Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Schommel/trampoline in de tuin

<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 14 Jun 2025 22:25

Schommel/trampoline in de tuin

Mijn dochter is binnenkort jarig en springen en schommelen is echt leven voor haar. Nu dacht ik dus misschien een idee om een schommel of trampoline aan te schaffen voor in de tuin. Maar dat is én best duur (maar niet het grootste probleem), best veel werk en neemt best veel ruimte in in de tuin 😅. Wij hebben een speeltuintje om de hoek met schommels, als ze wat ouder is mag ze daar ook zelf naartoe. Hebben jullie dit in de tuin en word het veel gebruikt? Ik zag ook een mini trampoline maar misschien is alleen op en neer springen op een klein vlak wat eentonig.
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2025 05:28

Re: Schommel/trampoline in de tuin

De trampoline wordt het meest gebruikt bij ons. Veel werk was het niet.
Als je een kleine tuin hebt, kan je ook een rechthoekige nemen.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2025 05:47

Wij hebben een speeltoestel in de tuin, maar daar ook zeker de ruimte voor. De kinderen kunnen dan in een veilige omgeving buiten spelen zonder mee te hoeven naar een speeltuin. Een trampoline komt hier ivm veiligheid er niet in.

Een hovenier heeft het ontworpen en gebouwd, uiteindelijk een veel steviger toestel op wens dat niet duurder is dan eentje die veel dunner is uitgevoerd en je zelf moet bouwen. Inmiddels hangen er ook ringen/trapeze, voor onze oudste dochter. Zo kan het jaren mee!

Qua ruimte is een schommel enkel een aantal palen waar je onderdoor kan lopen en een trampoline veel vullender!
08/2018
05/2021
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2025 08:54

Wij hebben zowel een speeltoestel als een trampoline (366 diameter) in onze tuin. Ze worden beiden echt vaak gebruikt, ook al spelen ze heel veel op straat.
2012 & 2016
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Jun 2025 09:30

Wij hebben bij ons vorige huis jaren een dubbele schommel en een trampoline in de tuin gehad. Eerst een kleinere (rond, 1.80m ongeveer) en later een grotere (2x3m ongeveer). Ja, het nam wel aardig wat ruimte in, maar er was zeker voldoende ruimte over nog om te zitten of andere dingen te doen in de tuin. Mooi was het niet persé, vooral die grote trampoline sprong nogal in het oog. Maar de kinderen hebben er heel veel plezier van gehad, jarenlang. Dus ik vond het zeker de moeite waard.

Inmiddels verhuisd en de oude trampoline ging mee, maar is inmiddels kapot. Mogelijk komt er zelfs nog 1x een nieuwe hier, omdat elfjarige zoon nog steeds gek is van springen en kunstjes doen, voetballen in de trampoline, noem het maar op. Een trampoline kun je dus echt wel jaren mee vooruit qua plezier als je het mij vraagt.
<<

Kajaka

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Jun 2025 10:16

Ja wij hebben een trampoline en een zelfgemaakt toestel van 3 balken met in het midden een glijbaan en aan de zijkanten een normale en een nestschommel.

Moet zeggen dat het toestel niet perse heel veel gebruikt wordt. De trampoline werd wel veel vaker gebruikt. Momenteel door ongeluk van zoon op een trampoline waar de andere kinderen ook bij waren wel een stuk minder. Zou hem zelf het liefst de tuin uit halen zelfs 😅.
<<

DronkenTaart

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 07:58

Ik zou dan wellicht kiezen om niet permanente schommel op te hangen. Wij hadden vroeger een soort grote pergola in de tuin staan waar mijn vader haken aan gehangen had. Door middel van ringen aan de schommel kon je dan de schommel ophangen als het mooi weer was. Je kunt de schommel dan ook eenvoudig weghalen bij slecht weer of als je de ruimte nodig hebt.

Als je dat niet wilt, zou ik sowieso een schommel doen. Die kids groeien zo hard, laat ze lekker genieten van deze tijd :).
Niets is dwazer dan wijs te zijn op het verkeerde moment.
<<

Blue Phone

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 08:03

Wij hebben beide (en een speelhuisje met zandbak en glijbaan) en zowel de schommel als de trampoline worden heel veel gebruikt.
Nu hangt deze nestschommel er weer in https://www.lidl.nl/p/playtive-nestscho ... ZAQAvD_BwE
Ook onze oudste van 10 speelt er veel mee. Het leukst is om de schommel helemaal op te draaien en er dan in te klimmen, maar het is ook een fijn chillplekje.
23-11-2014 16-03-2017 01-07-2020
<<

Ster

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 16 Jun 2025 08:35

Wij hebben een speeltoestel, maar deze wordt vooral gebruikt als er andere kinderen komen spelen. Ook een trampoline, maar deze wordt ook niet veel gebruikt. Op het gazon staan 2 voetbalgoaltjes en deze worden heel veel gebruikt.

Als je een speeltuin om de hoek hebt, zou ik denk ik voor een trampoline gaan, wel een formaat waar ze ook lang mee vooruit kunnen. Misschien een schommel aan de overkapping ofzo, voor nu. Twee haken aan het plafond, zodat je de schommel ook makkelijk wel kunt pakken.
R: oktober 2016
M: april 2018
S: juni 2020
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 08:40

Een vriendin van mij heeft een pergola in de tuin waar je met haken een schommel aan kunt hangen, maar ook een rekstok of zo’n eistoel (heet vast anders). Het ziet er leuk uit en als de speeltijd voorbij is, heb je nog steeds een begroeide pergola in de tuin.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 08:40

DronkenTaart schreef:Ik zou dan wellicht kiezen om niet permanente schommel op te hangen. Wij hadden vroeger een soort grote pergola in de tuin staan waar mijn vader haken aan gehangen had. Door middel van ringen aan de schommel kon je dan de schommel ophangen als het mooi weer was. Je kunt de schommel dan ook eenvoudig weghalen bij slecht weer of als je de ruimte nodig hebt.

Als je dat niet wilt, zou ik sowieso een schommel doen. Die kids groeien zo hard, laat ze lekker genieten van deze tijd :).

Ah, jij zei dit ook al.
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 09:48

Wij hebben na heel lang twijfel, een simpele schommel in onze tuin. Meestal hangt de nestschommel er, die gebruiken ze veel. We kunnen er ook 2 losse schommels en ringen aanhangen.
https://www.klauterkabouter.nl/product/ ... ane-300cm/ zoiets hebben we. Het verstoort ons uitzicht veel minder dan ik dacht en ik vind het eigenlijk ook wel gezellig.
Wij hebben in de buurt ook veel speeltuinen maar ze gebruiken het toestel in de tuin ook veel.
Ook lang getwijfeld over een trampoline. Want weet zeker dat die ook goed gebruikt zou worden en ook lang. Ik twijfelde oa ook ivm de vele ongelukken die ermee gebeuren. Ik wilde hem dan per se ingegraven en daar zouden we in deze tuin teveel voor moeten inleveren ,dus prima zo.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 16 Jun 2025 10:10

Wij hebben een grote trampoline ingegraven in de tuin. Het is by far een van de beste aankopen die we ooit gedaan hebben. De kinderen blijven er gek op, al jaren. En ze zijn er ook nog eens heel lenig en acrobatisch van geworden.

Ik zou niet voor een kleine trampoline gaan, daar kunnen ze net niks mee.

In onze vorige tuin hadden we ook nog een grote nestschommel en die gebruikten ze ook veel. Maar niet zoveel als de trampoline.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 16 Jun 2025 22:33

Wat jullie zeggen June dat wil ik eigenlijk ook. Mooie klimplanten er tegen aan, beetje speelt opgebouwd het hout. Maar dan wordt het meteen ook een duurder geintje dan twee palen 😀. En ik ben er nog steeds niet uit waar dan het beste is want wil ook zitje behouden en niet middenin het grasveld etc. Of te wel ik maak het weer te ingewikkeld waardoor er niks gebeurd 🤪.

Trampoline zie ik toch vanaf. Zo’n groot gat graven en ook niet op te ruimen in de winter etc. En veel ongelukken idd.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Bericht 17 Jun 2025 04:50

Met een net eromheen en goede afspraken hoeven er geen ongelukken te gebeuren met een trampoline. Hier altijd veel plezier van gehad.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 06:06

Hier was de trampoline ook de beste aankoop ooit! De jongste was drie toen we hem aanschaften, ze is inmiddels 16 en doet er niet meer veel op, maar nog steeds wel af en toe. Die andere twee gebruiken hem nog dagelijks. We hebben er echt heel erg veel plezier van gehad.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Siesa

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 06:16

Voor een trampoline hoef je niet te graven, je kan hem ook op poten kopen.
Wij hebben hem op poten met net. Dat veiligheidsnet moet dicht tijdens het springen en max 2 kinderen erop.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 07:33

Hier hadden we ook altijd eentje op poten en met een net. Ondanks een zoon waarvan stunten zijn leven lijkt te zijn, nog nooit een ongeluk gehad op de trampoline gelukkig. Ik zou zelf nooit een trampoline nemen zonder net, ook niet als de trampoline ingegraven zou zijn. Zoon zou alle kanten opgevlogen zijn en dochter had vroeger waarschijnlijk minder enthousiast durven springen zonder net.

Enige nadeel is wel dat een grote trampoline op poten en met een net echt een enorm gevaarte is en echt wel in het oog springt. Nu hij sinds kort weg is omdat hij na zoveel jaar echt op was, zie ik weer hoeveel rustiger en ruimtelijker de tuin nu eruit ziet. Maar het springplezier was dat me meer dan waard en mogelijk komt er zelfs nog 1x een nieuwe omdat zoon het wel echt mist en er ook echt nog dagelijks op te vinden was.
<<

Joey

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Jun 2025 10:14

Lot schreef:Wat jullie zeggen June dat wil ik eigenlijk ook. Mooie klimplanten er tegen aan, beetje speelt opgebouwd het hout. Maar dan wordt het meteen ook een duurder geintje dan twee palen 😀. En ik ben er nog steeds niet uit waar dan het beste is want wil ook zitje behouden en niet middenin het grasveld etc. Of te wel ik maak het weer te ingewikkeld waardoor er niks gebeurd 🤪.

Trampoline zie ik toch vanaf. Zo’n groot gat graven en ook niet op te ruimen in de winter etc. En veel ongelukken idd.

Wij hebben hem wel midden in het gras. En ik had mijn twijfels erbij maar omdat het maar 2 palen zijn kijk je er verder gewoon doorheen en vind ik het helemaal niet storend. Maar goed iedere tuin is ook niet hetzelfde.

Terug naar Zwangerschap & kinderen