Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


tablet en mobiel

<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 18 Feb 2015 17:55

tablet en mobiel

Haha dames dit wil ik met jullie delen.mijn zoontje van bijna 3 weet hoe hij omweg mmoet
met een tablet en een mobiel. Hij scrolt en tikt videos precies in die hij wlt kijken
Zoon *
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 18 Feb 2015 18:19

Re: tablet en mobiel

Mijn vraag was dus. Ik wil voor mijn zoontje vrijdag tablet halen . Normaal is het voor 8 jaar maar hij ken toch ook makkelijk nu 1 krijgen of is het nog vroeg
Zoon *
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Feb 2015 18:21

Re: tablet en mobiel

Natuurlijk mag dat, dat bepaalt iedere ouder toch zelf?
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 18 Feb 2015 18:24

Re: tablet en mobiel

Ik dacht mischien is nog vroeg . Normaal word 8 jaar aangegeven. Maar hij ken al mee omweg :-)
Zoon *
<<

Romie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1128

Geregistreerd: 02 Sep 2013 12:38

Bericht 18 Feb 2015 18:33

Re: tablet en mobiel

Mijn zoon van 3 is er ook erg handig mee, en brengt heel wat uren ermee door als het aan hem ligt. Ik vind het niet te vroeg hoor, gewoon doen als jullie dat willen!
<<

Anoniem162

Bericht 18 Feb 2015 18:55

Re: tablet en mobiel

Mijn zoontje is 3.5 jaar en heeft vandaag voor het eerst op de tablet gespeeld. Hij kan er nog niet veel mee maar ik denk dat hij het zo geleerd heeft. (hij mag ook nooit op mijn telefoon en de tablet hing alleen met ver rijden in de auto als tv dus hij kent het verder nog niet)
Is toch prima als jij hem een tablet wilt geven.
<<

Anoniem331

Bericht 18 Feb 2015 19:03

Re: tablet en mobiel

Ik doe het bewust eigenlijk niet. Zo nu en dan mogen ze eventjes op de iPad. Maar dat is misschien eens per 2 weken.
Ze computeren op school al, en als ze thuis zijn vind ik het niet zo nodig. Ook niet om speciaal voor een kind iets aan te schaffen. Maar als jij dat wel wil doen is dat prima toch?
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6938

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 18 Feb 2015 21:22

Re: tablet en mobiel

Hier doe ik het ook bewust niet. We hebben zelf geen tablet en onze telefoons krijgt hij ook niet.
Maar als jij het prima vindt, moet je je daar echt niet voor verantwoorden hoor.
2012 & 2016
<<

Anoniem127

Bericht 18 Feb 2015 22:20

Re: tablet en mobiel

Ik vind drie jong om een eigen tablet te hebben. Hier krijgen de oudste twee er eind dit jaar eentje voor hun samen, ze zijn dan vier en zes. Op mijn telefoon doen ze nu ook wel eens spelletjes, de jongste vind puzzelspelletjes en de lettertrein leuk en de oudste alles wat met prinsessen te maken heeft.
<<

Anoniem103

Bericht 18 Feb 2015 22:42

Re: tablet en mobiel

Wij hebben ook een tablet voor de kinderen. Ze kunnen er allebei prima mee omgaan. De jongste kijkt af en toe filmpjes en heel soms een spelletje maar ze vindt het niet heel interessant. De oudste is er helemaal gek op, meestal kijkt hij filmpjes maar hij doet ook graag spelletjes.
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 18 Feb 2015 22:48

Re: tablet en mobiel

Thanks dames voor jullie reacties

Ik ga vrijdag naar Rotterdam centrum. Neem gelijk voor hem mee :-)
Zoon *
<<

Anoniem91

Bericht 18 Feb 2015 22:54

Re: tablet en mobiel

Hier hebben ze ook een eigen tablet want de ipad is al een keer gesneuveld. Maar hier max een uur per dag achter schermpjes, dus tv, tablet en ook pc, zeker ook omdat het veel blauw licht is.

http://www.newscientist.nl/nieuws/blauw ... sche-klok/
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:49

Bericht 19 Feb 2015 09:27

Re: tablet en mobiel

J was ruim 1.5 toen hij precies wist hoe de iPad en mijn telefoon werkt.
Hij en zijn zus mogen alleen smorgens vroeg er even op en dan is het klaar. Ze krijgen hier geen eigen tablet.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Anoniem140

Bericht 19 Feb 2015 09:36

Re: tablet en mobiel

bijna 3 en dan een eigen tablet vind ik wel jong. Mijn zoon mag die van mij gebruiken maar een eigen vind ik onnodig.
<<

Anoniem114

Bericht 19 Feb 2015 09:44

Re: tablet en mobiel

Nouja, er komt niemand je arresteren als jij je kind een tablet geeft, hoor :)

Waar voel jij jezelf gemakkelijk bij? Ik zou het zelf iets te jong vinden, maar zoals bij Weetjewel, kan ik me wel voorstellen dat ze misschien beter een eigen tablet kunnen hebben ipv de jouwe per ongeluk slopen.

Misschien een kindertablet? En ik zou wel streng zijn met hoe lang hij ermee mag spelen.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2654

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 19 Feb 2015 09:52

Re: tablet en mobiel

Een eigen tablet of regelmatig op de tablet van papa en mama maakt toch geen verschil? Een eigen tablet is misschien wat meer af te schermen dan die van de ouders.
Hier kijken ze allebei graag filmpjes en L doet ook graag een spelletje. We proberen het wel te beperken, als het aan hen ligt kijken ze urenlang.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3290

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 19 Feb 2015 09:57

Re: tablet en mobiel

Bij speelgoedwinkels ( misschien ook wel bij electronicazaken, dat weet ik niet) heb je van die hoezen die je om de tablet heen kunt doen die hem beschermen tegen het vallen. Met van die dikke randen zeg maar. Dat is misschien dan wel fijn. Een tablet is zo duur!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 19 Feb 2015 10:00

Re: tablet en mobiel

Wij hebben toen gekozen voor een iPod Touch met zo'n hoes van Fisher-Price erom. Dat neem je makkelijk mee, het is bestand tegen vallen, ik vind het beter dan zo'n goedkope tablet maar weer niet zo duur als een tablet van een duurder merk.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6357

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 19 Feb 2015 10:40

Re: tablet en mobiel

Ze hebben er beide één. Ze zijn 8 en 5.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11130

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 19 Feb 2015 10:43

Re: tablet en mobiel

Wij doen niks met onze tablet maar R wel. Hij maakt graag puzzels, kan hij echt heel geconcentreerd mee bezig zijn.

Hij is bijna twee.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Feb 2015 11:52

Re: tablet en mobiel

Hier speelt N. al op de tablet vanaf haar tweede jaar. We hebben hem gekocht toen we met het vliegtuig op vakantie gingen. Ik vind het erg leerzaam voor kinderen, niet alleen wat betreft (leerzame) spelletjes, maar ook qua fijne motoriek. Mits met mate. Urenlang achter een tablet is natuurlijk niet de bedoeling. Hetzelfde geldt voor tv kijken. Alles is prima, mits met mate. Ik vind het daarom heel goed kunnen hoor.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 19 Feb 2015 13:34

Re: tablet en mobiel

Hier heb ik zelf geen tablet, maar ja de kleine al eentje van zichzelf (nu 5). Ze vind het geweldig en kan er goed mee omgaan. Kijkt ook gewoon netflix haha. Er zijn inderdaad veel fijne en leerzame spelletjes erop. Die zou ik er wel zeker opzetten en even goed kijken wat geschikt is voor een 3-jarige. Kijk bv. op: http://www.ikind.nl/category/leeftijd/leeftijd-3/
<<

fashionmommy

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1141

Geregistreerd: 30 Mrt 2014 19:05

Bericht 19 Feb 2015 14:04

Re: tablet en mobiel

Hier wisten ze ook voor hun 2e verjaardag wel hoe en wat met de ipad. We hebben er 2 in huis. 1 afgeschermd en een bepaald slot erop voor de kids, de andere voor ons zelf.
You'll be her first role model, her first friend, her first love. You're her mom and she's you're whole world. She's you're little girl. ❤





Afbeelding
<<

Anoniem101

Bericht 19 Feb 2015 14:30

Re: tablet en mobiel

Onze kinderen (4 en 6) hebben allebei een eigen tablet (sinds dit weekend :redface: ). Ze mogen er niet elke dag op en zeker niet lang achter elkaar, met uitzondering van de ochtenden in het weekend. Op een gegeven moment waren mijn man en ik het gewoon zat om elke ochtend tussen 6.00-6.30 wakker te zijn. Met 1 tablet delft de jongste steeds het onderspit, dus hebben we dit weekend een tweede tablet aangeschaft. Er staan leuke spelletjes op (Zappelin, Flow, rekenspelletjes etc) maar ook Netflix. Dit weekend hebben we heerlijk samen kunnen uitslapen tot 9.30 :cheering: . En onze oudste kent 'spontaan' de tafels van 1 t/m 5 :thumbup:
<<

Babyboy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2666

Geregistreerd: 21 Jan 2015 20:45

Woonplaats: Rotterdam!!!!

Bericht 20 Feb 2015 11:26

Re: tablet en mobiel

Ik ga vandaag halen :-) dankje dames voor jullie reacties
Zoon *
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron