Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Slapen op eigen kamertje

<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2017 11:56

Slapen op eigen kamertje

Sinds een week of 3-4 slaapt David de nachten helemaal door. Hij krijgt tussen 20.00 en 21.00 uur zijn laatste fles en slaapt dan tot minimaal 7 uur. Heel fijn en luxe zo snel! Omdat hij 's nachts geen fles meer krijgt en omdat ik straks weer moet werken wil ik hem graag op zijn eigen kamertje laten slapen. Dan kan ik me 's morgens rustig aankleden zonder bang te zijn om David wakker te maken. Sinds afgelopen vrijdag hebben we daarom zijn wiegje in zijn eigen kamertje gezet.
Hij slaapt zonder problemen in, maar wordt ineens telkens rond een uur of 3-4 wakker. De eerste twee nachten was hij echt hard aan het huilen en heb ik hem bij me gepakt, waarna hij weer rustig ging slapen tot de volgende ochtend (nouja, hij bleef wel even spoken maar in principe sliep hij wel makkelijk weer verder), vannacht heb ik hem getroost in zijn wiegje, een speentje gegeven en toen sliep hij in zijn bed weer verder tot kwart voor 8 vanmorgen.
Zou dit gewoon komen omdat hij nog aan zijn nieuwe plekje moet wennen? Ik vind het niet zo heel erg hoor, maar vind het gewoon gek dat hij zo ineens weer wakker wordt. Ik had niet verwacht dat hij zou merken waar z'n bedje staat 's nachts :wink:

♥♥
<<

Rebecca

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2918

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 16 Jan 2017 12:28

Re: Slapen op eigen kamertje

Ik herken het wel hoor, hier ging dat ook wel een beetje zo. D. heeft tot 6 maanden ongeveer bij ons op de kamer geslapen. Toen merkten we dat wij heel zacht moesten gaan doen om haar niet te storen bij het naar bed gaan en begon ik ook behoefte te krijgen aan weer een keer lekker kunnen lezen voor het slapen ofzo. Ze werd toen trouwens nog steeds 1 a 2x per nacht wakker voor een voeding, verder sliep ze door.
In de kerstvakantie is ze toen over gegaan naar haar eigen kamer. De eerste 2 nachten moest ik elke 3 kwartier tot een uur lopen voor de speen, muziekje aan, aai over de bol etc. Ze ging gelukkig wel steeds weer makkelijk slapen, maar ik sliep dus nauwelijks ;). Man was eigenlijk al zover dat ze dan nog maar wat langer bij ons zou blijven liggen, ik was vastbesloten even door te zetten. Vanaf de 3e nacht werd het beter, en volgens mij was 't toen heel snel weer zo dat ze alleen die keren wakker werd die ze bij ons op de kamer ook wakker werd.

Lekker trouwens, dat David al zo goed doorslaapt!
19 juni 2015
2 februari 2017
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 16 Jan 2017 14:36

Re: Slapen op eigen kamertje

Geen idee wat het is maar het gebeurd hier nogsteeds regelmatig. Even aai over de bol, liedje zingen en dan gaat hij meestal weer slapen.
Nu zitten we in een periode dat hij van 04:00 tot 06:00 steeds wakker wordt en eventjes kletst of huilt.
Honger heeft hij nog niet want de fles moet hij om 6 uur nog niets van weten. Hij voelt ook lekker warm aan. Hij wil gewoon spelen !
Hopelijk een fase haha
2016
<<

Anoniem197

Bericht 16 Jan 2017 21:32

Re: Slapen op eigen kamertje

Heeft hij het niet koud?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 16 Jan 2017 21:44

Re: Slapen op eigen kamertje

DdL schreef:Heeft hij het niet koud?

Dat dacht ik eerst ook, dit kamertje heeft namelijk twee ramen en is op de hoek van het huis (dus een raam aan de voorkant en een raam aan de zijkant), maar hij ligt in een pyjama in zijn slaapzak onder een dik dekentje en hij voelt heel lekker warm als ik hem uit bed haal.

♥♥
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15897

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 16 Jan 2017 22:08

Re: Slapen op eigen kamertje

Ik kan me best voorstellen dat hij merkt dat jullie niet in zijn buurt zijn wanneer hij nu wakker wordt 's nachts en daarom begint te huilen. Maar zolang hij zich zo makkelijk laat troosten zou ik op deze manier doorgaan.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 05:19

Re: Slapen op eigen kamertje

Oké dan zal het dat niet zijn.
Wat ik hier eens als tip heb gelezen is om de babyfoon omgekeerd bij jullie neer te zetten. Zodat hij jullie in de nacht gewoon hoort. Misschien is dat iets om te proberen?
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 17 Jan 2017 08:11

Re: Slapen op eigen kamertje

Vannacht heeft hij weer de hele nacht doorgeslapen, hij is zelfs nu pas wakker! Hopelijk was het dan toch een kwestie van wennen.

♥♥
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 17 Jan 2017 08:12

Re: Slapen op eigen kamertje

Ohh lekker!
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Anoniem197

Bericht 17 Jan 2017 12:20

Re: Slapen op eigen kamertje

Fijn, hopelijk gaat het zo verder!
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 17 Jan 2017 22:59

Re: Slapen op eigen kamertje

Lekker Elliot! Toen onze jongste naar haar eigen kamertje ging, was dat omdat haar wiegje te klein werd. Ze ging dus gelijk naar haar ledikantje in haar eigen kamer en dat heeft eigenlijk geen problemen gegeven.

Ligt hij overdag wel altijd in zijn eigen kamertje, of niet? Ik was begonnen met haar overdag al in haar ledikantje op haar kamertje te laten slapen en pas een paar weken later hebben we haar ook 's nachts in haar eigen kamertje gelegd.
2012 & 2016

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers