Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Waar ligt/zit jouw baby het meest?

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 08:45

Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Topic titel klinkt als beetje rare vraag misschien. Ik zal 'm even uitleggen. Intussen hebben wij best wat dingetjes gekocht waar onze baby straks kan liggen. Een box hebben we sowieso, maar ook een wipstoeltje (die je weer op de kinderstoel klikt), een baby nestje en een (hopelijk) fijne draagdoek. En natuurlijk een wagenbak die je ook binnenshuis kunt gebruiken (en een wiegje en bedje).

Mijn gevoel is dus dat we heel veel hebben maar dat hij in de praktijk ook echt wel veel bij ons gewoon op schoot zal liggen (en zitten als ie ouder is).

Wat merk jij waar je kindje veel ligt of zit? Wat werkt goed voor jouw baby en voor jou/jullie? Houd je je baby veel bij jou (draagdoek/zak of schoot), ligt hij/zij veel in de box of vindt hij/zij iets anders fijn? Wordt jouw baby blij van de wipstoel of juist niet? Denk dat met name aan babies van 0 tot het eerste jaar.

In veel landen bestaat een box niet eens dus ben altijd benieuwd hoeveel je dat daadwerkelijk gebruikt. (lijkt mij juist wel handig)

Ben benieuwd!
Let's discover the world together.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8609

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:45

Bericht 21 Dec 2016 08:52

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Op dit moment in zijn ledikant (wieg hebben we maar drie weken gebruikt), kinderwagen of op schoot. Ik leg hem ook een paar keer per dag in de box, voor nu is dat maximaal 10 minuutjes interessant. Wel erg handig als ik even wil plassen, ontbijt maken etc. Overdag slaapt hij thuis in zijn ledikant en anders in de kinderwagen. Hij is nog klein en slaapt dus ook wel in mijn armen, zeker als we op visite zijn. Ik heb de wagenbak niet altijd mee en daar slaapt hij ook minder goed in dan zijn ledikant.

Ik verwacht de box en wipper nog meer te gaan gebruiken. De draagdoek heb ik tot nu toe niet gebruikt, dat zal ook nog wel komen.
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Blue flower

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1376

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:54

Bericht 21 Dec 2016 09:05

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Het liefst bij mij, maar doordat de andere 2 ook hun aandacht willen zit hij geregeld in de draagdoek of in de box. Wilstoel hebben we niet. Bij de andere 2 had ik die wel maar zo weinig gebruikt dat ik hem nu niet wilde. Tijdens zijn groente hapje zit hij in het newborn kuipje die op de stokke kan.

Slapen deed hij de eerste 4 weken in de wieg bij ons op de slaapkamer, en daarna in zijn ledikant. In de box slapen wil ik niet en bij mij overdag slapen vind hij niet fijn omdat hij continu schrikt van de geluiden van zijn broers. 's avonds slaapt hij na zijn avondfles (20.00 uur) tot wij zelf naar bed gaan bij mij :love: en daarna in zijn ledikant.
Laatst gewijzigd door Blue flower op 21 Dec 2016 09:08, in totaal 1 keer gewijzigd.
10.12.2010
21.03.2013
16.08.2016
<<

Anoniem281

Bericht 21 Dec 2016 09:05

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Eerste weken lag-ie in de kinderwagen/reiswieg, ledikant en op schoot/tegen m'n borst. Maar daarna ook de box, we hebben goed gebruik gemaakt van de newbornseat van de Stokke en ook de wipper is gebruikt, maar dat kwam allemaal later toen-ie langer wakker bleef en ik wel gewoon eten wilde kunnen voorbereiden en naar de wc moest kunnen en zo :nerd:

Tobias zelf vond de wipper heel leuk, de bumbo seat zodat-ie overal bij kan zijn. Net als de Stokke, die zet ik dan bij me neer in de keuken en dan kan-ie gewoon volgen wat ik doe. Heel gezellig!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 09:11

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Bazinga, Dat laatste is precies wat ik ook hoop te doen met de Stokke in de keuken, omdat de keuken niet aan de woonkamer grenst. Lijkt me handig! En gezellig.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Dec 2016 09:23

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Daarom had ik zoveel mogelijkheden om hem ergens in te leggen. Ik heb 'm ook regelmatig in de wipper gezet, op de overloop. Dan kon ik rustig douchen en m'n haar wassen bijv. zonder hem alleen te laten. Hij was lekker aan 't spelen en ik was tegen 'm aan 't kletsen.

Uiteindelijk hebben we overal wel gebruik van gemaakt. Niet alles even intensief en niet alles tegelijk natuurlijk. maar er is wel gebruik van gemaakt. Helaas is-ie nu te groot voor de wippers die we hebben staan. Ik heb er eentje bij m'n vader staan, hij past er niet helemaal goed in, maar we hebben daar niks anders, dus vooruit.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Dec 2016 09:28

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Ik vind de Babybjorn balance echt de beste uitvinding ever haha. Sleep dat ding in huis overal naartoe zodat hij erbij kan zitten. Zit een speeltje op waar hij zich best lang mee vermaakt en hij wipt uit zichzelf als hij beweegt.
Die gebruiken we dus erg veel.

Verder heeft de reiswieg bij ons heeeeel lang in de box gestaan zodat Tijn zijn slaapjes beneden kon doen.
Verder lag hij in zijn wiegje boven en later in zijn ledikant.

Achteraf gezien had ik de stokke newborn seat wel willen hebben. Hij zit nu al af en toe eventjes aan tafel in de stokke en ik denk dat hij dit al veel eerder prachtig had gevonden.
Met hapjes zit ik nu nog op de grond bij de wipper dus voor mijn rug was dat ook beter geweest.

Dragen heb ik nooit gedaan.
2016
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 21 Dec 2016 09:30

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Oja en hij heeft vooral uuuuurreeen op mijn buik gelegen in het begin.
2016
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 21 Dec 2016 09:40

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Wij hadden een babyschommel voor E, daar zat hij heel graag in, net als in zijn wipstoeltje. Die waren allebei van Fisher-Price Rainforest, daar hadden we de hele lijn van, ook een speelkleedje, dat vond hij ook wel leuk. De box vond hij ook oké, mits daar genoeg te doen was. Hij vond de kinderwagenbak al vrij snel vervelend worden. In een draagdoek heeft hij niet veel gezeten.

Y vond juist de wagenbak erg fijn. We hadden voor haar een babynestje voor in de Phil & Ted, daar heeft ze heel lang in gelegen, dat kon je binnen uit de wagen halen en in de box zetten. Ik gebruikte dan altijd een reispak, een soort combi van een skipak en een slaapzakje dat je binnen gewoon open kon ritsen, dan had je geen gedoe met uittrekken. Zij zat ook vrij veel in de draagdoek en vond dat heel fijn. De box vond zij al vrij snel minder. Ik had speciaal voor haar een speelkleed van Haba waarvan je de randen omhoog kon zetten, maar dat heeft ze niet heel veel gebruikt.

Wat ik voor allebei heel handig vond, vooral buiten maar ook wel binnen als speelkleed met speeltjes erin, was een airtowel, zo'n Nijntje-mat met opblaasbare randen, vooral toen ze de box een beetje begonnen te ontgroeien.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem316

Bericht 21 Dec 2016 09:45

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

L. ligt overdag als het lukt in haar ledikant. Mocht ze eerder wakker worden dan slaapt ze bij mij of in een bedje gemaakt van een voedingskussen verder. 's nachts slaapt ze in haar nestje die in haar wiegje ligt. Het nestje gaat ook overal mee naar toe.
In de wandelwagenbak wil ze niet slapen. Heel vreemd.
<<

Anoniem260

Bericht 21 Dec 2016 09:55

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De eerste periode overal waar ik was: 's nachts in cosleepter, overdag in de wagenbak/op de bank/in de draagdoek.
Vanaf 10 weken ben ik haar meer in haar eigen bedje gaan leggen overdag. Nu doet ze alle slaapjes (overdag en snachts) in haar bedje of bij mij in de doek (als we op pad zijn, wandelwagen maar naar zolder gebracht, want die gebruiken we niet).
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 21 Dec 2016 10:04

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Wipstoeltje (Leaf) en draagdoek. Ze begint nu ook af en toe een kwartiertje in de box leuk te vinden zolang haar muziekmobiel blijft spelen en ik in het zicht blijf.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem197

Bericht 21 Dec 2016 10:24

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Om te slapen alleen in de ledikant.
De box om te spelen (slapen doet ze daar niet omdat mijn zoon teveel prikkels geeft, zoon sliep daar wel ooit in als we bezoek kregen).
De kinderwagen tijdens het wandelen en als ze dan slaapt, laat ik haar liggen. Neem ook wel eens alleen de bak mee om te laten slapen bij de oma's. Hoef ik het campingbedje nog niet mee te slepen. Het bedje wat daar staat gebruiken we nog voor zoon.
Een wipstoeltje vond ik makkelijk om hapjes te geven. Nu staat hij op zolder zodat ik daar spullen kan inpakken. Wel helemaal plat omdat ze anders omvalt.
Kinderstoel hebben we alleen een zitgedeelte dus gebruiken we pas over een paar maanden.
Wij hebben dadelijk ook een aparte keuken en dan komt het wipstoeltje daar en uiteindelijk de kinderstoel.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6722

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:34

Bericht 21 Dec 2016 10:28

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De oudste heeft in het begin vooral bij mij gelegen en gezeten. Ik had toen geen werk dus zeeën van tijd om lekker te knuffelen. Toen ze wat losgeweekt was lag ze veel in de box zodat ik dingen in huis kon doen en douchen bijvoorbeeld.

De jongste ligt veel in de box en zit in een wipstoeltje.

Ik zou echt niet zonder box kunnen die eerste maanden. Pas toen de oudste ging zitten werd de box veel minder gebruikt.

Slapen deden/doen ze voornamelijk in het ledikant. Beide geen wieg gehad. Kinderwagen alleen onderweg.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Heksenketel

Kwebbel

Berichten: 277

Geregistreerd: 13 Sep 2016 21:43

Bericht 21 Dec 2016 10:30

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Wij hebben altijd veel afgewisseld, box/ schoot/ wipper/ boven in bed etc. Ik heb nooit echt uren met mijn kind op de arm gelopen/ gezeten. Daar heb ik echt het geduld en de rust niet voor hahaha.
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 21 Dec 2016 11:25

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

E. ligt veel bij mij. Verder overdag ook in de box of op haar speelkleed. Het wipstoeltje vind ze vreselijk dus daarin zit ze nooit. En als we eten gaat ze in de stokke newborn. Slapen doet ze in haar wiegje. Bedje hebben we nog niet gebruikt. Kinderwagen ligt ze zelden in. Als ik naar buiten ga gaat ze mee in de draagdoek.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 21 Dec 2016 11:25

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

A slaapt alle slaapjes in haar ledikant. De eerste 2,5e maand heeft ze in de wieg op onze kamer geslapen maar ik merkte dat ze snel wakker werd als ik mij bv omdraaide. Dus toen haar ledikant geprobeerd en dat gaat zo goed! Als we weg zijn overdag dan slaapt ze eigenlijk alleen als ze in de doek zit. Heel soms in de wagenbak nog maar dat wordt steeds minder. Ga vandaag ook voor het eerst de wandelwagen inzet gebruiken omdat ze gewoon niet meer lekker past in de wagenbak.
Spelen doet ze graag in de box maar ze is er nog nooit in slaap in gevallen. Of ze speelt op haar speelkleed. Ook zit ze steeds grager in de wipstoel die ik op de kinderstoel kan klikken.

Heeeel af en toe wil ze nog eens bij mij in slaap vallen maar die momenten worden steeds zeldzamer. Maar dat komt denk ik ook door mijzelf. Ze gaat 's avonds gewoon om 19 uur naar bed. Ik vind dat belangrijk.

Edit: De eerste weken sliep A overal. En was ze meestal in de ruimte waar wij ook waren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 11:27

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

September, dus als ze wakker is, is ze met name in de box, speelkleed of wipstoel? Of bij jou denk ik, maar ook wel lekker als je af en toe je handen vrij hebt he?
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 21 Dec 2016 11:31

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Het ligt een beetje aan het moment. In het begin liggen ze veel in hun ledikant/wagenbak of in je armen of draagzak. Als ze een paar maanden zijn en een beetje kunnen zitten, zet je ze in de wipstoel. En op een gegeven moment is 't veel gewoon op de grond oefenen of in de box.

Ik gebruikte de box eigenlijk tijdens alle fases wel.

De wipstoel of newbornseat niet te vaak en lang gebruiken, zei mijn fysio. Dat kan de fysieke ontwikkeling (naar rollen etc.) in de weg staan. Zij zei altijd: "Laat die baby's maar zoveel mogelijk liggen, of draag ze." Kleine tip :-).
<<

ChiQ

Bericht 21 Dec 2016 11:33

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Mijn ervaring is, baby's vinden helemaal niets lang leuk. Ze willen op een gegeven moment uit de box, wipper, wasmand.. whatever. Je hebt ze dus toch wel vaak bij je. Zeker als ze een maand of 3 zijn en wat meer door hebben, dan piepen ze meteen als je ze in de stokke newborn zet haha.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43709

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 21 Dec 2016 11:33

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Geel schreef:
De wipstoel of newbornseat niet te vaak en lang gebruiken, zei mijn fysio. Dat kan de fysieke ontwikkeling (naar rollen etc.) in de weg staan. Zij zei altijd: "Laat die baby's maar zoveel mogelijk liggen, of draag ze." Kleine tip :-).


Klinkt logisch!
Let's discover the world together.
<<

Anoniem328

Bericht 21 Dec 2016 11:36

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Slapen deed/doet D alleen in z'n ledikantje. Oké de eerste maanden ook nog wel in de wagenbak tijdens wandelen maar verder dus in eigen bedje. Daar slaapt hij veruit het best. Ik denk dat hij veel baat heeft bij de rust op z'n eigen kamertje. Ergens anders slapen duurde altijd maar kort en in z'n eigen bedje slaapt hij veel dieper en langer.
Overdag lag hij veel op een kleed op de vloer, in z'n wipstoel en in het begin ook wel in de box. Al begon de box hem al wel snel te vervelen.
Wipstoel hebben wij ook gebruik van gemaakt. Zowel binnen als van de zomer buiten in de tuin. De newbornseat vond D niet veel aan. Te weinig bewegingsvrijheid denk ik. Hebben we dus ook weinig gebruik van gemaakt. Vanaf een paar maanden lag hij eigenlijk het meeste op een kleed op de vloer of in de tuin.
Oja en hij lag de eerste maanden natuurlijk ook veel bij ons. Heerlijk! Dat mis ik nu wel. Dat knuffelige!
Laatst gewijzigd door Anoniem328 op 21 Dec 2016 11:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem315

Bericht 21 Dec 2016 11:39

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

In het begin het meest in de kinderwagen. Nu vooral in de wipstoel (met de babygym er boven) of in de box. En ook regelmatig op schoot.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1691

Geregistreerd: 13 Jul 2015 09:12

Bericht 21 Dec 2016 11:47

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

De oudste lag bijna constant bij ons, die was echt compleet overstuur als hij niet bij ons lag. De tweede vond alles prima, die lag veel in de box en in een schommelstoel. Maar ook bij haar broer op de grond (op een kleed) vond ze al snel heel interessant.
2010 2012
<<

Anoniem253

Bericht 21 Dec 2016 11:53

Re: Waar ligt/zit jouw baby het meest?

Vanaf wanneer lagen jullie baby's in de newbornset?
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers