Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Tips om je kind niet kwijt te raken

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Jul 2021 19:01

Tips om je kind niet kwijt te raken

Ik las net dit artikeltje in de Ouders van Nu nieuwsbrief met tips om je kind niet kwijt te raken en wat te doen als je je kind wel kwijt raakt.

https://www.oudersvannu.nl/peuter/prakt ... erm=a_3298

Zijn er dingen die jullie ook doen? Nog andere tips? En ben je je kind wel eens kwijt geraakt? (lijkt me echt zo ontzettend eng, ik moest hierbij ook weer aan Lady's ervaring van laatst denken).

Zelf ben ik hem gelukkig nog nooit kwijt geraakt. Wat ik bewust doe als ik weet dat we weg gaan is hem een opvallend shirt aantrekken. Zo droeg hij zaterdag toen we op Schiphol waren een oranje shirt. En naar de speeltuin probeer ik er vaak ook wel aan te denken.
Hij heeft ook een armbandje met onze telefoonnummers erop. En hebben hem uitgelegd dat hij daar naar moet wijzen bij iemand als hij ons kwijt is.
Toen hij kleiner was hadden we ook een rugzakje met een koordje eraan. Was in Amerika toen toch af en toe wel fijn.

En ik heb ooit de tip gelezen (hier?) dat als je je kind kwijt bent, je niet alleen de naam moet roepen maar ook de omschrijving zoals ik zoek een blond jongetje in oranje shirt, zodat andere mensen ook actiever mee kunnen zoeken.

Nou laten we hopen dat 't nooit nodig is.
Let's discover the world together.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3479

Geregistreerd: 11 Apr 2017 10:46

Bericht 20 Jul 2021 19:12

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

O, gelukkig nog nooit kind kwijt geweest. Enge verhalen. Ik wil wel zo'n armbandje nog aanschaffen waar ons telefoonnummer dan op kan komen in ieder geval. Zoon weet wel zijn voor- en achternaam (en al zijn andere namen haha) en onze namen, en waar die woont ook qua straat en woonplaats.
11-2017 ♥
12-2021 ♥
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jul 2021 19:18

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Lijkt me ook doodeng! Ik zie het bij N niet snel gebeuren, maar ik heb laatst wel zo'n armbandje met haar naam en mijn telefoonnummer besteld. Dat krijgt ze om naar een dierentuin of grote speeltuin.
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem319

Bericht 20 Jul 2021 19:23

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Ik heb wel eens gehoord om vooral niet de naam van je kind op het polsbandje te schrijven, maar alleen de telefoonnummers. Dit zodat iemand die kwaad zou willen, niet het vertrouwen van je kind kan wekken door je kind bij de naam te noemen.

Die 'Ga je erop uit? Foto van je spruit!' (tip 6 in dit artikel) las ik toevallig zonet ook ergens, vond ik wel een hele goede.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25048

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 20 Jul 2021 19:30

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Hmm ja daar zit ook wel wat in. Nou ja, dit armbandje past alleen deze zomer nog, want ik heb nu nog een babymaat voor haar dunne polsjes besteld, maar de volgende keer doe ik dan alleen telefoonnummers denk ik.
❤ 7 juni 2018
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Jul 2021 19:35

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Gelukkig is het ons nooit (lang) overkomen. Natuurlijk wel eens even uit zicht en dat je wat rond loopt. Trouwens, één keertje is hij door miscommunicatie zelf al vast naar mijn zus gefietst. Toen had ik het wel benauwd, maar het was al snel duidelijk dat hij waarschijnlijk dat had begrepen, dus binnen tien minuten weer terecht waar ik dacht. Ze weten bij ons hun naam en dat ze tegen grote mensen moeten zeggen dat ze ons kwijt zijn, ik heb geen polsbandje of iets voor ze.

Zelf ben ik wel eens kwijt geweest op het strand van Frankrijk als peuter, een klein uurtje geloof ik. Nu pas kan ik me iets voorstellen hoe ontzettend lang en angstig dat geweest moet zijn voor mijn ouders.

Maple, zelf vind ik dat soort dingen altijd wat ver gezocht. Je moet je kind uit zicht zijn verloren én hij moet op dat moment precies de verkeerde tegenkomen. Als iemand daarop uit is, heeft hij/zij wel andere trucjes om je kind over te halen. Ik acht de kans groter dat mijn kind in de spanning van ons kwijt raken zijn naam niet durft te zeggen en dan zou zo’n bandje juist handig zijn.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Jul 2021 19:38

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Mijn dochter is 2 keer weggelopen toen ze 3 was. Op zich wist ik wel dat ze naar speeltuin zou lopen. De 1e keer had ik haar dus snel terug. De 2e keer niet, toen was ze kennelijk via andere route gegaan. Ik ben op mijn fiets door de buurt gaan rijden. Ook een buurvrouw was aan het zoeken. We wilden net de politie bellen toen een vrouw haar thuis bracht. Dochter had gezegd waar ze woonde.

Maar goed, tips heb ik niet. Ik vind een opvallend shirt wel slim, maar gaat hier niet werken omdat dochter weigert aan te doen wat ik wil. Armbandje denk ik dat ze ook zo afdoet.
<<

Dobby

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 595

Geregistreerd: 25 Jul 2020 03:39

Bericht 20 Jul 2021 19:39

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

ik ben mijn oudste wel eens kwijt geweest, we waren bij een bedden zaak, ik met de oudste en mijn moeder. ik moest een kussen afrekenen, en ik zei tegen mijn moeder let jij even op haar dan reken ik even af. Mijn moeder zei ja maar had de vraag helemaal niet goed gehoord zei ze later. Dus toen ik klaar was zei ik tegen haar, waar is ze? en toen zei ze: geen idee bij jouw toch? Dus wij zoeken? personeel mee zoeken, lichte paniek inmiddels natuurlijk want ze was nergens in de winkel, was ze naar buiten gelopen omdat ze wat zag dus die liep alleen door de winkelstraat. Er kwam een vrouw met haar aanlopen toen we riepen buiten.

en ook een keer is ze met twee kinderen naar een speeltuintje gelopen waar ze helemaal nog niet heen mag, en toen konden we haar ook nergens vinden, echt ik was toen zo geschrokken, ben met lood in mijn schoenen bij de sloot gaan kijken maar daar was ze niet gelukkig.

Beide keren echt enorm geschrokken.

Nu hebben ze beide een polbandje met naam en telefoon nummer als we weg gaan. De jongste is geen weg lopen gelukkig, de oudste op die twee keer na ook niet. Maar die is nu 11 dus heeft haar telefoon mee als we een dagje weg gaan haha.

Foto van je kindje vind ik ook wel een goede tip inderdaad.
08-03-2010
08-02-2016
<<

Gympie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1273

Geregistreerd: 06 Jul 2020 13:32

Bericht 20 Jul 2021 19:40

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Goed topic zeg. Heb hier nooit zo over nagedacht.
<<

Luisa

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2813

Geregistreerd: 19 Okt 2013 10:39

Bericht 20 Jul 2021 19:41

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Schiet ne trouwens net te binnen dat we haar ook een keer op Schiphol zijn kwijtgeraakt. 😬😕. Toen vonden we haar terug in een kofferwinkel op zo’n kinderding. Gelukkig is haar wegloopperiode nu wel ongeveer voorbij.
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 20 Jul 2021 19:50

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Onze oudste is nooit ver weg. Nu durft ze het wel, maar kunnen we goede afspraken maken.

De jongste is een totaal ander verhaal. Die sjeest achter alles aan wat ze ziet en die kan rustig een uur bezig zijn voor ze een keer checkt of wij er nog zijn.

Nu is het voordeel wel dat ze er veel jonger uitziet dan ze is. Ze wordt bijna 2, maar draagt nog maat 74. Merk dat andere mensen haar al heel snel in de gaten houden of terugbrengen. Dan ga ik even een wagentje pakken 10 meter verderop (in beeld) en staat er weer iemand naast haar te vragen waar de mama is.
<<

Signature

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 477

Geregistreerd: 12 Dec 2020 11:31

Bericht 20 Jul 2021 19:53

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Dobby schreef:ik ben mijn oudste wel eens kwijt geweest, we waren bij een bedden zaak, ik met de oudste en mijn moeder. ik moest een kussen afrekenen, en ik zei tegen mijn moeder let jij even op haar dan reken ik even af. Mijn moeder zei ja maar had de vraag helemaal niet goed gehoord zei ze later. Dus toen ik klaar was zei ik tegen haar, waar is ze? en toen zei ze: geen idee bij jouw toch? Dus wij zoeken? personeel mee zoeken, lichte paniek inmiddels natuurlijk want ze was nergens in de winkel, was ze naar buiten gelopen omdat ze wat zag dus die liep alleen door de winkelstraat. Er kwam een vrouw met haar aanlopen toen we riepen buiten.



Zoiets heb ik ook gehad met mijn moeder en jongste dochter, maar dan in een kledingwinkel. Mijn dochter was vanuit de kledingwinkel naar de Hema gelopen want daar krijgt ze altijd een snoepje bij het toilet, boven bij het restaurant. Man man, doodeng, het was heel rustig in de stad maar er waren vrachtwagens voor het laden en lossen en daar kreeg ik het wel benauwd van. Ze was toen net 3. Opeens dacht ik aan de Hema snoepjes. Gelukkig had ze zich voor de enge trap bedacht dat ze niet alleen naar boven durfde te lopen en trof ik haar op de make up afdeling aan.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Jul 2021 20:37

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

J is ooit ook weggelopen, zaterdagochtend op de markt in het centrum tijdens carnaval dus heel veel mensen in de stad. Hij had toen nog een felgekleurde winterjas wat het zoeken wel makkelijker maakte.

Mijn moeder was best wel geschrokken want zij was hem uit het oog verloren. Gelukkig is J best voorspelbaar en was naar het café van vrienden gelopen. Toen hij mijn moeder weer zag was het oma we kunnen niet naar binnen want ze zijn dicht. Mijn moeder was 10 jaar ouder maar we konden er later gelukkig wel om lachen.
2015 💙
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11347

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 20 Jul 2021 20:49

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Ze dragen beide een bandje met mijn telefoonnummer. Doen ze ook niet af.
Met de oudste spreken we een punt af waar ze eerst naar toe kan, maar dat is niet altijd makkelijk als je op de kermis of in de dierentuin bent, of dat ze naar iemand toe moet lopen en dan haar arm moet uitsteken als ze niks durft te zeggen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 20 Jul 2021 21:06

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Taeda schreef:Maple, zelf vind ik dat soort dingen altijd wat ver gezocht. Je moet je kind uit zicht zijn verloren én hij moet op dat moment precies de verkeerde tegenkomen. Als iemand daarop uit is, heeft hij/zij wel andere trucjes om je kind over te halen. Ik acht de kans groter dat mijn kind in de spanning van ons kwijt raken zijn naam niet durft te zeggen en dan zou zo’n bandje juist handig zijn.


Dit dacht ik ook altijd maar laatst had ik toch een situatie met dochter waar ik wel van schrok. We stonden voor de kwantum en daar stonden wat leuke bankjes buiten waar mn dochter stond te kijken. Ik liep even een stukje verder omdat ik gebeld werd. Ik stond een minuut of twee te bellen toen er een man maar haar toe liep. Hij ging heel dichtbij haar staan, door z'n knieën en vroeg iets over of ze een bepaald product ook hadden in die winkel en of ze even met hem mee kon lopen. Ik stond naar haar te kijken tijdens het bellen dus liep er meteen heen en vroeg wat er aan de hand was. Die man stond op en liep meteen weg (dus niet naar de winkel). Dochter was best ontdaan hierdoor, terwijl zij normaal echt niet snel onder de indruk is. Het voelde heel raar zei ze en dat had ik dus ook.

Maar on topic, ik heb een keer de tip gelezen om je kind te leren naar een andere moeder te gaan om hulp te vragen als ze je kwijt zijn. Mijn dochter vond dat een leuke tip en heeft dat dus een keer uitgeprobeerd in een pretpark toen ze 3 of 4 was. Ik was behoorlijk geschrokken. Het heeft denk ik 10 minuten geduurd voor ik haar gevonden had maar het leek 3 uur. Zij zat super enthousiast bij de receptie en vond het allemaal heel interessant 🙄
Verder had ik altijd armbandjes met telefoonnummers om bij ze.
2010 2012
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 20 Jul 2021 21:14

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Lexi, dat is inderdaad een nare situatie! Ik ben ook niet naïef dat ik verwacht dat iedereen te vertrouwen is op zo’n moment. Alleen ik denk dat een naam op een bandje niet het verschil gaat maken in zo’n situatie. Dat bedoelde ik.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 20 Jul 2021 21:16

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Taeda schreef:Lexi, dat is inderdaad een nare situatie! Ik ben ook niet naïef dat ik verwacht dat iedereen te vertrouwen is op zo’n moment. Alleen ik denk dat een naam op een bandje niet het verschil gaat maken in zo’n situatie. Dat bedoelde ik.

Nee daar heb je denk ik gelijk in inderdaad.
2010 2012
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 20 Jul 2021 22:08

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Ze hebben beide een armband met mijn nummer en oudste kent hem ook gewoon. Verder spreek ik altijd af dat ze naar een meneer of mevrouw met een buggy moeten gaan als ze me kwijt zijn (makkelijk te vinden).
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11503

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 20 Jul 2021 22:57

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Die andere moeder is inderdaad ook wel een goede tip.
2015 💙
<<

Anoniem332

Bericht 21 Jul 2021 06:19

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Goede tip’s komen er voorbij.

Als we bijvoorbeeld naar het strand gaan dan ga ik bij een herkenbaar punt zitten. En ik vraag ons kind als we bij de zee zijn waar onze plek is.

Ook heeft ze vaak om die reden opvallende (bad) kleding aan.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jul 2021 07:11

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Gympie schreef:Goed topic zeg. Heb hier nooit zo over nagedacht.


Ik ook eerlijk gezegd niet.

Heb toevallig gister wel van die sos bandjes besteld, maar dus wel met naam want nooit bij stil gestaan dat iemand daar kwaad mee wil. Leek mij vooral juist handig 🤷🏼‍♀️
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jul 2021 07:17

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Dat met die naam er op is een beetje dubbel idd. Wij hebben dit ook wel.
Dat bandje is namelijk al een paar jaar oud. Toen hij kleiner was kon hij natuurlijk nog niet zijn naam goed zeggen.
Stel je bent je kind kwijt in de dierentuin dan kunnen ze omroepen: willen de ouders van T... P.... naar de balie komen.
Tsjah, daarom dus wel de naam er op.
Mocht dit bandje straks te klein zijn dan weet ik nog niet precies wat ik doe.
2016
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 21 Jul 2021 07:19

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Ik heb wel alleen de voornaam er op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 21 Jul 2021 07:19

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Oja ik ook zie ik nu haha
Anders past het natuurlijk niet.
2016
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43580

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Jul 2021 07:54

Re: Tips om je kind niet kwijt te raken

Met naam lijkt mij juist ook wel handig. Snap ook dat het negatief kan werken maar over 't algemeen eerder positief want dan kunnen ze inderdaad de naam omroepen. Zeker in het buitenland als het kindje misschien niet begrijpt dat/hoe ie z'n naam moet zeggen.
Let's discover the world together.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Marsy31