Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het alleenstaande moeders-topic

<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Sep 2013 19:55

Het alleenstaande moeders-topic

Hét topic voor alle alleenstaande moeders (ouders) om elkaar een hart onder de riem te steken en tips geven!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 15 Sep 2013 20:01

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik ben benieuwd hoe jullie zorgen dat je ook aan jezelf toe komt. Ik worstel daar wel mee, ik heb natuurlijk ook geen man/ex die af en toe de honneurs waar neemt, ik ben altijd afhankelijk van oppas. Dus ik ben vooral benieuwd naar hoe jullie dat doen als je ex niet kan/wil bijspringen.
<<

Anoniem 82

Bericht 15 Sep 2013 20:06

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Dat herken ik wel pompoen, al heb ik nu een vriend. Ik probeerde het dan vooral uit de kleine momenten te halen. Bijvoorbeeld 's avonds met een kop thee en een boek op de bank, lekker lang douchen en daarna uitgebreid van alles smeren, een goede film kijken, een vriendin uitnodigen. In elk geval iets ontspannends binnenshuis doen op de momenten dat het mogelijk was.
<<

Anoniem32

Bericht 15 Sep 2013 21:11

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Herkenbaar. IK heb daar in het begin heel veel moeite mee gehad. Juist ook omdat ik totaal niet lekker in mijn vel zat en eigenlijk mentaal niet in staat was 100% te zorgen voor mijn zoontje.
Om tijd voor mezelf in te plannen nam ik een dag extra kinderopvang af terwijl ik vrij van werk was.

Nu is mijn leven zodanig ingedeeld dat ik mijn momenten voor mezelf goed genoeg heb. Al hebben zijn vader en ik dan wel co-ouderschap.
Ik geniet en ontspan vooral in de avond. Als manneke in bed ligt, kaarsjes aan, kop thee en filmpje op.
<<

Anoniem16

Bericht 15 Sep 2013 21:27

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Geen ervaring maar ik heb wel veel bewondering/ respect ( niet helemaal de juiste woorden maar hopelijk snappen jullie het) voor jullie. Ik vind het zo knap, ook al hebben jullie hier natuurlijk niet zelf voor gekozen.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 15 Sep 2013 21:30

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik woon nu tijdelijk bij m`n moeder tot ik woonruimte voor onszelf heb gevonden. Mocht ik er een keer uit willen dan is dat vrij makkelijk te plannen als ze thuis is. Verder heb/neem ik de tijd voor mezelf als hij s`avonds op bed ligt.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 15 Sep 2013 21:34

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik meld me hier..
Loop ook erg te worstelen, dus kom maar op met tips ed
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem57

Bericht 15 Sep 2013 21:34

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Zonneschijn, jij bent toch een oude bekende?
Ik dacht dat ik wist wie je was, maar dan had ik helemaal gemist dat jij en je partner uit elkaar waren, vervelend!
<<

cupcake

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 46

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:14

Bericht 15 Sep 2013 21:36

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ik heb ook weinig vrije tijd voor mezelf.
Ben alleenstaande moeder van een zorg intensief kind dat niks alleen kan.
Het is een crime om mijn werk met zijn zorg te combineren en ik doe het allemaal alleen.
Ik krijg dagelijks te horen hoeveel respect andere mensen voor me hebben maar in mijn ogen is dit mijn leven.
Ik moet wel, het is me overkomen en ik hou van mijn kleintje en ik heb eigenlijk ook weinig andere keus.
<<

Anoniem2

Bericht 17 Sep 2013 11:41

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Printje schreef:Geen ervaring maar ik heb wel veel bewondering/ respect ( niet helemaal de juiste woorden maar hopelijk snappen jullie het) voor jullie. Ik vind het zo knap, ook al hebben jullie hier natuurlijk niet zelf voor gekozen.


+1 :hug:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 17 Sep 2013 14:26

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Klopt Cupcake, ik krijg dat ook vaak te horen, sowieso in combinatie met wat er allemaal gebeurd is de laatste tijd en ik vind het ook normaal dat ik het doe. Maar toch mag je best blij zijn met de complimenten, want je dóet het maar mooi wel en het ís pittig!
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 17 Sep 2013 15:11

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Tuurlijk zul je wel moeten cupcake en is het niet je eigen keus, maar ik vind het toch ontzettend knap hoe je het in je eentje redt. Ik ben maar wat blij dat ik een partner heb om dagelijks op terug te kunnen vallen zonder dat ik me daarbij schuldig (kan het juiste woord even niet vinden) hoef te voelen om teveel aanspraak op hem te maken.

Ik heb verder in dit topic niks te zoeken, maar wilde toch ook zeggen dat ik veel respect voor alle alleenstaande moeders heb, Pompoen en Elsa ken ik vanwege de leeftijd van hun kindjes van iets dichterbij en ik kan me gewoon niet voorstellen dat het mij gelukt was met een pasgeboren baby in mijn eentje.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Sep 2013 16:00

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wat doen jullie op de dagen / weekenden wanneer de kids bij hun vader zijn?
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem34

Bericht 29 Sep 2013 17:42

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ook hier een alleenstaande moeder. Tips zijn hier ook zeker welkom. Tijd voor mezelf heb ik eigenlijk totaal niet omdat ik, of werk, of voor de kinderen zorg, of met de jongste 4 dagen per week de hele ochtend in het revalidatie centrum zit. Wegbrengen kan ik ze alleen naar mijn ouders maar goed, die passen al 2 tot 3 dagen per week op, mijn vader werkt 60 uur per week en mijn moeder heeft de spierziekte MS. Zelf probeer ik in de avond te ontspannen wanneer de kinderen slapen, de jongste slaapt pas rond 21,00. Dan neem ik een wijntje, kopje thee, wat lekkers, even iemand bellen. Maar wat zou ik toch graag eens weggaan, op vakantie gaan, naar de sauna, een hele dag weg zonder veplichtingen en afspraken. Lijkt me heerlijk.
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5672

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 29 Sep 2013 18:14

Re: Het alleenstaande moeders-topic

:hug: vivez....

Leuk dat je weer terug bent!
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem34

Bericht 29 Sep 2013 18:17

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Thanks. Kan op dit forum weer inloggen, kon ik op het oude niet meer.
<<

zonneschijn

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4886

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:28

Bericht 29 Sep 2013 19:20

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Wie was je hiervoor Vivez? Ik herken je niet, sorry.
Trots op mijn stoere ventje!
<<

Anoniem33

Bericht 29 Sep 2013 19:24

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Dora schreef::hug: vivez....

Leuk dat je weer terug bent!


Eens!!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Sep 2013 19:37

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Jeej! Fijn dat je er weer bent!
<<

Anoniem16

Bericht 29 Sep 2013 19:48

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Fijn dat je er weer bent Vivez, voor jou heb ik zo enorm veel bewondering. Gaan de meiden nog wel eens naar hun vader als ik vragen mag?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 30 Sep 2013 00:15

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Ja dat gevoel van gewoon weg willen kunnen en je handen vrij hebben herken ik vivez, maar dat doe ik toch niet zo snel. Alleen op mijn kooravonden natuurlijk. Als L. Wat ouder is gaat hij hopelijk lekker logeren bij z'n tante en opa en oma zodat ik dan wel mijn handen echt vrij heb.

Vivez heb jij niet 1 hobby of iets voor een avondje in de week wat je zou kunnen regelen voor jezelf? Mij helpt die ene avond me vaak de hele week door.
Het lijkt me wel heel pittig hoor om er alleen voor te staan als je zo veel zorg voor je kindje hebt dat het zelfs voor twee mensen eigenlijk te veel is.
<<

Anoniem58

Bericht 30 Sep 2013 06:26

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Vivez wat fijn dat je er weer bent!! Ik vind het ook echt ontzettend knap van jou hoe je het allemaal doet, mensen zeggen dat ook wel eens tegen mij. Maar wat ik doe is een peulenschilletje als ik het vergelijk met jou.

Wat ik moeilijk vind, is als ik zorgen heb om Christian er niemand is die er hetzelfde in staat als ik. Mijn ouders zijn toch weer wat nuchterder en ik bespreek niet alles met ze. Dus vaak zit ik er alleen mee.
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 30 Sep 2013 12:49

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Vivez, ik herken je ook niet..

Ik kan E niet voor mezelf wegbrengen, omdat ik haar gevoelsmtig al vaker weg moet brengen ivm werk, en dan nog de regelafspraken. Dan kan ik het niet over mn hart verkrijgen haar vaker weg te doen. Gelukkig zouden mn ouders wel willen (dat gaat ook nog wel) en heb ik meerdere aanbodden, maar daar voel ik me niet goed bij.
Ik heb sinds 2 weken iets meer rust door E 'savonds om half 8 de fles al te geven en om 8uur op bed te doen, ipv 9uur.
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Anoniem 49

Bericht 30 Sep 2013 12:53

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Vivez, wat fijn dat je er weer bent! :hug:
<<

Ella

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3276

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:44

Bericht 30 Sep 2013 12:58

Re: Het alleenstaande moeders-topic

Leuk dat je er weer bent Vivez, ik had laatst nog gevraagd of je al hier was en hoe het met je gaat
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers