Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Twee jonge kinderen op één kamertje.

<<

anoniem196

Bericht 20 Feb 2017 07:40

Twee jonge kinderen op één kamertje.

Is dat handig met slapen?
Als onze 3e erbij komt is de middelste 1 jaar en 9 maanden.
Kan ik ze meteen samen laten slapen?
Of de baby eerst bij ons op de slaapkamer.

Wie heeft er ook twee kindjes op één kamer en ging dit vanaf het begin goed?

Ik weet als ze groot zijn dat een eigen kamer belangrijk is.
In dit huis is dat met een kleine verbouwing mogelijk, maar dat is pas over een paar jaar. En waarschijnlijk wonen wij dan ergens anders.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 20 Feb 2017 07:43

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Jouw middelste wordt snel wakker toch?
Dan zou ik haar niet samen op 1 kamer met een baby leggen die nog nachtvoedingen krijgt.
2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 20 Feb 2017 08:35

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Nog geen ervaring maar hier zal het in de toekomst ook zo zijn. Wij hebben wel verhuisplannen dus het zal geen jaren zo zijn, maar tot die tijd wel.
Wij leggen de baby wel heel bewust de eerste tijd bij ons op de kamer in de wieg, dat hebben we bij S ook gedaan en vonden we beide heel fijn. Maar naast dat wij het fijn vinden lijkt het me voor S ook wel zo rustig dat wij niet meerdere keren per nacht zijn kamer in lopen omdat de baby een voeding nodig heeft, of dat er een huilende baby op zijn kamer ligt. Over het algemeen slaapt S in de nacht wel als een blok, dus ik ben niet heel bang dat hij na die periode ook wakker wordt van even snel een speentje terug geven e.d. Wij hebben wel een grote slaapkamer, dus als het echt een ramp blijkt te zijn kunnen we altijd het ledikantje van de baby ook nog op onze kamer zetten.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 20 Feb 2017 08:45

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Ik zou de jongste baby net zo lang op mijn kamer houden totdat hij door slaapt. Vind het anders sneu voor de middelste. En sowieso ben ik er wel voor om een baby zeker 3 maanden bij de ouders te laten slapen.
#teammaple🍁
<<

anoniem196

Bericht 20 Feb 2017 08:57

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Urban Naked schreef:Ik zou de jongste baby net zo lang op mijn kamer houden totdat hij door slaapt. Vind het anders sneu voor de middelste. En sowieso ben ik er wel voor om een baby zeker 3 maanden bij de ouders te laten slapen.


Dan zal ik hier lang 2 kinderen op onze kamer hebben.
De oudste was tot ruim 4 jaar 1x per nacht wakker.

De jongste is nu ook nog 1 a 2 keer per nacht even wakker.

Ik denk dat wij dan maar onze tv kast weg moeten halen en daar een wiegje neer moeten zetten.
Andere twee hebben nooit met een bedje op onze kamer geslapen.
<<

Patsy

Bericht 20 Feb 2017 09:02

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Is het een optie om de oudste en de middelste op één kamer te doen?
<<

anoniem196

Bericht 20 Feb 2017 09:07

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Nee de oudste slaapt op zolder met een stijle trap en heeft haar slaap hard nodig voor school.
<<

Ayla

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1830

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:06

Bericht 20 Feb 2017 09:12

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Elena en Naomi slapen al vanaf het begin samen en dat gaat redelijk. Ze hielden elkaar 's avonds een tijdje wakker dus ging Elena eerst in ons bed en later legde ik haar over, dat ging ook goed. Inmiddels gaat ze een halfuurtje later en dat gaat ook prima. Naomi wordt wel overal wakker van dat is soms lastig, maar inmiddels gaat ze weer gewoon slapen als ze wakker wordt van Elena 's nachts (komt gelukkig niet veel voor). Elena slaapt wel overal doorheen, Naomi spookt nog soms ok een uur of 22:00 maar daar heeft Elena dan geen last van. Ze maken elkaar helaas wel vroeg wakker, meestal rond 6:30, maar als 1 vd 2 dan langer slaapt slapen ze ook allebei langer :-D
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5096

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 20 Feb 2017 09:47

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Hier vanaf de geboorte ook bij elkaar op de kamer. Maar toen ze groter werden, werd het steeds vervelender. De een slaapt sneller dan de ander, dus de ander bleef altijd langer wakker en die was dus altijd nog moe omdat ze slaap mistte. Als er een snachts wakker werd werd de ander ook altijd wel wakker.
Wij hebben ze voor dat ze 3 werden uit elkaar gehaald, maar goed nu hadden we ook gewoon nog een kamer over in het huis dus dat was geen probleem.
:heart: :heart: 2011
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1955

Geregistreerd: 19 Jan 2015 13:10

Bericht 20 Feb 2017 10:21

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Ik zou zelf denk ik de baby in elk geval de eerste tijd bij jullie op de kamer doen. Of in elk geval even afwachten tot het zover is en kijken hoe het dan met slapen van de middelste gaat. Hier hebben ze allebei sowieso eerst een hele tijd bij mij op de kamer gelegen, maar niet iedereen vindt dat fijn en sommigen worden dan ook steeds wakker van de baby. Als je daar geen last van hebt (is wel uitproberen tzt) dan zou ik dat de eerste tijd doen.

Hier moet ik er niet aan denken om ze op 1 kamer te hebben, maar gelukkig is dat ook niet nodig. Als het niet anders kan, dan is her toch een kwestie van kijken hoe het het beste kan werken. En je hoort ook verhalen genoeg dat het prima gaat, dus ik hoop dat jullie hoe dan ook een handige oplossing vinden.
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 19:33

Bericht 20 Feb 2017 15:25

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zou de baby voorlopig bij jullie op de kamer houden dan.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Anoniem250

Bericht 20 Feb 2017 15:44

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Tweeling heeft altijd bij elkaar op de kamer gelegen. Maken elkaar wel wakker af en toe. Baby zou ik niet meteen bij ander kind in de kamer leggen. Nachtvoedingen verstoren de nachtrust van je andere kind. Sowieso wordt volgens mij aangeraden baby eerste 6 maanden bij ouders op de kamer te laten slapen. Als je na die 6 maanden geen nachtvoedingen meer hebt, dan kan je de baby wel bij je andere kind leggen lijkt mij.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 20 Feb 2017 15:47

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Ik zou de baby ook de eerste tijd bij jullie op de kamer houden. Ik zou liever hebben dat ik er zelf "last" van heb (als ik jouw post lees, gaat het enkel over een meubel dat uit de kamer moet zodat er een bedje kan staan?) dan dat één van mijn kinderen er "last" van zou hebben. Sowieso vind ik het niet slecht om een baby de eerste tijd bij de ouders op de kamer te laten slapen.

Misschien kan je wel gewoon een wiegje kopen? Dat is toch sowieso al een stuk kleiner dan een ledikant en daar passen ze toch ook een hele tijd in?
2012 & 2016
<<

Anoniem280

Bericht 20 Feb 2017 16:18

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Hier slapen ze vanaf de geboorte al samen op de kamer.
Ze maken elkaar wel wakker, maar slapen ook door ieders wakkere momenten heen.

Je moet doen wat jou het beste lijkt.
Je kan voor nu zeggen, we gaan dat doen.
Is de ervaring dat het niet gaat, kun je altijd voor een andere mogelijkheid gaan.
<<

Myloon

Kletskop

Berichten: 898

Geregistreerd: 16 Sep 2013 13:41

Bericht 20 Feb 2017 18:10

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

Onze jongens slapen ook op 1 kamer. Dit gaat zelfs beter dan wanneer ze alleen liggen.
Maar ik denk dat dit heel anders is.

ik denk inderdaad de eerste tijd de baby bij Jullie op de kamer.
Je kunt misschien overdag een paar keer proberen tijdens het middag slaapje van je middelste Hoe het zal gaan?
20-09-2013 N. & T. Geboren!
<<

Patsy

Bericht 21 Feb 2017 09:10

Re: Twee jonge kinderen op één kamertje.

ikknutsel schreef:Nee de oudste slaapt op zolder met een stijle trap en heeft haar slaap hard nodig voor school.


Oké, dan is dat geen goed idee.

Dan zou ik ook de baby eerst op jullie slaapkamer laten slapen. Totdat de nachtvoedingen voorbij zijn. Daarna kan het, lijkt mij, prima bij de middelste op de kamer.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers