Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Op wie lijkt je kind het meest?

<<

anoniem203

Bericht 26 Jan 2017 22:35

Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk?
Qua innerlijk?

En zie je ook dingen terug van een ander familielid zoals je broer/zus of je (schoon)ouders?
En in welk opzicht lijkt hij/zij echt op jou?
En voor de broertjes en zusjes. Lijken ze heel erg veel op elkaar op juist niet? (innerlijk en uiterlijk).
Laatst gewijzigd door anoniem203 op 26 Jan 2017 23:24, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Kwak

Yipyapper

Berichten: 2151

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 26 Jan 2017 22:47

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

De oudste lijkt qua uiterlijk op mijn man, innerlijke lijkt ze sprekend op mij en dat bots wel eens.
De middelste is uiterlijk en innerlijk precies mijn ouds broertje
De jongste lijkt qua uiterlijk op mijn zusje en qua innerlijk durf ik,nog niet echt iets te zeggen waar ze nu echt op lijkt.

Mijn drie kinderen lijken alle 3 totaal niet op elkaar. Ze hebben alle 3 ook weer een soort van andere opvoeding nodig als het gaat om straffen, waarschuwen.
november 2010-januari 2013-november 2014
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 26 Jan 2017 23:02

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn dochter lijkt qua uiterlijk op mijn man, mijn zoon lijkt qua uiterlijk wat meer op mij. Maar er zijn ook mensen die dat wel eens andersom zeggen.
Qua innerlijk lijkt mijn dochter ook meer op mijn man en mijn zoon op mij. Ik zie bij mijn zoon ook mijn vader en mijn opa terug.

Bij mijn kinderen zie je wel dat ze broer en zus zijn, maar ze lijken niet sprekend op elkaar (de een heeft rood haar, de ander blond, de een blauwe ogen en de ander bruine ogen, de een krullen en de ander niet en zo nog meer). Qua innerlijk zijn ze helemaal verschillend.
<<

anoniem203

Bericht 26 Jan 2017 23:24

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk? De oudste lijkt op mij en de jongste meer op mijn man.
Qua innerlijk? De oudste lijkt heel erg op mij en dat botst soms wel eens. De jongste lijkt ook op mij maar dan anders dan dat zijn grote broer doet.
En zie je ook dingen terug van een ander familielid zoals je broer/zus of je (schoon)ouders? De oudste heeft echt de bouw van mijn schoonvader. Lang, slank en lange benen. Ook lijkt hij op mijn vader toen hij klein was.
En in welk opzicht lijkt hij/zij echt op jou? Mijn oudste heeft net zo'n kort lontje als zijn moeder en we kijken en reageren ook precies hetzelfde als we boos zijn. En mijn jongste houdt van kleuren, 'koken' en luieren net als zijn mama.

En voor de broertjes en zusjes. Lijken ze heel erg veel op elkaar op juist niet? (innerlijk en uiterlijk). Ze lijken qua uiterlijk heel veel op elkaar. Alleen de jongste heeft iets meer spekkies en heeft kortere beentjes. Qua innerlijk zijn ze heel anders. De oudste is erg druk, zenuwachtig en onzeker en mijn jongste vind alles prima en is heel erg rustig.
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1303

Geregistreerd: 17 Dec 2014 21:51

Bericht 26 Jan 2017 23:31

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn kinderen lijken erg op elkaar. Je ziet goed dat het broer en zus zijn. Als je foto's terug kijkt van dochter toen ze net zo oud was als zoon zie je bijna een evenbeeldje. Behalve dat zij iets meisjesachtiger was/is.

Qua uiterlijk lijken ze het meest op mijn man. Ze hebben duidelijk een paar eigenschappen van mij (dochter heeft mijn kleine oren en mijn neus en nagels, zoon heeft mijn oren en mond). Maar verder lijken ze het meest op mn man.

Qua innerlijk lijkt dochter op mijn man. Ze is "moeilijk" en denkt veel na over dingen. Ze is druk en actief en hangt heel erg naar regelmaat, duidelijkheid en rust. Man is en was hetzelfde als kind. Ik zie wel trekken van mezelf in haar. Bij anderen doet ze zich anders voor, als een voorbeeldig kind. Dit deed ik vroeger ook. Ik kon heel lang bij anderen niet mezelf zijn. Dat heeft man niet gehad.

Zoon is makkelijker. Vrolijk, Losser. Een driftkopje bij tijd en wijlen, maar lijkt onbezorgder dan dochter. Meer hoe ik was als kind en hoe ik ben als volwassene. En bij hem hebben we ook niet het idee dat hij ergens anders iemand anders is. Hij is gewoon altijd zichzelf.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 27 Jan 2017 08:40

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn oudste lijkt zowel qua uiterlijk als innerlijk op mijn man, alleen is hij wat eigengereider dan mijn man.
M'n jongste is 10 maanden en lijkt op niemand.
#teammaple🍁
<<

Anoniem328

Bericht 27 Jan 2017 10:04

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Onze zoon lijkt sprekend op z'n papa. Als ik met hem wandel in het dorp hoor ik constant: "Als je je zoon zou vergeten nu dan weet iedereen waar hij naar terug moet worden gebracht. Kopie van zijn vader".
Ook qua innerlijk denk ik dat hij meer weg heeft van zijn vader. Hij is een echte clown en boef. Dat was z'n papa ook. Ik was veel rustiger. Maar gelukkig heeft onze zoon ook wel rust in z'n lijf. Meer dan z'n vader destijds. Dus ik denk dat hij van beide wel wat mee heeft gekregen.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 08:06

Bericht 27 Jan 2017 10:19

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn zoon is een kopie van zijn vader en innerlijk zie ik ook wel veel gelijkenissen. (Maar hij gaat natuurlijk een andere opvoeding krijgen, dus dat vind ik lastig te zeggen)
Van mijn dochter weten we het niet. Die heeft gewoon een eigen koppie en ook karakter is nog moeilijk te zeggen.
Ze hebben dezelfde haarkleur en allebei bruine ogen, volgens mij ook redelijk een zelfde karakter, maar ze lijken niet sprekend op elkaar.
Ik herken niks van broers/zussen in mijn kinderen, maar mijn zoontje heeft een kleine 'afwijking' aan twee tenen en dat heeft zijn neefje precies hetzelfde. En die twee hebben ook allebei onmogelijk kruinen op hun hoofd.
<<

Anoniem286

Bericht 27 Jan 2017 10:22

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Dochter lijkt op mijn man/schoonzusje. Al vanaf geboorte een kopie van mijn schoonzusje, maar zij is echt de vrouwelijke versie van mijn man. Er zitten alleen nog borsten op zeg maar. Inmiddels begint ze iets op mij te lijken maar dat is vooral omdat ze het kapsel heeft dat ik ook had vroeger. Qua innerlijk lijkt ze een mix te zijn tussen man en mij. Dat is nog niet helemaal duidelijk vind ik.
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 27 Jan 2017 10:27

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn oudste lijkt op mij, en heeft kuiltjes in zijn wangen van zijn oom en oma (mijn broer en moeder). En lijkt qua innerlijk het meest op mij.

Mijn middelste is echt een exacte kopie van mijn man zowel innerlijk als uiterlijk.

En de jongste is qua uiterlijk een echte combi van ons. Maar heeft mega grote ogen en van wie hij die heeft is ons een raadsel haha. Hij heeft ook kuiltjes in zijn wangen dus ook weer van mijn broer en moeder. En qua innerlijk doet hij mij het meest denken aan mijn oudste maar hij is pas 5 maanden dus lastig te zeggen.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:10

Bericht 27 Jan 2017 10:48

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Dochter lijkt het meeste op mij, maar sommige trekjes heeft ze van ex. En het blonde heeft ze van ex, maar de krullen en blauwe grote ogen van mij:)
Qua innerlijk lijkt ze ook op mij: sociaal, lief maar pittig

Ik verwacht niet veel gelijkenissen te zien met haar broertje/zusje haha. Alle 3 de kids zijn blond, ik ben donker. Stiekem hoop ik dat deze ook blond is. Vriend en ik hopen dat ze alle goede eigenschappen van de 3 zusjes overnemen, en de minder goede vooral niet haha
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem250

Bericht 27 Jan 2017 10:49

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn zoon lijkt heel erg op zijn vader. Alleen is hij fijner gebouwd. En zijn zijn trekken in zijn gezicht ook fijner.

Mijn dochter lijkt ondanks haar blauwe ogen en donkerblonde haar (dat heeft ze van haar vader) erg op mij.

De jongste is heel donker, dat heeft ze van mij. Maar haar gezichtje lijkt een beetje op dat van haar vader. Ze is ook wat minder fijntjes in haar gezicht en bouw.

Qua innerlijk vind ik het eigen persoontjes.
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 10:40

Bericht 27 Jan 2017 11:54

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

J.: qua uiterlijk mijn man. Innerlijk heeft ze meer van mij.
E.: qua uiterlijk meer trekjes van mij. Innerlijk vind ik nog lastig te zeggen op wie ze meer lijkt.
<<

Brooke

Bericht 27 Jan 2017 15:32

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua innerlijk lijkt ze best wel op mij. Best een gevoelig meisje, een lief meisje en weet ook precies hoe zij zich voelt op bepaalde momenten. Al heeft ze ook weer wat weg van het zusje van mijn man. Beetje dat pittige en dat driftig doen zo nu en dan, dan zie ik echt zijn zusje (nakomertje).

Qua uiterlijk is het echt een mengelmoesje. Dat is zo leuk. Haar oogkleur heeft ze niet van ons, wij hebben beide donkerbruine ogen, ik nog iets donkerder dan mijn man en zijn heeft echt grijs/blauwe ogen. Dat heeft ze van mijn vader. Aan de kant van mijn man heeft ook iedereen eigenlijk donkere ogen.
Ik zie veel van mezelf en van mijn familie in haar, maar ook heel veel van mijn man en zijn familie. Ene moment zie ik mezelf toen ik klein was, andere moment lijkt ze op mijn moeder, dan weer op mijn vader en het andere moment lijkt ze weer erg op mijn man vind ik of op zijn zusje.
<<

Anoniem281

Bericht 27 Jan 2017 15:38

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk is 't een mengelmoes, hoewel familie van mijn mans kant roepen dat-ie meer op m'n man lijkt en mijn familie roept meer dat-ie op mij lijkt :smile:

Qua innerlijk is 't moeilijk te zeggen, hij is immers pas 9 maanden. Vooralsnog zie ik wel een berg temperament en dat scheen mijn man niet te hebben als kind zijnde (en nu nog niet, trouwens).
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 27 Jan 2017 18:47

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua gulzigheid op mijn man ;-) en ook qua windjes laten, haha!
Uiterlijk tot nu toe ook meer op mijn man. Wel heeft ze mijn lange vinders en ongelijke tenen.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Geel

Bericht 27 Jan 2017 19:11

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

We weten t nog niet echt. Vooralsnog lijkt ze meer op mijn man, maar haar karakter lijkt een mix: temperament van mij, maar het lieve, gevoelige van mijn man. Maar goed, dit kan nog alle kanten op.
<<

Fender

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 747

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:01

Bericht 27 Jan 2017 19:24

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Op mij qua uiterlijk. Innerlijk is een mix van ons.
The day my heart grew a little more...17-09-2014
<<

Meneer de Uil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6162

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:08

Bericht 27 Jan 2017 20:17

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk is ze een kopie van mijn man zegt iedereen dus dat zal wel. Zelf zie ik dat eigenlijk niet, ook niet dat ze op mij zou lijken trouwens.
Innerlijk eigenlijk nog niet echt een idee. Weet ook niet zo goed hoe wij beiden waren als klein kind.
The familytree will always grow 2-12-2015 en 10-10-2018
<<

Anoniem316

Bericht 27 Jan 2017 20:41

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Qua uiterlijk weten we het eigenlijk niet zo goed. Ze heeft veel van mij maar om nou te zeggen dat ze een kopie is en echt sprekend op mij lijkt? Nee. Ze heeft mijn kin en vorm ogen maar lijkt wel mijn man zijn kleur ogen te krijgen. Verder heeft ze de immens lange wimpers van mijn man (jeej!) maar wel weer mijn haarkleur. Het is gewoon een prachtkind :heart:

Qua innerlijk is nu nog lastig te zeggen. Ze heeft wel enorm een eigen willetje en lijkt een sociale baby te zijn. Dat hebben wij beiden wel dus dat zegt vrij weinig :wink:
<<

Anoniem205

Bericht 27 Jan 2017 20:58

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Ik heb mijzelf gekloond, naar het schijnt. Zoon is qua uiterlijk mijn kopie. Qua karakter lijkt hij op zowel mij als vriend, weet niet wie eigenwijzer is :')

We vragen ons alleen af van wie al die stomme allergieën komen...
<<

Anoniem257

Bericht 27 Jan 2017 20:59

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Uiterlijk weet ik niet echt. De een zegt op vader en de ander zegt weer op mij. Oren zijn sowieso van papa en ogen heeft hij van mij. Uitdrukkingen in zn gezicht van papa.

Innerlijk vind ik lastig. Hij kan heel ongeduldig zijn (van papa) en raakt gefrustreerd als iets hem niet lukt (papa). Hij is heel nieuwsgierig (mama) en verder weet ik het niet zo goed.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11145

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:18

Bericht 27 Jan 2017 22:04

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

Mijn oudste heeft qua uiterlijk niks van z'n vader. Hij is blond met blauwe ogen, mijn man is getint met zwart haar en bruine ogen. Maar het innerlijk is juist precies z'n vader.

De jongste heeft een klein tintje, bruin haar en een hele bijzondere kleur ogen. Het is een soort grijs groenig. Maar ook lijkt hij veel op mij en op z'n broer. Karakter is nog niet zo veel over te zeggen.
R. 2013
D. 2016
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:55

Bericht 28 Jan 2017 10:21

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

N. is qua uiterlijk goed gemengd. Het ene moment is het net haar vader. Het andere moment lijkt ze weer onwijs veel op mij. Het ligt aan haar gezichtsuitdrukkingen. Haar ogen en haar blik erbij heeft ze duidelijk van mij. De oren weer van vriend, enigszins flaporen.. ofwel, 'elven oortjes' zoals wij ze noemen :wink:

Qua innerlijk heeft ze veel van mij weg. Soms verlegen, terughoudend, gevoelig, bangig, enzovoorts. Daarnaast heeft ze het sociale aspect weer van mijn vriend. Makkelijk praten met iedereen die maar luisteren wil en die haar wel oké lijkt. Als ze zich niet op haar gemak voelt bij iemand zegt ze juist weer geen woord.

Van verdere familie zie ik niet veel terug. Wel lijkt ze een klein beetje op mijn achternichtje (dochter van mijn neef). En soms heeft N. haar mond op een bepaalde manier waarop ze precies dezelfde punt-mond/-bovenlip heeft als mijn schoonmoeder, helaas :palm:
<<

Patsy

Bericht 28 Jan 2017 10:42

Re: Op wie lijkt je kind het meest?

De oudste lijkt qua uiterlijk meer op mijn man en qua innerlijk op mij.
Hij is heel voorzichtig en bedachtzaam en haat vieze handen en snot.

De jongste lijkt qua uiterlijk meer op mij en qua innerlijk op mijn man.
Hij durft alles, hangt het liefst op de kop en smeert zich compleet onder alles wat hij eet.

Ikzelf lijkt qua karakter veel op mijn vader, dus dat zie ik ook in de oudste terug.

Onze 2 nichtjes lijken ook heel erg op onze zoons. Het oudste nichtje op onze jongste, het jongste nichtje op onze oudste.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers