Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Chaos in de klas

<<

Anoniem245

Bericht 07 Feb 2017 09:34

Chaos in de klas

Ik zit met iets en weet niet precies hoe hiermee om te gaan.
Mijn zoon is 10 jaar en heeft dyslexie en geen hele grote concentratieboog. Elk rapport gesprek komt dat weer ter sprake, maar ook dat het een heel fijn kind is, in de omgang, goed zijn best doet, en ondanks zijn dyslexie en concentratieproblemen goed mee komt. Hij moet iets harder werken en weet dit ook maar het is verder nooit een probleem. Nooit zorgwekkende dingen gehoord, ook het vorige gesprek voor de kerst niet.
Nu zit hij in een groep 6 wat echt de moeilijkste klas is van de school, met een meester die ontzettend leuke lessen geeft, heel gemotiveerd is maar de klas niet onder controle heeft. Zoon komt regelmatig thuis met dat het weer niet leuk was, druk in de klas, leuke dingen gaan niet door omdat de klas vervelend is etc...
Hij heeft een vriendinnetje dat hetzelfde is als hem, wil wel graag haar werk doen etc, en die moeder vertelde vorige week dat haar resultaten dusdanig gezakt zijn dat de meester een gesprek wil. Maar dat meisje klaagt al een hele tijd ook over de klas, en dat ze naast een meisje moet zitten waar ze absoluut niet mee kan omgaan.
Gisteren in de pauze kwam die moeder in de pauze voorbij school fietsen en zag onze kinderen en hun hele klas niet buiten maar de meester wel. Toen is ze naar boven gelopen en zag de klas bijna het hele klaslokaal afbreken, over de tafels lopen etc. Blijkt dat ze binnen moesten blijven om hun rekenwerk af te maken, zonder toezicht.
Zoon en haar dochter zaten met tranen in hun ogen ertussen proberen hun werk af te maken. En die moeder is heel boos geworden.
En gisteren belde de meester na school dat bij mijn zoon de resultaten ook dusdanig gezakt zijn dat er een gesprek nodig is. Ineens, in twee maanden tijd is bij twee kinderen het blijkbaar nodig om met de ouders een gesprek aan te gaan. Maar zoon zegt dat tijdens het maken van de cito de vliegtuigjes gewoon door de klas vliegen, en hij zich zo dus echt niet kan concentreren.
Donderdagmiddag ga ik met de meester praten en ik wil eigenlijk dat de situatie in de klas eerst veranderd en dat er dan pas gekeken gaat worden naar hoe zijn resultaten dan zullen zijn, in plaats van nu vanalles in gang te gaan zetten om te kijken waar het zakken van zijn resultaten vandaan komt. Want de meester wil dus verder kijken, of er andere oorzaken kunnen zijn. Ik vind dit raar want dat is in andere klassen nooit aan de orde geweest. En bij dat meisje idem.
Ik wil niet dat hij een of andere stempel krijgt terwijl de oorzaak in de klas ligt...
<<

Anoniem272

Bericht 07 Feb 2017 16:02

Re: Chaos in de klas

Heel toevallig krijg ik net een e-mail van de schooldirecteur van de school van onze zoon. De meester in groep 7 heeft de boel er blijkbaar ook niet zo goed in de hand en er hebben meerdere ouders klachten ingediend. Er staat nu tijdelijk een vervanger voor de klas.

Het lijkt me heel naar voor zo'n leerkracht, maar als de schooldirecteur meerdere klachten krijgt, moet de school toch iets doen...
<<

Anoniem245

Bericht 08 Feb 2017 07:28

Re: Chaos in de klas

Bedankt voor je reactie Filoria.
Donderdag heb ik gesprek met de leraar en ik ga met zoon ook om de tafel zitten zodat we kunnen vertellen hoe hij de klas ervaart en wat dat met zijn concentratie doet. Mijn zoon denkt namelijk ook dat het vooral met de chaos en de drukte in de klas te maken heeft. Hij heeft zich in alle andere klassen ook altijd redelijk kunnen concentreren en nooit deze problemen gehad. Verder gaan we (ik en de ouder van dat meisje) een afpraak maken met de intern begeleider. En van daaruit beslissen we wat we verder gaan doen, ligt er ook aan hoe de school het oppakt.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Feb 2017 08:03

Re: Chaos in de klas

Wat frustrerend Kira. Ik heb inhoudelijk niet zoveel tips maar wilde ook niet zomaar wegklikken. Echt sneu voor je zoon en dat meisje. Hopelijk dat de leraar iig op z'n minst wat open voor een gesprek over andere oorzaken dan alleen maar bij jouw zoon zelf.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem315

Bericht 08 Feb 2017 09:32

Re: Chaos in de klas

Wat sneu dat die kinderen daar de dupe van zijn. Ik zou zwakke en/of onrustige werkers nóóit zonder toezicht in een lokaal laten, zeker niet als straf. Die onruststokers kun je (als echt niks meer helpt) beter in een andere klas laten werken. En dus niet zelf het probleem ontvluchten, maar juist het probleem verplaatsen. Misschien kun je dat als tip laten doorschemeren? Deze leerkracht doet ongetwijfeld hard zijn best en baalt ook van de situatie, maar als ouder mag je te allen tijde je zorgen aankaarten. En dit klinkt als een slecht klassenmanagement, waar de directeur de leerkracht in moet begeleiden.
<<

Anoniem245

Bericht 08 Feb 2017 09:44

Re: Chaos in de klas

Dankjewel zora, dat hoop ik dus ook. Als er een andere oorzaak bij mijn zoon is wil ik dat uiteraard graag weten maar vind dat andere dingen eerst uitgesloten moeten worden.

Exo, dat begrijp ik inderdaad ook niet waarom hij ze zonder toezicht in de klas gelaten heeft. Ze moesten de sommen afmaken zodat hij het niet mee naar huis hoefden te nemen, en als ze klaar waren mochten ze naar buiten. Toen die moeder dus binnenkwam was er complete chaos en nergens een docent te bekennen. Dat vind ik gewoon onacceptabel. Zoon en zijn vriendinnetje wilden graag die sommen afhebben zodat ze naar buiten konden maar dat lukte op die manier niet. Ik zal inderdaad aankaarten anders met die onruststokers om te gaan, en te zorgen dat andere kinderen niet de dupe daar van kunnen zijn.

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers