Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Doorslapen baby 11 mnd

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 08:48

Doorslapen baby 11 mnd

Onze dochter van bijna elf maanden slaapt nog steeds niet door. Inmiddels begint dit mij aardig op te breken, ik heb geen energie, een eczeem uitbraak, ben chagrijnig, altijd moe, mijn haar valt nog als een malle uit. Kortom tijd om het haar te leren.
Maar hoe? Even wat informatie: ze krijgt om 19:00 een rijstbloempap fles van kunstmelk, dan als ik ga slapen (21:30-22:00) bv. Ze slaapt bij ons op de kamer en dit kan helaas niet veranderd worden. Ze heeft (nog)geen eigen kamer.
Vaak word ze rond 2 uur wakker en ergens heel vroeg nog een keer. Ik heb al die maanden dan gelijk gevoed zodat er voor de rest niemand wakker werd.

Mijn aanpak was om na de laatste bv als ik ga slapen, een tijd met mezelf af te spreken van wanneer ze weer mag drinken, bijvoorbeeld eerst om vier uur, de volgende dag kwart over vier en zo uitbouwen.
Als ze eerder wakker word, dan krijgt ze niks tot vier uur. Het enige jammere is dan dat mijn vriend haar moet troosten, want als ze mij 'ruikt' wil ze drinken en word ze boos.
Dit heb ik met de kerst geprobeerd en na 1 drama nacht sliep ze 1 nacht door, de nacht erop weer niet.
Het jammere is alleen dat mijn vriend nu weer gewoon moet werken en het er nu niet mee eens is. (Dat hij haar moet troosten en met de methode niet)
Zijn aanpak zou zijn om haar als ik naar bed ga, te laten liggen, een wekker te zetten op half twaalf en dan te voeden. Dan een wekker op drie uur en dan voeden. En dat steeds verder uitbouwen. (Lijkt mij niet fijn, alleen al dat ik dan nét in slaap ben en dan weer wakker moet worden.)

Wie heeft er advies? Ik wil niet dat dit een strijd met dochter én mijn vriend word.
(Sorry voor het lange verhaal en de spelfouten)
<<

GeKKiE

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4984

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:30

Bericht 30 Dec 2016 08:57

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Mijn dochter is 8 maanden en een week.
Zij krijgt om 19.00 uur een laatste fles (210+7).
En dan slaapt ze tot 6.30 uur en krijgt ze om 7.00 uur weer een fles.
Dit is al een aantal maanden zo.
Ik heb geen BV gegeven en er ook geen verstand van, maar is het normaal dat ze met 11 maanden nog zoveel "nachtvoedingen" krijgt.
Ik denk dat ze dit nu gewend is...


Eet ze ook al brood en avondeten enzo?
<<

Noor

Major Yipyapper

Berichten: 2824

Geregistreerd: 01 Sep 2013 06:24

Bericht 30 Dec 2016 09:09

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Het ene kind slaapt sneller door dan het andere. Luuk sliep door vanaf dat hij 2 jaar was en Nora slaapt pas sinds een maand door. Het kan dat je dochter aan de borstvoeding gewend is maar het niet doorslapen hoeft niet een link te hebben met willen drinken.
Luuk: 07-09-2012
Nora: 15-07-2014
<<

Raaf

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 368

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:31

Bericht 30 Dec 2016 09:20

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Soleil, even een gekke gedachte, maar kan dit niet komen omdat je gaat wakker maakt voor de BV? Bedoel je geeft haar om 07:00 uur een flesje met rijstbloemmeel. Dit wordt toch normaal gebruikt om kindjes te laten doorslapen? Je maakt het iets dikker zodat het langzamer verteerd in het buikje. Waarom maak je haar dan nog een keer wakker voor BV? Waarschijnlijk zit ze in haar diepe slaap, maak je haar wakker? Dan moet ze opnieuw weer een slaap vallen waardoor haar slaapritme anders word.

Okay, je hebt er vast niets aan. Maar toen J 4 maanden oud was moesten wij hem altijd wakker maken voor het flesje van 22:00 uur. Toen we de avondvoeding hebben afgebouwd sliep hij ineens door van 19:00 uur tot 05:00 uur. Na een tijdje is dit van 19:00 uur tot 06:30 geworden. Nu wordt hij in de ochtend altijd wakker tussen 06:00 uur en 07:00 uur. Dit is echt een vast ritme. Ook hij word nog wel eens wakker in de nacht maar dan valt hij vanzelf weer in slaap. Ik ga nooit kijken want doe ik dat wel dan zet hij het op een krijsen. En dan zijn we zo 2 uur verder. :laughcry:

Huilt jullie kindje als ze wakker wordt, of is het jengelen? Misschien haar laten liggen en kijken of ze vanzelf in slaap valt. Maar jullie kindje slaapt ook nog bij jullie op de kamer. Kan mij voorstellen dat ik erg moeilijk is. Hoop dat er snel een oplossing komt want het is niet te doen voor jullie, joh!
Afbeelding
<<

Anoniem281

Bericht 30 Dec 2016 09:22

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ik vraag me idd ook af of je haar er voor wakker maakt.
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 09:55

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Bedankt voor jullie reacties allemaal!
Raaf: ze gaat eerst jengelen en valt soms weer in slaap, soms niet.
Het voeden als ik ga slapen een keer weglaten kan ik wel weer proberen. De laatste paar keer werd ze dan rond 12:00 wakker, maar ik kan het nog eens proberen.

Noor: ik snap dat het ene kind sneller is dan het andere, maar ik ben er persoonlijk wel van overtuigd dat dit ook geleerd moet worden. Als ze steeds voedingen in de nacht blijft krijgen, zal ze ervoor wakker blijven worden.
Gekkie: het voelt voor mij nu niet meer als normaal, omdat ik er nu dus last van begin te krijgen. (Ik heb altijd heel erg van slapen gehouden, gewoon heerlijk, en nu zie ik er tegenop omdat ik toch al weet dat het onderbroken gaat zijn)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 30 Dec 2016 10:04

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Wat moeilijk... het kan zon puzzel zijn! Mijn eerste reactie was ook dat die voeding waarvoor je haar wakker maakt wat onnodig lijkt. Niet alleen omdat ze dan uberhaupt slaapt, maar omdat het dan pas 2,5u na haar laatste voeding is! En ook nog een best zware voeding. Ik zou die bv laten vallen en haar zelf het langer slapen laten uitbouwen. Dat gebeurt misschien wel als ze niet onderbroken wordt in haar cyclus :)
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 30 Dec 2016 10:09

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ja laten liggen na de rijstebloem van 19 uur hoor! Je haalt haar zelf uit haar slaap, zo leert ze het natuurlijk helemaal niet zslf. Wij slapen al een jaar of 5 ondoorbroken maar ze waren wel beiden al voor het jaar van de flessen af,deden ze zslf.

Ik heb overigens nooit mijn kids wakker gemaakt voor een laatste fles, als ze kwamen kregen ze die, zo niet dan niet.
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 10:09

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ik geloof ook dat je het kunt aanleren, mits er geen stoorzenders zijn.

Met het boek van Stephanie Lampe in de hand, denk ik dat er een paar dingen zijn waar je op zou kunnen letten:

- jouw voeding en huid zijn nu slaapassociaties. Ze moet gaan leren zélf in slaap te vallen. Stephanie doet dat door consequent troosten en weer wegleggen, maar niet meer voeding te geven. Ze mag leren om met een lege maag door te slapen, dat is ook goed voor haar volgens mij, dat doen we allemaal.

- waarom maak je haar nog wakker? Wij maakten onze dochter ook vaak nog wakker om een fles rond 23 u te drinken, maar toen we 'm rond zes maanden oversloegen, sliep ze ineens door. Wij waren al die tijd haar 'stoorzender' ipv dat ze dat zelf was.

- hoeveel slaapt ze overdag? Gebruik je het 2-3-4-ritme? En slaapt ze max 4 uur overdag?

Volgens mij moet je er ff een weekend/week voor plannen. Een plan maken en daar samen aan vasthouden. Succes! O, en als je herkenbare vragen wilt lezen, check deze link: http://wij.nl/wijdeskundigen/stephanie-lampe
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 30 Dec 2016 10:13

Re: Doorslapen baby 11 mnd

En als je het momentje BV nog fijn vindt samen, dan geef je dat als 'toetje' na de papfles?
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 10:49

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Bedankt weer allemaal!

Jip, ik voed overdag ook nog genoeg, dus dat bv momentje is niet extra bijzonder ofzo.
Geel: ik heb haar boek ook pas geleden in huis gehaald en nu dus vooral aan het proberen die slaap associaties te veranderen (is overdag ook nog wel lastig) het 2,3,4 ritme lukt aardig goed. Dat alleen troosten in de nacht en weer terug leggen heb ik vannacht gedaan, maar ze ging echt over de zeik. Tot mijn vriend haar overpakte en toen was ze gelijk rustig, wakker, maar wel rustig.

Parel en Zora: inderdaad een gepuzzel en ik weet dat meerdere ouders hiermee kampen. Parel dat is ook al lang zeg! Hoe komt dat zo?
<<

Geel

Bericht 30 Dec 2016 10:53

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ahh moeilijk hè? Als je 't boek hebt, weet je inderdaad al voldoende.

Hé, en wat vind je van het idee om haar gewoon niet wakker te maken, wat de rest zegt?
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 10:57

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Een goed plan! Daar ga ik vandaag weer mee beginnen en dan dus steeds de voeding in de nacht iets later geven.
Het klinkt ook logisch

Het grootste euvel is misschien wel het op 1 lijn komen met mijn vriend. Want als hij er niet achter staat, is het zinloos. We moeten een team zijn en niet om drie uur 's nachts elkaar afsnauwen en gaan discuseren over de aanpak.
<<

Anoniem197

Bericht 30 Dec 2016 11:56

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Dat laatste vooral soleil. Misschien is het dan beter als jouw vriend gewoon door slaapt ;)
Ik zou ook niet meer wakker maken. Succes vanavond. Het is echt zo moeilijk! Je gaat opeens overal aan twijfelen.
<<

Pure*

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1936

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:18

Bericht 30 Dec 2016 12:05

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Op zich denk ik dat de aanpak die je had, met steeds iets qua tijd rekken ook een goede is. Alleen dan dat jij haar ook gewoon kan troosten, zo leert ze ook de associatie met jou en voeding af denk ik.
Maar denk dat je dan langer vol moet houden. Mij is door t cb ooit verteld dat verandering qua slaapritme een week of drie kost.
Evt kunnen jullie om de beurt een nacht doen, enmaar dat de ander dan ergens anders gaat slapen voor een goede nachtrust. Al zal dat er niet in zitten denk ik? Gezien zij ook bij jullie op kamer slaapt en er denk ik geen kamer over is?
Juli 2015
Maart 2017
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 30 Dec 2016 12:37

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ik zou haar niet wakker maken maar dan rond 12 uur voeden. Grote kans dat ze daarna gewoon doorslaapt.
2015 💙
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Dec 2016 13:00

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ze heeft dus geen honger? Het is puur gewoonte?
Als T s nachts rond 3 uur heel hard huilt en niet te kalmeren is dan geef ik hem wat slokjes water uit zijn fles.
Dan is het weer goed. Honger heeft hij echt niet.
Hij krijgt de laatste fles om 20:00
2016
<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 30 Dec 2016 14:28

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Bedankt weer allemaal, jullie zijn lief! Ik ben normaal niet zo'n klager, maar dit is mij gewoon aan het opbreken merk ik. Ben vaak een heks de laatste tijd en vooral na 1 uur in de nacht. Zo ben ik normaal niet en wil ik ook nu niet zijn, fijn dat ik mijn verhaal ook gewoon even kwijt kon.

Pure: meer kamers hebben we niet, behalve zoons kamer, onze slaapkamer en de keuken/woonkamer. Dus apart liggen is helaas geen optie. We laten elkaar in het weekend wel uitslapen.
Minx: hoe bedoel je 12 uur? Als ze zelf wakker word?
Ddl: PFft nou he? Dat is gewoon het lastigste, die twijfel. En ik kan eigenlijk ook niet tegen als ze huilt, vind ik nog steeds heel zielig.
Salome: ik denk van niet, mijn vriend denkt soms van wel. Ze eet verder heel goed overdag.

Ik zal morgen even verslag doen hoe de nacht verliep met jullie tips.
<<

Parel

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2447

Geregistreerd: 21 Mrt 2015 11:30

Bericht 30 Dec 2016 14:38

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Soleil, onze oudste ging pas systematisch doorslapen toen ze een jaar of 4 was, ze is erg gevoelig en verwerkt snachts en savonds denk ik haar prikkels. Soms huilde ze niet eens, maar ging ze midden in de nacht keihard sinterklaasliedjes in mei - uuuuuurenlang. Toen de oudste eindelijk doorsliep, was inmiddels de jongste er en die is net zo erg.. vannacht was bijv. de oudste om 5 uur wakker want die moest plassen, en daarna kwam de jongste voor een knuffel. Half 7 weer de oudste, die heb ik wijs kunnen maken dat het nog nacht was haha, en die is tot 8 uur gaan slapen nog. Zo rommelig gaan de meeste van onze nachten, de ene keer beter dan de ander. Inmiddels weet ik niet beter ;)
<<

anoniem196

Bericht 30 Dec 2016 14:39

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Misschien een stom idee..
Maar kan je niet kolven voor het slapen en dat de die melk s'nachts krijgt. Het is niet handig om dat weer een flesje warm te maken.
Maar misschien dat ze dan na een week er klaar mee is.
Om even af te leren dat je jou nodig heeft nog om weer in slaap te komen. Of zeg ik nu echt iets doms.

R. Is nu ook 11 maanden en slaapt ook nooit door. Ze is elke nacht een half uur tot 3 uur achter elkaar wakker.
Ook wij hebben nog geen oplossing gevonden wat werkt.
De oudste sliep vanaf 4,5 jaar door.
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 30 Dec 2016 14:46

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Toen R elf maanden was was ik er ook klaar mee. Een week lang heeft mijn man hem getroost enzo als hij wakker werd, ik deed niks. Vanaf toen zijn we de nachten om en om gaan doen, hij kreeg geen drinken meer.

Hij is nu bijna vier en slaapt nog niet door. Ik denk dat Stephanie Lampe zelf hem nog niet aan het doorslapen krijgt.
R. 2013
D. 2016
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 30 Dec 2016 15:26

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ik geloof echt dat het gewenning is en dat ze het niet meer nodige heeft 2 keer per nacht, heeft ze een normaal gewicht voor haar leeftijd.
Ik denk dat je toch even door de zure appel heen moet en even moet doorzetten. Laten weten dat jullie er zijn maar geen voeding meer aanbieden, haar niet uit haar bedje pakken, maar een aai over haar hoofdje, speentje geven en dat om de paar minuten herhalen. Zal even 2 a 3 nachten moeilijk zijn maar daarna ben je er waarschijnlijk vanaf, wel consequent zijn, begin er op een vrijdag mee, hopelijk heb je de moeilijkste nachten dan in het weekend en kunnen jij en je man om de beurt in de ochtend blijven liggen om wat bij te slapen. Wel doen als ze niet ziek/ verkouden is of last heeft van tandjes bijvoorbeeld.

Overigens hoeft een kind niet door te slapen, de meeste volwassenen worden 's nachts ook een keer wakker, ze moeten leren zelf weer in slaap te vallen. Dat kan door iets vertrouwds in bed zoals een knuffeltje of een speentje. Even wakker woorden om haar een speentje te geven kunnen jij en je man alle twee doen en duurt een tel en daarna slaap je snel weer verder.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Shania

Noob

Berichten: 45

Geregistreerd: 17 Jul 2014 18:32

Bericht 30 Dec 2016 16:20

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Is het een idee om je bv schema aan te passen, bijvoorbeeld alleen s'ochtends en s'avonds(in plaats van kunstvoeding) bv,en s middags een fles kunstvoeding?
Als het goed is haalt ze nog voldoende voedingstoffen uit je bv om de nacht door te komen en heeft ze s'avonds haar drink moment bij jou gehad.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 30 Dec 2016 19:33

Re: Doorslapen baby 11 mnd

succes met proberen. Hoop dat je snel de voeding van rond 2 uur kwijt bent.
Slaaptekort is echt killing.
2016
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10379

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 30 Dec 2016 19:54

Re: Doorslapen baby 11 mnd

Ja dat is slopend.
P slaapt ook pas sinds een maand door. Maar die kwam dan meestal nog maar 1x per nacht.

Ik zou haar niet wakker maken en evt zelf laten komen. Als ze om 0.00 komt kan ze goed doorslapen tot bv 6.00 uur. In denk dat je haar slaapcylci onderbreekt door haar wakker te maken.
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers