Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Rugdragen met een geweven doek

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 01 Mrt 2017 20:02

Rugdragen met een geweven doek

Mijn zoon is 11 maanden en de eerste maanden heb ik hem veel in een rekbare doek en een geweven doek gedragen. De laatste maanden niet meer gedragen wegens te koud en inmiddels gaat t ook echt niet meer op m'n buik. Dus ik wil gaan rugdragen. Wil eigenlijk een consult om dat te leren, maar dat krijg ik stom genoeg niet geregeld, dus een paar vragen aan de rugdragers hier:

Hebben jullie een consult gehad of heb je het jezelf geleerd?
Hebben jullie tips voor mij? Handige filmpjes, aanvullende tips die niemand je vertelt, etc.?

Een van de consulenten die ik had gevraagd, zei dat je pas kunt gaan rugdragen als het kind zelf kan gaan zitten. Nou is zoon nogal een slomo die dua niet kruipt en ook nog niet zelf gaat zitten. Hij zit wel al een aantal maanden heel stevig zelfstandig. Moet ik echt wachten tot hij zelf kan gaan zitten?
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Mrt 2017 20:23

Re: Rugdragen met een geweven doek

Ik vind de filmpjes van wrap you in love altijd heel fijn. Ik ben nogal eigenwijs en vond dat ik het prima zonder consult kon. Ik ben wel eerst gaan oefenen met een grote knuffelbeer. Ik ben er pas echt mee begonnen toen J zelf kon gaan zitten en ook kruipen.
2015 💙
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 01 Mrt 2017 21:10

Re: Rugdragen met een geweven doek

Ruck mag al wel, dit mag vanaf de geboorte.

Ik heb wel een keer een consult gehad, vond het weinig toevoegen, ook was ik vlak erna zwanger van nummer 2 en heb ik mijn oudste helemaal niet meer gedragen.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2365

Geregistreerd: 08 Sep 2016 15:43

Bericht 01 Mrt 2017 21:52

Re: Rugdragen met een geweven doek

Ik vond een consult wel erg fijn voordat ik ging rugdragen. Vond het toch best eng om hem op m'n rug te zwaaien.
De ruck(sack) mag inderdaad al vanaf de geboorte, omdat dit een enkellaagse knoop is. Andere knopen zoals de double hammock zijn knopen waarbij er meerdere lagen doek over je kindje zitten en daarmee moet je wachten tot je kindje kan zitten.
Een consulent die beweert dat je pas kan rugdragen als hij kan zitten zou ik niet zoveel vertrouwen in hebben ;)
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Puck

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 731

Geregistreerd: 28 Dec 2013 08:10

Bericht 01 Mrt 2017 22:02

Re: Rugdragen met een geweven doek

Ik vond het trouwens absoluut niet prettig om mijn zoon op m'n rug te zwaaien, maar gebruikte de hip scoot(?). Dit voelde het veiligst.
13-04-2014
02-03-2016
10-03-2018
25-08-2020
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:09

Bericht 01 Mrt 2017 22:35

Re: Rugdragen met een geweven doek

Hebben jullie een consult gehad of heb je het jezelf geleerd?
Zelf geleerd door filmpjes te kijken en te oefenen.

Hebben jullie tips voor mij? Handige filmpjes, aanvullende tips die niemand je vertelt, etc.?

Misschien is een ssc wat voor je? Hoeft je niet te knopen.
M:21072011
J :08012014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1605

Geregistreerd: 20 Jul 2015 11:32

Bericht 02 Mrt 2017 09:17

Re: Rugdragen met een geweven doek

Thanks, dan ga ik eens kijken naar filmpjes over de rucksack-knoop en ga ik gewoon eens wat proberen met een teddybeer en later evt gewoon met zoon terwijl de papa erbij staat om m op te vangen als t mis gaat
<<

Anoniem193

Bericht 02 Mrt 2017 09:24

Re: Rugdragen met een geweven doek

Ik heb het toentertijd zelf geleerd. Veel filmpjes kijken en oefenen.
Rugdragen deed ik ook voor hij zat al, altijd de ruck. Toen hij ouder was ging ik andere methoden proberen.
Ik was toen ook lid van D&V en zat op Facebook op draaggroepen. Je kunt daar gewoon een berichtje plaatsen of er iemand in de buurt woont, waarmee je kan afspreken, zodat ze even met je mee kan kijken.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Thunder