal zou een latere datum zijn. Anders zou je nog kunnen zeggen we wagen de gok en anders gaat man alleen/verkopen we de kaartjes.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Mrt 2017 16:45

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Nee joh niet aan beginnen. Als het achteraf makkelijk had gekund is het jammer, andersom is een stuk vervelender. Het restaurant drijft niet weg.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mrt 2017 16:46

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Het is wel jammer dat je het nu al moet weten en niks onder voorbehoud kunt doen, hè Marin?
Want ik zat nog verder te denken: in een ideale wereld komt jullie kleine man bv morgen, dan heb je nog acht weken, is het een perfecte vlotte bevalling, ben je binnen een paar dagen op de been, verloopt de (borst) voeding naar wens en is het een makkelijk kindje (wat ik n stómme uitdrukking vind) wat overal slaapt en alles wel best vindt.

Maar als een van de voorgaande dingen wankelt, dan gaat het hele plaatje wandelen. Iedereen heeft het maar over 'wat als de baby', maar wat als je bv een keizersnede zou moeten krijgen, en je bevalt pas over drie weken? Wat als jij, net als tijdens je zwangerschap, bv heel veel last van hormonen krijgt en nog veel cocoontijd nodig hebt?

Ik heb zelf geen kinderen, dus kan ik misschien makkelijker zeggen 'gewoon doen' maar ik ben al bezig met komende kerst omdat mijn neefje in augustus wordt geboren en ik helemaal niet wil verwachten dat mijn broer en schoonzus dan een avond uit eten willen met zo'n kleine wurm. Dus ik zoek al naar een meer huiselijke oplossing.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:48

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Haha dat cocoonen dacht ik ook al aan. Volgens mij wil jij straks dan gewoon met baby, man en bergen kussens op de bank die avond. :smile:
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 16 Mrt 2017 16:51

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Mijn zoon was ook een week of 6 toen ik een dag met vriendinnen op pad ging, ik kolfte in de hotelkamer waar zij allemaal bij waren, dat vond ik allemaal prima ( ik bleef niet slapen, zij wel). Maar S was ten eerste gewend uit de fles te drinken en ten tweede was hij bij zijn vader, vooraf had ik misschien best kunnen bedenken dat mijn schoonmoeder op zou mogen passen, maar in de praktijk laat ik dit ( na twee mislukte pogingen) nu nog niet toe, laat staan voor zoveel uur, zonder dat je terug kan.
Ik zou hem eerder mee nemen, zo klein slapen ze nog veel, lekker de ringsling mee en en veilig bij je houden, voedingskleding aan zodat je discreet kam voeden en gaan. Maar het is vooraf misschien ook lastig om in te schatten of dat gaat/ hij dan niet zijn huiluurtje of iets dergelijks heeft en hoe rustig je dan zelf zit, zeker bij een eerste kindje.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem278

Bericht 16 Mrt 2017 16:52

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Daarom krijg je ook baby's Whatever. Die cocoonen fijn (L)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43536

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:54

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Whatever schreef:Haha dat cocoonen dacht ik ook al aan. Volgens mij wil jij straks dan gewoon met baby, man en bergen kussens op de bank die avond. :smile:


Haha ja hele grote kans hè. Quizzle heeft ook echt goede punten.

Ik vind 't lastig hoor, ik wil dan niet degene zijn die' lastig' is (m'n man begrijpt het volkomen hoor) maar het werd zo gedeponeerd bij ons van dan is dat etentje, jullie moeten mee. Mijn moedergevoel (voor zover ik dat dan nu al heb) riep direct jaaaa maar hallo, kan dat wel? Maar ik wil ook niet direct nee zeggen, dus even opties overwegen.

Ik ga even peilen of het gewoon niet later in 't jaar kan. Dan blijft 't praktisch lastig maar idd misschien emotioneel toch nog wat makkelijker. (en praktisch ook, want hoe ouder, hoe meer tijd tussen voedingen).
Let's discover the world together.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Mrt 2017 16:57

Re: Etentje. Haalbaar of niet?

Quizzle schreef:Daarom krijg je ook baby's Whatever. Die cocoonen fijn (L)


Haha ja vriend en ik gaan onderhand ook bijna elk weekend "even een dagje" bij zijn zus langs en dan mogen wij! :smile:
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers