Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 14 Jan 2016 12:06

Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Waar heb jij hele goede ervaringen mee? Welk merk zou je een ander zo aanraden? Welk merk vind je helemaal niks? Kortom, deel hier je ervaringen.
10-08-2017 ♥
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 14 Jan 2016 12:11

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik weet niet of het klopt, maar ik heb gehoord dat wanneer je zwanger bent, de test sowieso positief is, omdat er een bepaalde waarde in je bloed zit, die meteen wordt geconstateerd. Maar dat is enkel wat ik heb gehoord.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 14 Jan 2016 12:14

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Sunshine, ik denk dat je dat dan niet helemaal goed hebt gehoord, want een zwangerschapstest doe je niet met je bloed maar met urine. Wel is het zo dat een test alleen positief is als er HCG in je urine gevonden is en dat maak je in beginsel echt alleen aan als je zwanger bent. Vals negatief is echter wel mogelijk, omdat het kan zijn dat er wel HCG in je urine zit, maar niet voldoende voor de test om het te detecteren. Dit gebeurt voornamelijk als je te vroeg test.

♥♥
<<

Sunshine86

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 491

Geregistreerd: 13 Jan 2016 10:35

Bericht 14 Jan 2016 12:18

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

@Elliot sorry ik bedoel ook urine, en niet bloed :) Ik bedoel wat jij schrijft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1304

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:27

Bericht 14 Jan 2016 12:28

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik vind die van het kruidvat, 2 voor 5 euro het fijnst. Altijd betrouwbaar resultaat en nooit een niet-werkende test gehad.

Bij die van de etos heb ik vaker gehad dat ie gewoon helemaal niks deed, ook geen controle streep, blijf het vreemd vinden..

Clear blue alleen gebruikt als een gewone test positief was, ook altijd goede ervaringen mee gehad.
<<

Knillis

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2237

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:50

Bericht 14 Jan 2016 12:35

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb ook altijd die van Kruidvat gebruikt en vond die heel fijn. En bij een voorzichtig streepje die digitale van Clearblue met zwangerschapsindicator.
2009 ~ 2011 ~ 2014

Morgen is vandaag...
<<

CCC

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2715

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:58

Bericht 14 Jan 2016 12:49

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb altijd van Sensitest gebruikt, geloof de midstream. Zit een hartjes venster in de test.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 14 Jan 2016 12:52

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Knillis schreef:Ik heb ook altijd die van Kruidvat gebruikt en vond die heel fijn. En bij een voorzichtig streepje die digitale van Clearblue met zwangerschapsindicator.


Dit. Sowieso de clearblue om te kijken hoever ik ongeveer was.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 14 Jan 2016 13:07

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Die van Action is ook goed. Heel gevoelig. Ik testte met 3wk1dg positief.
04-2014
10-2015
<<

Anoniem177

Bericht 14 Jan 2016 13:16

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb action gebruikt. Die komt veeel sneller op gang dan de kruidvat. Ik teste ook positief met 3 weken.

Kruidvat is ook super goed hoor alleen duurt wat langer voor je iets zie.
<<

Anoniem236

Bericht 14 Jan 2016 13:25

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Gewoon van kruidvat. Ik haalde alleen een test toen ik overtijd was. Toen dus getest en was positief,
Daarna nog streepjes vergelijken deed ik niet aan.

Moet er wel bij zeggen dat ik beide keren een regelmatige cyclus had.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4823

Geregistreerd: 22 Nov 2013 08:57

Bericht 14 Jan 2016 13:35

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

De test van de Kruidvat, 2 voor 5 euro.
Bij een positieve inderdaad een Clear Blue gedaan waarop ook de termijn wordt aangegeven.
<<

Anoniem280

Bericht 14 Jan 2016 13:43

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Kruidvat. En ik had binnen 2 minuten 2 strepen en dat op de NOD.
Paar dagen later binnen een minuut 2 strepen.

Clearblue vind ik een beetje overbodig eerlijk gezegd, vooral als je al getest hebt met een goedkopere variant. Dit omdat die test, als je verder dan 3 weken bent, toch 2-3 zwanger aan geeft.
Voor mij had het gewoon niets uitgemaakt. Want was al 4 weken zwanger.
<<

Lady starstruck

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1725

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:18

Bericht 14 Jan 2016 13:45

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

De digitale test van Clearblue vond ik heel fijn. Al is die wel erg prijzig.
L. 02-03-2016
A. 15-01-2018
♥️♥️
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 14 Jan 2016 13:50

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Caramba schreef:Clearblue vind ik een beetje overbodig eerlijk gezegd, vooral als je al getest hebt met een goedkopere variant. Dit omdat die test, als je verder dan 3 weken bent, toch 2-3 zwanger aan geeft.
Voor mij had het gewoon niets uitgemaakt. Want was al 4 weken zwanger.


Die test rekent vanaf je bevruchting hè, dus 2-3 weken is 4-5 weken zwanger, 3+ weken is 5+ weken zwanger, et cetera.
Mijn ervaring is wel dat die indicator er soms naast zat, bij mij gaf ie 3+ weken aan terwijl ik toen zeker nog geen 5 weken zwanger was.

Op zich is een digitale test wel handig bij twijfel, maar dan zou ik dus niet die met conceptie-indicator nemen.

Ik kwam er de eerste keer achter dat ik zwanger was met een gewone Etostest en de tweede keer met een gewone test van de apotheek. Niet-kloppende tests heb ik nooit gehad, wel een keer een vaag streepje op een Action-test, maar die was eigenlijk al niet geldig, want dat streepje verscheen buiten de afleestijd en was alleen goed zichtbaar als ik de test uit elkaar haalde. Heb toen wel heel even gedacht dat ik zwanger kon zijn maar dat was ook gewoon stom van mezelf.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 14 Jan 2016 13:58

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb altijd eerst de kruidvat twee voor €5 testen gebruikt. Tevreden over. Mijn man geloofde steeds pas dat ik echt zwanger was zodra er echt "zwanger" in beeld verscheen op een Clearblue test. Hij kan niet zoveel met streepjestesten haha.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 14 Jan 2016 14:31

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb alleen twee testen van de action gedaan en die waren beide binnen no time positief, dus goede ervaring mee.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 12:19

Bericht 14 Jan 2016 14:46

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik vond de testen van de action en die van 2 voor 5 euro van kruidvat beide goed. Nooit een vals positieve gehad, maar ook nooit heel vroeg getest.
2012 & 2016
<<

anoniem203

Bericht 14 Jan 2016 15:06

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb 2x bij een Kruidvat test (2 voor 5 euro) een licht streepje gehad en ik was niet zwanger. Dit was 2-3 maanden voordat ik zwanger werd van de tweede. Ik heb hier toen best mee gezeten en heb dat toen verteld tegen mijn gynacoloog. Die zei toen dat er waarschijnlijk wel een bevruchting had plaatsgevonden maar dat de innesteling was mislukt. Dat verklaarde de lichte testen.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Jan 2016 15:37

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Action beviel mij prima.
2014 2016
<<

Anoniem177

Bericht 27 Jan 2016 15:51

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb ook action testen gebruikt! Beviel prima.
Kruidvat ook alleen duurt langer voordat er iets ziet
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jan 2016 15:56

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

De 2 voor €5,- van de kruidvat vind ik fijn.

Testen die aangeven hoe lang je zwanger bent zou ik niet snel kopen. Dat bepaalt zo'n test dan op basis van de hoeveelheid hcg toch? En dat is per vrouw best verschillend volgens mij, hoeveel je aanmaakt.
#teammaple🍁
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 27 Jan 2016 15:57

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Urban Naked schreef:
Testen die aangeven hoe lang je zwanger bent zou ik niet snel kopen. Dat bepaalt zo'n test dan op basis van de hoeveelheid hcg toch? En dat is per vrouw best verschillend volgens mij, hoeveel je aanmaakt.


Mijn huisarts zei toen ook dat die testen er vaak naast zitten. En vanaf 5 weken heb je er sowieso niks meer aan want verder gaat de test niet.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lilou

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1510

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:29

Bericht 27 Jan 2016 16:22

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Hier ervaring met Action, Kruidvat en digitale Clearblue. Die laatste alleen bij al een positieve goedkopere test, vooral omdat ook mijn vriend graag even 'zwanger' zag staan ipv naar al dan niet vage streepjes te moeten turen. Action en Kruidvat 2 voor 5€ vond ik beiden fijn. Nooit een vals positieve test gehad.
♥️ N. juli 2014
♥️ L. maart 2016
<<

Anoniem168

Bericht 27 Jan 2016 16:56

Re: Positieve- en negatieve ervaringen zwangerschapstesten.

Ik heb alleen Kruidvat gebruikt. Ging prima, behalve dan dat 'ie pas na 15 minuten (de maximale afleestijd) een streepje gaf. Dus heb er meerdere gebruikt (over meerdere dagen) en toen kwam het streepje wel steeds sneller. Clearblue heb ik alleen voor de 'leuk' gedaan omdat je dan echt 'zwanger' in beeld ziet staan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus, Tom