Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Oei ik groei

<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Aug 2017 10:50

Oei ik groei

Klopt dit bij jullie baby?
En rekende jullie vanuit de geboortedatum, of vanuit de uitgerekende datum?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 02 Aug 2017 11:03

Re: Oei ik groei

Oei ik groei gaat uit van de uitgerekende datum. Soms klopt het, soms niet en soms merk ik er niks van.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 02 Aug 2017 11:05

Re: Oei ik groei

Ik heb nog niet veel van echte sprongetjes gemerkt op die momenten. Wel merk ik dat ie soms ineens echt wat meer kan. De ontwikkeling lijkt ie wel echt te volgen. Alleen dat hangerige huilerige niet. Dat is ie wel eens hoor. Maar niet perse rond die weken.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 02 Aug 2017 11:08

Re: Oei ik groei

Ik kon echt helemaal niks met dat boek. Bij alle drie de kinderen klopte er niks van.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 02 Aug 2017 11:14

Re: Oei ik groei

Mooi dan doe ik t weer aan de kant haha
Bij E weet ik er niks meer van. Nu bij R zag ik met 5 weken wel een sprong en iets of wat huilerig, maaar dat was niet vanaf de uitgerekende datum gerekend. Vanaf uitgerekende datum zag ik juist niks. En nu zie ik ook weer ontwikkeling maar dat is dus weer niet vanaf uitgerekende datum.
Schoonzus is daar wel een beetje van, van oei ik groei, dus ik was benieuwd naar jullie ervaringen
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 02 Aug 2017 13:53

Re: Oei ik groei

Hier klopt(e) het bij alle drie de meisjes precies. Op de week nauwkeurig. Ik vind dat boek daarom ook erg prettig. Vooral voor wat houvast. Vriendin met kindjes kon er niks mee omdat er bij haar jongens ook niks van klopte en heeft het boek al gauw verkocht.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Anoniem243

Bericht 02 Aug 2017 14:32

Re: Oei ik groei

Ik heb het boek met een paar maanden weggedaan, klopte totaal niet met wat ik bij mijn zoon zag (ongeacht van welke datum ik uitging) en had er verder ook niks mee.
<<

Mickey

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1533

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:20

Bericht 02 Aug 2017 15:02

Re: Oei ik groei

Bij de oudste merkte ik nooit wat van hangerige buien. Bij de jongste klopte het haast tot op de minuut :laughcry:
07.12.2011
11.12.2014
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 02 Aug 2017 19:58

Re: Oei ik groei

Ik vond het erg fijn, dat als ze een hangerige, huilige periode hadden, ik kon zien dat dat 'klopte' en dat het na zoveel dagen weer over zou gaan.
De dingen die ze dan gaan kunnen, heb ik bij mijn zoontje wel bijgehouden en op gelet. Bij mijn dochter chechte ik de app als ik gek werd van het plakken aan mij, en dan kon ik er beter tegen.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2828

Geregistreerd: 19 Okt 2013 11:39

Bericht 03 Aug 2017 06:49

Re: Oei ik groei

Hier klopt het niet. Niet alleen qua sprongetjes, maar vooral in wat ze zou moeten kunnen. Nou is elk kind natuurlijk anders, maar oei ik groei heeft m.i. wel een hele positieve kijk op de ontwikkeling. Ik heb overigens alleen de app, weet niet hoe het boek is.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2513

Geregistreerd: 26 Mei 2016 19:46

Bericht 03 Aug 2017 09:02

Re: Oei ik groei

Ze is 8 weken na de geboortedatum een paar dagen heel huilerig geweest. Komt alleen weer overeen met 5 weken na de uitgerekende datum, dus het kan het 1e of 2e sprongetje zijn geweest. Ontwikkeling komt wel meest overeen met werkelijke geboortedatum. Oogcontact en volgen vanaf een week of 5 en nu begint ze steeds meer naar haar handjes te kijken.
<<

Anoniem328

Bericht 03 Aug 2017 09:14

Re: Oei ik groei

Hier klopt er niks van. Qua groei ligt onze zoon sowieso al voor. De sprongetjes die omschreven werden herkende ik ook weinig terug, tenminste niet op de momenten die het boek aangaf.
En qua ontwikkeling.... Als ik het boek daarin mag geloven dat lag en ligt onze zoon op nagenoeg alle fronten vreselijk achter. Terwijl het een ontzettend scherp en slim ventje is dat alles gewoon lekker op zijn eigen tempo doet. Dus boek ligt ergens in de kast en komt er ook niet meer uit :smile:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11407

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 03 Aug 2017 11:51

Re: Oei ik groei

Luisa schreef:Hier klopt het niet. Niet alleen qua sprongetjes, maar vooral in wat ze zou moeten kunnen. Nou is elk kind natuurlijk anders, maar oei ik groei heeft m.i. wel een hele positieve kijk op de ontwikkeling. Ik heb overigens alleen de app, weet niet hoe het boek is.


Het is ook niet zo dat als ze de sprong gehad hebben dat ze het moeten kunnen. Dat staat ook uitgelegd in het boek. Zij beschrijven het als laatjes die open gaan. Sommige lades blijven heel lang dichtzitten anderen gaan sneller open.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem210

Bericht 03 Aug 2017 13:15

Re: Oei ik groei

Bij mijn dochter leek het wel alsof het boek over haar geschreven was.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 03 Aug 2017 13:31

Re: Oei ik groei

Ik merk dat mijn zoon qua ontwikkeling redelijk gelijk op gaat met het boek. Sommige dingen inderdaad wat eerder, sommige dingen wat later, en dat mag ook. Maar ik herken meer niet echt dat hangerige. Ja soms heeft ie een huildagje. Maar om dat direct een sprong te noemen? De dag daarna is ie weer vrolijk en dan soms drie dagen daarna weer huilerig. Ik merk dat ik niet persé daar een naam aan hoef te hangen. Baby's huilen nou eenmaal af en toe. Dat hele huilenhuilendagenlang en daarna inééns dingen kunnen herken ik iig niet.
Let's discover the world together.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 03 Aug 2017 14:06

Re: Oei ik groei

HollyGolightly schreef:Ik kon echt helemaal niks met dat boek. Bij alle drie de kinderen klopte er niks van.

Precies dit. Bij mijn twee kinderen klopte er ook niks van.
2012 & 2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 08 Aug 2017 08:55

Re: Oei ik groei

Ik ben nu in 't boek aan 't lezen omdat ik het gevoel heb dat O best wel eens last kan hebben van een sprongetje. Nooit eerder wat van gemerkt maar de 19 weken sprong schijnt best heftig te zijn en man man man wat is ie hangerig en moet ie huilen de laatste dagen. Helemaal paniekerig af en toe. Zo ken ik 'm niet, het arme aapje. Een heel aantal fysieke dingen uit de 'winkel' (dit klinkt zo achterlijk) kan ie al wel maar misschien doorgaat hij toch een emotionele ontwikkeling ofzo. Wie weet.

Maarre wat ik me af vroeg, ben ik de enige die die stukjes tekst met voorbeelden en ervaring zo tenenkrommend slecht vind geschreven? Zo overduidelijk nep of aangesterkt. Dat vind ik suf.
Let's discover the world together.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4412

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:16

Bericht 09 Aug 2017 11:17

Re: Oei ik groei

Ik vind die 'ervaringen' ook vreselijk Marin! Hier heb ik tot nu toe weinig gemerkt van sprongetjes. Wel veel dingen geleerd, maar met sommige dingen was M veel eerder en toen ik laatst de 'winkel van de 6 maanden sprong' bekeek, kon ze daar nog niet zoveelvan :laughcry: ik moet wel zeggen dat ze afgelopen dagen erg jengelig en hangerig was, zou ongeveer overeen kunnen komen met de 8,5 maanden sprong (ze is 1,5 week te laat geboren) en toevallig las ik dat kinderen dan graag dingen op de grond gaan gooien en dat is inderdaad iets dat ze nu enorm interssant vindt
december 2016
juli 2019
<<

YEX

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 963

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:54

Bericht 09 Aug 2017 17:52

Re: Oei ik groei

HollyGolightly schreef:Ik kon echt helemaal niks met dat boek. Bij alle drie de kinderen klopte er niks van.



+1
Y. #23112010 ♥
E. #16102012 ♥
X. #24022017 ♥
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 09 Aug 2017 18:00

Re: Oei ik groei

Hier klopt het wel redelijk. Als ik een mailtje krijg van de sprongenwekker denk/dacht ik regelmatig ojaaa daarom is hij zo drammerig.
2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers