Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


kinderfiets

<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 06 Apr 2017 20:12

kinderfiets

Onze zoon is uit zijn 18" kinderfiets gegroeid. Momenteel is hij 128 cm groot en draagt hij kledingmaat 134. Als ik in de tabellen ga kijken kan je vanaf kledingmaat 128 naar een 24" fiets gaan kijken. Maar het lijkt mij zo ontzettend groot (kleine jongetjes worden groot, misschien moet ik dat nog even laten bezinken ;-)). Mama's die hier ervaring mee hebben? Kunnen ze dan goed bij de grond en zonder te veel gestuntel weer aanfietsen na gestopt te zijn bij een stoplicht?
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 06 Apr 2017 23:54

Re: kinderfiets

Mijn dochter is 3 cm langer en krijgt binnenkort een 24 inch fiets. Ze kan op zo'n fiets niet met beide voeten bij de grond als ze op haar zadel zit, maar dat heeft ze inmiddels ook niet echt meer nodig. Ze kan prima op en afstappen zonder op het zadel te blijven zitten. Dat heeft ze wel even moeten oefenen, maar had ze snel onder de knie.
<<

Sugar

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 03 Sep 2013 14:08

Bericht 07 Apr 2017 09:27

Re: kinderfiets

Hoi,

Hier een dame op een 20 inch fiets. Waar de meiden vaak geluk mee hebbben is dat de stang lager is. Als ze ene keer acuut moeten stoppen, dat ze zich niet bezeren op de stang. Au au au. Misschien kijken of je iets kan vinden met een lagere stang, dan kan je wel voor een groter model gaan. Onze dame groeit ook uit haar fiets.
Hoe stabiel en evenwichtig is je zoon al met fietsen? Als hij nog erg zwabberd zou ik nog even voor de veiligheid kiezen en een kleiner model nemen, als hij al stabiel fietst kun je die maat groter wel hebben. Anders blijf je ook elke keer nieuwe fietsen aanschaffen!

En ik zou gewoon op i net en in de fietsenzaken eens wat fietsen gaan bekijken hoe hij er op zit.

Succes met shoppen!
Mijn mooiste kadootjes
Oktober 2010 & April 2014
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 07 Apr 2017 09:43

Re: kinderfiets

Mijn zoon is motorisch niet de sterkste. Hij kan qua maat prima op een 20 inch fiets, maar ik merk dat dat eigenlijk nog net te groot is met makkelijk op- en afstappen. Om die redenen had ik al een (meisjes) omafiets voor hem gekocht (geen gedoe met zo'n stang), maar achteraf had ik dus beter een tussen maat kunnen nemen. Ik zou gaan passen en proef fietsen voor je een nieuwe aanschaft.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

meisjesmama

Kletskop

Berichten: 547

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:30

Bericht 07 Apr 2017 10:58

Re: kinderfiets

Mijn dochter is 1,29 dus zelfde lengte.
Ik heb voor haar een 20 inch staan.
Laatst dacht ze ook op de fiets van haar zus te kunn fietsen dat is een 24 inch. Maar die is nog veel te groot hoor.
Je hebt ook 22 inch fietsen trouwens.

Zelf vind ik dat ze goed met hun voeten bij de grond moet kunnen. Voor als er onverwacht iets gebeurt.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 19:59

Bericht 08 Apr 2017 22:10

Re: kinderfiets

Thanks voor jullie reacties! We gaan voor een 22 inch fiets voor de veiligheid (zodat hij goed bij de grond kan met zijn voeten).

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers