Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Februari-Maart 2015 mama's #2

<<

Anoniem280

Bericht 30 Sep 2015 16:03

Februari-Maart 2015 mama's #2

Vorige topic: post739626.html#p739626

--------

Ik ga volgende week naar het CB, ook ik ben erg benieuwd hoelang ze nu zijn en hoe zwaar.
J. wipt hier ook op handen en knieën, ze heeft alleen de slag nog niet te pakken om echt te kruipen.
S. vind het allemaal wel prima, die kijkt bij haar zusje af, daarna gaat zij er vast mee vandoor, dat is vaker zo namelijk.
En nu ik typ en tegelijk naar de meiden kijk, ligt J. in de box te tijgeren.
Van de week was ze apenkooi aan het doen, ze had de onderkant van de box als een aapje vast :smile:
Helaas kan ik geen foto's plaatsen, anders had ik hem wel gepost.

Ik wil ook wel graag met ze fietsen, maar dan moeten ze toch echt eerst zelf gaan zitten, eerder hier geen fietskar.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 30 Sep 2015 18:48

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Wat leuk om te lezen dat goed met jullie kindjes gaat.

@ Caramba.. dikke knuffel voor jouw. Hopelijk gaat het snel beter met je!

Wat snel zijn sommige kindjes.. tijgeren knap hoor!

Hier gaat alles goed.
Wij moeten woensdag weer naar het cb. We zouden eerst met 9 maanden maar na die tijd wou ze net 7,5 maand.
Omdat hij nog niet kon rollen... Het scheelt hij kan het nog niet.. We gaan het volgende week horen..
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Okt 2015 07:43

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Fijn dat het goed gaat met alle kindjes!
Is 9 maanden weer de tijd voor het CB? Ik heb nog geen uitnodiging ontvangen. Ben ook wel benieuwd hoe zwaar ze nu is.

S. Heeft sinds drie dagen door hoe ze moet kruipen. Zo schattig. Ze heeft best lang op handen en knieën zitten wippen. Afgelopen dagen viel het kwartje. Gisteren lag mijn partner op de grond, te spelen met de kinderen en S. trok zich er aan op. :ja: Ze zette gewoon haar voetjes er onder. Ze zakte vrij snel weer door de knieën, maar poeh, als ze dat door heeft gaat het pas hard. Hopelijk is ze het alweer vergeten. :wink:

S. kan nog niet zelf gaan zitten. Ja, op één bil en dan weet ze niet meer wat ze moet doen. Ik wil ook zo graag gaan fietsen!

Hoeveel tandjes zijn er bij jullie kindjes door? Hier twee ondertandjes en volgens mij zijn de boventandjes al zichtbaar.
<<

Anoniem174

Bericht 05 Okt 2015 08:26

Re: Februari-Maart 2015 mama's

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Okt 2015 08:43

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Wat moeilijk is dat dan he, Believe? Kun je ze uiteindelijk wel rustig wegleggen? S. Gaat ook vaak over haar toeren als ik haar in bed leg, als mijn partner haar in bed legt gaat het wel goed. Hebben jullie een naar-bed-gaan-ritueel?

S. Heeft wel getjgert maar niet heel lang eigenlijk.
<<

Anoniem 146

Bericht 05 Okt 2015 08:45

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Kippie, niet teveel zorgen maken hoor. Het CB raakt al vrij snel in paniek heb ik het idee. :)
<<

Anoniem174

Bericht 05 Okt 2015 09:38

Re: Februari-Maart 2015 mama's

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 11:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 05 Okt 2015 10:21

Re: Februari-Maart 2015 mama's

hoi dames,

wij hoeven pas in februari terug te komen op het cb volgens mij is het overal anders.
met de eerste ben ik wel met 9 maanden geweest maar dat was nu niet nodig.

wat vervelend believe dat e nu zo slecht gaat slapen, het zal vast wel weer een sprongetje zijn.
onze y is zo'n 3 weken om 6 uur wakker geworden maar sinds een dag of 4 slaapt ze weer tot 7.15u ongeveer.
dat is wel weer fijn.
ze heeft 2 tandjes door, verder nog niks in zicht.
zitten kan ze nu als we haar neerzetten, maar zelf gaan zitten lukt nog net niet maar duurt niet lang meer denk ik
ze is goed aan het oefenen.
tijgeren of kruipen doet ze ook nog niet alleen maar rollen en op die manier komt ze waar ze heen wil.
eten gaat er goed in we zijn begonnen met oefenstukjes brood dat vind ze wel lekker.
weet iemand vanaf wanneer ze een toetje mogen.
ze kijkt het bij onze andere dochter uit haar mond, maar ik dacht dat ze dat pas vanaf 9 maanden mochten hebben.
verder weinig nieuws hier.
kan weer naar zolder om maatje 80 tevoorschijn te halen 74 begint alweer aan de krappe kant te worden :palm:
<<

Anoniem280

Bericht 05 Okt 2015 14:29

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Wat een sprongen maken jullie kinderen.
Ik zie momenteel weinig sprongen meer.

S en J hebben beide 3 tandjes onder door en er komen boven, bij beide, ook 2 tandjes door.
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 06 Okt 2015 08:05

Re: Februari-Maart 2015 mama's

@ Mrs jansen wat knap dat ze al kan kruipen.. wat gaat het dan snel. Nog even en ze staat langs de tafel.

@ Believe jullie meisje gaat ook al zo snel. En dat in paniek raken ken ik ook wel een beetje bij J. Ik leg hem weg en dan krijst hij ook alles aan elkaar. Het is gelukkis maar heel even.. Want dan pakt hij zijn duim weer. Hopelijk gaat het slapen snel beter!

@ miss piggy ik geef J. al wel een danootje toetje... de ene keer wel de andere keer niet.

@ caramba.. hoe gaat het met jouw??

Hier gaat alles goed.
Ik maak mij ook geen zorgen om het rollen hoor.. Hij kan het denk ik wel, maar zijn benen liggen in de weg.
We gaan het morgen wel horen..
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Okt 2015 08:02

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Goedemorgen dames!
Wat leuk dat er weer zoveel geschreven wordt :)
Heb me nu voorgenomen om elke woensdag (dan is het rustig op het werk) ook gezellig wat te schrijven.

Hier is het draken met slapen nog steeds aan de gang :) Zowaar gaan de nachten best goed (op gisternacht na, toen had hij het om half 3 wel gezien en wilde hij alleen nog maar bij ons hangen), maar overdag is het nog snel wakker en ook overstuur. Klinkt wel een beetje als bij jou, Believe. Hij wordt dan pas weer rustig als hij bij ons op de arm zit, en als je hem dan weer terug legt is het krijsen geblazen. Kortom, weer even pittig, maar gelukkig is hij verder erg vrolijk.
Hebben het idee dat hij heeeel veel nieuwe dingen wil ontdekken. Hij kan goed zelfstandig zitten, blijft ook echt wel een tijdje op zijn benen staan als je hem daarop neerzet en kletst/gilt/schreeuwt de oren van je kop af en toe. Tijgeren/kruipen is er nog niet bij, maar hij probeert wel al echt zijn beentjes onder zich te duwen als hij op zijn buik ligt. Laatst zonder sokjes op de grond gelegd en dan krijgt hij zijn kontje ook wel echt een stukje omhoog.
Qua tandjes blijven we nog steeds haken op die 2 die hij al 2 maanden heeft ofzo :P Qua kwijlen zou hij al minimaal zijn hele gebit door moeten hebben ;). We wachten rustig af, ze komen vanzelf.
Kleding draagt T. nu in maatje 74 en soms moeten we ook al 80 tevoorschijn toveren.
Qua eten is het nog steeds een alles eten. Zalm, courgette, zoete aardappel ging er prima in. Net als alle soorten fruit en nu ook steeds vaker een stukje brood (soms met soms zonder boter). Laatst eens diksap geprobeerd, daar moest hij niks van hebben.
Over 3 weekjes weer naar het CB. Benieuwd wat de kleine man dan weegt en hoe lang hij is.

Kippie, succes op het CB vandaag.
Miss piggy, wat bedoel je precies met een toetje? T. krijgt al wel griekse yoghurt, maar nog geen vla met een smaakje ofzo.
Believe, gaat het slapen weer wat beter?
Mrs. Jansen, een kruiper in huis al, leuk!
Caramba, S en J gaan ook al zo hard, en al zoveel tandjes :) Jammer he, dat dat fietsen nog niet kan. Ik kan ook niet wachten om er lekker met de fiets op uit te gaan (al moet ik nog een nieuwe ;) )
<<

Anoniem280

Bericht 07 Okt 2015 08:17

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Het gaat hier langzaam, huisarts heeft nog geen doorverwijzing de deur uit gedaan, traject kan dus nog niet van start gaan.

S en J groeien als kool.
Alleen die sprongen qua ontwikkeling, die zie ik dus niet.
J is gek op papier. Heeft al oog voor kleine details. Is dit zo'n sprongetje?
In de bumbo sitter kan ze niet in zitten. Ze weet haar eruit te wurmen. Dat binnen de eerste minuut al toen wij dat ding te leen kregen.
S zat gister er heerlijk ontspannen in, zat met haar blokkjes cirkel, hoe heet zo'n ding waar je figuren door het juiste gat moet drukken? te spelen.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 07 Okt 2015 08:36

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Caramba, wat vervelend dat het allemaal zo langzaam gaat :(
Las in het andere topic ook dat je werk niet echt meewerkt, balen!
Kan me voorstellen dat het dan voor jou ook moeilijk is om je steeds maar te moeten blijven verdedigen.
Dikke knuffel!

Wat leuk dat S. al zo goed met de blokkenstoof (volgens mij heet dat zo :P ) kan spelen. Ben soms ook echt aan het kijken/denken wat we T. voor nieuw, uitdagend speelgoed kunnen geven. Voor nu is alles goed, zolang het maar in zijn mond kan :palm:
<<

Anoniem 146

Bericht 07 Okt 2015 09:32

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Vormenstoof. :) Caramba, het kan goed dat ze straks ineens vanalles kunnen. Ik heb gemist denk ik voor de doorverwijzing? Voor je meiden of voor jezelf?

Snirp, herkenbaar, dat kwijlen. Haha Leuk hè, als ze zo aan het kletsen zijn. S. Heeft voornamelijk grote lol als ze kans ziet haar sokken uit te doen of als haar broer gek staat te springen. Maar wat groeit hij hard. Maatje 80 al. :)
<<

Anoniem280

Bericht 07 Okt 2015 11:52

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Verwijzing voor mezelf.

Maat 80 al, goh, wat gaat dat goed zeg!
Moet trouwens niet klagen over hun lengte/maat.
Ze zijn uit 68 gegroeid, maar toch past 74 nog niet optimaal.
Ben vrijdag erg benieuwd wat het CB zal zeggen.

Snirp, wachten duurt dan lang om te willen gaan fietsen.

Stond zondag trouwens met een gare platte lekke band van de kinderwagen :palm:
<<

Anoniem174

Bericht 09 Okt 2015 09:59

Re: Februari-Maart 2015 mama's

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 11:49, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 146

Bericht 09 Okt 2015 10:50

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Caramba, Heb je al een doorverwijzing? Wat rot voor je zeg. Hopelijk krijg je snel goede hulp.

Believe, ik hoop ook dat de cirkel nu doorbroken is. Toch zielig om ze zo overstuur te zien.
De activiteitenkubus kan goed hoor. Wij hebben alvast voor 5-12 of haar verjaardag de grote regenboog van grimms besteld. Al vaker naar gekeken, ook voor zoon, nu dus eindelijk echt besteld.

Hier duidelijk een sprong geweest. Afgelopen week had ze door hoe ze moest kruipen, ze gaat nu zelf zitten én ze trekt zichzelf op. Waar blijft mijn baby.
Ook slaapt ze sinds 3 dagen op haar eigen kamer. Dat vond ik wel moeilijk. Maar ze slaapt nu wel beter dus het is een goede keuze geweest.

S zit nog in 68. Ik ben wel al wat aan het verzamelen in 74 met het oog op de winter.

Succes met het logeren Believe!
<<

Anoniem174

Bericht 09 Okt 2015 11:27

Re: Februari-Maart 2015 mama's

.
Laatst gewijzigd door Anoniem174 op 26 Jan 2016 11:50, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem 146

Bericht 09 Okt 2015 12:49

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Ja, daar heb ik hem besteld. :)

Ik mis dat ook hoor. Dat lekker knuffelen. S. heeft echt geen rust om even te zitten.
<<

Anoniem280

Bericht 09 Okt 2015 13:59

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Believe, het ruime staat ook nog niet, maar beter iets te ruim, dan dat het te strak zit.
Verder hebben ze alles zo'n beetje al ontdekt wat bij hun leeftijd hoort.
Verder kun je dat ding wel aanschaffen hoor.

Wij gaan voor de babywalkers wanneer ze jarig zijn, vind dat een mooi cadeau.
Verder schaffen wij speelgoed tussendoor aan.

Mrs. Jansen, hier is dat echte knuffelen ook voorbij. Na de voeding willen ze wel knuffelen, S. is een echte knuffeltante. J. heeft geen rust in haar kont, wil alleen maar draaien en alles in haar handjes/mond stoppen.
Haar los is geen optie, want ze trek er erg hard aan.

Vanmorgen bij het cb geweest. De 2 maanden van vroeggeboorte hebben ze helemaal ingehaald. Ze zitten op de lijn van lijftijdsgenootjes.
Op de lijn van prematuriteit, ontwikkeling, lopen ze dik voor.
Ze zijn beide 68,5 cm. S. weegt 8,3kg en J. 7,9kg.
Cb was dik te tevreden.
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 12 Okt 2015 12:18

Re: Februari-Maart 2015 mama's

zo er is weer flink bijgeschreven gezellig :-)

believe ik weet niet precies hoe lang Y is maar ze past nog goed in broekjes maat 74 maar haar truitjes beginnen krap te worden. 80 is nog wat aan de grote kant.
ze heeft het vooral nodig voor de breedte ze weegt 9300 gram ongeveer (zelf gewogen thuis op de weegschaal)
en het scheelt welk merk kleertjes natuurlijk. van zeeman en primark zijn te klein maar hema past ze nog wel.
en hoe gaat het nu met E is ze weer wat rustiger?

die kubus is erg leuk wij hebben er ook 1, ze speelt er al wel wat mee beetje op slaan en rammelen, ze kan er zeker een hele tijd mee vooruit.

snirp hoe gaat het met T is hij nog steeds zo aan het draken :-(
hij gaat ook hard zie welleens foto's in het andere topic heerlijk ventje :smile:

caramba wat fijn dat het goed gaat met de kids, hoe gaat het met jou?

mrs jansen fijn dat het met jullie ook goed gaat S gaat ook hard zeg met kruipen en optrekken.
heerlijk dat ze nu in haar eigen bedje kan slapen al is dat voor jullie wel weer even een slikmomentje.

kippie hoe was het op het cb?

Y heeft ook door hoe ze moet tijgeren afgelopen zaterdag kwam ze voor het eerst vooruit en nu is ze volop aan het oefenen hihi gelukkig gaat het nog niet zo snel.
boterhammetjes gaan er ook goed in ze eet nu een hele snee brood tussen de middag.
alleen extra vocht is lastig als er iets anders in de fles zit dan melk duwt ze hem weg.
gister had ze na een aantal keer proberen 10 ml diksap gedronken dus hoop dat dat vanaf nu beter gaat want ze zit nu nog maar op 2,5 fles melk per dag.
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 12 Okt 2015 19:12

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Heej meiden!

Ik ga woensdag uitgebreid reageren. Het gaat hier 's nachts gelukkig weer goed met slapen :). Overdag is het soms nog een draakkie, maar dat nemen we maar voor lief ;).
Tot woensdag!
<<

miss piggy

Kletskop

Berichten: 504

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:43

Bericht 12 Okt 2015 19:46

Re: Februari-Maart 2015 mama's

oh gelukkig maar snirp! tot woensdag :smile:
<<

kippie

Lady-post-a-lot

Berichten: 1276

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:34

Bericht 13 Okt 2015 15:44

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Hoi Dames,

Hoe gaat het allemaal?

@ believe hoe gaan de nachten?

@ snirp wat fijn dat de nachten goed gaan!

@ Miss piggy tijgeren wat snel!

@ caramba wat fijn dat meisjes "de achterstand" hebben in gehaald.

Hier alles goed.
Het CB vond het een beetje raar dat ik er was. ( de vorige was een invaller)
Hij deed het gewoon goed, en niet ieder kindje is zelfde.
10.2 kg en 74 cm volgens mij.

We hebben J. nu af en toe in babywalker ( of hoe je het noemt) En jaa hij komt vooruit. Hij vindt het prachtig.

We merken wel dat J. een heel ander kind is dan onze oudste zoon.
Veel meer temperament... Gillen van blijdschap en gillen van boosheid.
Ook als hij echt moe is gaat hij helemaal over de rooie.. onze oren suizen gewoon.
Dat herkennen wij niet van de oudste haha..

Fijne avond allemaal!
<<

Snirp

Major Yipyapper

Berichten: 4822

Geregistreerd: 22 Nov 2013 07:57

Bericht 14 Okt 2015 10:27

Re: Februari-Maart 2015 mama's

Morning ladies!

Nou, het is alsof T. mee kan lezen hier... Had ik maandagavond nog geplaatst dat het zo goed ging met slapen, dinsdagochtend om 4:00u was meneer weer wakker. Uiteindelijk is hij bij mij weer in slaap gevallen, wel op zijn kamer gebleven. Om 5u heb ik hem terug in bed kunnen leggen en zelf ook nog een uurtje geslapen.
Hij is sowieso gister en vandaag wat humeuriger, lijkt wel. Veel willen hangen, huilen om niks... Maar ach, dan knuffelen we maar weer lekker en dan is het weer goed. Er zullen wel een ontwikkeling of 20 aan zitten te komen, haha.
En hij is ook nog vaak genoeg vrolijk hoor :) Helemaal als je lekker wild met hem doet, stoeien of samen dansen vindt hij heerlijk. Dan kan hij het echt uitschateren :heart:

Caramba: Wat fijn dat de meiden het zo goed doen. Hoe gaat het verder met jou?

Mrs. Jansen:Leuk hoor, al die ontwikkelingen. Alleen het baby-af zijn he... Soms is dat best jammer. Fijn dat ze op haar eigen kamer beter slaapt. Kan me voorstellen dat dat een hele stap is! Tof dat je de regenboog hebt besteld!

Believe: Merken jullie verschil met E., sinds jullie naar de ostheopaat zijn geweest? Hoe is het logeren gegaan? Lastig he, speelgoed uitkiezen voor je kleintje. Ik ben soms gewoon bang dat we T. niet genoeg stimuleren ofzo... Maar ja, het zal wel goed komen.

Miss piggy: Knap hoor, Y al aan het tijgeren. En ook al zo'n lekkere eten, heerlijk :) Hier ook wat betreft het drinken... Water en diksap moet meneer beiden niet. Als hij het flesje ziet weet hij niet hoe snel hij het in zijn mond moet krijgen, maar als hij merkt dat er wat anders dan melk in zit, is het snel klaar. Scheelt wel dat T. nog op 4 flessen zit.

Kippie: Fijn dat het CB het raar vond dat je er was, haha. En toch ook weer fijn om te horen dat J. het zo goed doet. Wat leuk dat hij vooruit komt in de babywalker! Dat temperament... Ik herken het wel :) Pfff, T. kan af en toe ook zooo hard gillen. En de ene keer omdat hij blij is, de andere keer omdat hem iets niet zint ;).
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers